Polerowanie pokrywy zaworów/kolektora ssącego

Postprzez luki_92_92 » 30 cze 2009, 16:17

:D A trudne jest zdjęcie tego i ponowne założenie? Boje się, że coś zepsuję przy zdejmowaniu lub montażu ponownym :p

Gdzie dostanę te papiery wodne? Bo widziałem w jednym sklepie ale mieli tylko 150 200 i 300 :( A do zmatowienia lakieru na dokładkach jakiego papieru użyć (pytam tak przy okazji żeby nie zakładać nowego tematu)?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Beny » 30 cze 2009, 20:02

morfi napisał(a):ale dla chcacego nic trudnego

no właśnie :D ja nie ściagałem a efekt jest kilka postów wyzej :]
luki_92_92 napisał(a): A trudne jest zdjęcie tego i ponowne założenie? Boje się, że coś zepsuję przy zdejmowaniu lub montażu ponownym :p

to nie ściągaj tylko zrób na silniku.Pokrywa nie jest daleko,siadziesz przed autem na stołeczku i dasz rade.No i odpada koszt uszczelki,chyba ze starą założysz + silikon no ale to już od ciebie zależy.

Papier w każdym sklepie typu praktiker,lub zwykłe rzemieslnicze.
A na dokładki to raczej drobny,nie wiem 500?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez luki_92_92 » 30 cze 2009, 21:23

No nie wiem, nie znam się jakie te papiery kupić ;)

Dobra, może spróbujemy na założonej pokrywie jeśli czas pozwoli :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Blade » 27 sie 2009, 18:02

Mam pytanie:

Czego użyć aby odświeżyć końcówki wydechu? Bodajże oryginalne od V6tki ale to Beny będzie lepiej wiedział ;) Pasta Automax? Nie są zniszczone tylko lekko zaśniedziałe. Myślę że wystarczy papier wodny i właśnie polerka jakimś środkiem..
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez morfi » 27 sie 2009, 18:35

ja bym spróbował od razu polerować i zobaczyć efekt, jeśli nie był by dobry to papier 1000 i znów polerka , do polerowania pasta polerska i wiertara z końcówka filcowa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez Beny » 27 sie 2009, 21:10

Blade napisał(a):Nie są zniszczone tylko lekko zaśniedziałe.

a ktore bedziesz robił te co sie mniej błyszcza ?Sproboj auto maxem jaknie bedzie efektu kup autosola za 12 zł na alledrogo ;)
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Blade » 28 sie 2009, 21:23

Beny napisał(a):ktore bedziesz robił te co sie mniej błyszcza

raczej tak, jakoś bardziej mi podpasowały ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Pyton162 » 28 sie 2009, 21:39

blade auto max lub auto sol i jedziesz, przed mozesz przjechac papierem 2000 lub 2500tys
Pyton162
 

Postprzez gawelneon17 » 6 mar 2010, 15:31

Wczoraj doszedłem do wniosku z moim kolegą, że ładnie by wyglądała wypolerowana pokrywa zaworów. Więc, że jestem człowiekiem spontanicznym od razu przystąpiliśmy do pracy. Na początku pojechaliśmy po nową uszczelkę i pastę polerską (taką zieloną kostkę podobno jest najlepsza). Po odkręceniu pokrywy i położeniu jej na stole:
– przetarliśmy papierem wodnym 1000 potem dla lepszego efektu przy polerowaniu 2000,
– na wiertarkę założyliśmy frez do polerowania zrobiony z filcu do tego oczywiście pasta,
– po zakończonym polerowaniu frezem założyliśmy do dużej szlifierki tarczę na której było ok. 100 okrągłych kawałków bawełnianych szmatek i polerowaliśmy tym,
– potem już tylko przetarliśmy pastą lekko ścierną K2 co było błędem bo zamiast nadać połysku trochę tą powierzchnie zmatowiła no, ale jak to się mówi nie można mieć wszystkiego,
– poskładaliśmy wszystko do kupy

Myślę, że efekt jest (przynajmniej ładniej niż było, ale żeby zrobić to idealnie to muszę kupić jeszcze takie mniejsze frezy bo zakamarków tym moim już się nie dało wypolerować)

Przed (nie w moim aucie, ale ten sam silnik żeby nie było bo zapomniałem zrobić zdjęcia):

Obrazek

Po (już w mojej Madzi):

Obrazek

P.S.– Złe światło spowodowało, że nie widać pełnego efektu. W sumie to też troszkę się wybrudziła podczas zakładania
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez Pit » 7 mar 2010, 17:25

Wszystko ładnie, pięknie, tylko co ten wątek wnosi nowego? O polerowaniu elementów najróżniejszych tematów na forum jest sporo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez damian » 7 mar 2010, 18:53

polerkę się zaczyna od papieru co najmniej 320, ale lepiej zacząć od 180, żeby usunąć wżery, a nie od 1000
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Fiveopac » 8 mar 2010, 16:01

Milo, ze podzieliles sie z nami swoim modem, zawsze takei "robotki reczne" sa mile widziane na forum, natomiast ciezko sie nie zgodzic iz...
damian napisał(a):polerkę się zaczyna od papieru co najmniej 320, ale lepiej zacząć od 180, żeby usunąć wżery, a nie od 1000

Bez tego nie da sie niestety tego nazwac polerką. Dobre reczne wypolerowanie pokrywy to 3 dni samego szlifowania gramaturami papieru od 120 do 2000 -jakies 10 krokow. Bez tego nei uzyskasz lustra z pokrywy a jesli nie chcesz miec lustra to lepiej sie za to nie zabierac i po prostu pomalowac ladna farba :)
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez gawelneon17 » 8 mar 2010, 22:14

Chłopaki no dobra ja dopiero zaczynam zabawę z polerką (czyt. nigdy wcześniej tego nie robiłem) Jak będę znowu zmieniał uszczelkę pod pokrywą to zajmę się tym już bardziej profesjonalnie znaczy tak jak Fiveopac pisałeś zrobię te 10 kroków.
P.S.– Ja w sumie tą polerkę to spontanicznie robiłem bez grubszego zastanowienia, ale przyznacie jak na niedoświadczonego (polernika) wyszło całkiem nieźle chyba??
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez Radex » 9 mar 2010, 08:48

czepiacie sie :P
kawal dobrej roboty IMO jak na pierwszy raz bez zadnej wiedzy i przygotowan, efekt zadawalajacy :)
ale mysle ze gawelneon17 zdejmie jeszcze ta pokrywe i zrobi porządną polerkę od podstaw jeszcze raz :)
dobra robota!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez gawelneon17 » 9 mar 2010, 10:49

Słusznie zauważyłeś na pewno będę to robił jeszcze raz, ale chyba już na tym silniku hehe. Teraz mam plan odnośnie swapa, a ten silnik pójdzie na sprzedaż.
Życie jest piękne, jeżeli pod sobą masz cztery koła i asfalt.

Obrazek

Jeżdżę nisko jak podaje pismo 6cm od ziemi jak jestem w aucie tylko ja
czasami nawet dochodzi do 3cm z czwórką pasażerów hehe:D

!!! MAZDA FOREVER !!!

HAHAHA W KOŃCU MOJA WŁASNA 323 GT-R (BG)
323GT-R + TURBO + REMONT = SZACUNEK NA ULICY + DDDUUUŻŻŻEEE MANDATY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2008, 13:21
Posty: 136
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: Mazda 323 GT 149,3KM
Mazda 323 GT-R 214,7KM
Nissan 200sx s13 DRIFTCAR 278,2KM

Postprzez Daro1910man » 26 lut 2011, 00:35

Witam, Już chyba ładnie oczyściłem tą pokrywę jednakże nie ma takiego połysku co jeszcze moge zrobic
robiłem to papierem ściernym 1000,2000,2500 na wodę

oto zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3fc ... 73f80.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/03e ... 25438.html

Pozdro
Daro1910man
 

Postprzez Don Gregorio » 26 lut 2011, 01:50

jeszcze pastą do aluminium i filcem polerka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez damian » 26 lut 2011, 07:12

no i połysku nie będzie miała bo polerkę się zaczyna od 320, później 500, 800, 1000, 1200, 1500 i na koniec pasta polerska. Nawet nie próbowałeś poszukać tematu, a jest taki odnośnie polerowania pokrywy zaworów <czytaj> viewtopic.php?f=103&t=9049&hilit=polerowanie+pokrywy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Daro1910man » 26 lut 2011, 15:15

Czytałem ten artykuł kolego, ale jeszcze filcem to przelecę i Aluchromem

Podziękował
Daro1910man
 

Postprzez Fiveopac » 28 lut 2011, 20:03

Daro1910man napisał(a):Czytałem ten artykuł kolego, ale jeszcze filcem to przelecę i Aluchromem

To w czym wyjatkowym rozni sie twoj temat od istniejacego? Za pare chwil polacze jeden z drugim.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje