Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
hbo napisał(a):sporo ludi zakłada na zimę stalówki 15" , więc raczej napewno wejdą
no przecie już wcześniej pisałem że ja jeżdżę na 15", nawet foty wcześniej są jak to wygląda
ori GE
M6
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały genialna robota moje gratulacje. Jeśli czas pozwoli to pójde w Twoje ślady i popróbuję tego w mojej GF , (z tego co pamiętam to przednie zaciski są takie same) bo komplet hebli i jeszcze pare gratów widziałem u kumpla , może odda za niewielką odpłatnością, a jeżeli efekty hamowania są dużo lepsze to chyba warto się w to pobawić. Niestety GFki też nie grzeszą siła hamowania mimo nowych tarcz i klocków ze średniej półki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 20 lip 2008, 11:23
- Posty: 37
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005
Grzyby napisał(a):Przód:
1. 273,5mm (montowane w M6 tylko z silnikiem 1.8 oraz w 626 GF z silnikiem DiTD – to te same tarcze)
2. 282,5mm – montowane we wszystkich pozostałych wersjach silnikowych i nadwoziowych M6
No a czy obie te tarcze i zaciski do nich pasują do GE 1,8. bazyl wspaniały jak będziesz miał chwilkę to mógłbyś zmierzyć swoją tarczę
- Od: 23 mar 2007, 00:34
- Posty: 207
- Skąd: Łódź
- Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8
Siw-y napisał(a):Dlaczego w GE tarcze z przodu są mniejsze od tych z tyłu ?
żeliwo im w kadzi zostało
bo inżynierowie doszli do wniosku że wystarczą takie, nie dość że wentylowane to jeszcze 70% działki płynu dostają nie tylko w maździe tak jest, to dosyć popularne rozwiązanie, ale dlaczego tak jest nie wiem. Może coś jeszcze było z masą nieresorowaną, ale nie sądzę bo przecie to nie taka wielka różnica by była.
w/g katalogu intercars w M6 są trzy wielkości tarcz. inaczej w MPS inaczej diesel/1,8 a inaczej któryś tam model. co artysta miał na myśli??....
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl świetna robota...
... ale gdzie znalazłeś pionowy trawnik i jak się po nim bryka?
... ale gdzie znalazłeś pionowy trawnik i jak się po nim bryka?
oblivion napisał(a):ale gdzie znalazłeś pionowy trawnik
no tego.... no.... przyhamowałem nowymi hantlami i się przekręcił
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Krótko – czy jest zauważalna różnica, dla której warto to robić z technicznego punktu widzenia a nie tylko dla wyglądu?
pawelMX6 napisał(a):Krótko –
krótko- jest
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
nie ma podobnego motywu do 323F BA Z5?
bo ori tarcze w tym modelu to dopiero jest śmiech 234mm a z tyłu bęben
bo ori tarcze w tym modelu to dopiero jest śmiech 234mm a z tyłu bęben
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
pawelMX6 napisał(a):Krótko – czy jest zauważalna różnica, dla której warto to robić z technicznego punktu widzenia a nie tylko dla wyglądu?
bazyl wspaniały napisał(a):krótko- jest
Jaka?
1. Lżej się wciska hamulec a by zahamować?
2. Droga hamowania ze 100km/h zmnieszyła się?
3. Mniej nagrzewają się tarcze przednie ?
Podejrzewam że na pyt nr 2 odpowiedź będzie "nie". (należało by dokonać pomiaru bo subiektywne odczucia można pominąć)
mariusz_sti napisał(a):nie ma podobnego motywu do 323F BA Z5?
bo ori tarcze w tym modelu to dopiero jest śmiech 234mm a z tyłu bęben
przód możesz przełożyć od BA BP a tył przerobić na tarcze (od BJ lub BG może podpasują)
bazyl wspaniały, znasz w Twojej okolicy kogoś, kto ma KLkę z seryjnymi hamulcami?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Ja nie szukam. Szukam za to powoli felg 16`` na następną zimę buahahaha
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Hazu napisał(a):. Lżej się wciska hamulec a by zahamować?
tak, mniejszej siły trzeba używać aby hamować
Hazu napisał(a):Droga hamowania ze 100km/h zmnieszyła się?
w moim przypadku na pewno, i to bardzo. co ciekawe (choć w sumie ponoć normalne) jeśli mocno hamuję ale tuż "przed" ABS to sporo szybciej się zatrzymam niż z ABS. Z ABS droga hamowania jest chyba podobna jak przy ori, blokada kół to blokada kół bez znaczenia czy to kotwica czy full nawiercane brembo. w tym wypadku i tak całą robotę odwala system. Chyba że się mylę.
Hazu napisał(a):Mniej nagrzewają się tarcze przednie ?
wybacz ale nie macam ich po hamowaniu ani jednych ani drugich.
Ale myślę że tak bo kiedy dawałem czadu starym tarczom to przy kole było czuć żar, przy tych tylko lekkie ciepło, a dostały podczas testów ostro po klockach
Grzyby napisał(a):Jesuuu, ale wy szukacie dziury w całym ....
zaczynam też odnosić takie wrażenie.
Reasumując: jest sporo lepiej niż na poprzednim zestawie, czy to jest wynikiem zmiany osprzętu czy wogóle założenia hantli w lepszym stanie już nie wnikam. Ori hantle miałem w kiepskim stanie więc może dlatego szału nie było, ale z drugiej strony w poprzedniej GE miałem nowe tarcze i klocki też była lipa. Myślę że jeśli coś takiego zamontowali w M6 i jakoś nie płyną lawiną opinie o kiepskich hamulcach w M6 to coś znaczy. Inna sprawa to koszta zabawy, mi się trafił zestaw za 300zł w bardzo dobrym stanie, kolega parę dni temu kupił ori do GE tarcze i klocki za 350zł. Mam dziwne wrażenie że ja lepiej na tym wyszedłem.
Jeśli ktoś ma wątpliwości czy mu to potrzebne bo jeździ spokojnie (tak jak ja ) i nie będzie katował ori to raczej przekładka mu nie jest potrzebna, ale jeśłi ktoś często daj hamulcom do wiwatu to uważam że powinien wymienić.
Rozjaśniłem nieco czy jeszcze mam w jakiś sposób przetestować hamulce??
No i jeszcze jak wyglądają w porównaniu do ori ja mam u siebie te większe tarcze
"bazyl wspaniały, znasz w Twojej okolicy kogoś, kto ma KLkę z seryjnymi hamulcami?"
tak, ma lepsze nieco niż moje byłe ale gorsze niż te które mam. Mam z nim porównać hamowanie?? do tego nie musi być KL, wszystkie GE mają takie same hamulce. Jutro może obadamy jak znajdę chwilę
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały napisał(a):Grzyby napisał:
Jesuuu, ale wy szukacie dziury w całym ....
zaczynam też odnosić takie wrażenie.
Ja dalej się będę czepiał.
Bo pomimo tego że przy ostrym hamowaniu to przód bierze głównie odpowiedzialność za hamowanie to nie można pominąć tylnych hamulców.
Dlatego twierdzę ze ta modyfikacja nie przyniesie skrócenia drogi hamowania (a o to przede wszystkim chodzi)
bazyl wspaniały szkoda że kawałek drogi ode mnie mieszkasz bo sam chciałbym mieć porównanie czy moja modyfikacja przyniosła lepszy skutek czy Twoja
A może tylko u mnie był problem z niedostateczną siłą hamowania tylnej osi, może z racji wieku samochodu.
W każdym razie usunięcie korekcji siły hamowania tylnych kół przyniosło zadowalający efekt.
Ale może znajdzie się na forum ktoś z Lublina z GE lub CA aby zrobić małe porównanie hamulców.
Ostatnio edytowano 1 lis 2008, 11:38 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
bazyl wspaniały napisał(a):Mam z nim porównać hamowanie?? do tego nie musi być KL, wszystkie GE mają takie same hamulce. Jutro może obadamy jak znajdę chwilę
Wiem, że takie same hamulce są w każdej GE, ale nie każda GE waży tyle samo i ma takie same opony. Wtedy porównanie było by bardziej miarodajne, chociaż mi ono aż tak potrzebne nie jest.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje