Sprężyny obniżające – pytania i odpowiedzi

Postprzez pirrus » 20 kwi 2008, 14:32

a mam felgi 17 z oponkami 205 na 40, ale chce zmienic opony na 215 na 50 bo te sa wrecz naciagniete na te fele no a profil 40 na nasze drogi to troszke malo.....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez Green » 20 kwi 2008, 14:42

co do posadzenia auta do -40 mm mozesz sadzac na seryjnych amorach powyzej tego pułapu szukaj sobie juz progresywnych amorów tzw o charakterystyce sportowej wiec jesli k.a.w. ma -60 to juz potrzebujesz dwa sportowe amory a to -40 jest na granicy.Takze mysle ze albo H&R Jamexy lub to co ja mam u siebie Vogtland (Koni) mozesz zakladac na seryjne amory.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2007, 10:26
Posty: 1053
Skąd: Radom
Auto: Mazda 323 BG GT

Postprzez pirrus » 20 kwi 2008, 14:52

czyli max -40 i seryjka amorki powinny sie spisywac ok:), ciekaw jestem tylko jak wlasnie schowaja mi sie fele w nadkolu.... ale najwazniejsze ze samochod bedzie stabilniejszy:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez Grzesiu » 20 kwi 2008, 14:54

marcus_87 napisał(a):no ok, ale w takim razie ile posadzic ja na glebie, 35mm??, 45?? czy jak pisal "trewor" -65....



o czym trewor nie napisal, pomijajac duzo szybsze zuzycie amortyzatora przy takim obnizeniu istnieje niebezpieczenstwo wyskoczenia sprezyny z kielicha. tak jak wiekszosc mowi max -40 i to tez lepiej gazowe a nie olejowo-gazowe amortyzatory


to zapraszam do mnie, wielcy fachowcy z teorii, 10letni staz przy robocie wlasnie takich kalsykow jak BA/mx3 chyba mowi za siebie niz "teorie" i nie stworzone bajki o kielichach;) dobrze naprawde dobrze sie z Twoich tekstow usmialem

a dodatkowo dodam ze jezeli jakis produkt posiada odpowiednie atesty, jest dopuszczony, posiada TUV a jego glownym ewenementem w stosunku to reszty producentow jest kompatybilnosc z oryginalnym/kazdym dedykowanym zawieszeniem, a jest to poparte odpowiednim dostwiadczeniem to sry bardzo.. ale dla mnie, to sie po prostu na filmy na patrzyles, bo jesli mowimy o ryzyku, to ryzyko jest zawsze, a niwelowanie ryzyka to przede wszystkim kupowanie produktow z odopwiedniej polki, a na te polki produkt nie trafia z jakiegos widzi mi sie. Wiec zanim zaczniesz nastepnym razem bluzgac i pisac o historiach bez pokrycie, ktore na pewno gdzies sie zdarzaja bo przeciez nasz rynek jest zasypany jamexami i innymi badziewiami, to wstrzymaj, pomyśl.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2008, 14:58 przez Grzesiu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 20:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez loockas » 20 kwi 2008, 14:57

marcus_87 napisał(a):to tez lepiej gazowe a nie olejowo-gazowe amortyzatory


z tego co mi wiadomo nie ma gazowych amortyzatorów. Są dwa typy: olejowe i olejowo-gazowe nazywane tylko gazowymi. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Co do sprezynek, to mam -35mm na ori amorkach i wszystko jest ok.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez MiHaŁ » 20 kwi 2008, 15:07

loockas – nie mylisz się co do amorów!
trewor – dobrze prawi, polejcie mu ;)
pirrus – koło Ci się raczej nie schowa w nadkole, Dobrą opcja będą oponki 215/40 albo 205/45 – to moje zdanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2004, 00:16
Posty: 457 (0/1)
Skąd: Poznań
Auto: 3 BK MPS rakietowóz
MX-3 taczkowóz

Postprzez pirrus » 20 kwi 2008, 15:12

czyli chyba 205 na 40... i szkoda ze kolo mi sie nie schowa... szczerze to liczylem na to:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez marcus_87 » 20 kwi 2008, 15:48

trewor powiedz jeszcze ze jak podniesiesz przod samochodu to sprezyna nie ma na tyle luzu zeby mogla sie zle ulozyc po opuszczeniu. jesli masz tyle doswiadczenia i wiedzy to powiedz ile skoku ma seryjny amortyzator przedni w mx3, odejmij 60mm z zakresu jego pracy i pod tym napisz jeszcze raz ze taki zestaw bedzie sie swietnie zachowywal


co do amortyzatorow, moj blad, chodzilo o gazowo-olejowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez pirrus » 20 kwi 2008, 15:59

hmm, z tego wszystkiego co mi doradzacie to wywnioskowalem ze najlepsza alternatywa dla mojej slicznotki bylyby oponki 215/40 plus gleba -40mm i powinno być dobrze.... jak juz dokonam tej modyfikacji to z pewnoscia dodam zdjecia:), kolejna modyfikacja bedzie wydech:), tu tez pasuje cos pozmieniac...:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2008, 19:53
Posty: 26
Skąd: tarnów
Auto: mazda mx3 1.8v6 93'

Postprzez Fiveopac » 20 kwi 2008, 21:23

pirrus poprawilem za ciebei temat, zapoznaj sie z regulaminem forum na ktorym piszesz. Milego dnia.
Less roof, more fun
Obrazek
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4294 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Boris86 » 24 kwi 2008, 11:28

pirrus napisał(a):215/40

ta opona w stosunku do 205/40 bedzie wyższa o 4 mm na promieniu.... nie odczujesz różnicy zbytnio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez gejzer » 24 kwi 2008, 11:46

Czy sprężyny obniżające WEITEC od mazdy 323 C BA będą mi pasowały do 323 F BA..??

Pozdrawiam
pǝǝdsɐpzɐɯ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 13:11
Posty: 79
Skąd: WWL : Wołomin
Auto: 323F BA '97 1.5 16V
Noble Green

Postprzez xXx » 24 kwi 2008, 11:49

Nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez xXx » 24 kwi 2008, 11:54

Trewor nie mów tylko proszę, że przy 60mm obniżeniu przodu w Twoim samochodzie nie wyciśniesz z 10 letnich amorków ostatnich %-ów skuteczności bo będę płakał ze śmiechu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 24 kwi 2008, 17:16

Rozumiem, że prowadzone tu dywagacje nt. niższych sprężnym mają dać tylko efekt lansu a zmiany (in minus) właściwości jezdnych nie bierzecie pod uwagę?
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez piwo » 24 kwi 2008, 17:29

prowadzenie sie polepszy.trakcja sie pogorszy
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4742 (226/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez michi » 24 kwi 2008, 18:40

xXx napisał(a):Nie


Czemu tak sądzisz?? Skoro Jamexy były takie same do 323C i do 323F to czemu te mają nie podejść??

Znam nawet przypadek kiedy Akar do swojej 323F BA kupił springi właśnie jamexy od Kostka z 323C i wszystko pasowało ;)

Pozdro
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 20:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez marcus_87 » 24 kwi 2008, 21:07

dlaczego trakcja ma sie pogorszyc? na nizszym-twardszym zawieszeniu nie bedzie sie tak odchylal do tylu przy starcie wiec powinno byc lepiej.

ciekawe co na to nasz specjalista...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2007, 11:50
Posty: 385
Skąd: Lublin
Auto: Prelude BB9

Postprzez xXx » 24 kwi 2008, 21:19

Obniżenia + utwardzenie = lepsza przyczepność podczas ruszania, ale tylko na równych nawierzchniach...

Identycznie jest z prowadzeniem, mocno obniżone i utwardzone zawieszenie + gumy o bardzo niskim profilu to idealnie rozwiązanie, ale tylko na równych drogach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Artiks » 24 kwi 2008, 22:17

Aby były z 323 (F, S, C) BA – poza 2,0 V6 i musi pasować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje