CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez xANDy » 12 lut 2007, 18:04

Auto: BG protege 1.8/BJ 323 DITD
bartezm napisał(a):dzis bylem na hamowni wynik 82km i 191nm
To jeszcze napisz, które auto... hahaha

Riki – powiedz mi (nie znam się na tym zupełnie) co to jest ten box oraz na czym polega chipowanie (czyli tłumacząc z "polskiego na nasze" – czym to się różni)?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Barthez » 12 lut 2007, 19:32

Riki napisał(a):bartezm napisał:
najpierw wracam do serii


Co masz zamiar zrobic?? język

zostawiam go do zdjagnozowania – pol dnia im wystarczy aby znalezc te pogubione koniki, a potem je nazad do zaprzegu.

Riki napisał(a):Mozesz wkleić wykres? usmiech

moge.... ale jak znajde aparat – w sobote popsulem. (postaram sie na jutro wieczor)

xANDy napisał(a):Cytat:
Auto: BG protege 1.8/BJ 323 DITD
bartezm napisał:
dzis bylem na hamowni wynik 82km i 191nm
To jeszcze napisz, które auto... hahaha


CHIP Tuning – DIESEL


wydawalo mi sie jak w temacie... ale dla Ciebie specjalnie odpowiem:
BJ 2.0 DiTD
dla ciekawskich:
koszt hamowania:80zl
koszt calosci 1600 (1600-80; zostalo 1520+zaprzeg 8 koni do dyszla – koszty jeszcze nie znane...)
firma : V-tronic (oddzial szczecin) – twierdza ze moga cos z niej wycisnac – zobaczymy...

xANDy napisał(a):Riki – powiedz mi (nie znam się na tym zupełnie) co to jest ten box oraz na czym polega chipowanie (czyli tłumacząc z "polskiego na nasze" – czym to się różni)?


a wlasnie... co to ten box?
pytam z ciekawosci bo mnie interesuje efekt a nie co zrobia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez luzaklive1 » 12 lut 2007, 22:29

Trzymam kciuki za pierwszego box Tuningowca...jak Ci się uda to i ja wchodze w to jeżeli będa zadowalające efekty....
i do konca nie rozumiem jak ci te koniki i moment uciekły...znaczy się podłączyli ci box-a (pewnie to) po standardzie ...bez indywidualnego programu i zdechło 8 koni oraz 30 momentu...dobrze rozumuje... :|
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez Barthez » 12 lut 2007, 23:07

luzaklive1 napisał(a):Trzymam kciuki za pierwszego box Tuningowca...jak Ci się uda to i ja wchodze w to jeżeli będa zadowalające efekty....
i do konca nie rozumiem jak ci te koniki i moment uciekły...znaczy się podłączyli ci box-a (pewnie to) po standardzie ...bez indywidualnego programu i zdechło 8 koni oraz 30 momentu...dobrze rozumuje... ysz
_________________

nie
po prostu wjechalem na hamownie i sprawdzili moc i moment. okazalo sie ze brakuje 8km.... nic nie podlaczali nic nie tuningowali. aby zaczac myslec o programie najpierw nalezy odzyskac moc fabryczna

wykres mocy (obroty/moc):
2000/28
2500/60
3000/80
3500/80
4000/80
4458/82,3 (max)
5000/40
wykres momentu (obroty/moment):
2000/85
2500/170
2921/190 (max)
3500/167
4000/145
4500/130
5000/60
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez luzaklive1 » 12 lut 2007, 23:32

bartezm napisał(a):
luzaklive1 napisał(a):Trzymam kciuki za pierwszego box Tuningowca...jak Ci się uda to i ja wchodze w to jeżeli będa zadowalające efekty....
i do konca nie rozumiem jak ci te koniki i moment uciekły...znaczy się podłączyli ci box-a (pewnie to) po standardzie ...bez indywidualnego programu i zdechło 8 koni oraz 30 momentu...dobrze rozumuje... ysz
_________________

nie
po prostu wjechalem na hamownie i sprawdzili moc i moment. okazalo sie ze brakuje 8km.... nic nie podlaczali nic nie tuningowali. aby zaczac myslec o programie najpierw nalezy odzyskac moc fabryczna

wykres mocy (obroty/moc):
2000/28
2500/60
3000/80
3500/80
4000/80
4458/82,3 (max)
5000/40
wykres momentu (obroty/moment):
2000/85
2500/170
2921/190 (max)
3500/167
4000/145
4500/130
5000/60


dzięki za ciekawe informację....wychodzi na to ze optymalnie jezeli chcemy przyspieszać jak najbardziej efektywnie to krecimy do 3000 tys obrotów..i moc wysoka i moment..... prosze o poprawę jeżeli zle dumam ;)
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez Barthez » 12 lut 2007, 23:38

luzaklive1 napisał(a):prosze o poprawę jeżeli zle dumam oczko

dobrze dumasz...

a czy ktos z was badal moc na hamowni w ditd?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Barthez » 14 lut 2007, 15:15

no to na ta chwile juz wiem ze sterownik jest niemodyfikowany :( , z programu nici....
sterownik zalany silikonem, zabezpieczony przed wymiana chipa
jakies sugestie co mozna z tym zrobic????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 14 lut 2007, 17:27

bartezm napisał(a):jakies sugestie co mozna z tym zrobic?


bartezm jesli chcesz "podkręcać" DiTD to tylko poprzez zalozenie Box-u.... to jedyna bezpieczna forma tuningu tego silnika

bartezm napisał(a):a wlasnie... co to ten box?

http://www.vtech.pl/nasza-oferta/powerb ... 74-87.html

bartezm napisał(a):a czy ktos z was badal moc na hamowni w ditd?


Ja nie badałem ale... jak wyczyszcze IC (nie wiem kiedy..brak czasu) to pewnie zbadam...

luzaklive1 napisał(a):Trzymam kciuki za pierwszego box Tuningowca


Ja również... :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Barthez » 14 lut 2007, 19:53

Riki napisał(a):bartezm jesli chcesz "podkręcać" DiTD to tylko poprzez zalozenie Box-u.... to jedyna bezpieczna forma tuningu tego silnika

bartezm napisał:
a wlasnie... co to ten box?

http://www.vtech.pl/nasza-oferta/powerb ... 74-87.html


Powerboxy

Powerboxy (moduły mocy) to kategoria produktów, których idea opiera się na modyfikacji sygnałów sterujących i sygnałów z czujników poza obszarem komputera silnika (ECU). Zostały tak opracowane, aby efekty ich działania były zbliżone do efektów chiptuningu. Modyfikacje takie niekiedy są jedynymi możliwymi – np. gdy komputer samochodu jest jednorazowym, niereprogramowalnym rozwiązaniem, lub silnik jest sterowany parametrycznie w oparciu o proste układy logiczne, a nie mikrokontroler.

dzis widzialem takiego powerboxa ( a nawet kilka) tlumaczac powyzszy tekst jest to po prostu pudelko z opornikiem lub opornikami ktore ma za zadanie zwiekszenie podawanego paliwa na zasadzie oszukiwania czujnika temperatury silnika – jazda na ssaniu. faktycznie zwieksza moc ale... ja tego nie zaloze
sprawdzilem rowniez sterownik – nie jest zalany silikonem jak wczesniej mi przekazano <killer> co do programowania to jeszcze nie wiem. oznaczenie sterownika:
DENSO RF3F 18 881C

co do spadku mocy (tak przypuszcvzam) moze to byc spowodowane uszkodzeniem czujnika recyrkulacji spalin nie wiem ile to kosztuje ale mo0ze uda mi sie to naprawic dowiedzialem sie ze iglica zarasta nagarem ze spalin?? – zobaczymy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez xANDy » 15 lut 2007, 10:09

bartezm napisał(a):oznaczenie sterownika:
DENSO RF3F 18 881C
Jakiego sterownika...?
Z którego dokładnie dnia produkcji pochodzi Twoja madzinka? Dotychczas wiedziałem, że istnieją dwa "modele" RF2A i RF4F – jeśli Ty masz jeszcze inną wersję, to warto wiedzieć jak to jest dokładniej.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 15 lut 2007, 10:24

xANDy napisał(a):Jakiego sterownika
Nosi on nazwę " Powertrain Control " wystepuje pod tym numerem w EPC.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 15 lut 2007, 10:40

Jaksa napisał(a):Nosi on nazwę " Powertrain Control " wystepuje pod tym numerem w EPC.....
Czy to jest to samo, co ECU/PCM – komputer silnika?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 15 lut 2007, 13:41

xANDy napisał(a):komputer silnika


Mysle ze tak.. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 15 lut 2007, 16:26

bartezm jaką dokładnie datę produkcji ma Twoja BJka (albo zapodaj mi VIN na priva). Wersja po lifcie, przed?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Barthez » 15 lut 2007, 20:36

xANDy napisał(a):Wersja po lifcie, przed?


czy moze ktos odczytac kod ze sterownika w ditd po liftingu w wersji 101km???
dla ulatwienia: sterownik jest pod nogami pasazera przykrecony na 4 nakretki

xandy czy mozesz mi podac pelna nazwe swojego sterownika?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez xANDy » 16 lut 2007, 00:20

bartezm napisał(a):czy moze ktos odczytac kod ze sterownika w ditd po liftingu w wersji 101km?
To pytanie akurat do Jaksy – jego komputer obsługuje starszą wersję silnika zaś kasta jest nowa.
Wygląda na to, że osłabione (90konne) jednostki też mają inny komputer.

Moja wersja komputera pokładowego ('99 74KW/101KM):
RF2A 18 881D
Wersja w nowej budzie i z nowym silnikiem ma RF4F 18 881C (110KM 81KW)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez loudner » 18 lut 2007, 23:45

piggyback smt6 czy 7 jakiem sa różnice i jakie sa średnie koszta w jakiejś firmie zestrojenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2006, 20:46
Posty: 108
Skąd: Swarzedz
Auto: Mazda 323 1.9 GTX Turbo

Postprzez Barthez » 19 lut 2007, 19:43

co do chiptuningu to okazalo sie ze jest powazny problem. nasi polscy spece wyspecjalizowali sie chyba w vw do nic innego nie chca robic.
poszukuje jakis firm ktore sie nie boja podjac zabawy, moze na poczatek z okolic poznania?
ale nie wykluczam innych regionow.
jak dowiedzialem sie w serwisie:
626 w 101konnej wersji i 323 90km to dokladnie to samo tylko inny sterownik.
wiec aby podniesc moc do 101km nalezy zamienic kompa (kosztu kompa jeszcze nie ustaklilem) + zamiana immobilizera (koszt ok 500zl) czy to sie oplaca to jeszcze nie wiem.
czy jest ktos na forum kto ma zachipowana ditd 90km????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez luzaklive1 » 19 lut 2007, 22:32

firma Vtech sie tym zajmuje...
masz linka... http://www.vtech.pl/ext/katalog.html
poniżej przedstawiciele ale lepiej zadzwonic do centrali firmy...ja kiedys dzwoniłem....zycza sobie koło 1700 PLN za box-a ,zalezy jak sie negocjuje..ale jak sami powiedzieli bardzo rzadko sie zdaża...czyli pewnie wogle sie nie zdazyło.... :(
Niby daje 15 km wiecej plus 40 momentu ale jak zasiegałem jezyka gdzies to to jest max..wiec moze przyrost byc mniejszy...wiec wiesz...powodzenia... i daj znac jak cos sie dowiesz wiecej...
aaa... w centrali za kaucje czy cos takiego daja, zakladaja i sprawdzasz sobie czy ci pasuje, czy czujesz ze lepiej jeździ..itd...a jak nie to zwracaja kase ...ale wiecej ci powiedza osobiscie....


--------------------------------------------------------------------------------

Województwo wielkopolskie
Poznań
Skodex Krotowski – Cichy Sp. z o.o.

ul. Unii Lubelskiej 5
ul. Czarnkowska 14
061 8757007








Auto Lider

ul. Grunwaldzka 465
Plewiska
061 8678737


Mazda 323 2.0TDI 90KM
Parametr Seryjnie Z modułem Z chipem
Moc maksymalna 90 KM +15 KM b/d
Max moment obr. b/d +40 Nm b/d
Cena b/d b/d
Montaż b/d b/d
Gwarancja 24 miesiące od daty montażu 24 miesiące od daty montażu
Typ boxa VP 44
VT044 000 001
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Postprzez luzaklive1 » 19 lut 2007, 22:34

bartezm napisał(a):co do chiptuningu to okazalo sie ze jest powazny problem. nasi polscy spece wyspecjalizowali sie chyba w vw do nic innego nie chca robic.
poszukuje jakis firm ktore sie nie boja podjac zabawy, moze na poczatek z okolic poznania?
ale nie wykluczam innych regionow.
jak dowiedzialem sie w serwisie:
626 w 101konnej wersji i 323 90km to dokladnie to samo tylko inny sterownik.
wiec aby podniesc moc do 101km nalezy zamienic kompa (kosztu kompa jeszcze nie ustaklilem) + zamiana immobilizera (koszt ok 500zl) czy to sie oplaca to jeszcze nie wiem.
czy jest ktos na forum kto ma zachipowana ditd 90km????


firma Vtech sie tym zajmuje...
masz linka... http://www.vtech.pl/ext/katalog.html
poniżej przedstawiciele ale lepiej zadzwonic do centrali firmy...ja kiedys dzwoniłem....zycza sobie koło 1700 PLN za box-a ,zalezy jak sie negocjuje..ale jak sami powiedzieli bardzo rzadko sie zdaża...czyli pewnie wogle sie nie zdazyło.... :(
Niby daje 15 km wiecej plus 40 momentu ale jak zasiegałem jezyka gdzies to to jest max..wiec moze przyrost byc mniejszy...wiec wiesz...powodzenia... i daj znac jak cos sie dowiesz wiecej...
aaa... w centrali za kaucje czy cos takiego daja, zakladaja i sprawdzasz sobie czy ci pasuje, czy czujesz ze lepiej jeździ..itd...a jak nie to zwracaja kase ...ale wiecej ci powiedza osobiscie....

Województwo wielkopolskie
Poznań
Skodex Krotowski – Cichy Sp. z o.o.
ul. Unii Lubelskiej 5
ul. Czarnkowska 14
061 8757007

Auto Lider
ul. Grunwaldzka 465
Plewiska
061 8678737
http://www.site-clocks.com/flash/clocks ... hex=00AA00" width="150" height="75" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash">
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2006, 21:08
Posty: 58
Skąd: Lublin
Auto: 323F 2.0 diesel 90 koników 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje