Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez 323fba » 1 wrz 2007, 15:30

zaku2002 napisał(a):Siema, mam obniżone ale tylko przez sportowe sprężyny, kupilem z niemiec na kolach 13" ale to tragedia bo nawet na koleinie wiekszej przycieralem, kupilem aluski 14" z oponkami 185/65 i jest teraz duuuuuzo lepiej....zastanawiam sie nad zmiana na zwykle sprezyny bo na malo ktory kraweznik moge wjechac, auto wyglada swietnie ale......RADZE ZA BARDZO NIE OBNIZAC !!! pozdro język

14?? troche malo... pomysl o 16... ja nie narzekam... przeswit jest wystarczajaco wielki na polskie drogi.
Akar.Zaephyr napisał(a):A mogę spytać ile dałeś za sprężyny Eibacha?
Sam zastanawiam się nad glebą ale nie więcej niż 30mm...

za sprezyny dalem 400 na allegro :P

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=34135 – fotki na nowych oponach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez zaku2002 » 2 wrz 2007, 15:05

16 to chyba za duzo jak na silnik 1,5...mialem do wyboru te 14 lub 15 orginalne mazdy ale mialy opony na niziutkim profilu a przytarc mialem juz dosyc wiec wzialem te wyzsze...a pozatym to jak zalozysz 16 to oczywiscie niski profil a do tego jak ma sportowe sprezyny to na naszych drogach mogą plomby z zębów powypadać...nie ma co przesadzac...no chyba ze ktos lubi,pozdro
Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2007, 10:20
Posty: 23
Skąd: Sieradz, Kraków
Auto: 323F 1,5 BA 95r

Postprzez zaku2002 » 2 wrz 2007, 15:12

323fba napisał(a):A mogę spytać ile dałeś za sprężyny Eibacha?
Sam zastanawiam się nad glebą ale nie więcej niż 30mm...


Ja sprezyn nie kupowalem, po prostu juz byly jak kupilem z niemiec...tyle ze tam drogi sa nieco inne ale z tymi 14 juz jest spoko, nie musze sie stresowac czy przytre czy nie...chociaz jeszcze sie zdazy raz na jakis czas gdy mam np. na ulicy koleine 12cm.....a takie są...zadko ale sa niestety, jednaj jak przytre tzw. pampersem (taka oslonka plastikowa pod silnikiem) to jest to sygnal ze nalezy uwazac
Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2007, 10:20
Posty: 23
Skąd: Sieradz, Kraków
Auto: 323F 1,5 BA 95r

Postprzez 323fba » 2 wrz 2007, 23:55

zaku2002 napisał(a):.a pozatym to jak zalozysz 16 to oczywiscie niski profil

50 to wcale nie jest taki niski profil a autko o wiele lepiej wyglada na 16 niz na 14...
zaku2002 napisał(a):16 to chyba za duzo jak na silnik 1,5

ogolnie 1.5 to za malo na ta mase auta..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez zaku2002 » 3 wrz 2007, 07:44

No waśnie 1.5 to za mało i jak zalożysz duże koła czyli np. 16 ( mimo ze na niskim profilu) to i tak beda duuuzo wieksze niz fabryczne 13 a wtedy tracisz na osiagach bo fabrycznie silnik 1.5 – 13", 1.8-14", 2.0-15"..uwazam ze nie ma co przesadzac zwlaszcza przy 1.5...pozdro
Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2007, 10:20
Posty: 23
Skąd: Sieradz, Kraków
Auto: 323F 1,5 BA 95r

Postprzez zaku2002 » 3 wrz 2007, 07:46

ogolnie 1.5 to za malo na ta mase auta..[/quote]

Odp. niżej, niedawno sie tu zalogowalem i jeszcze nie do konca czaje te odpowiedzi,sorka
Mazda moja miłość...a kto sie nie zna niech jeździ golfem, astrą i escortem :-P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2007, 10:20
Posty: 23
Skąd: Sieradz, Kraków
Auto: 323F 1,5 BA 95r

Postprzez andrzejq » 3 wrz 2007, 10:13

zaku2002 napisał(a):bo fabrycznie silnik 1.5 – 13", 1.8-14", 2.0-15"..

fabrycznie dokładnie jest tak :] :

1.5 Z5 175/70R13 lub 185/65R14

1.8 BP 185/65R14 lub 195/55R15

2.0 KF 195/60R15 lub 205/50/16

Ogólnie na każdym rozmiarze da się jeździć, bez względu na silnik – zależy komu na czym bardziej zależy :)

Miałem, 14", 15" i 16" ale wróciłem do 15" /trochę z innych powodów niż wyglą komfort itd/ i dla mnie 195/55R15 jest optymalny dla Z5, tak żeby to jeszcze w miarę ładnie wyglądało.

Wracając do tematu, kupiłem Mazdę z założonymi Eibachami i powiem tyle że one delikatnie glebią auto i raczej nie aż o 30 mm. Jeżdzi mi sie całkiem przyjemnie, tyle że nie mam porówniania w stosunku do seryjnych sprężyn. Ale BA na seryjnych wygląda "słabo" <zygi> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez szyszakm » 3 wrz 2007, 23:35

Witam. To i ja cosik dopowiem w tym temacie ;) Osobiście obniżyłem swoja BA metodą garażową [gumówka i heja.......] ( nie bluzgacie za darmo wiec są + ), musiałem to zrobić bo krew mnie zalewała jak na nią spoglądałem.

I po 1 autko wygląda o niebo lepiej – biorąc pod uwagę linię nadwozia 323fki BA (jednak bardziej sportowa niż sedanik dla mas) no trzeba ja obniżyć!!!!!!!!!!!! inaczej autko nie jest w pełni tym czego oczekuje osoba kupująca tą furkę, szpara między oponą a nadkolem jest tak dupna że można tam spokojnie załadować bagaże ;) . Na 13" Madzia wygląda jak STAR z kołami z LUBLINA :P
PRZED
Obrazek
<br>PO
Obrazek

Wszelakie wypowiedzi o trudnościach związanych z użytkowaniem tak spreparowanego pojazdu :P (krawężniki, podjeżdżanie pod jakieś tam progi itp. ) są wg mnie idiotyczne bo np. kupując RX-8 koleś nie zastanawia się czy wjedzie na krawężnik czy nie po prostu nie wjeżdża stawia gdzieś gdzie jest to możliwe. Jeżeli chcesz jeździć po wertepach, źle wkopanych krawężnikach po prostu kup sobie SUV-a lub cosik z terenówek. Albo rybka albo pipka.

Autko jest twardsze ale nie jest to aż tak uciążliwe (no chyba że ktoś wali 40 km/h po dziurawce osiedlowej lub po polnej drodze gdzie traktor ledwo daje rady żeby gnoju nie zrzucić z przyczepy). Po prostu obniżona furka powinna być używana delikatniej, a na dobrej drodze jedzie się jak po stole i Madzia sama się wykłada w zakręty.

Pozdro for all kochających MAZDĘ i <ganja>
Ostatnio edytowano 9 wrz 2007, 22:32 przez szyszakm, łącznie edytowano 1 raz
szyszakm
 

Postprzez 323fba » 4 wrz 2007, 15:59

szyszakm napisał(a):Osobiście obniżyłem swoja BA metodą garażową [gumówka i heja.......]

hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez zurek29 » 22 wrz 2007, 13:44

Ja kupiłem 2 amortyzatory kayaba na tył + uzywane 2 sprezyny na tyl.
Stare amory tak byly wytluczone ze auto prezentowalo sie na nich ladnie bo siedzialo nisko:D
Teraz jak załoze nowe to boje sie ze dupa pojdzie mu bardzo w góre:(
Więc myśle nad sportowymi sprezynami co wy o tym sadzicie?
Początkujący
 
Od: 8 maja 2007, 18:48
Posty: 5
Skąd: Bielawa
Auto: mazda 323 f

Postprzez gadula » 10 mar 2008, 21:07

Jakoś szukałem i nigdzie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi :| Czy amorki zauważalnie szybciej padają na krótszych sprężynach? No i jak ogólnie z komfortem, bo zdania są podzielone? Chodzi mi o sprężyny -40mm (zielone, firmy nie pamiętam), bo na takie mogę się wymienić za swoje ory. A moje koła na lato to 205/55/15, zimą 185/65/14. Problemem wydają się być krawężniki, i zjazd do mnie pod dom :|
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez piwo » 10 mar 2008, 22:06

jaa mam h&r sprezyny okolo 40 mm w dol i na amorach przejechalem okolo 40 tysiecy bez skutkow ubocznych.teraz wstawiam amory regulowane koni i zobaczymy jak bedzie sie jezdzic.ogolnie polecam sprezyny obnizane a najlepiej kompletne zawieszenia.roznica kolosalna i radosc z jazdy duzo wieksza niz jezdzacym tapczanem czyli seria.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4742 (224/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez marcus_87 » 10 mar 2008, 22:11

napewno szybciej pojda amortyzatory przy krotkich sprezynach ale o ile to chyba nie da sie stwierdzic. ja to rozumiem tak ze amortyzator jest bardziej scisniety, pracuje na wiekszym cisnieniu i czesciej dobija. mialem -35mm i na plus brak nurkowania przy hamowaniu i odchylania do tylu przy przyspieszaniu, lepiej sie trzyma na zakretach tylko na nierownosciach trzeba uwazac bo moze rzucac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez andrzejq » 10 mar 2008, 22:59

mam w swojej założone sprężynki Eibach ok -30mm ale tak naprawdę chyba jest z -25mm. Mam ochotę zrzucić Mazdę trochę niżej. Myślałem nad zakupem nowych amorków np. KYB /800zł komplet/+ założenie niższych sprężynek np. H&R -35mm /ebay.de ok 650zł, sklep.tuning 850zł/ lub Weitec -40mm /Smirnoff 580 zł//+nowe osłony /35 zł szt/,
lub
http://cgi.ebay.pl/WEITEC-Fahrwerk-Mazd ... dZViewItem
czyli kompletne zawieszenie Weitec-a z amorkami dopasowanymi do krótszych sprężyn. Cena na ebay.de ok 1.500 z wysyłką /tylko w razie problemów wysyłaj to do Niemiec/. Smirnoff może sprowadzić za 2.000

Narazie to tylko plany, ale wcześniej czy później będę musiał wymienić amorki bo osłony są już w stanie agonalnym i tylko patrzeć jak je krew zaleje. Tak czy inaczej wydatek to ok 1.500 /nie licząc roboty/ ale można zawsze dociułać i zrobić to na ziher. Co o tym sądzicie?

Aha, w mojej Efce przód delikatnie stoi wyżej niż tył. Zresztą w innych te można to zauważyć. Czy tak ma być? Jeżeli tak to problem może załatwić taki zestawik :D : http://cgi.ebay.pl/KAW-Fahrwerk-Mazda-3 ... dZViewItem
kompletne zawieszenie KAW -45mm przód – 35 mm tył :P

no ale pewnie Pyton wybrał by coś takiego:
http://cgi.ebay.pl/Federn-KAW-Mazda-323 ... dZViewItem
-60mm przód i -40mm tył <lol> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez jErEk1987 » 10 mar 2008, 23:07

Witaj ja mam obniżona madzie ale niestety nie wiem dokładnie ile (ale dużo) poniewaz taka juz ja przywiozłem z Niemiec . Opnki mam 195/50/15 no i cóz ci moge powiedziec wyglada przynajmniej dla mnie super a jesli chodzi o komfort to niestety trzeba o nim zapomniec na obnizonym zawieszeniu szczególnie jezdzac po Krakowie:):) a tu masz moja mazde http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46444 no i napisz cos w moim temacie skoro jestes z krakowa mozemy sie umówic to oblukasz co i jak dokładnie na zywo:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2008, 15:34
Posty: 67
Skąd: KRAKÓW
Auto: Mazda 323F 1.5 16v DOHC

Postprzez gadula » 11 mar 2008, 21:11

No to mam ciężki orzech do zgryzienia :] Jak się namyślę to dam znać, co wybrałem ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez lukster » 11 mar 2008, 21:37

Jeżdżę na H&R -45mm, spadek po niemcu. Powiem tak, auto wygląda o niebo lepiej, zakręty o ile trafi się na kawałek równiutkiego asfaltu, pokonuję z prędkością światła. Ale jazda po mieście koszmar ! Boję się rozwijać prędkości powyżej 80km/h w obawie, że rozwale łeb o podsufitkę, odpadnie mi część karoserii albo miskę rozedrę o jakiś garb w nawierzchni :| Do tego dochodzą trzeszczące plastiki.
Generalnie waham się czy nie wrócić do serii.
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez michi » 11 mar 2008, 21:51

Ja mam Weitec teoretycznie -40 choć auto poszło moim zdaniem ok -35mm w dół, kupiłem je używane za chyba 250zł na forum. Jeżdżę tak od jesieni i jestem bardzo zadowolony :) Mi osobiście jeździ się lepiej niż w serii. Na nierównościach jest tylko nieco sztywniej ale da się przeżyć :D
Jedyne co to boję się jak długo pożyją amory ;/
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez andrzejq » 11 mar 2008, 22:51

Michi a przód jest obniżony tak jak tył? Czyli równo? Czy amorki mogą mieć z tym coś wspólnego tzn czy stoi wyżej lub niżej :| chociaż wiem że nie, ale szukam przyczyny tego stanu. Bo z przodu mam inne niż z tyłu /bodajże Sachs i Monroe/ Przeglądnąłem zdjęcia Twojej Mazdy i faktycznie na -40mm nie wygląda. Może masz sprężyny innej firmy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez michi » 12 mar 2008, 15:28

Hickx napisał(a):Może masz sprężyny innej firmy??


To na bank Weitec, bo pisało normalnie na sprężynach i sprawdzałem po numerach ;)

Widać sprężyna, sprężynie nie równa. Jak dla mnie jest akurat idealnie. Moim zdaniem one dają ok -30 – 35 mm obniżenia :)

Wydaje mi się że mam równo obniżone, choć też czasem mam wrażenie jakby tył był mocniej? Sam nie wiem, w każdym razie podobno tylne amory mam już w kiepskim stanie. Może dlatego.

Za jakiś tydzień założę alu bo są aktualnie w malowaniu i zrobię jakąś sesję to sobie dokładnie zobaczysz ;)
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje