CHIP Tuning – DIESEL

Postprzez Udesky » 28 mar 2009, 01:07

Morten napisał(a):cena mnie troche zniechęca – 3000 zł mi powiedzieli w mastersie

O matko, co tak drogo. <wow>
Morten napisał(a):lepszy dolot – i tu mam problem czy tylko filtr stożkowy z dobrze doprowadzonym powietrzem

W dieslu ze stożek sobie odpuść, lepiej mieć zwykłą wkładkę renomowanej firmy i zmieniać ją systematycznie, np: co zmianę oleju.
Morten napisał(a):wiekszy IC to powinno sie chyba też dobrać bardziej wydajną turbinę np. o zmiennej geometrii tylko zupełnie nie wiem jakiej firmy, jaka by pasowała itp.

Jeśli większe turbo to i IC. Możesz najpierw postarać się o turbo, ale nie wiem czy w DIDT jest taki szeroki wachlarz do wyboru jak w przypadku TDI.
Pamiętaj, że przy wymianie turbo i IC musisz pojechać na korektę programu.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Barthez » 29 mar 2009, 13:39

Morten napisał(a):planuje bardziej wydajny wydech (wszystkie cześci), lepszy dolot


Morten napisał(a):wiekszy IC to powinno sie chyba też dobrać bardziej wydajną turbinę np. o zmiennej geometrii


Udesky napisał(a):Morten napisał:
cena mnie troche zniechęca – 3000 zł mi powiedzieli w mastersie

O matko, co tak drogo. wow

To nie drogo – to normalna cena dla ditd a z tymi przerobkami nalezy szykowac ok 15k zl :P


Morten napisał(a):Jakie rzeczy warto zrobić przed tym wszystkim, zeby silnik mial moc fabryczną (jeszcze nie robilem testów, auto dziala ok, ale chce sie upewnic).
Co poza przeczyszczeniem IC i kolektora przed chiptuningiem warto zrobic?

jedz na hamownie (50 – 100zl) bedziesz wiedzial – no i koniecznie przed modami wymien kompletny rozrzad.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Riki » 29 mar 2009, 15:36

bartezm napisał(a):dla ditd a z tymi przerobkami nalezy szykowac ok 15k zl


eee.. no bez przesady ;)

bartezm napisał(a):koniecznie przed modami wymien kompletny rozrzad.


święte słowa...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Udesky » 29 mar 2009, 17:40

bartezm napisał(a):To nie drogo – to normalna cena dla ditd

I pomyśleć, że ja zapłaciłem 1100zl. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Barthez » 30 mar 2009, 07:07

Udesky napisał(a):I pomyśleć, że ja zapłaciłem 1100zl. łoł

i tuning trwal 20 min.... a nie 3 dni... ale to nie vw

15k zl = turbo ok 6000 netto + cooler 1000 + wydech ok 2000 + program + robocizna...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Udesky » 30 mar 2009, 14:34

bartezm napisał(a):i tuning trwal 20 min.... a nie 3 dni...

Trwał jakieś 3h bo mam wersje jeszcze przed FL i było trzeba rwać kości, po za tym strojenie odbyło się w warunkach naturalnych czyli drogowych.
bartezm napisał(a):15k zl = turbo ok 6000 netto + cooler 1000 + wydech ok 2000 + program + robocizna...

O ja cię.....
Do TDI turbo w ASO kosztuje 5000zl, ale można sobie nówkę załatwić za 1300zl (zależy jak euro stoi).
Cooler coś tanio policzyłeś, z o rurowaniem to min 1500zl. Chyba, że sam robisz.
Za 15000zl w TDI to ja mam dobre 200KM i jeszcze na zrobienie hamulców by starczyło.
Ale nie o tym to temat. :)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Barthez » 30 mar 2009, 17:19

nie mowilem o fabrycznej turbince... , co do coolera to pewnie masz racje. przymierzalem sie do takich modow – samochod stal na warsztacie ale powiedzieli mi ze nie chca tego zrobic. Przewidywana moc miala byc w okolicach 180 ale stwierdzili ze szkoda mojej kasy i abym pomyslal o innym aucie – i tak tez zrobilem.
mozna miec 180KM w ditd – wszystko zalezy od portwela i jak dluga chcemy potem pojezdzic. powstaje znowu problem pompy – podniesienie cisnienia wtrysku. ona przeciez fabrycznie jest delikatna.
ja nie namawiam i nie zniechecam do tuningowania ditd – pozostaje pytanie o sens modow za rownowartosc auta. z tego nalezy sobie zdawac sprawe
ja zaplacilem sporo i nie zaluje tego co zrobilem. problemow nie mialem zadnych. moje ditd stoi do sprzedania i nawet nie licze aby ktos dolozyl kase za to co zrobilem – kasa utopiona – to jest tuning i zrobie to samo z nowym projektem – utopie kasa aby miec satysfakcje z samochodu.
pozdrawiam i jestem do uslug jesli chodzi o moje doswiadczenie z ditd a o sensie i kosztach tuningu ditd wiecej juz sie wypowiadac nie bede
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Udesky » 30 mar 2009, 17:36

bartezm napisał(a):nie mowilem o fabrycznej turbince..

Nie fabryczną turbinkę też da się wyrwać taniej jak np. GT22, ale kto by pakował taką lochę celując w coś mniej niż 200KM. Seryjne turbo z ARLa (150KM) wystarczy.
bartezm napisał(a):powstaje znowu problem pompy – podniesienie cisnienia wtrysku. ona przeciez fabrycznie jest delikatna.

W TDI jest to samo. Co prawda seryjne 10, które montują mogą wytrzymać 180KM jednak są to odosobnione przypadki, z reguły robi się na nich nie więcej jak 170KM, natomiast pompa 11, która daje możliwości rozwoju powyżej 200KM kosztuje z reguły ok 1500zl, można także kupić szrota i poddać ją regeneracji, w serwisie Boscha koszt ok 3000zl. Ale w tedy wszystko ori.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Morten » 30 mar 2009, 17:46

No wlasnie, ta nieszczęsna pompa. Gdzies czytalem ze po KAZDEJ wiekszej przeróbce trzeba ją jakoś dostrajać :| Nie wiem czy to prawda. A nie lepiej zmienić tą pompę na jakąś hmm mniej wrazliwą?

Cena 3000 za chiptuning diitd jest podobno wszedzie mniej wiecej taka sama, bo drogie jest chipowanie denso. Bartezm dobrze napisal, zalezy ile kto chce autem jezdzić , bo jak np. jeszcze 5 lat to może sie pobawić dodatkowo w tuning mechaniczny ditd i finansowo nie wyjdzie zle.

Ale jest jeszcze jedna ciekawa alternatywa dla chiptuningu...nazywa sie DPP i przewyzsza powerboxy ponoć, poczytajcie sobie http://www.44tuning.pl/powerbox/co-to-j ... erbox.html

Bartezm a jaką mialeś turbinę na myśli, model itp?
Początkujący
 
Od: 28 lut 2009, 00:25
Posty: 8
Auto: Mazda 323f BJ RF2F 2000r.

Postprzez Barthez » 30 mar 2009, 18:22

Morten napisał(a):Bartezm a jaką mialeś turbinę na myśli, model itp?

niepamietam :] mialem cala wycene z tuning 44 – cos dobrego – polecan ta firme – ja tam robilem

Morten napisał(a):trzeba ją jakoś dostrajać

perfekcyjnir robi to mabi +9KM od serii :D

Morten napisał(a):Cena 3000 za chiptuning diitd

poprzestac na tym – stosunek cena / jakosc = perfect jesli ktos chce wydac wiecej – zmienic samochod lub isc na calosc i miec satysfakcje z najszybszego ditd w polsce
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez CezaR83 » 30 mar 2009, 19:49

Chip Tuning VIP wykonany w 44tuning zapewnia:

* poprawienie sprawności (w bezpieczny sposób)
* znaczne polepszenie elastyczności
* znacznie bezpieczniejsze wyprzedzanie
* przy zachowaniu tej samej techniki jazdy oszczędności na paliwie na poziomie 0.6 – 1,7 litra na 100 km.
* możliwość dokonania w samochodach także na gwarancji
* zmniejszenie ilości redukcji biegów czy też w przypadku automatycznej skrzyni korzystniejszą i dynamiczniejszą jej reakcję
* zwiększeniem prędkości maksymalnej na każdym biegu
* kulturalniejsza pracę silnika
* znacznie więcej przyjemności z jazdy


z tym spalaniem to... nadal testuje ale w stolicy to trudno mi sie zdyscyplinować... ale fakt cos mozna zaoszczędzić. ;)
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2111 (50/10)
Skąd: 100lica
Auto: Jest: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez Udesky » 30 mar 2009, 20:34

CezaR83 napisał(a):z tym spalaniem to... nadal testuje ale w stolicy to trudno mi sie zdyscyplinować... ale fakt cos mozna zaoszczędzić. oczko

Kto robi chipa, aby po tym uprawiać PSJ zwany inaczej Emeryt Stajla. <lol>
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Eenigmaa » 18 kwi 2009, 20:04

Panowie,
czy ktoś może uszlachetnił swoją Madzię 6 100KW w RaceChip PRO?
Potrzebuję pomocy co do ustawień chipa. Są tam dwa ustawienia, na jakich pozycjach je ustawić aby uzyskać optymalny efekt?
Z góry dzięki!
http://www.racechip.de/racechip-chiptun ... 203-r.html[url][/url]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 20:22
Posty: 17
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 kombiaczek

Postprzez Udesky » 18 kwi 2009, 21:00

Eenigmaa napisał(a):na jakich pozycjach je ustawić aby uzyskać optymalny efekt?

Tego ci chyba nikt tak do końca nie powie, bo każde auto jest inne. Myślę, że to ustawienie będzie dobre, na którym będzie mniej dymu.
Choć coś tani ten boxik, ciekawe czy się opłaca.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Eenigmaa » 18 kwi 2009, 21:11

Udesky napisał(a):
Eenigmaa napisał(a):na jakich pozycjach je ustawić aby uzyskać optymalny efekt?

Tego ci chyba nikt tak do końca nie powie, bo każde auto jest inne. Myślę, że to ustawienie będzie dobre, na którym będzie mniej dymu.
Choć coś tani ten boxik, ciekawe czy się opłaca.

Wygląda na fajne cacko, cóż myślałem, że ktoś jakieś optimum zna..
Niechybnie hamownia mnie czeka jednak.
dam znać oczywiście co się z dało z Madzi wykrzesać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 20:22
Posty: 17
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 kombiaczek

Postprzez Karol » 25 kwi 2009, 14:09

Non panowie niebawem jade do PL i chetnie podzialal bym ze swoja tylko jak widze to nikt jeszcze tego nie robil :(
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Eenigmaa » 25 kwi 2009, 21:24

Trec_Londyn napisał(a):Non panowie niebawem jade do PL i chetnie podzialal bym ze swoja tylko jak widze to nikt jeszcze tego nie robil :(

que???
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 20:22
Posty: 17
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 kombiaczek

Postprzez Udesky » 25 kwi 2009, 23:50

Trec_Londyn podejrzewam, że w WB szybciej znajdziesz kogoś kto ci zawirusuje Madzie, a niżeli w PL. U nas tylko boxy. Przyczyna tego niestety jest, jak sądzę, brak zainteresowania tunerów tą marką. Dlatego ponieważ stosunkowo mało ich jest na rynku, a jeszcze mniej chciałoby się zdecydować na soft. I dlatego nie opłaca im się inwestować w sprzęt potrzebny do tego, ponieważ z ekonomicznego rachunku byli by stratni, albo ceny za softa musiały by być zabójcze. I pewnie jeszcze z paru innych powodów.
Soft do DITD z początku 2000r kosztuje ok 2500 – 3000zl, czyli tyle ile do nowych TDI (te już nie mają takich pokładów możliwości jak stare w 1.9)
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez michu200 » 26 kwi 2009, 01:49

Michu
Mazda 6 sedan 2004 r, 42PV60EH Panasonic TX-P46G15E,N, 1D Mark III do tego 70-200 L 2,8 IS 24-70 L 2,8 300 L 4 IS itd........
Aeroklub Kujawski- od 1992 Parashuting

Lista olanych cwaniaków- "Krzych"
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2008, 00:08
Posty: 66
Skąd: Janikowo
Auto: Mazda 6

Postprzez Eenigmaa » 26 kwi 2009, 10:36

Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 mar 2009, 20:22
Posty: 17
Skąd: W-wa
Auto: Mazda 6 kombiaczek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje