SWAP 2.0 KF –> 2.5 KL – Mazda 323F BA

Postprzez sq2jul » 23 mar 2010, 22:51

xXx mozesz napisac kilka slow na temat problemow napotkanych przy swapie KF->KL-ZE w Xedos 6?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Tubi » 31 mar 2010, 10:38

Przyłączam się do pytania
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez jojek-1990 » 1 kwi 2010, 16:06

Tubi nie tylko ty jeden heh:P xXx raczej nic nie powie sam już kiedyś do niego pisałem i niestety żadnej odpowiedzi nie otrzymałem:/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 19:23
Posty: 144
Skąd: Lędziny/Tychy
Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)

Postprzez Gared » 1 kwi 2010, 19:19

Po prostu XXX się zmęczył ciągłym odpowiadaniem na te same pytania.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Tubi » 7 kwi 2010, 13:40

Wszyscy ciągną temat z 2.0 na 2,5. Ja jestem ciekawy jak CA by szedł z silnikiem millera :D
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Pit » 7 kwi 2010, 14:47

Tubi napisał(a):Wszyscy ciągną temat z 2.0 na 2,5. Ja jestem ciekawy jak CA by szedł z silnikiem millera :D

Zobacz sobie kiedyś na żywo silnik z obiegiem Millera i porównaj ilość miejsca w komorach X6 i X9. Wtedy zrozumiesz, dlaczego nikt nie drąży tego tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez sq2jul » 7 kwi 2010, 20:57

swap na KJ nie ma sensu:
1. Brak miejsca w komorze silnika w X6
2. moc bardzo porownywalna do KL-ZE, a swap na pewno o wiele bardziej skomplikowany
3. awaryjny kompresor – duze koszta regeneracji

Do xXx tez nie dawno pisalem – odpowiedzi nie dostalem (wiem, ze wiadomosc zostala odczytana). Widac Patryk chce zachowac te wiedze dla siebie – z jednej strony wcale mu sie nie dziwie z drugiej zas po to jest m.in. to forum – knowledge sharing ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Hazu » 8 kwi 2010, 20:45

sq2jul napisał(a):xXx mozesz napisac kilka slow na temat problemow napotkanych przy swapie KF->KL-ZE w Xedos 6?

ALe czego jeszcze oczekujesz?
przecież wszytko masz podane jak na tacy

a najtańsze i najprostsze rozwiązanie to:


xXx napisał(a):Zapomnij o podmiance ECU raz na zawsze, bo to nierealne. Sam kiedys przerobiłem instalacje na taką, która jest w MX-3, Xedosie 6, 626, MX-6 oraz Probe, ale niestety jest wiele rzeczy które nie będą kompatybilne...



Dlatego KL + ecumaster cieszysz się jazdą przez długi czas...


Najpierw znajdź silnik i w zależności od jego kompletności będziesz modził.

bo mechanicznie każdy silnik K (8, F, L, i ich wariacje ZE) włożysz i będzie chodził na osprzęcie który posiadasz a montując jakiś ecumaster, odpowiednio dobierając wtryski masz szanse na jakieś przyrosty mocy w stosunku do tego co masz obecnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 8 kwi 2010, 20:55

Lukano napisał(a):Plany to i ja mam, ciekawe co z nich wyjdzie :)
Tylko ja chcę BP, do mx-3 B6.
BP już niby mam, jeszcze tylko znaleźć mx-3.

No widzisz a moje plany już są zrealizowane.
ale to była sprawa tymczasowa;
Teraz mam do zamontowania zamiast B6(oryginalnie, teraz BP) KF
A jak wyremontuję silnik KL, to taki będzie docelowo. ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Piotrek323 » 17 kwi 2010, 21:51

Witam was, będę mieć pytanie w sprawie swapu. Zbliżają się wakacje i myślę nad podniesieniem mocy mojej BA BP, chodzi mi głównie o swap z BP na KF. Będzie ktoś w stanie mi napisać czy jest możliwość kupna jakiegoś anglika 323f GT i przełożeniu wszystkiego do mojej budy włącznie z zawieszeniem? Czy jest jakaś różnica w budowach komór silnika? Do wymiany idzie również chłodnica? Czy jest to zabieg opłacalny? Interesuje mnie tylko KF, żaden KL ze względu na spalanie. Wcześniej myślałem nad robieniem silnika BP, tak jak radził Jacek176; lecz koszty dodawania mocy do tego silnika wydają mi się o wiele większe, niż swap silnika na mocniejszy. Czy ktoś już kiedyś słyszał o takim swapie? Na naszym forum nic nie można znaleźć na ten temat, jedynie "sprzedać BP i kupić 323f gt" – to mnie nie interesuje. Z góry wielkie dzięki!
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 21:07
Posty: 46
Skąd: ŁÓdź
Auto: 323f ba, 1.8 16v kat

Postprzez Hazu » 17 kwi 2010, 22:13

Zobacz do działu projekty.
Tam tam znajdziesz taką operację tylko w s-ce.

Ale pytasz czy jest to opłacalne, więc jest to nieopłacalne,
chyba że masz odrobinę pojęcia i dużo wolnego czasu aby rozebrać dwa auta do gołej blachy i z dwóch złożyć jedno.
Sprzedaj to co masz i kup to co chcesz, będzie najtaniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez liwinski » 18 kwi 2013, 21:20

Witam drogich forumowiczów.
Mam problem z moją Madzią ponieważ robię swap z 2.0v6 na 2,5v6. Kupiłem silnik kompletny ze skrzynią biegów i wtryskiwaczami, a reszta została ze starego (kf). Nie mogę odpalić
tego silnika. Iskra jest ale wtryskiwacze nie działają nie mam pojącia dlaczego. Zasilanie na listwę jest paliwo do listwy dochodzi a wtryskiwacze stoją. Czy może mi ktoś doradzić co może być nie tak?. Nawet wtryskiwacze przełożyłem ze starego kfa które do końca działały a teraz nie działają.
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 12:30
Posty: 6
Skąd: radom
Auto: Mazda 323F 2.0v6 BA 97r.

Postprzez Hazu » 23 kwi 2013, 21:50

Jak to prawda co piszesz to wlej paliwa do kolektora i zobaczysz czy załapie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez liwinski » 8 maja 2013, 07:40

Witam Szanownych forumowiczów.
Mam problem z podłączeniem Przepływomierza KL02 ponieważ jest inna wtyczka niż w tym kóry mam teraz (od kf). Gniazdo w kl02 jest 5 pinowe, tylko czy kolejność pinów jest taka sama?. Chciałbym przelutować wtyczki.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 12:30
Posty: 6
Skąd: radom
Auto: Mazda 323F 2.0v6 BA 97r.

Postprzez Hazu » 8 maja 2013, 17:52

Może najpierw napisz jakie masz auto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez liwinski » 10 maja 2013, 10:39

Witam,
Zrobiłem swapa z 2.0v6 KF(BA) na 2,5V6 KL. Chcę wymienić jeszcze ECU na KL05 i przepływomierz na KL02 jak w poście wyżej. Mam inną wtyczkę do przepływki tylko że ilość pinów jest taka sama. Pomyślałem o przelutowaniu. Czy można tak zrobić i będzie dobrze?. Nie mam schematów więc proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 12:30
Posty: 6
Skąd: radom
Auto: Mazda 323F 2.0v6 BA 97r.

Postprzez Hazu » 10 maja 2013, 20:38

W BA masz pewnie immobiliser i jak wepniesz ECU KL05 to pewnie on się spali.

Ale jak się upierasz to na forum forda probe znajdziesz opis wyjść ECU KL05 wtedy po kabelkach dojdziesz co jest co, z tym przepływomierzem.

Już podłączyłeś czujnik stukowy ?
Drugi czujnik temperatury też masz podpięty?
Pompę paliwa wymieniłeś?
A tak w ogóle odpaliłeś Kl-a na oryginalnym ECU od BA?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez liwinski » 11 maja 2013, 19:33

Cześć Hazu,
Madzia odpaliła na starym Ecu bez problemu. Czujnika stukowego nie podłączałem ani tego drugiego od temp. Madzia zapierpapier że aż miło. Chciałem tylko wymienić jeszcze ten komp i przepływkę bo na forum chłopaki piszą że trzeba. Może lepiej wymienić wsad w tym Ecu i będzie ok?. Nie podłączam w takim razie tego Ecu KL05. A jak z tymi kabelkami od przepływki pomoże ktoś?.
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 12:30
Posty: 6
Skąd: radom
Auto: Mazda 323F 2.0v6 BA 97r.

Postprzez Hazu » 11 maja 2013, 19:56

liwinski napisał(a):Nie podłączam w takim razie tego Ecu KL05

Jak go nie będziesz podłączał to i przepływka KL02 nie będzie Ci potrzebna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Omiot » 22 maja 2013, 00:08

Pozwole sobie poruszyć temat.

Przeskoczył mi pasek rozrządu w xedzie 2.0 v6 96r i narodziło się pytanie czy ten silnik jest bezkolizyjny???, bo jeśli nie mam na oku zamiennik serca,
http://allegro.pl/silnik-2-5v6-mazda-626-xedos-probe-125-tys-km-i3239922381.html
które chiał bym zastosować tylko interesuje mnie aparat zapłonowy czy stary z x6 będzie pasował i jednostka będzie pracować wraz z całą instalacją x6

Mówiąc krutko czy sama podmiana silnika i apartu wystarczy żeby cieszyś się z jadzy nową x6
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 21:54
Posty: 43
Skąd: Minkowice
Auto: Xedos 6 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje