Strona 1 z 5

Chip tuning za 10zł – benzyna

PostNapisane: 20 maja 2008, 21:28
przez sps-snipers
Witam
CO sądzicie o chip-tuningu za 6 zł lub 20 zł a może i nawet za 50 zł.Sprzedawcy na allegro próbują sprzedać nam coś,co ponoć ma podnieść nam moc pare koników.Co wy na to ?? Podobno wpinamy sie pod czujnik temperatury powietrza zasysanego> Ma ktoś może jakiś schemat takiego urządzonka.Podobno jest to jakis głupi opornik.Jeśli znać parametry to można kupić w sklepie elektronicznym za pare groszy. Co wy na to w ogóle??
Jak temat był to usunąc ale nieznalazłem :]

PostNapisane: 20 maja 2008, 21:53
przez ravo
five wstawisz schemat plytki drukowanej, ktora montowales u siebie ? albo przyznaj sie ze to ty handlujesz tym na allegro by zarobic na mody do mxa

PostNapisane: 20 maja 2008, 22:20
przez sps-snipers
Jakie mody? Ja niemam MX-a <lol> Poprostu chciałbym znac tylko parametry elementu,ktory sie podpina i samemu pokombinować :]

PostNapisane: 20 maja 2008, 23:23
przez Fiveopac
ravo napisał(a):five wstawisz schemat plytki drukowanej, ktora montowales u siebie ? albo przyznaj sie ze to ty handlujesz tym na allegro by zarobic na mody do mxa

Skoro ty mnei prosisz to jedziemy z koksem (tylko nie pokazujcie na innych forach, bo zbankrutuje na allegro, ok? )

Obrazek

1. Lewa nozka opornika, od strony koloru karmazynowego. Bardzo wazny jest kierunek!

2. 3 zapałki (tak, zapałki, maja najlepsze parametry, wazne by byly bez siarki!) polaczone rownolegle.

3. Złacza koncowek wykonana za pomoca kropelki (tej z pudzianowskim) lub poxyliny. Musi byc wytrzymale!

4. Kawaleczki folii, ktora pelni funkcje kondensatora ladunkow elektrycznych potrzebnych do wywolania łuku miedzy zapałkami.

Zielone strzalki to kabelki, wazne by byly juz jak to mowia elektrycy – "dotarte" czyli wyjete z jakiegos starego radia (kasprzak) czy pralki (frania)


Wciskasz ten uklad w miejsce bezpiecznika świateł.
+15 Km i 8 Nm na kołach gwarantowane, mozecie pokombinowac z iloscia zapalek (bez siarki!!) moc wzrosnie ale spalanie juz bedzie nie do wytrzymania.
Powodzeni! Dajcie znac jak poszlo i ponownie prosze o dyskecje!

PostNapisane: 21 maja 2008, 00:43
przez michi
Fiveopac padłem hahaha

PostNapisane: 21 maja 2008, 00:51
przez Adaś
<lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>

PostNapisane: 21 maja 2008, 06:58
przez ravo
czy trzeba zresetowac komputer potem ? ja nie zresetowalem i nie majac xenonow nagle zaczely mi dlugie swiecic jak by byly xenony, czyzby 2w1 ?

p.s

na forum fiata coupe eksperymentowali zamiast zapalek zwiniete w rulon skasowane bilety mpk ( ale wroclawskie – jest maly pasek z hologramem i to chyba dzieki niemu ) i powaznie wzrastal moment obrotowy nawet o 40NM tylko jak to sie zachowa w wolnossacym ? moze ktos przetestuje ? hamownai przed i po chipie

PostNapisane: 21 maja 2008, 07:35
przez sps-snipers
O wielkie dzieki koledze Fiveopac.Można pokombinować.IJaką rezystancje ma rezystor ?? :D

PostNapisane: 21 maja 2008, 08:26
przez Fiveopac
sps-snipers odczytaj sobie <czytaj> http://pl.wikipedia.org/wiki/Opornik nie moge dac ci calego rozwiazania na dloni, wloz troche swojej inwencji.

PostNapisane: 21 maja 2008, 08:31
przez brii
hahaha

PostNapisane: 21 maja 2008, 09:03
przez Artiks
Fiveopac mooocne Obrazek

PostNapisane: 21 maja 2008, 09:40
przez Quaki
Dobre :) :) :)
Ale ja proponuje wykorzystanie zapalek z siarka w srodku zbiornika (moze ilosc koni nie wzrosnie ale chwilowe przyspieszenie na pewno bedzie odczuwalne ;) )
Pozdrawiam

PostNapisane: 21 maja 2008, 17:42
przez Riki
buheheheeh..... hahaha

PostNapisane: 22 maja 2008, 09:13
przez yama
lepiej dodac do paliwa kulki parafinowe na mole –> bucik bedzie tylko nie wiec co na to silnik :P

PostNapisane: 22 maja 2008, 12:26
przez piwo
<lol>

PostNapisane: 22 maja 2008, 12:32
przez piwo
a odnosnie rezystora to mysle ze moc moze on podniesc (o pare koni) bo standardowy,fabryczny stosunek paliwa do powietrza wcale nie jest najbardziej efektywny pod wzgledem mocy (nie wiem dokladnie ile ale okolo 13:1) a najbardziej ekonomiczny i ekologiczny (14:1).ale moim zdaniem lepiej podniesc cisnienie paliwa na wtryskach niz dawac opornik,ktory powoduje ze silnik odczytuje temeprature otoczenia jako wieczną syberie.

PostNapisane: 23 maja 2008, 01:43
przez Quaki
Kolega Piwo ma troche racji bo
Jeden kilogram paliwa dostarczonego do cylindra, musi zostać zmieszany z 14,7 kg powietrza. Powstaje wówczas mieszanka stechiometryczna, która w warunkach całkowitego wymieszania w komorze spalania (mieszanka jednorodna) spala się całkowicie. Ta proporcja nazywana jest współczynnikiem nadmiaru powietrza i oznaczana literą ?(lambda). Dla mieszanki stechiometrycznej ? = 1. Podczas spalania mieszanki stechiometrycznej wytwarza się duża ilość energii cieplnej, a cały węgiel i wodór zawarty w paliwie, łączy się z tlenem, tworząc dwutlenek węgla i wodę, która przy nierozgrzanym silniku i chłodnej pogodzie tworzy biały obłok wydostający się z wydechu.
Zmniejszona zawartość paliwa (? > 1) daje mieszankę ubogą, a zwiększona zawartość paliwa (? < 1) powoduje powstawanie mieszanki bogatej. Najwyższa sprawność silnika (najmniejsze zużycie paliwa) osiągana jest przy mieszance zubożonej do ? > 1,1, a najwyższą moc osiąga się przy mieszance wzbogaconej do ? < 0,95, dlatego zadaniem układu zasilania silnika , jest przygotowywanie mieszanki paliwowo-powietrznej o współczynniku ? w granicach od 0,9 do 1,1, a podczas rozruchu, gdy zimny silnik wymaga dostarczenia mieszanki znacznie wzbogaconej, zmniejszenie współczynnika ? poniżej 0,9.

Z tym ze od razu napisze jakiekowliek zabawy w stylu oporniki itp nalezy wlozyc miedzy bajki dla niedouczonych wieskich "tjunerow" jedyna rozsadna rzecza jaka mozesz zrobic zeby zmienaiac dawki paliwa jest grzebanie w mapach paliwa operacja taka kosztuje minimum 600-800zl i w silniku N/A nie da ci wiecej jak max 5% mocy jesli juz ktos chce grzebac N/A co jest trudne i kosztowne to trzeba wrzuc duzow iecej w taki silnik niz zaplacilby za uturbienie
Pozdrawiam

PostNapisane: 23 maja 2008, 09:31
przez Pit
Jak wczoraj podczas dłuuugiej trasy Five opowiadał mi o tym temacie, to nie wierzyłem, że to może być prawda... Ale to %^&*$ jednak prawda! :D

@sps-snipers, nie możesz zwiększać dawki paliwa tak bez innych modyfikacji! Wiesz napewno, że może to wpłynąć niekorzystnie na żywotność jednostki. Musisz zmodyfikować układ dolotowy, aby dostarczyć więcej powietrza. Od pewnego czasu z Fivem montujemy (jedna siedzi u niego w MX-5) turbiny do tak zmodyfikowanych aut. Wiem, że to już trochę wydatek, ale popytaj tylko, jak jeździ autko Five'a. Tu link do turbiny:
http://www.allegro.pl/item367203536_tur ... nowa_.html
Naprawdę warto wydać trochę siana na to, efekt łeb urywa.

PostNapisane: 23 maja 2008, 10:51
przez Mev
hahaha

PostNapisane: 29 cze 2008, 12:19
przez zaciek
tak naprawdę jakie jest najlepsze rozwiązanie by podnieść moc w silniku Z5 o 10-15% ?