Strumienica – za i przeciw
Ja zalozylem ja 2 dni temu.Efekt;ciut lepiej sie zwija.Delikatny klank z rury wydechowej.Mysle ze autko te 1-dna sekundeczke do 100-ki dostalo
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
No cos ty.40 zl kosz do tego 50 zl montaz i zas czujesz,ze sprawiles sobie radosc i dla swojego autka.Poprzednio mialem w Punto I i naprawde ciutke lepiej sie autko zwija.Zawsze to jakas radocha
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
sps-snipers napisał(a):Ja zalozylem ja 2 dni temu.Efekt;ciut lepiej sie zwija.Delikatny klank z rury wydechowej.Mysle ze autko te 1-dna sekundeczke do 100-ki dostalo
heheh, sekundeczkę, a jak założysz magnetyzery to następna sekunda
Panowie po co cudowac: wieksza srednica rur, odpowiednie dobrane tlumiki , do tego kolektor i jest ok , ja nawet w swojej padace zostawielm kata i jest ok, auto jedzie bardzo dobrze , dźwięk jest w sam raz .
Panowie po co cudowac: wieksza srednica rur, odpowiednie dobrane tlumiki , do tego kolektor i jest ok , ja nawet w swojej padace zostawielm kata i jest ok, auto jedzie bardzo dobrze , dźwięk jest w sam raz .
-
Pyton162
Adaś
adas co w tym smiesznego ? jak mial calkowicie kata zatkanego to moze i 2 s dostal wiecej, nie mowie, ze wiecej by nie dostal jak by zalozyl oryginalnego kata bo napewno by bylo jeszcze lepiej ale troche myslmy zanim kogos wysmiewamy
adas co w tym smiesznego ? jak mial calkowicie kata zatkanego to moze i 2 s dostal wiecej, nie mowie, ze wiecej by nie dostal jak by zalozyl oryginalnego kata bo napewno by bylo jeszcze lepiej ale troche myslmy zanim kogos wysmiewamy
ravo nie powiesz mi ze jak wywali kata to zyska ok 2 s na przyspieszeniu
to ja musze u siebie wywalic kata to wtedy bede jechal mx6 2.5l
to ja musze u siebie wywalic kata to wtedy bede jechal mx6 2.5l
-
Pyton162
w wiekszasci przypadkow polepszenie osiagow to efekt psychologiczny wywolany innym brzmieniem wydechu lub innych "tuningowanych" podzespolow:)
ravo napisał(a):jak mial calkowicie kata zatkanego to moze i 2 s dostal wiecej, nie mowie, ze wiecej by nie dostal jak by zalozyl oryginalnego kata bo napewno by bylo jeszcze lepiej ale troche myslmy zanim kogos wysmiewamy
No może i trzy nawet dostał. Ale nie w stosunku do fabrycznych danych. To tak jakbyś miał zajechany silnik, zrobił generalkę i powiedział że auto dostało 10 sekund do setki. Niby to prawda, ale...
kurcze ja nie mowie do fabrycznych danych prosze czytac ze zrozumieniem chodzi mi o to, ze jak jest zatkany calkowicie ( cyrkulacja spalin jest tragiczna ) auto fabryczne moze miec gorze osiagi od fabrycznego nawet i 2 s do setki po wywaleniu kata moze i bedzie duzo lepiej a nie lepiej niz jak by wstawil nowego kata
czytanie ze zrozumieniem – jak mial calkowicie zatkanego kata do zyska duzo ale napewno nie wiecej niz fabryka dala( zmieniajac tylko kata )
Pyton162 napisał(a):ravo nie powiesz mi ze jak wywali kata to zyska ok 2 s na przyspieszeniu
czytanie ze zrozumieniem – jak mial calkowicie zatkanego kata do zyska duzo ale napewno nie wiecej niz fabryka dala( zmieniajac tylko kata )
Panowie strumienica to jest element ktory powinien byc uwaga dedykowany do danego autka i pod to autko liczony (otoz tak strumienice inaczej dynamizatory wydechu lub dolotu bo takowe tez isteniaj sie oblicza) poprwnie obliczony i w odpwoiedniej konfiguracji z innymi zmianmi ma sens
Wiekszosc strumienic jest liczona na przyklad dla seryjnego dolotu wtedy wstawia sie takowa to moze wystapic przyrost mocy i momentu inne sa liczone na przyklad pod odpoiweni dolot oraz na przyklad pod odpwoiednie walki (kazda aka zmian powinna za soba pociagac badanie na hamowni lub w najgorszym przypadku badania drogowe
Jesli ktos z was uwaza ze zakupi sobie "strumience" uniwersalna (co to ku..a jest uniwersalna nie ma czegos takiego samochod to nie stolarka gwozdzie moga byc uniwersalne bo sa dosc proste w budowie) to sie grubo myli jesli mysli ze z tego wyjdzie cos dobrego (najczesciej nic dobrego z tego ni wynika no chyba ze ktos ma niesamowitego farta i strumienica ktora zmoantuje bedzie akurat pasowac do jego silnika charakterystyka ale jak na cos takiego liczycie to lepiej grajcie w toto sznase sa wieksze)
Jesli ktos chce sobie cos zmineiac to radze poczytac o projektowaniu ukladow wydechowych do autek n/a o pojemnosci ukladu o przeplywie spalin o pulsacjach wystepujacych w takim ukladzie itp. itd
Pozdrawiam
ps. i zeby nie bylo jak masz zarzniety kat to na pewno odczujesz roznice jak go wywalisz nie zaleznie co bys tam nie wstawil
Wiekszosc strumienic jest liczona na przyklad dla seryjnego dolotu wtedy wstawia sie takowa to moze wystapic przyrost mocy i momentu inne sa liczone na przyklad pod odpoiweni dolot oraz na przyklad pod odpwoiednie walki (kazda aka zmian powinna za soba pociagac badanie na hamowni lub w najgorszym przypadku badania drogowe
Jesli ktos z was uwaza ze zakupi sobie "strumience" uniwersalna (co to ku..a jest uniwersalna nie ma czegos takiego samochod to nie stolarka gwozdzie moga byc uniwersalne bo sa dosc proste w budowie) to sie grubo myli jesli mysli ze z tego wyjdzie cos dobrego (najczesciej nic dobrego z tego ni wynika no chyba ze ktos ma niesamowitego farta i strumienica ktora zmoantuje bedzie akurat pasowac do jego silnika charakterystyka ale jak na cos takiego liczycie to lepiej grajcie w toto sznase sa wieksze)
Jesli ktos chce sobie cos zmineiac to radze poczytac o projektowaniu ukladow wydechowych do autek n/a o pojemnosci ukladu o przeplywie spalin o pulsacjach wystepujacych w takim ukladzie itp. itd
Pozdrawiam
ps. i zeby nie bylo jak masz zarzniety kat to na pewno odczujesz roznice jak go wywalisz nie zaleznie co bys tam nie wstawil
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
Quaki napisał(a):ps. i zeby nie bylo jak masz zarzniety kat to na pewno odczujesz roznice jak go wywalisz nie zaleznie co bys tam nie wstawil
caly czas to mowie ale latwiej sie z kogos posmiac
ravo napisał(a):kurcze ja nie mowie do fabrycznych danych prosze czytac ze zrozumieniem chodzi mi o to, ze jak jest zatkany calkowicie ( cyrkulacja spalin jest tragiczna ) auto fabryczne moze miec gorze osiagi od fabrycznego nawet i 2 s do setki po wywaleniu kata moze i bedzie duzo lepiej a nie lepiej niz jak by wstawil nowego kata
Nic nie zrozumiałem z tego
ravo napisał(a):czytanie ze zrozumieniem – jak mial calkowicie zatkanego kata do zyska duzo ale napewno nie wiecej niz fabryka dala( zmieniajac tylko kata )
No tak, ale to jest dział tuning i temat raczej porusza kwestię przyrostu mocy ponad serię. A to, że będziesz miał przyrost mocy po wymianie niesprawnej części na sprawną to chyba logiczne
Pozdrawiam wszystkich wyrzucilem kata i zamontowalem strumienice.PAMIETAJCIE ZE NAJLEPIEJ ZAMONTOWAC TO W JAKIMS AUTORYZOWANYM SERVISIE.Po montazu strumienicy pojechalem na M-TEST i co sie okazalo przybylo mi 11 konikow.Mam MAZDE626 2.5V6
-
Gość
ravo napisał(a):Adaś
adas co w tym smiesznego ? jak mial calkowicie kata zatkanego to moze i 2 s dostal wiecej, nie mowie, ze wiecej by nie dostal jak by zalozyl oryginalnego kata bo napewno by bylo jeszcze lepiej ale troche myslmy zanim kogos wysmiewamy
ravo
Czytając ze zrozumieniem nigdzie nie doczytałem wzmianki o zatkanym katalizatorze. Czynność ta zapewne była wykonana pod wpływem powszechnie panującej opinii o niewiarygodnych przyrostach mocy po zastąpieniu seryjnego katalizatora strumienicą.
Mowcie co chcecie.To jest moja sprawa i moja radosc.Owszem chcesz mocy ...kupm 323F 2.0l i bedzie ok.Ale ja kupilem taka i chcialem jej kupic prezent w postaci strumienicy czy tam przelotowki.A zkatalizatora jak wyciagali to tylko rdza sie rozsypala.pzdr
- Od: 5 sty 2007, 18:46
- Posty: 1146
- Skąd: Gliwice
- Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)
Pyton162 napisał(a):avo nie powiesz mi ze jak wywali kata to zyska ok 2 s na przyspieszeniu
prawda
Adaś napisał(a):w wiekszasci przypadkow polepszenie osiagow to efekt psychologiczny wywolany innym brzmieniem wydechu lub innych "tuningowanych" podzespolow:)
tyż prawda...
Quaki, popieram w całej rozciągłości...nic dodać nic ująć
nike-33 napisał(a):i co sie okazalo przybylo mi 11 konikow
No bo to może zasługa tego, że wywaliłeś kata, a nie montażu strumienicy. Podobno w japońcach katalizator dość mocno dławi silnik...A nie sprawdzałeś czy moc silnika mierzona na hamowni wyszła ci taka jaką powinien mieć nominalnie?
- Od: 7 sie 2006, 12:02
- Posty: 110
- Skąd: Łódź
- Auto: W124 E200T '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje