Polerowanie, malowanie i renowacja felg

Postprzez Quaki » 13 lut 2006, 00:50

Fantachromu nie radze klasc ja widzialem felgi z fantachromem po pewnym czasie i wyglad oplakany (na poczatku bosko)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez Boris86 » 13 lut 2006, 19:41

Podobno szybko zaczyna sie łuszczyć...ale niektórzy sobie chwalą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Quaki » 13 lut 2006, 22:54

Nie wiem czysie luszcza ale kolega sobie zrobil i felgi zmienily kolor na zoltawy (w orginale byly chromowane na lustro) o ile wiem kolega felgi sprzedal i kupil orginalnie chromowane amerykany (wyglad bajeczny taka tez cena)
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 14:02
Posty: 189
Skąd: Gdynia
Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro

Postprzez marcin_79 » 10 kwi 2006, 22:03

pawelc napisał(a):próbuje wypolerować orginalne felgi od tej mazdy jak wiadomo są one porowate i mają wglębienia ,ma ktoś jakieś doświadczenia z polerką tego typu felg?,

Witam zacząłem właśnie zabawę z orginalnymi alusami (ktoś je ochydnie pociągnął na szaro <killer> )
Po 2 dniach z papierem poszedłem po radę do gościa od obróbki skrawaniem.
pawelec – szczotka druciana na wiertarkę (ŻÓŁTA nie stalowa, stalowa jest za twarda) i jak zedrzesz wszystko do aluminium to później papier ścierny, woda i do zwycięstwa. Swoja drogą tych moich alusow to chyba nikt nigdy nie "pieścił" bo mają takie wrzery i są w takim stanie, że przykro patrzeć.
Jak ktoś da mi znać jak lub zamieści za mnie to podeśle fotki
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2012, 23:13
Posty: 31

Postprzez Boris86 » 11 kwi 2006, 00:37

wyslij mi na boris86@wp.pl
albo skorzystaj z www.imageshack.us i wklej link "...for forum 1"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Boris86 » 11 kwi 2006, 10:40

Fotki od zgredek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"orginał" a1, alus w"w trakcie pracy" a2, po zdarciu farby a3

No to teraz jeszcze pare dni pracy przed tobą... :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pajko » 30 lis 2006, 12:20

Odkopałem lekko stary temat , bo w planach mam polerke moich 16 " z tego co sie dowiadywalem to akcja tak powinna wygladac tak :

– zaczynamy od Scanslou
– papiery wodne od 240 do 2500
– polerowanie filcem i tylko i wyłacznie pastą AutoMax


Jakie sa wasze spostrzezenia i uwagi ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Boris86 » 30 lis 2006, 13:24

Czym wiecej różnych wielkości papierów tym lepszy efekt...
W trakcie pracy bezie Ci sie wydawało że jakiś tam jeden papierek możesz przeskoczyć... a po skończonej robocie zaczniesz żałować ze to zrobiłeś :D
Dużo samozaparcia życze... rączki bedą boleć,a pyłem z aluminium bedziesz pluł prze najbliższe 3 dni... ale jak widzisz juz podczas polerowania swoją dłoń odbijającą sie w lustrzanej powierzchni to wiesz że było warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pajko » 30 lis 2006, 13:53

no mysle ze do wiosny sie z tym wyrobie hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Gość » 30 lis 2006, 20:06

Jeżeli szukasz jeszcze firm, ktore zajmują się regeneracją felg to Serdecznie zapraszam tutaj:

renowacja alufelg

Wsród usług znajdziesz również polerowanie felg, prostowanie felg i spawanie.

Pozdrawiam !
Gość
 

Postprzez Boris86 » 30 lis 2006, 21:29

Hehehe...no prosze pierwszy Post i juz reklama. Ciekawe czy bedzie kiedyś drugi hahaha
...No i temacik taki troche bardziej o polerce niż renowacji :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez Pajko » 30 lis 2006, 23:23

smyrnal bym to do kosza !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Pit » 1 gru 2006, 08:21

Pajko napisał(a):smyrnal bym to do kosza !!

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Gość » 3 gru 2006, 18:18

Bedzie nawet wiecej niż dwa :) Narazie mało czasu, ale stoponiowo czytam sobie forum bo chcial bym kupić mazde 323, i zbieram oponie. Dałem link bo znalazłem post o felgach. Jeżeli komuś przeżkadza to proszę usunąć, ale wydaje mi sie, że nie jednej osobie pomoże. Pozdrawiam !
Gość
 

Postprzez Pajko » 6 sty 2007, 23:31

Witajcie

Po dzisiejszej rozmowie z Mx-man'em postanowiłem zrobić mała fotorelacje z przebiegu polerowania felg . Jeżeli Fiveopac albo Piotruś postanowią ze nie nadaje się to do tego działu to zróbcie z tym co uważacie . Poniżej opisze i pokaże fotki jak Ja robiłem swoje felgi krok po kroku


Do polerki felg ( i nie tylko ) nie zbędne będzie nam kilka rzeczy m.in :

– Środek do usuwania starej powłoki lakierniczej typu Paint-Ex lub Scansol
Obrazek
– Pasta polerska (najlepiej Auto Max – Tempo jest beznadziejna )
Obrazek
– Zestaw szpachelek
Obrazek
– Papiery ścierne wodne (500-800-1000-1200-1500)
Obrazek
-Krążek polerski , filc lub kawałek flaneli bądź polaru
Obrazek
– Oraz dużo chęci i czasu

A teraz Know How

Naszą felgę przed przystąpieniem do czego kolwiek musimy wyczyścić lub przynajmniej przetrzeć szmata .
Obrazek
następnie nakładamy nasz środek do usuwania powłok lakierniczych (Paint-ex musimy zostawić na około 5-8 minut) po którym felga wygląda tak
Obrazek
Gdy widzimy że środek już działa zaczynamy żmudne usuwanie lakieru za pomocą szpachelki , starajmy się usunąć cały lakier nie pozostawiając żadnych resztek , po zakończeniu zdzierania przemywamy felgę wodą lub szmata nasączona rozpuszczalnikiem np. Nitro
Obrazek
Teraz czeka nas najcięższa praca która w początkowej fazie nie przynosi widocznych efektów i ma się ochotę przerwać prace . Używając po kolei papierów 500-800(te dwa są najcięższe)-1000-1200(tu już widać efekt naszej pracy)-1500 (widać błysk felgi) starajmy się czyścić dokładnie felgi aby nie zostały jakieś przebarwienia i nie wypolerowane fragmenty , przy polerowaniu papierami najlepiej używać sporej ilości wody (będzie nam łatwiej szło) Papier zmieniamy na „większy” wtedy gdy widzimy ze nie ma już efektu polerowania niższym papierem w brew pozorom jest to łatwe do zauważenia . Po polerce papierami gdy widzimy błysk felgi (ale nie efekt lustra) bierzemy nasz filc bądź inny materiał wymieniony wyżej nakładamy dużą ilość pasty i polerujemy dany fragment felgi aż zobaczymy efekt lustra( u mnie nie zajęło to dużo czasu ale z tego co wiem czasami bywa to żmudna praca) . Oto efekt mojej pracy
Obrazek

Praca faktycznie jest żmudna i czasami cięzka ale warto sie napracować , efekt powala na kolana

Dla porównania felgi wypolerowanej z "surową" tzn wyczysczona z starej powloki daje fotke (słaba jakość robiona SE k750i )
Obrazek

W razie pytań zapraszam na PW chętnie pomogę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Loczek » 7 sty 2007, 00:14

Mnie sie bardzo podoba, gratylacje i cobys skonczył reszte felg hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Pajko » 7 sty 2007, 00:15

Loczek dziekuje ci bardzo , napewno skoncze mam straszna zajawke hehe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Robo » 7 sty 2007, 00:23

Podziwiam wkład włożony w polerowanie tej felgi. Miałem doświadczenia z pokrywą zaworową także wiem czym to pachnie i czasami k*rwica mnie brała. Blask jaki udało Ci się wykrzesać jest imponujący jak na pierwszy raz ale widzę, że miałeś duże zaplecze teoretyczne a to już blizsza droga do sukcesu. Nasuwa mi się cytat z podpisu Burego o tym że "cierpliwość palcem dół wykopie". Tutaj właśnie ta cierpliwości jest bardzo ważna nie da sie po prostu przeskoczyć jakiegoś etapu :)

Pozdrawiam zarazem życząc wytrwałości przy kolejnych felunkach. :)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Postprzez Pajko » 7 sty 2007, 00:27

Robo napisał(a):ale widzę, że miałeś duże zaplecze teoretyczne


czy ja wiem , duzo czytalem na forum cultstyle.pl a pozatym kumpel ktory ma ranty polerowane szepną mi to i owo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2005, 21:18
Posty: 2563
Skąd: Tarnów
Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi

Postprzez Robo » 7 sty 2007, 00:37

Pajko napisał(a):cultstyle.pl

Domyśliłem się. Właśnie o to mi chodziło. ;)
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2004, 08:40
Posty: 255
Skąd: Wieluń
Auto: 323F & 350Z

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje