CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez krzych » 4 lip 2009, 21:47

Udesky napisał(a):A gdzie w wolnossącej benzynie masz intercooler? ysz

Ups, jak nie diesel to 90% honoru zwracam, bo temperatura powietrza na benzyne tez wplywa, ale fakt, o wiele wiele mniej :) Naprawde dzis malo przytomny jestem
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez amra1973 » 5 lip 2009, 02:18

mlodociany1987 napisał(a):Witam, wczoraj oddalem do 44tuning w Jabłonnej koło Warszawy moja mazde 6 2.0 diesel. Przyjechalem wieczorem po nia i zerkam na wykresy z hamowni, otóż pierwsza jazda przed modyfikacja 138KM i 310 nm. Po modyfikacji 166,8KM i 360 nm. Zadowolony biore mazda i akurat byłem ze znajomym na dwa samochody, wiec niewiele myslac trzeba wyprobowac. Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu: nie widze różnicy Modyfikacja kosztowała 2800zł. Dzis jeszcze jeden dzień testów, zobaczymy moze sie cos zmieniło, oby...


mlodociany1987 napisał(a):Tak tez zrobie. W poniedzialek pojade do VTG. Tylko teraz pytanie czy dam rade cos wskurac. Mieli wyslac mi wykres na poczte a nie widze go. Widzialem tylko na miejscu i to niedluga chwile.


Ja moją modyfikowałem niedawno w http://kreatormocy.pl/, "seryjnie" miałem moc 145KM i moment 345Nm, teraz mam 165KM i moment prawie 380Nm, zatem mam przyrost mocy i momemntu o nieco ponad 10 %, więc nie jest to bardzo dużo ale różnica jest wyczuwalna. Przede wszystkim auto jest bardziej elastyczne na poszeczególnych biegach, obecnie bardziej ochoczo przyspiesza poniżej 2tys obr/min oraz co jest zauważalne, dynamicznie przyspiesza do prawie 4,5 tys obr/min (przed modyfikacją "moc" kończyła się po przekroczeniu 3,5 tys).

Nie mam jednak odniesienia do innego auta, ani też dokładnych pomiarów przyspieszeń.

Innym efektem modyfikacji jest też zwiększenie kopcenia przy dynamicznym przyspieszaniu.

Jeżeli chcesz swoją M6 zbadać w innej hamowni to polecam KreatorMocy, wiem że robili już kilka takich Mazd więc maja w tym pewne doświadczenie.

Udesky napisał(a):
mlodociany1987 napisał(a):Ku mojemu wielkiemu zdziwieniu: nie widze różnicy smutny

Tzn? Nie odjeżdżasz mu tak jak byś chciał, czy pozostało po staremu? A może jeszcze coś innego?
Trochę to dziwne bo i mnie po przyroście ok 40KM różnica była dość znaczna.


Przyrost wyrażony w ilości KM jest rzeczą względną, bo zależy jaką miałeś moc początkowa, a dodatkowo szczególnie w przypadku diesla bardziej odczuwalny jest przyrost momentu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 5 lip 2009, 10:27

Jutro najpozniej pojutrze postaram sie o wykres z konkurencyjnej hamowni. Ale dzis zrobilem probe predkosci... to samo co bylo :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez Udesky » 5 lip 2009, 14:17

amra1973 napisał(a):Innym efektem modyfikacji jest też zwiększenie kopcenia przy dynamicznym przyspieszaniu.

W zimie będzie prawie nie widoczne :)
amra1973 napisał(a):Przyrost wyrażony w ilości KM jest rzeczą względną, bo zależy jaką miałeś moc początkowa, a dodatkowo szczególnie w przypadku diesla bardziej odczuwalny jest przyrost momentu.

Ja wiem, nie mniej jednak odczuwam różnice nawet miedzy ciepłymi dniami, a tymi poniżej 15stopni, samochód jest znacznie żwawszy, a w tedy to różnica max 10KM. Co do momentu to u mnie wzrosło od 235NM do ok 300NM. Po wakacjach mam nadzieje zagościć na hamowni i zrobić małą korektę.

Jak by nie patrzeć różnice ok 30KM powinna być odczuwalna, przecież to ok 20% więcej mocy.

Po wykresie z hamowni zobaczymy czy jest wsio ok, czy odwalili jakąś kaszane.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez amra1973 » 5 lip 2009, 16:27

mlodociany1987 napisał(a):Jutro najpozniej pojutrze postaram sie o wykres z konkurencyjnej hamowni. Ale dzis zrobilem probe predkosci... to samo co bylo :/


Teoretycznie mamy silniki o podobnej mocy więc osiągi powinny być podobne, może nawet Twoje trochę lepsze, bo moje jest w wersji kombi.
Zmierzyłem takie wartości:
60-100 (III) – 4,8 s
60-100 (IV) – 6,8s
80-120 (V) – 10 s

Jechałem bez włączonej klimatyzacji, padał delikatny deszcz, temperatura powietrza 20 st.C

Co do Twojego auta to trochę wg mnie masz za niski moment w stosunku do mocy. Wiedziałem wiele wykresów z hamowni takich silników i dla mocy ok 165 KM moment wynosił od 370 do 380Nm.
Być może masz problem z IC, u mnie jest w idealnym stanie gdyż z uwagi na akcję serwisową od 2 miesięcy mam zupełnie nowy :)

Udesky napisał(a):Ja wiem, nie mniej jednak odczuwam różnice nawet miedzy ciepłymi dniami, a tymi poniżej 15stopni, samochód jest znacznie żwawszy, a w tedy to różnica max 10KM. Co do momentu to u mnie wzrosło od 235NM do ok 300NM. Po wakacjach mam nadzieje zagościć na hamowni i zrobić małą korektę.

Jak by nie patrzeć różnice ok 30KM powinna być odczuwalna, przecież to ok 20% więcej mocy.

Po wykresie z hamowni zobaczymy czy jest wsio ok, czy odwalili jakąś kaszane.


Masz bardzo duży przyrost momentu, mnie zależało na dolikatnym podniesieniu parametrów, mam zastosowany tzw tryb ekonomiczy. W KreatorzeMocy mówili mi że te silniki maksymalnie mozna podnieść moc do ok 190KM a moment do ponad 420Nm. Silnik powinien to wytrzymać ale miałbym wówczas duże obawy co do pozostałego osprzętu :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez Udesky » 5 lip 2009, 16:47

amra1973 napisał(a):Masz bardzo duży przyrost momentu,

amra1973 napisał(a):Silnik powinien to wytrzymać ale miałbym wówczas duże obawy co do pozostałego osprzętu usmiech

No widzisz, mój osprzęt (sprzęgło i dwumas) przy twoim momencie już by wysiadały i musiałbym dokonać zmiany na jednomas i sprzęgło z G60,VR6. Druga sprawa jest taka, że mój to VWnowski TDI VP EDC15, a więc jednostka stara i większość tunerów zna je na wylot.
amra1973 napisał(a):W KreatorzeMocy mówili mi że te silniki maksymalnie mozna podnieść moc do ok 190KM a moment do ponad 420Nm.

Hmm, to w sumie dla mojego silnika 180-190KM to także bezpieczna granice, ale są i tacy którzy wykrzesali z niego 200 – 250KM, jednak w tedy to już trzeba jak z jajkiem, niestety jeśli chodzi o moment to chyba dla VP najbezpieczniej jest przy ok 380NM. TDI PD to już inna bajka.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Riki » 6 lip 2009, 12:15

To może jakiś Spot traktorków w Warszawie? ;) Ustalenia oczywiście przeniesiemy do innego wątku..
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez mlodociany1987 » 7 lip 2009, 09:09

Witam, dostalem wykres z hamowni z Jabłonnej. Teraz czekam na wolny termin do VTG.
http://mlodociany1987.wrzuta.pl/obraz/p ... Wh0MUrdoCU
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez amra1973 » 7 lip 2009, 09:58

Wykres wygląda bardzo ładnie, czyli równy i niepofalowany.
A możesz w wolnej chwili sprawdzić jakie masz mniej więcej osiągi, przy zakresach prędkości i biegach jak u mnie?


Riki napisał(a):To może jakiś Spot traktorków w Warszawie? ;) Ustalenia oczywiście przeniesiemy do innego wątku..


Spot jak najbardziej :) tylko czy uda się przed Sochaczewem...?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez krzych » 7 lip 2009, 10:26

amra1973 napisał(a):Wykres wygląda bardzo ładnie, czyli równy i niepofalowany.
A możesz w wolnej chwili sprawdzić jakie masz mniej więcej osiągi, przy zakresach prędkości i biegach jak u mnie?

Powyzej 5000 obr/min to wielkie oszustwo – wykres wraca sie na osi X (falbanka lecaca w dol) – widac, ze jest to reczna robota, bo zaden program nie jest na tyle durny zeby liczyc wstecz. Sadze, ze jakby to mozna bylo uznac za dowod w sprawie to chlopaki leza i kwicza zanim zdaza cokolwiek powiedziec.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez amra1973 » 7 lip 2009, 11:48

krzych napisał(a):Powyzej 5000 obr/min to wielkie oszustwo – wykres wraca sie na osi X (falbanka lecaca w dol) – widac, ze jest to reczna robota, bo zaden program nie jest na tyle durny zeby liczyc wstecz. Sadze, ze jakby to mozna bylo uznac za dowod w sprawie to chlopaki leza i kwicza zanim zdaza cokolwiek powiedziec.


Faktycznie, nie zwróciłem uwagi na skrajną wartości, ale akurat w tym przypadku, to taki wykres może być spowodowany tym że parametry nie były mierzone dla takich prędkości obrotowych, zauważ że wykres dla wartości "standardowych" kończy się powyżej 5000obr a po chipowaniu trochę poniżej. Co nie zmienia faktu że trochę to dziwne, bo u mnie badano auto w dokładnie takim samym zakresie obrotów i wykresy nie przecinają się, mało tego auto po zmianach bardziej ochoczo "ciągnie w górę" obrotów.

Z drugiej strony 44tuning istnieje od dawna na rynku i ma ogólnie dość dobrą opinię, więc trudno mi uwierzyć w oszustwo z ich strony.

Wykres z innej hamowni pozwoli rozwiać wątpliwości.
Ciekawy jestem bardzo jak będzie wyglądać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 7 lip 2009, 12:25

Jutro o 12 jestem umówiony do konkurencyjnej hamowni. Wtedy porownam wyniki. Wydaje mi się że samochód znacznie bardziej kopci podczas przyspieszania :/ zobaczymy co powiedza inni "specjaliści".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez amra1973 » 7 lip 2009, 13:30

mlodociany1987 napisał(a):Jutro o 12 jestem umówiony do konkurencyjnej hamowni. Wtedy porownam wyniki. Wydaje mi się że samochód znacznie bardziej kopci podczas przyspieszania :/ zobaczymy co powiedza inni "specjaliści".


Zwiększone kopcenie w tym przypadku raczej potwierdza, że auto ma zwiększoną moc :)
Zupełnie naturalne zjawisko :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez krzych » 7 lip 2009, 13:37

amra1973 napisał(a):Z drugiej strony 44tuning istnieje od dawna na rynku i ma ogólnie dość dobrą opinię, więc trudno mi uwierzyć w oszustwo z ich strony.


To ze firma istnieje od dawna to tylko dodatkowy powod do tego, zeby uznac, ze "jeden przekret przejdzie, bo mamy dobra opinie", wiec mnie to nie przekonuje w ogole.

Jesli ktos daje wykres jako dowod pomiaru, nie powinie nie dosc ze "zmyslac" koncowych fragmentow to jeszcze w dodatku powinien odfiltrowac pomiar "niepewny", a wiec zamiast dodawac cokolwiek do wykresu to wlasnie obciac jesli juz. Taki wykres jak powyzej jest jak dla mnie kompletnie niewiarygodny. A zdziwilbym sie mocno jakby obroty silnika byly tuz po 5000 obr/min tak falowaly...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Karol » 8 lip 2009, 15:37

NO ciekawy jestem wyniku <killer> <killer> <killer>
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez mlodociany1987 » 8 lip 2009, 19:33

Witam, jestem po. Moje zdziwienie było naprawde wielkie:
http://w487.wrzuta.pl/obraz/powieksz/5YsC1u8tEus
Pojawił się jeszcze jeden problem, po "chip tuningu" mazda jeszcze przed odebraniem przeze mnie po zapaleniu zgasła od razu i tak trzykrotnie, lecz potem sie to nie powtorzyło do wczoraj. Otóż wczoraj zgasła znów, a dziś juz gaśnie niemalze przy kazdym hamowaniu i do tego ciężko odpala :( To mi sie Kur** udał chip tuning...
Jak można jeszcze bardziej popsuć samochód. To jest tuning?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez Udesky » 8 lip 2009, 20:41

Hmmm. O ile spadek mocy mnie nie dziwi – temperatura 26,6, to dziwi mnie tak duży jej spadek, 10KM można by zaakceptować ale 23KM? :|
O NM nie wspomnę, bo jeszcze nie widziałem wykresu, aby po sofcie, jakimkolwiek – nawet słabym, moment był mniejszy niż w serii, a poza tym, jakoś późno dostępny? Dopiero przy 3000rpm?
To była hamownia inercyjna czy maha, chyba maha jak VTG?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez amra1973 » 8 lip 2009, 20:41

dziwna sprawa :(
strasznei duża rozbieżność między mocą a momentem, tzn moc wzrosła a moment spadł...
gaśnięcie może wskazywać na problemy z zaworem SCV
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=41694

być może "chipowanie" nałożyło sie z tym problemem

A czy w 44tuning mogą ponownie wgrać Ci oryginalną mapę?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2008, 23:59
Posty: 93
Skąd: Warszawa, Łódź
Auto: M6 CiTD 2003 165KM (chip tuning)

Postprzez mlodociany1987 » 8 lip 2009, 21:31

To co radzicie robic? Do tego co robil sie zwracac czy od razu do 44 tuning
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2009, 10:09
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM

Postprzez Udesky » 8 lip 2009, 21:58

Podjechał bym do VTG, czy MS w Wawie pokazał im oba wykresy, zapytał co o tym sądzą i z tą wiedzą jechać do 44 i zapytać: co to jest?
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje