Polerowanie, malowanie i renowacja felg
Podobno szybko zaczyna sie łuszczyć...ale niektórzy sobie chwalą.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Nie wiem czysie luszcza ale kolega sobie zrobil i felgi zmienily kolor na zoltawy (w orginale byly chromowane na lustro) o ile wiem kolega felgi sprzedal i kupil orginalnie chromowane amerykany (wyglad bajeczny taka tez cena)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2,5 v6 czarny
2.2 F2T czerwony
2.2 F2T czerwony
- Od: 20 lip 2005, 14:02
- Posty: 189
- Skąd: Gdynia
- Auto: Ford probe 2,5 V6
Ford probe F2T turbo + nitro
pawelc napisał(a):próbuje wypolerować orginalne felgi od tej mazdy jak wiadomo są one porowate i mają wglębienia ,ma ktoś jakieś doświadczenia z polerką tego typu felg?,
Witam zacząłem właśnie zabawę z orginalnymi alusami (ktoś je ochydnie pociągnął na szaro )
Po 2 dniach z papierem poszedłem po radę do gościa od obróbki skrawaniem.
pawelec – szczotka druciana na wiertarkę (ŻÓŁTA nie stalowa, stalowa jest za twarda) i jak zedrzesz wszystko do aluminium to później papier ścierny, woda i do zwycięstwa. Swoja drogą tych moich alusow to chyba nikt nigdy nie "pieścił" bo mają takie wrzery i są w takim stanie, że przykro patrzeć.
Jak ktoś da mi znać jak lub zamieści za mnie to podeśle fotki
- Od: 23 lut 2012, 23:13
- Posty: 31
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Fotki od zgredek
"orginał" a1, alus w"w trakcie pracy" a2, po zdarciu farby a3
No to teraz jeszcze pare dni pracy przed tobą...
"orginał" a1, alus w"w trakcie pracy" a2, po zdarciu farby a3
No to teraz jeszcze pare dni pracy przed tobą...
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Odkopałem lekko stary temat , bo w planach mam polerke moich 16 " z tego co sie dowiadywalem to akcja tak powinna wygladac tak :
– zaczynamy od Scanslou
– papiery wodne od 240 do 2500
– polerowanie filcem i tylko i wyłacznie pastą AutoMax
Jakie sa wasze spostrzezenia i uwagi
– zaczynamy od Scanslou
– papiery wodne od 240 do 2500
– polerowanie filcem i tylko i wyłacznie pastą AutoMax
Jakie sa wasze spostrzezenia i uwagi
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Czym wiecej różnych wielkości papierów tym lepszy efekt...
W trakcie pracy bezie Ci sie wydawało że jakiś tam jeden papierek możesz przeskoczyć... a po skończonej robocie zaczniesz żałować ze to zrobiłeś
Dużo samozaparcia życze... rączki bedą boleć,a pyłem z aluminium bedziesz pluł prze najbliższe 3 dni... ale jak widzisz juz podczas polerowania swoją dłoń odbijającą sie w lustrzanej powierzchni to wiesz że było warto.
W trakcie pracy bezie Ci sie wydawało że jakiś tam jeden papierek możesz przeskoczyć... a po skończonej robocie zaczniesz żałować ze to zrobiłeś
Dużo samozaparcia życze... rączki bedą boleć,a pyłem z aluminium bedziesz pluł prze najbliższe 3 dni... ale jak widzisz juz podczas polerowania swoją dłoń odbijającą sie w lustrzanej powierzchni to wiesz że było warto.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Jeżeli szukasz jeszcze firm, ktore zajmują się regeneracją felg to Serdecznie zapraszam tutaj:
renowacja alufelg
Wsród usług znajdziesz również polerowanie felg, prostowanie felg i spawanie.
Pozdrawiam !
renowacja alufelg
Wsród usług znajdziesz również polerowanie felg, prostowanie felg i spawanie.
Pozdrawiam !
-
Gość
Hehehe...no prosze pierwszy Post i juz reklama. Ciekawe czy bedzie kiedyś drugi
...No i temacik taki troche bardziej o polerce niż renowacji
...No i temacik taki troche bardziej o polerce niż renowacji
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Pajko napisał(a):smyrnal bym to do kosza
Bedzie nawet wiecej niż dwa Narazie mało czasu, ale stoponiowo czytam sobie forum bo chcial bym kupić mazde 323, i zbieram oponie. Dałem link bo znalazłem post o felgach. Jeżeli komuś przeżkadza to proszę usunąć, ale wydaje mi sie, że nie jednej osobie pomoże. Pozdrawiam !
-
Gość
Witajcie
Po dzisiejszej rozmowie z Mx-man'em postanowiłem zrobić mała fotorelacje z przebiegu polerowania felg . Jeżeli Fiveopac albo Piotruś postanowią ze nie nadaje się to do tego działu to zróbcie z tym co uważacie . Poniżej opisze i pokaże fotki jak Ja robiłem swoje felgi krok po kroku
Do polerki felg ( i nie tylko ) nie zbędne będzie nam kilka rzeczy m.in :
– Środek do usuwania starej powłoki lakierniczej typu Paint-Ex lub Scansol
– Pasta polerska (najlepiej Auto Max – Tempo jest beznadziejna )
– Zestaw szpachelek
– Papiery ścierne wodne (500-800-1000-1200-1500)
-Krążek polerski , filc lub kawałek flaneli bądź polaru
– Oraz dużo chęci i czasu
A teraz Know How
Naszą felgę przed przystąpieniem do czego kolwiek musimy wyczyścić lub przynajmniej przetrzeć szmata .
następnie nakładamy nasz środek do usuwania powłok lakierniczych (Paint-ex musimy zostawić na około 5-8 minut) po którym felga wygląda tak
Gdy widzimy że środek już działa zaczynamy żmudne usuwanie lakieru za pomocą szpachelki , starajmy się usunąć cały lakier nie pozostawiając żadnych resztek , po zakończeniu zdzierania przemywamy felgę wodą lub szmata nasączona rozpuszczalnikiem np. Nitro
Teraz czeka nas najcięższa praca która w początkowej fazie nie przynosi widocznych efektów i ma się ochotę przerwać prace . Używając po kolei papierów 500-800(te dwa są najcięższe)-1000-1200(tu już widać efekt naszej pracy)-1500 (widać błysk felgi) starajmy się czyścić dokładnie felgi aby nie zostały jakieś przebarwienia i nie wypolerowane fragmenty , przy polerowaniu papierami najlepiej używać sporej ilości wody (będzie nam łatwiej szło) Papier zmieniamy na „większy” wtedy gdy widzimy ze nie ma już efektu polerowania niższym papierem w brew pozorom jest to łatwe do zauważenia . Po polerce papierami gdy widzimy błysk felgi (ale nie efekt lustra) bierzemy nasz filc bądź inny materiał wymieniony wyżej nakładamy dużą ilość pasty i polerujemy dany fragment felgi aż zobaczymy efekt lustra( u mnie nie zajęło to dużo czasu ale z tego co wiem czasami bywa to żmudna praca) . Oto efekt mojej pracy
Praca faktycznie jest żmudna i czasami cięzka ale warto sie napracować , efekt powala na kolana
Dla porównania felgi wypolerowanej z "surową" tzn wyczysczona z starej powloki daje fotke (słaba jakość robiona SE k750i )
W razie pytań zapraszam na PW chętnie pomogę
Po dzisiejszej rozmowie z Mx-man'em postanowiłem zrobić mała fotorelacje z przebiegu polerowania felg . Jeżeli Fiveopac albo Piotruś postanowią ze nie nadaje się to do tego działu to zróbcie z tym co uważacie . Poniżej opisze i pokaże fotki jak Ja robiłem swoje felgi krok po kroku
Do polerki felg ( i nie tylko ) nie zbędne będzie nam kilka rzeczy m.in :
– Środek do usuwania starej powłoki lakierniczej typu Paint-Ex lub Scansol
– Pasta polerska (najlepiej Auto Max – Tempo jest beznadziejna )
– Zestaw szpachelek
– Papiery ścierne wodne (500-800-1000-1200-1500)
-Krążek polerski , filc lub kawałek flaneli bądź polaru
– Oraz dużo chęci i czasu
A teraz Know How
Naszą felgę przed przystąpieniem do czego kolwiek musimy wyczyścić lub przynajmniej przetrzeć szmata .
następnie nakładamy nasz środek do usuwania powłok lakierniczych (Paint-ex musimy zostawić na około 5-8 minut) po którym felga wygląda tak
Gdy widzimy że środek już działa zaczynamy żmudne usuwanie lakieru za pomocą szpachelki , starajmy się usunąć cały lakier nie pozostawiając żadnych resztek , po zakończeniu zdzierania przemywamy felgę wodą lub szmata nasączona rozpuszczalnikiem np. Nitro
Teraz czeka nas najcięższa praca która w początkowej fazie nie przynosi widocznych efektów i ma się ochotę przerwać prace . Używając po kolei papierów 500-800(te dwa są najcięższe)-1000-1200(tu już widać efekt naszej pracy)-1500 (widać błysk felgi) starajmy się czyścić dokładnie felgi aby nie zostały jakieś przebarwienia i nie wypolerowane fragmenty , przy polerowaniu papierami najlepiej używać sporej ilości wody (będzie nam łatwiej szło) Papier zmieniamy na „większy” wtedy gdy widzimy ze nie ma już efektu polerowania niższym papierem w brew pozorom jest to łatwe do zauważenia . Po polerce papierami gdy widzimy błysk felgi (ale nie efekt lustra) bierzemy nasz filc bądź inny materiał wymieniony wyżej nakładamy dużą ilość pasty i polerujemy dany fragment felgi aż zobaczymy efekt lustra( u mnie nie zajęło to dużo czasu ale z tego co wiem czasami bywa to żmudna praca) . Oto efekt mojej pracy
Praca faktycznie jest żmudna i czasami cięzka ale warto sie napracować , efekt powala na kolana
Dla porównania felgi wypolerowanej z "surową" tzn wyczysczona z starej powloki daje fotke (słaba jakość robiona SE k750i )
W razie pytań zapraszam na PW chętnie pomogę
- Od: 17 sty 2005, 21:18
- Posty: 2563
- Skąd: Tarnów
- Auto: GMC Safari Hi-top , Skoda Fabia III 1,2 Tsi
Podziwiam wkład włożony w polerowanie tej felgi. Miałem doświadczenia z pokrywą zaworową także wiem czym to pachnie i czasami k*rwica mnie brała. Blask jaki udało Ci się wykrzesać jest imponujący jak na pierwszy raz ale widzę, że miałeś duże zaplecze teoretyczne a to już blizsza droga do sukcesu. Nasuwa mi się cytat z podpisu Burego o tym że "cierpliwość palcem dół wykopie". Tutaj właśnie ta cierpliwości jest bardzo ważna nie da sie po prostu przeskoczyć jakiegoś etapu
Pozdrawiam zarazem życząc wytrwałości przy kolejnych felunkach.
Pozdrawiam zarazem życząc wytrwałości przy kolejnych felunkach.
MAZDA ... To jest naprawdę ważne.
- Od: 20 sie 2004, 08:40
- Posty: 255
- Skąd: Wieluń
- Auto: 323F & 350Z
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje