SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA
Mam pytanie do wszystkich, a szczególnie do kolegów Speców, co będę potrzebował, żeby przeprowadzić Swap silnika na 2.5 V6
Moje pytania to:
– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?
A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?
Pozdro
P.S. Jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie do częsci, które trzeba by wymienić prosze pisać.
Moje pytania to:
– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?
A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?
Pozdro
P.S. Jeżeli ktoś ma jakieś inne sugestie do częsci, które trzeba by wymienić prosze pisać.
– Czy skrzynia biegów będzie pasowała/czy wytrzyma ?
– Czy wytrzyma sprzęgło i półosie/przeguby ?
– Czy wiązka od komputera ma jednakowe złącze ?
– Jak jest z układem chłodzenia czy ten u mnie miałby wystarczającą wydajność ?
– Układ dolotowy ma większa średnicę w 2.5 i czy w takim razie trzeba by go wymienić ?
– Jak jest z połączeniem wszystkich czujników czy są one w tych samych miejscach co w 2.0 V6 i czy złącza będą pasować ?
A i jedno podstawowe, czy silnik zmieści się pod rozpórką od kielichów, bo niechciałbym jej wyjmować ?
– nie wiem czy skrzynia pasuje
– wiazke i komputer radzilbym wymienic i tu mala uwaga WIAZKE I KOMPUTER BIEZEMY TYLKO Z AUTA Z KTOREGO POCHODZI SILNIK
– o ukladzie chlodzenia nie mam pojecia
– dolot trzeba wymienic (a moze tylko rozwiercic?? nie wiem)
– o czujnikach nie mam pojecia
– silnik nie jest duzo wiekszy, wydaje mi sie ze sie zmiesci
- Od: 20 paź 2003, 09:44
- Posty: 504
- Skąd: Wawka
- Auto: Szybkie
Smirnoff ja to traktuję orientacyjnie, ponieważ jestem ciekaw ile taka przyjemność w sumie by kosztowała. Co do rozmowy to sądzę to samo o czym rozmawialiśmy
Poza tym wpadłem na pomysł, żeby zrobić sobie najszybszą 323F BA w Polsce......... I to było by Cool
Poza tym wpadłem na pomysł, żeby zrobić sobie najszybszą 323F BA w Polsce......... I to było by Cool
Patryk,
przeczytaj mojego posta w temacie o MX-6, który rzucił Carrlos
Ja mam u siebie zrobiony przez poprzedniego właściciela swap 1,8 na 2,0 (to już wiesz) i czytałem co nieco o swapie 1,8 na 2,5 w MX-3
Wejdź sobie na stronę mx-3.com i tam w linkach oraz w dziale technicznym są linki do stron gdzie są opisane takie swapy, z tego co czytałem to nie stanowi to specjalnie problemu,
wiem że na pewno zaleca się zmienić ECM, wiązki pozostaja te same bo 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami?? – nie wiem bo ja mam aparat i dolot z 1,8)
Skoro skrzynia z 1,8 pasuje do 2,0 (u mnie) ti do 2,5 wg tego co czytałem też to twoja tez pasuje do 2,5,
układ chłodzenia raczej też pasuje, problem jest z wydechem, ale to kwestia paru spawów na pierwszej rurze i zmiany tłumika
mocowania silnika pasują
Na wiosne będe wiedział więcej, bo mi też coś takiego po głowie chodzi
Najszybszy MX w Polsce, brzmi całkiem fajnie
przeczytaj mojego posta w temacie o MX-6, który rzucił Carrlos
Ja mam u siebie zrobiony przez poprzedniego właściciela swap 1,8 na 2,0 (to już wiesz) i czytałem co nieco o swapie 1,8 na 2,5 w MX-3
Wejdź sobie na stronę mx-3.com i tam w linkach oraz w dziale technicznym są linki do stron gdzie są opisane takie swapy, z tego co czytałem to nie stanowi to specjalnie problemu,
wiem że na pewno zaleca się zmienić ECM, wiązki pozostaja te same bo 1,8 ma ten sam aparat zapłonowy co 2,5 tzn na 2 kostki od pewnego roku (aparat KL01) (2,0 ma chyba jedną kostkę z 4 przewodami?? – nie wiem bo ja mam aparat i dolot z 1,8)
Skoro skrzynia z 1,8 pasuje do 2,0 (u mnie) ti do 2,5 wg tego co czytałem też to twoja tez pasuje do 2,5,
układ chłodzenia raczej też pasuje, problem jest z wydechem, ale to kwestia paru spawów na pierwszej rurze i zmiany tłumika
mocowania silnika pasują
Na wiosne będe wiedział więcej, bo mi też coś takiego po głowie chodzi
Najszybszy MX w Polsce, brzmi całkiem fajnie
Autmatyczne skrzynie maja sterownik oddzielne, ale scisle powiazany z calym okablowaniem auta. W 626 n.p. dotyczy to calego okablowania w komorze silnika, tzn. wiazki od sterownika(ow) oraz wiazki glownej.
Skrzynia manual moze pasowac, ale miec calkiem inne przelozenia.
Skrzynia manual moze pasowac, ale miec calkiem inne przelozenia.
- Od: 7 gru 2003, 23:39
- Posty: 308
A jak sądzicie, za jakie pieniądze mógł bym kupić silnik 2,5 V6 w dobrym stanie z osprzętem, ECU oraz wiązką przewodów
Ale mi chodzi to po głowie i ciekawi mnie ile by przyśpieszała 323F BA do 100 z tym silnikeim??? Do tego na początek zmienił bym dolot i układ wydechowy co może dało by mi jakieś 170KM.
A na koniec Turbo.....
Ale mi chodzi to po głowie i ciekawi mnie ile by przyśpieszała 323F BA do 100 z tym silnikeim??? Do tego na początek zmienił bym dolot i układ wydechowy co może dało by mi jakieś 170KM.
A na koniec Turbo.....
A jeszcze Panowie ciekawi mnie czy można dostać u nas silnik Millera 2.3 V6 Simoneus ma rację jak robić Swapa to pożądnego.
Teraz pytanie czy ten silnik dałoby się teoretycznie zamontować w 323F BA i czy może ktoś już coś takiego widział
Pozdro.............ale mam pomysły co
Teraz pytanie czy ten silnik dałoby się teoretycznie zamontować w 323F BA i czy może ktoś już coś takiego widział
Pozdro.............ale mam pomysły co
I piniendzy
No, mysle, ze nawet przy 2.5 skrzynia szykuje sie do wymiany ze wzgledu na inne przelozenia. Ale ~200 konikow w "efce"...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje