Jak podnieść moment i moc w silniku RF2A?

Postprzez alk80 » 8 sty 2011, 20:11

ja sie nie znam za bardzo ale w RF2 nie ma przepływomierza (temat jest o RF2) a tylko czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra powietrza
a jeśli chodzi o zmiane orurowania i ic, to wypadało by zmniejszyć pojemność rur o co naj mniej tyle ile będzie większy ic, inaczej nie ma to sensu, chyba Riki wkładał większy ic i efekt nie był zadowalający zwiększała sie turbodziura
do stożka musiał byś zrobić obudowe, bo żeby zaciągał ciepłe powietrze z pod maski to sie mija z celem podniesienia mocy, nie wiem czy będzie na tyle dużo miejsca na taką puszke, po za tym przy naj mniej ja bym szukał filtra o większej powierzchni roboczej niż zwykły filtr Knechta która wynosi 1,340 m2 a to już będzie całkiem duży stożek
Ostatnio edytowano 8 sty 2011, 20:20 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez marsel » 8 sty 2011, 20:19

aha no to jak ktoś zakładał stożek jak rozwiązał temat czujnika temperatury z puszki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2011, 01:07

Co do stożka to dużo roboty by było przy przepływomierzu bo on jest wbudowany w puszkę a nie jest na turze. Średnica wylotu z puszki to 65mm (osobiście mierzyłem to wymiar zewnętrzny).
Powiem tak w 626 z tego co widziałem długość przewodu od puszki do turbo jest krótszy niż w 323 (inaczej akuma jest) w 323 jest dłuższy i dodatkowo jest on zwężony i biegnie blisko przewodu turbo-ic (chyba żeby ogrzewać) i na tym odcinku można pociągnąć większą średnicą i prościej (bez przewężeń i zagięć). Co do odcinka turbo-IC to tu już nie poszalejemy bo najprościej było by górą przy głowicy (ale nie zamkniemy maski) więc musimy puścić tak jak idzie stary z tym że bez przewężeń i tutaj dał bym średnice nie większą niż wyjście z turbo (średnicy nie mam) do samego IC. Sam IC w ditd jest super zasłonięty przez zderzak i inne pierdoły i najlepiej to trzeba by było zmienić zderzak aby lepiej powietrze owiewało IC. Seryjny nie jest za wydajny ale nie mam 200KM tylko serię. Odcinek IC kolektor da się zrobić krótszy i średnice dałbym taka jaka jest ( nie mam te średnicy) bo myślę ze wystarczy.

Jak mnie pamięć nie myli to chyba już ktoś wkładał stożek do ditd ale nie wiem czy do rf2f i rf4f
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9476 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez marsel » 9 sty 2011, 01:25

własnie myślałem żeby zostawić całą seryjna rure do turbo od puszki, wywalić puszke, dac przedłuzke w niej dziura na przepływomierz czy tam ten czyjnik i dalej stożek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2011, 01:51

tak tylko co z tego że filtr będzie miał większą przepustowość jak po drodze są zwężenia czyli turbo i tak ma opór przy zassaniu powietrza. Ja tam filtr zostawiam tak jak jest ewentualnie wkładkę jakąś dam jak znajdę, papierowy wymieniam co 10tyś. na markowy (knecht) i myślę że to wystarczy (na razie). Jeszcze wyjmę te kolanko co idzie w błotnik od puszki i doprowadzę rurę harmonijkową do niego żeby łapało powietrze zimne z przodu samochodu.

Jak chcesz wyciąć z puszki przepływomierz i dać ją do jakiejś rury to będzie trudno z uszczelnieniem i połączeniem tak aby odczytywał prawidłowe wartości.

takie coś nie nadaje się do diesla co?
http://allegro.pl/filtr-simota-sport-ma ... 79650.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9476 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 9 sty 2011, 03:04

marsel napisał(a):a co myślicie o stożku do ditd?

Najgłupszy pomysł na świecie, wierz mi ;) Chyba, że nie wiem, jakiś na prawdę dobry profesjonalny, dedykowany pod DiTD <glupek2> albo lepiej wkładka K&N (widziałem, że jest do DiTD ;)
marsel napisał(a):dzisiaj tak wyjąłem filtr i polatałem troche bez

Nie rób tego nigdy więcej ! Zarżniesz silnik, turbo i swój portfel <glupek2>
marsel napisał(a):ale jak i gdzie umiejscowić (przepływomierz?)

Masz RF2A czy RF4F ? (jeśli nie wiesz podaj rok prod i moc) Bo w RF2A nie ma przepływomierza :P
marsel napisał(a):http://moto.allegro.pl/filtr-stozkowy-powietrza-3-x-reduktory-kurier-i1384846494.html coś takiego

Podobny efekt uzyskasz wkładając do puszki zamiast filtra starą szmatę, albo rolkę papieru toaletowego hahaha nie zakładaj tego badziewia ;) To nic nie da, taki filt zapobiegnie jedynie zassaniu kury, albo całej krowy do dolotu i komory spalania <mucka> <wow> Przeczytaj poradnik (link w moim podpisie), a dowiesz się dlaczego filtr powietrza (najlepiej ori!), szczególnie w DiTD jest tak ważny ;)
Neonixos666 napisał(a):takie coś nie nadaje się do diesla co?
http://allegro.pl/filtr-simota-sport-ma ... 79650.html

Nie nadaje się <nie> ale widziałem gdzieś wkładkę (K&N) do DiTD właśnie, musisz szukać, ale na pewno nie na aledrogo <nie>
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez alk80 » 9 sty 2011, 11:21

w wyszukiwarce K&N –> http://www.knfilters.com/search/appsearch.aspx nie ma filtra do DITD.
626 2.0 benzyna ma te same wymiary długość i szerokość co 626 DITD ale benzyna ma mniej żeberek i mniejszą wysokość (głębokość) co za tym idzie mniejszą powierzchnie roboczą, która przypomnę że dla filtra Knechta wynosi 1,340 m2
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Neonixos666 » 9 sty 2011, 12:29

No ja mam właśnie knechta :) . Nie wiem dlaczego ale nie jestem przekonany do tego stożka, w benzynie ok ale w dieslu jakoś nie halo. Wkład to bym chętnie włożył no ale tu trzeba dedykowany bo nie będę sobie docinał nożyczkami, a taki trudno znaleźć. No i jaka oszczędność bo ten filtr tylko się czyści i nawilża olejkami.

Co do IC to zaświtała mi pewna koncepcja IC w którym wlot i wylot jest u góry tym samym nie trzeba ciągnąć rury to kolektora od dołu IC tylko bardzo krótko, a zaoszczędzoną pojemność można przeznaczyć na większy IC. Tylko w miejsce starego nie wiele się zmieści.

co do wyjmowania filtra to ja raz znalazłem z puszcze kawałki liści które gdyby nie filtr na pewno poleciały by do turbo tak że odradzam takie wyczyny.

o a ja coś znalazłem:
http://cgi.ebay.pl/MAZDA-323-2-0-DIESEL ... 4837ad2420
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9476 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez alk80 » 9 sty 2011, 15:06

tu masz ten filtr na stronie K&N http://www.knfilters.com/search/product ... od=33-2223
widzisz tam gdzieś że jest do DITD albo przy naj mniej do diesla ?? bo ja nie
pisałem wcześniej że benzyniaki mają te same wymiary długość i szerokość ale dla nich wydajność filtra jest mniejsza
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez marsel » 9 sty 2011, 16:12

ja bez filtra tylko moment przeleciałem więc spokojnie ;) nie jeździłem przecież cały dzień czy kilku kilometrów :)
więc odpuszczam stożek jak mówicie że głupota to spoko posłucham sie bo się znacie ciut lepiej na tym dieslu niż ja :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 21:56
Posty: 232
Skąd: Turka
Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato

Postprzez Riki » 9 sty 2011, 16:20

Nie kombinujcie z filtrem, bo nie warto. KNECHT lub oryginał....... :) Radzę szukać koni tam gdzie je można znaleźć no ale niestety w przypadku DiTD jest to czasem dość kosztowne :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 9 sty 2011, 17:03

A zamontowanie dodatkowego wentylatora na IC nie pomogłoby? Nawet można wykorzystać ten od chłodnicy bo obejmuje kawałek IC. Zawsze to lepsze odprowadzanie ciepła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Bandit » 9 sty 2011, 17:22

YgooR napisał(a):A zamontowanie dodatkowego wentylatora na IC nie pomogłoby?

hahaha błagam zlitujcie się, już ktoś kiedyś myślał o natrysku wody na IC <lol>
Wklejam wypowiedź tuningowego autorytetu tego forum, kogoś kto na prawdę ma pojęcie co i jak w podnoszeniu mocy:
Pit napisał(a):Do łez rozbawiają i niestety dość mocno nakreślają poziom merytoryczny dyskusji i dyskutantów, dążenia ich realizacji w dwudziestosekundowych ropniakach. Czasem mam wrażenie, że najlepszym rozwiązaniem w takich sytuacjach jest natrysk wody... na czoło, dla schłodzenia zwojów generujących tego typu pomysły
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez alk80 » 9 sty 2011, 17:36

Bandit napisał(a):błagam zlitujcie się,
popieram !!

chcecie podnosić moc to podejdźcie do tego profesjonalnie, podejrzewam że koszty i wyobraźnia ostudzi niektórym zapał, nie róbcie z Mazdy obiektu do agrotuningu
skupcie sie raczej na przywróceniu dolotu do stanu fabrycznego
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez YgooR » 9 sty 2011, 17:48

Bandit napisał(a):błagam zlitujcie się, już ktoś kiedyś myślał o natrysku wody na IC

Opinia jak najbardziej trafna ale ja nie napisałem o natrysku.
Miałem na myśli dodatkowe chłodzenie, skoro na chłodnicy zdaje egzamin to dlaczego na IC ma nie pomóc. Może zimą to nic nie da ale latem przy wysokich temperaturach ma szansę być pomocne.
Nie oczekuję że da to ogromny przyrost mocy ale większy komfort przy wysokich temperaturach. Chyba zgodzisz się że IC słabo sobie radzi przy wysokiej temperaturze zewnętrznej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez alk80 » 9 sty 2011, 18:23

jak jedziesz to i tak ic opływa powietrze, a jak stoisz w korku to po co ci skuteczniejsze chłodzenie ic
poszaleć w Polsce i tak nie ma gdzie więc takie dodatkowe chłodzenie to raczej hobbystyczne dłubanie przy aucie, jak ci przeszkadza słabe chłodzenie powietrza to wytnij dziurę w zderzaku, zakryj agrotuningową siatką tylko jestem ciekaw co ci rzeczywiście, wymiernie to da, oprócz oszpecenia auta i "szpanerskiego" pokazywania wszystkim icka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Riki » 9 sty 2011, 18:26

Bandit napisał(a):już ktoś kiedyś myślał o natrysku wody na IC


No i? ja jestem nieco innego zdania.... Natrysk wody ZAWSZE przynosi efekt na + pytanie tylko, czy warto w danym aucie go montować, bo skoro ktoś ledwo co wykręci DiTD 105KM na hamowni to niech sobie daruje, ale jak ktoś grzebie mocniej i w przypadku powiedzmy CiTD dmucha grubo ponad serię i ma siakieś 180KM to natrysk wody na najlepiej niefabryczny IC zdaje egzamin.
tyle :)

alk80 napisał(a):skupcie sie raczej na przywróceniu dolotu do stanu fabrycznego

Dokładnie, a najlepiej całej motorowni na czele z pompą wtryskową.

alk80 napisał(a):"szpanerskiego" pokazywania wszystkim icka


fakt, jak dla mnie to jest wioska, podobnie jak najgłośniejszy w mieście blow off <lol> ...na szczęście mozna polakierowac IC na czoorno i będzie mało widoczy.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez YgooR » 9 sty 2011, 18:36

alk80 napisał(a):oprócz oszpecenia auta i "szpanerskiego" pokazywania wszystkim icka

Wiesz co jakbym chciał szpanować IC to zamontowałbym go sobie przed zderzakiem szpan zdecydowanie większy.
To był tylko pomysł, nie chodziło mi o uzyskiwanie większych mocy a komfortową jazdę właśnie w mieście gdzie stoi się w korkach i czuć jak IC nie wyrabia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2011, 00:43

eee tam natrysk wody to wszyscy mają ja tam chce dać natrysk sztucznego lodu takiego jakiego używają do kontuzji żeby nie bolało. Wyobrażacie sobie podjechanie pod światła i walnięcie strumieniem na IC? wszyscy by się oglądali jak by podtlenkiem strzelał :P .

Można też dać wtrysk czystego tlenu do puszki filtra, wtedy to by była jazda :P

dobra przestaje wymyślać bo jeszcze ktoś tak zrobi hahaha

Co do oznaczeń filtra to co w rozpisce do jakich modeli pasuje oznacza DSL? może DIESEL bo nie mam pojęcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9476 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 10 sty 2011, 00:46

Dla Szybkich Limuzyn hahaha a serio to nie wiem :P
P.S.
Znaczek wysyłam jutro.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje