Strona 1 z 30
Swap hamulców: Mazda6 –> MX-6, 626
Napisane:
23 cze 2008, 00:47
przez promyczek001
Jak w temacie podaje link do fotorelacji z wymiany. Jak tylko skoncza mi sie klocki to robie taki patent.
http://www.mx6.com/forums/gallery/21015 ... x-6-a.html
Napisane:
23 cze 2008, 10:26
przez qbass
Jako, że nie znam dobrze angielskiego, zapytam- zapewne trzeba zastosować jakieś flansze do odsunięcia zacisku od tarczy?
Napisane:
23 cze 2008, 10:49
przez promyczek001
Z tego co tu pisza to wynika ze jesli chodzi o przednie hamulce instalacja jest plug and play. Potrzebujemy tarcze, klock, i zaciski od Mazdy 6/ 2006-2008 Ford Fusion
i powinno wszystko pasowac. Trzeba bedzie szroty przegrzebac
Napisane:
23 cze 2008, 17:21
przez Loczek
I co ja mam teraz zrobic?
Regenerowac to badziwie czy ryzykowac z hamulcami od szóstki
Kurcze znacznie wieksze są te tarcze.
Kusi kusi
jade tam moze ktorys wybiore
Napisane:
23 cze 2008, 17:48
przez promyczek001
Loczuś tu nic nie ryzykujesz. BTW sam napewno przekonales sie kiedys jak latwo zagotowac hamulce z mx6 niewiem jak w 2.0 ale w 2.5 hamulce niestety przy dynamicznej jazdy nie daja rady. Czasami spotykam znajomego ktory smieje sie z obecnych tarcz ktore na dzisiejsze czasy sa komicznie male. Tu niema zartow w koncu dobre hamulce poprawiaja nasze bezpieczenstwo wiec do dziela.
Napisane:
23 cze 2008, 17:57
przez Loczek
promyczek001 napisał(a):TW sam napewno przekonales sie kiedys jak latwo zagotowac hamulce z mx6 niewiem jak w 2.0
Moze nie tyle ze przegotowąłem co zapiekłem
kurcze tylko ze ja na kazdym kole mam nowe tarcz ebrembo.
Tylko 70 kkm na nich przejechałem
Napisane:
24 cze 2008, 14:57
przez Grzyby
Poza tym GE w porównaniu z M6 prawie nie hamuje ....
Jeśli to pasuje bez problemów to gorąco polecam taką zamianę – przy masie mniejszej o prawie 400kg GE powinna stawać dęba przy hamowaniu na zestawie od szóstki.
Btw. ktoś sprzedaje na forum ori tarcze do M6 za ok. 300zł (przód). Taniocha.
Napisane:
24 cze 2008, 16:58
przez brii
Ale hamulce to nie tylko tarcze i zaciski...
Jest jeszcze serwo, podejrzewam, że jego skuteczność w GE jest znaaaaaaaaacznie mniejsza niż w GG.
Napisane:
10 wrz 2008, 11:45
przez Siw-y
jak postępy?
Napisane:
10 wrz 2008, 11:54
przez bazyl wspaniały
ale w fele 15'' to się wogóle zmieści taki zestaw?? ja bym się chętnie zabawił, ale nie uśmiecha mi się felg wymieniać
brii napisał(a):Jest jeszcze serwo, podejrzewam, że jego skuteczność w GE jest znaaaaaaaaacznie mniejsza niż w GG.
no właśnie, ciekawe jak z tym sprawa wygląda
Napisane:
10 wrz 2008, 13:20
przez piwo
wieksze tarcza wieksza masa czyli gorsze prowadzenie i przyspieszenie.
Napisane:
10 wrz 2008, 20:17
przez Waluś
ciekawe z czego dało by się przeszczepić hamowniki do gD
moje przy osiągach które mam to jak szczęki w rowerze
Napisane:
11 wrz 2008, 20:30
przez Hazu
Waluś napisał(a):ciekawe z czego dało by się przeszczepić hamowniki do gD
skoro od M6 pasują do GE
To tym bardziej moga pasować od GE do GD a więc od M6 mogą pasować
Waluś napisał(a):przy osiągach które mam
to może od RX-7 napewno dało by się przeszczepić
Ale ...
Napisane:
30 wrz 2008, 13:12
przez toomas
promyczek001 i zdziałałeś już coś z hamulcami od M6?? Są jakieś efekty??
No i jeszcze jedna sprawa.Na zdjęciach widać że zaciski (klocki) od M6 nie wykorzystują całej powierzchni nowej tarczy, to jest normalka bo nie wydaje mnie się
Napisane:
30 wrz 2008, 13:56
przez Grzyby
toomas napisał(a):(klocki) od M6 nie wykorzystują całej powierzchni nowej tarczy
a widziałeś kiedykolwiek żeby klocki zajmowały całą tarczę?
Popatrz na jakikolwiek motocykl – jest podobnie.
Napisane:
30 wrz 2008, 14:12
przez brii
toomas napisał(a): (klocki) od M6 nie wykorzystują całej powierzchni nowej tarczy
Większe znaczenie ma średnica tarczy niż to czy klocek zbiera całą tarczę
Napisane:
30 wrz 2008, 20:08
przez NIdhogg86
Mam pytanie-montował ktoś już taki zestaw?Wystarczy orginalne servo?Bo chętnie bym kupił pakiet od M6
Napisane:
30 wrz 2008, 20:09
przez NIdhogg86
Mam pytanie-montował ktoś już taki zestaw?Wystarczy orginalne servo?Bo chętnie bym kupił pakiet od M6
Napisane:
30 wrz 2008, 21:15
przez Hazu
Wystarczy oryginalne servo i pompa.
Ale co z tylnymi hamulcami nie dość że i tak słabo hamują, to z poprawionymi przednimi to juz całkiem nie będzie odczuwalne hamowanie tyłu.
A tylko z właściwym współdziałeniem tyłu i przodu można marzyć o skróceniu drogi hamowania.
Ja bym jeszcze z tyłu wymienił zaciski na inne z większym tłoczkiem .
A do tego zastosowałbym korektor sily hamowania regulujący siłę hamowania tylnych hamulców na podstawie położenia tylnej ośi względem nadwozia korektory można by było podpiąć np. pod łączniki stabilizatora.
Napisane:
30 wrz 2008, 21:45
przez jesus
z mx6.com ... koleś z holandii jakoś sobie nie może poradzić twierdzi że usa mazda miała z lekka inne hamulce.
cytat:
"Thats a very nice and easy upgrade ive been doing some shopping here and bought some calipers from a 07 6. Very nice calipers. Bought a pair of new discs put it all together and guess what? It doesn,t work !
Looked a bit closer at the pictures here – And yes european 6 uses other calipers then the american.
Well there goes my easy upgrade"
sprawdził ktoś czy to prawda?
+ link
http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other- ... ost2089604