Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez Riki » 10 sie 2010, 16:07

Ja mierzyłem chyba produktem marki GReddy ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 10 sie 2010, 22:48

hmm ralnie daje się odczuć różnicę, chociaż spodziewałem się lepszych osiągów, ale nie poddaję się, to jeszcze nie koniec dłubania, oto dzisiejsze pomiary po modyfikacji na westgate przy 1,05 bara:
*12,38 s {(0-60 mp/h, czyli 96 km/h) by Vector FX2} poprzednio było 12,95 (dla przypomnienia), a seria powinna mieć 11,8s.
Podejżewam, że słaby wynik jest spokodowany moją nieumiejętną zmianą biegów, ale hamownia zweryfikuje
*80-120 km/h (V bieg): 18s (pomiar stoperem) niestety słabo :( według serii powinno być 14,5s (ale wcześniej było napewno ponad 20s – niestety nie sprawdzałem)
ostatni pomiar z hamowni 2 tyg temu: 89,3 KM i 206 Nm więc do serii troszku braknie
Ostatnio edytowano 26 sie 2010, 00:44 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 11 sie 2010, 13:36

Spoko – moja w momencie kiedy wpadłem na pomysł podniesienia mocy :D miała 96,5KM/211,5NM. Bez stresu udało się uzyskać 120KM/265NM a kolejne kucyki doszły już przy mojej "druciarskiej" robocie :D i tak zrobione już kilkadziesiąt tys.km (coś kolo 60tys) i NIC się nie dzieje. Jeszcze 6000km i pierwsze 100.000tys w DiTD za mną.... nigdy nie zawiodła :) a to już pewnie ze 350.000 <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 11 sie 2010, 15:18

Riki napisał(a): Bez stresu udało się uzyskać 120KM/265NM

a oprócz podkręcenia turbo co jeszcz wymodziłeś ? tak w skrócie :P od myślników to będę miałlistę żeczy do wykonania bo cał czas chodzi mi box Vtech po głowie ale tysiąć pln to masa kasy ;) i rozważam cały czas
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Riki » 13 sie 2010, 12:16

Sporo tego było :P Wszystko masz tutaj –> ;) BOX to podstawa – trzeba jakoś ruszyć dawkę. Świeża pompa to też podstawa i zdrowe turbo. Silnik jest nie do zajeżdżenia więc pozostaje kulturka pod deklem zaworowym (reg.zaworków, podkładki pod wtryskami, wałek rozrządu i dźwigienki OK) no i odpowiednia oliwa (ja śmigam na MOTULu) zmieniana co 7-8tys.km.
Prawda jest taka, że w DiTD (jak i innych seryjnych dieslach) wszystko blokuje oryginalny śmiesznej wielkości IC oraz wydech.
Jak chcesz żeby auto fajnie jeździło to box + ew. pompa + strojenie i będzie fajno. Mnie blokuje $$$ i czas. Jak to się kiedyś (mam nadzieję) zmieni to grzebiemy dalej :D dół w tym silniku jest baaaaardzo mocny...

P.S
Uważaj na sprzęgło, ja musiałem zmienić i jak jest ziimnoooo to czasem znowu się poślizgnie (kapcie 205/55/15)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez robertss » 14 sie 2010, 10:24

a propo icka jak zrobic tani natrysk, woda lub lepiej zestalony co2 ;)
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Bandit » 16 sie 2010, 02:13

Riki dziękówka za spis modów <serduszka> , ale ja jeszcze tylko boxa dopcham + regulacja zaworów, czyszczenie dolotu i takie tam drobiazgi, więc jak uzyskam te 120 – 125 KM to będę ustysfakcjonowany, wiadomo $$$ to podstawa, a nikomu się w domu nie przelewa (dlatego RF2A, a nie KL-ZE + turbo, NOS itp) :D no i obecnego sprzęgła też bym chciał trochę jeszcze poużywać (205/55/16) przelatane mam 186 tyś now więc już sporo (oil: ELF SVR 5w30 zmiana co 10 tyś)

robertss napisał(a):a propo icka jak zrobic tani natrysk, woda lub lepiej zestalony co2 ;)

tani natrysk: doprowadzasz trzecią dyszę od płynu spryskiwaczy i lejesz wodę ale zimą to raczej odpada (taki mój luźny pomysł, stosować na własne ryzyko)
Ostatnio edytowano 18 sie 2010, 23:22 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 27 sie 2010, 20:49

A jakby tak kupić na allegro za parę groszy zestaw do spryskiwaczy reflektorów zamontować go, dać temu prąd i przycisk w kabinie, dysze ładnie spryskiwałyby IC i problem z głowy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 28 sie 2010, 11:33

Większy ICek jest konieczny :) choć na pewno natrysk tylko może pomóc.

Panowie warto w RF4F zrezygnować z klapek w kolektorze ssącym – powiększają one tylko turbodziurę podejrzewam że w RF5C jest podobnie. RF2A na najmniejszą turbodziurę i ciągnie najlepiej od dołu bo m.in nie ma tego ustrojstwa...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2010, 19:40

te klapki działają pozytywnie bo dzięki nimi powietrze nabiera większej prędkości wpadając do cylindrów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 30 sie 2010, 22:38

Jak tam uważasz. Ja mam inne zdanie i pierwsze co w RF4F-> to bym je wywalił.... Sprawdzone również w silniku FS-T czyli 2.0 turbobenzyna. Zwykly kolektor od FSa 136KM daje większą moc niz te śmieszne klapki... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 30 sie 2010, 23:18

myślę że te klapki są po to aby wygładzić moment obrotowy przy niskich obrotach gdy nie ma takiego dużego ciśnienia doładowania. Owszem zapewne usunięcie ich zwiększa moc bo jednak jakieś opory są ale to przy wyższych obrotach, za to dół straci na tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rozo » 1 wrz 2010, 09:57

Te klapki chyba do 2300 rpm zamykaja dojscie do cylindrow powietrza, ktore wpada pod katem prostym do powierzchni tloka (jeden kanal dolotowy na cylinder). To powoduje, ze powietrze wpada do cylindra tylko przez jeden kanal, ktory jest ustawiony pod malym katem do powierzchni tloka i powoduje mocne zawirowanie powietrza w cylindrze. Duza predkosc powietrza w cylindrze powoduje obnizenie jego cisnienia (rownanie Bernoulliego), przez co wiecej powietrza wpada do cylindrow. Powyzej 2300 rpm straty przy przeplywie powietrza tylko przez jeden kanal przewyzszaja zyski z zawirowania i otwieraja sie klapy, powietrze przeplywa przez 2 kanaly.
Trudno mi uwierzyc, ze te klapy pogarszaja prace silnika, zakladajac ich prawidlowe funkcjonowanie. Moze sie nie otwieraly calkowicie, albo wogole?
<a href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/303557.html" target="_blank"><img src="http://images.spritmonitor.de/303557.png" alt="Spritmonitor.de" border="0"></a>
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 21:48
Posty: 177
Skąd: Bielsko-Biala lub Graz, Austria
Auto: Mazda 626 GF '02 DiTD 90 PS RF4F

Postprzez Neonixos666 » 1 wrz 2010, 12:32

O właśnie to co kolega wyżej napisał konkretnie tłumaczy po co są te klapki. Tak samo jest w vtec-e gdzie przy niższych obrotach silnik jest 12v a przy wyższych 16v.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 1 wrz 2010, 13:59

Napiszcie mi w takim razie dlaczego mocne TDI nie maja tego dodatku? :P ....pewne rzeczy w teorii są dobre i poprawne ale w praktyce się nie sprawdzają, często prostsze rzeczy są lepsze niż te przeładowane myślą techniczną inżynierów :P

Dlatego lubię jazdę autami FSO – wszystko jest pod kontrolą <lol> zazwyczaj :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez rozo » 1 wrz 2010, 17:31

Riki musialbys na info@volkswagen.com napisac :)
Moze mazda przekombinowala – te klapki zapewne nie przynosza wiecej, niz 5% wiecej momentu do 2300 rpm i moze w tdi stwierdzili, ze przyniesie to dla nich wiecej kosztow i problemow z silnikami, niz porzytku. Kto wie?
<a href="http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/303557.html" target="_blank"><img src="http://images.spritmonitor.de/303557.png" alt="Spritmonitor.de" border="0"></a>
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2006, 21:48
Posty: 177
Skąd: Bielsko-Biala lub Graz, Austria
Auto: Mazda 626 GF '02 DiTD 90 PS RF4F

Postprzez Riki » 1 wrz 2010, 18:00

Ja nie będę nic analizował. Wiem, że to rozwiązanie daje mizerne korzyści. Auto ma jeździć i być przy tym możliwie jak najprostsze.Chcesz zdjąć sam kolektor? nie zdejmiesz bez ruszania pompy w RF4F przez... klapki bo kolektor jest nieco inny. <oczko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Bandit » 1 wrz 2010, 18:17

byłem na hamowni w piątek i wypluło co następuje:
po podwyższeniu doładowania do 1,05 bara moc bez zmian, moment obrotowy + 6 Nm i niżej dostępny
wżucam wykres: grubsze linie drugi pomiar, cienkie ten pierwszy przed zmianą ciśnienia turbo
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 3ff0a.html
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Neonixos666 » 1 wrz 2010, 21:11

ten moment to jest wyżej dostępny. Coś chyba nie tak jest skoro przy zwiększonym doładowaniu o 1/4 takie marne efekty są, albo coś nie tak z przyrządem pomiarowym, albo nie zostało podlane paliwem. Dziwne to.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Barthez » 1 wrz 2010, 22:06

Neonixos666 napisał(a):albo nie zostało podlane paliwem

<ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje