Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626

Postprzez qlesh » 29 paź 2008, 17:48

bazyl wspaniały to dobrze. Zdjęciaaaaaaaa :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez hbo » 29 paź 2008, 17:48

Mev napisał(a):Czy w przypadku zaaplikowania tych tarcz 282,5mm wejdzie 15" felga? Bo M6 w standardzie ma 16" z tego co pamiętam.

sporo ludi zakłada na zimę stalówki 15" , więc raczej napewno wejdą :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 01:09
Posty: 166
Skąd: gdzieś na wschodzie
Auto: M6 '02 2.0 Benzin

Postprzez bazyl wspaniały » 29 paź 2008, 20:10

hbo napisał(a):sporo ludi zakłada na zimę stalówki 15" , więc raczej napewno wejdą

no przecie już wcześniej pisałem że ja jeżdżę na 15", nawet foty wcześniej są jak to wygląda :)

ori GE
Obrazek


M6
Obrazek
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez kielo » 29 paź 2008, 22:26

bazyl wspaniały genialna robota <prosze> moje gratulacje. Jeśli czas pozwoli to pójde w Twoje ślady i popróbuję tego w mojej GF , (z tego co pamiętam to przednie zaciski są takie same) bo komplet hebli i jeszcze pare gratów widziałem u kumpla , może odda za niewielką odpłatnością, a jeżeli efekty hamowania są dużo lepsze to chyba warto się w to pobawić. Niestety GFki też nie grzeszą siła hamowania mimo nowych tarcz i klocków ze średniej półki.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:23
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 GY 2.0B 2005

Postprzez toomas » 29 paź 2008, 23:12

Grzyby napisał(a):Przód:
1. 273,5mm (montowane w M6 tylko z silnikiem 1.8 oraz w 626 GF z silnikiem DiTD – to te same tarcze)
2. 282,5mm – montowane we wszystkich pozostałych wersjach silnikowych i nadwoziowych M6

No a czy obie te tarcze i zaciski do nich pasują do GE 1,8. bazyl wspaniały jak będziesz miał chwilkę to mógłbyś zmierzyć swoją tarczę ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Grzyby » 30 paź 2008, 01:18

Z tego co pamiętam wszystkie GE miały identyczne hamulce,
Jutro jeszcze sprawdzę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Siw-y » 30 paź 2008, 01:32

Dlaczego w GE tarcze z przodu są mniejsze od tych z tyłu ?

przód – 258 mm
tył – 261 mm
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez bazyl wspaniały » 30 paź 2008, 02:02

Siw-y napisał(a):Dlaczego w GE tarcze z przodu są mniejsze od tych z tyłu ?

żeliwo im w kadzi zostało :P
bo inżynierowie doszli do wniosku że wystarczą takie, nie dość że wentylowane to jeszcze 70% działki płynu dostają ;) nie tylko w maździe tak jest, to dosyć popularne rozwiązanie, ale dlaczego tak jest nie wiem. Może coś jeszcze było z masą nieresorowaną, ale nie sądzę bo przecie to nie taka wielka różnica by była.
w/g katalogu intercars w M6 są trzy wielkości tarcz. inaczej w MPS inaczej diesel/1,8 a inaczej któryś tam model. co artysta miał na myśli??.... :|
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez oblivion » 30 paź 2008, 18:30

bazyl świetna robota...
... ale gdzie znalazłeś pionowy trawnik <szok> i jak się po nim bryka?

<lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2006, 20:47
Posty: 3269 (1/0)
Skąd: Sanok
Auto: Subaru XV Crosstrek 2.0 benz 2015

Postprzez bazyl wspaniały » 30 paź 2008, 20:06

oblivion napisał(a):ale gdzie znalazłeś pionowy trawnik

no tego.... no.... przyhamowałem nowymi hantlami i się przekręcił <lol>
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez pawelMX6 » 31 paź 2008, 09:43

Krótko – czy jest zauważalna różnica, dla której warto to robić z technicznego punktu widzenia a nie tylko dla wyglądu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez bazyl wspaniały » 31 paź 2008, 18:44

pawelMX6 napisał(a):Krótko –

krótko- jest :) :]
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez MariuS » 31 paź 2008, 18:52

nie ma podobnego motywu do 323F BA Z5?

bo ori tarcze w tym modelu to dopiero jest śmiech 234mm <lol> a z tyłu bęben
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 31 paź 2008, 22:22

pawelMX6 napisał(a):Krótko – czy jest zauważalna różnica, dla której warto to robić z technicznego punktu widzenia a nie tylko dla wyglądu?


bazyl wspaniały napisał(a):krótko- jest


Jaka?

1. Lżej się wciska hamulec a by zahamować?
2. Droga hamowania ze 100km/h zmnieszyła się?
3. Mniej nagrzewają się tarcze przednie ?

Podejrzewam że na pyt nr 2 odpowiedź będzie "nie". (należało by dokonać pomiaru bo subiektywne odczucia można pominąć)

mariusz_sti napisał(a):nie ma podobnego motywu do 323F BA Z5?

bo ori tarcze w tym modelu to dopiero jest śmiech 234mm a z tyłu bęben


przód możesz przełożyć od BA BP a tył przerobić na tarcze (od BJ lub BG może podpasują)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez qlesh » 31 paź 2008, 23:34

bazyl wspaniały, znasz w Twojej okolicy kogoś, kto ma KLkę z seryjnymi hamulcami?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Grzyby » 31 paź 2008, 23:46

Jesuuu, ale wy szukacie dziury w całym ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez qlesh » 31 paź 2008, 23:51

Ja nie szukam. Szukam za to powoli felg 16`` na następną zimę buahahaha
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez bazyl wspaniały » 1 lis 2008, 01:41

Hazu napisał(a):. Lżej się wciska hamulec a by zahamować?

tak, mniejszej siły trzeba używać aby hamować

Hazu napisał(a):Droga hamowania ze 100km/h zmnieszyła się?

w moim przypadku na pewno, i to bardzo. co ciekawe (choć w sumie ponoć normalne) jeśli mocno hamuję ale tuż "przed" ABS to sporo szybciej się zatrzymam niż z ABS. Z ABS droga hamowania jest chyba podobna jak przy ori, blokada kół to blokada kół bez znaczenia czy to kotwica czy full nawiercane brembo. w tym wypadku i tak całą robotę odwala system. Chyba że się mylę.

Hazu napisał(a):Mniej nagrzewają się tarcze przednie ?

wybacz ale nie macam ich po hamowaniu <lol> ani jednych ani drugich.
Ale myślę że tak bo kiedy dawałem czadu starym tarczom to przy kole było czuć żar, przy tych tylko lekkie ciepło, a dostały podczas testów ostro po klockach :]

Grzyby napisał(a):Jesuuu, ale wy szukacie dziury w całym ....

zaczynam też odnosić takie wrażenie.

Reasumując: jest sporo lepiej niż na poprzednim zestawie, czy to jest wynikiem zmiany osprzętu czy wogóle założenia hantli w lepszym stanie już nie wnikam. Ori hantle miałem w kiepskim stanie więc może dlatego szału nie było, ale z drugiej strony w poprzedniej GE miałem nowe tarcze i klocki też była lipa. Myślę że jeśli coś takiego zamontowali w M6 i jakoś nie płyną lawiną opinie o kiepskich hamulcach w M6 to coś znaczy. Inna sprawa to koszta zabawy, mi się trafił zestaw za 300zł w bardzo dobrym stanie, kolega parę dni temu kupił ori do GE tarcze i klocki za 350zł. Mam dziwne wrażenie że ja lepiej na tym wyszedłem.
Jeśli ktoś ma wątpliwości czy mu to potrzebne bo jeździ spokojnie (tak jak ja <lol> ) i nie będzie katował ori to raczej przekładka mu nie jest potrzebna, ale jeśłi ktoś często daj hamulcom do wiwatu to uważam że powinien wymienić.
Rozjaśniłem nieco czy jeszcze mam w jakiś sposób przetestować hamulce??
No i jeszcze jak wyglądają w porównaniu do ori <list> :] ja mam u siebie te większe tarcze :] <jupi>

"bazyl wspaniały, znasz w Twojej okolicy kogoś, kto ma KLkę z seryjnymi hamulcami?"
tak, ma lepsze nieco niż moje byłe ale gorsze niż te które mam. Mam z nim porównać hamowanie?? do tego nie musi być KL, wszystkie GE mają takie same hamulce. Jutro może obadamy jak znajdę chwilę
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 1 lis 2008, 09:31

bazyl wspaniały napisał(a):Grzyby napisał:
Jesuuu, ale wy szukacie dziury w całym ....

zaczynam też odnosić takie wrażenie.


Ja dalej się będę czepiał.

Bo pomimo tego że przy ostrym hamowaniu to przód bierze głównie odpowiedzialność za hamowanie to nie można pominąć tylnych hamulców.
Dlatego twierdzę ze ta modyfikacja nie przyniesie skrócenia drogi hamowania (a o to przede wszystkim chodzi)
bazyl wspaniały szkoda że kawałek drogi ode mnie mieszkasz bo sam chciałbym mieć porównanie czy moja modyfikacja przyniosła lepszy skutek czy Twoja :P
A może tylko u mnie był problem z niedostateczną siłą hamowania tylnej osi, może z racji wieku samochodu.
W każdym razie usunięcie korekcji siły hamowania tylnych kół przyniosło zadowalający efekt.
Ale może znajdzie się na forum ktoś z Lublina z GE lub CA aby zrobić małe porównanie hamulców.
Ostatnio edytowano 1 lis 2008, 11:38 przez Hazu, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez qlesh » 1 lis 2008, 10:46

bazyl wspaniały napisał(a):Mam z nim porównać hamowanie?? do tego nie musi być KL, wszystkie GE mają takie same hamulce. Jutro może obadamy jak znajdę chwilę

Wiem, że takie same hamulce są w każdej GE, ale nie każda GE waży tyle samo i ma takie same opony. Wtedy porównanie było by bardziej miarodajne, chociaż mi ono aż tak potrzebne nie jest.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje