CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Neonixos666 » 15 mar 2011, 22:42

także czytałem o tym że da się w TDI.

No niestety liczba silników DiTD jest jak kropla w morzu w porównaniu do TDI gdzie jest tego od hu hu hu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Udesky » 15 mar 2011, 23:47

Dlatego kupiłem TDI. <diabełek> ;P <faja> <rotfl>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2011, 00:13

Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez fantom » 16 mar 2011, 09:42

Neonixos666 napisał(a):Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał


No i trzeba czesto grzebac wiec ma sie 2 w 1 ;P
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 14:19
Posty: 81
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DiTD '01

Postprzez Rafcio.s » 16 mar 2011, 12:43

Neonixos666 napisał(a):Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał

Moi koledzy z pracy czesto grzebia przy TDI, ale nie zeby go podrasowac <lol> <lol> <lol>
Nigdy szajsu grupy VW, tylko japonce :)
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Pit » 16 mar 2011, 12:47

Rafcio.s napisał(a):Nigdy szajsu grupy VW, tylko japonce :)

Staramy się trzymać jakiś tam poziom dyskusji, nie zniżając się do tego typu subiektywnych ocen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Udesky » 16 mar 2011, 17:41

Neonixos666 napisał(a):Chyba najlepszym rozwiązaniem jeśli, chce się grzebać w dieslu, to TDI bo części i rozwiązań jest mnogo, no mi ma potencjał

JTD tez ma potecjał. Nie wiem czy nie wiekszy od TDI.
Co do grzebanie a TDI.... niektórzy nawet nie wiedzą jakie mają w nich prawdziwe przebiegi. <rotfl>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2011, 22:00

JTD to fiata silnik?

może przesiądę się żeby grzebać :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Udesky » 16 mar 2011, 22:23

Tak JTD to fiatowski, zresztą fiat pierwszy użył CR.
Ten sam silnik tylko z innym osprzętem (nieco wadliwym), ma Opel – CDTI i Saab – TiD
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 16 mar 2011, 23:41

1,9 czy 2,4 lepszy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 17 mar 2011, 14:40

Lepszy gorszy... zależy do czego, ja bym brał 2.4. Pięć garów <faja>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Udesky » 17 mar 2011, 17:36

Zależy w czym, bo oba równie dobre. Tyle, że dla np. AR 156 ten 2.4 jest trochę za ciężki i podobno czuć to na zakrętach.
Generalnie nawet z tego 1.9JTD 80KM, robią po 200KM. Jest chyba nawet na sr.pl projekt gdzie w punto z takim motorem ma ok 240KM.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 17 mar 2011, 17:47

No dobra a teraz pytanie zasadnicze od czego zależny jest potencjał silnika diesla do modyfikacji i wzrostu mocy? Chodzi mi o samą mechanikę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Rafcio.s » 17 mar 2011, 18:48

W dieslu ogolnie mechanicznie mozesz wymienic wtryski, wydech, IC, turbo. Po takim modzie przybywa sporo :) Nie wiem co sie robi w takim przypadku z dwumasem no i sprzeglo tez wypada zrobic mocniejsze.
Trzeba sie tylko zorientowac co na to reszta osprzetu w silniku czyli dol i skrzynia :]

Tu mozna sobie zobaczyc przyrosty silnikow po programie
http://www.kreatormocy.pl/index.php?act=wykresy
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Udesky » 17 mar 2011, 19:01

Od czego, tego nie wiem, to pytanie do tunerów.... W każdym razie takie TDI czy JTD ma potencjał, a takie DCI to dupa.
Sprzęgło i dwumas (w TDI) można zastąpić jednomasem (TDI 1Z) + sprzęgło VR6/G60. A dół można włożyć od najmocniejszych 1.9TDI . Czyli do starego VP można sobie sprawić doł od takiego PD, ARLa naprzykład. Ogólnie skrzynie jakoś wytrzymują, a jak nie to kupujesz następną, 5 lub 6G.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Neonixos666 » 18 mar 2011, 01:28

A w DiTD to <dupa> bo tu tylko tak naprawdę jeden motor jest z małymi zmianami i ciężko krzesać konie ale nie powiedziane że nie możliwe (np. Riki :] )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9477 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Gib » 18 mar 2011, 08:44

Udesky napisał(a):Czyli do starego VP można sobie sprawić doł od takiego PD


A inne silniki nie mają opcji na mocniejsze doły.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Udesky » 18 mar 2011, 18:09

Gib co masz na myśli. Jeśli chodzi o TDI to z 1.9 chyba max to cos ok 270 – 280KM w PD (aczkolwiek nie jestem tego pewien). Najmocniejszy VP w PL miał ok 250KM. Generalnie taki motor jak ja mam, czyli stara 110KM, to bez zmiany w silniku (czyt. tylko osprzęt) wystarcza spokojnie do 190KM/390NM, większe mody typu ponad 200KM i lekko ponad 400NM, są do ogarnięcia, jednak trzeba uważać na motor.
Co do modów w innych motorach to nie wiem jak wygląda sprawa.
Swoją drogą przytulił bym taką T5. :D
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Gib » 18 mar 2011, 19:24

W innych motorach zazwyczaj się nie da wymienić dołu na mocniejszy, to miałem na myśli. Wymień sobie mocniejszy dół w 2.0 DTI czy 2.2 DTI, albo 3.0 V6 Saab/Opel/Reno. Ewentualnie jest mało programowalna elektronika silnika (ogólnie tendencja jest żeby utrudniać życie tunerom), słabe sprzęgła, turbiny zastosowane na styk. Wszystko to plus popularność VAGa (cena gratów i knowhow) powoduje że 1.9 TDI to chyba najlepszy silnik diesla do dłubania.

Co do T5, przytulaj, tylko licz się ze spalaniem 15-20.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8939 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Udesky » 18 mar 2011, 20:27

Do benzyny można jeszcze postarać się o kute graty, czego do diesla nie dostaniesz. Teraz w VAGach też prowadzili Antytuning Protection (AP) przez co nowych sterowników nie zaprogramujesz.
Co do T5 spalanie do zaakceptowania, zależy ile kilometrów się robi.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje