PlastiDip – zmiana koloru auta, felg i innych elementów

Postprzez lukaszm » 5 mar 2013, 15:29



Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez radzi89 » 5 mar 2013, 18:40

Przenoszę do bardziej odpowiedniego działu.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/49)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
Porsche 911 4S – 996.2
Porsche 911 4S – 991.2
Porsche Macan T

Postprzez jaaco » 5 mar 2013, 19:17

Ja kupiłem na próbę błękitnego plastidipa (szkoda że jest dość mały wybór kolorów), tylko pomyliłem się i zamaist blaze czyli połysk wziąłem zwykły matowy. Ale chyba dam sobie spokój bo chciałem nim pryskać moje felgi... Przeprowadzałem także testy na wieczku od puszki – nawet odporne to :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez jarsoN » 5 mar 2013, 19:54

Plastidip to fajna sprawa jest. O ile nie będziesz jeżdził felgami po krawężnikach i dbał o nie jak nalezy to wytrzyma długo – jak Ci się znudzi to zrywasz. Jeżeli chodzi o kamyki i tak dalej to myślę, że jest on odporny na takie zjawiska, ze względu na swoją rozciągliwość i fakture. Dodatkowo plastidip jest dobrą ochroną lakieru. Nawet jeżeli nie chce się zmieniać koloru, a ma się nowe felgi czy coś w stylu to warto popryskać metalizerami. Jest to połączenie brokatu i bezbarwnego lakieru. Daje fajny efekt i ochrania lakier felgi. Nie wiem jak z dostępnościa metalizerów w Polsce. Wiem, że coś takiego istnieje poniewaz oglądam wszystkie filmiki gości z USA którzy się zajmują dipowaniem samochodów zawodowo. Osobą zainteresowanym tematem polecam ich kanał na YT, dipyourcar.

Moim zdaniem plastidip jest bardzo dobrym rozwiązaniem na zmiane kolorów felg/nadwozia czy ochronę. Oczywiście wszystko by było fajnie gdyby tylko plastidip był troszkę tańszy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez Rafał_ » 6 mar 2013, 00:42

Połączyłem z istniejącym tematem.
Jak chcecie dyskutować o efektach pracy z PlastiDipem w modelu BK to zapraszam tutaj: viewtopic.php?f=103&t=104857
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez Grzegorz K » 6 mar 2013, 17:24

Dominooo napisał(a):To mnie interesuje bo zamiast oddawać felgi do malowania i bulić 400 zł lub więcej to może bym pomazał tym... :)


Moim zdaniem do renowacji PlastiDip się nie nadaje. Jest to środek TYMCZASOWY. Do pomalowania 4 felg potrzeba 3-5 puszek sprayu, średnio po 70zł, czyli już masz 350zł. Osobiście rozważam malowanie plastidip dlatego, że nie chce zmieniać odcienia na stałe, czytaj: chcę się po prostu pobawić kolorkami.

Gdybym myślał o renowacji dałbym je najpierw do prostowania a potem do malowania proszkowego.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez tomek-waw » 6 mar 2013, 17:50

Dominooo napisał(a):Jak bardzo odporny jest ten preparat na zarysowania?


lukaszm napisał(a):Dominooo z naszego działu chyba jeszcze nikt tego nie testował


tomek-waw napisał(a):Jeśli chodzi o ochronę to niech nikt nie myśli że jest to pancerna powłoka. Ale paznokciem jest trudno zarysować.

Tylko tak testowałem. Jeśli chodzi np. o myjnię automatyczną to chyba bym nie próbował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Wojtek » 6 mar 2013, 19:13

tomek-waw napisał(a):Jeśli chodzi np. o myjnię automatyczną to chyba bym nie próbował.

obok jest watek o powlokach elastycznych i tam jest filnik z plastidipem w roli glowniej pt. "na myjni" ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Grzegorz K » 16 mar 2013, 21:33

Mała próbka przed wiosną. Kupiłem 4x Plastidip Black i 2x Silver Metalizer
Przygotowanie do malowania:
2013-03-16 13.05.49.jpg


3x czarny
2013-03-16 15.59.36.jpg


3x czarny + 3x srebrny metalizer
2013-03-16 19.03.32.jpg

2013-03-16 19.22.32.jpg


Zaliczyłem 1 wtopę. Nie należy zrywać izolacji w czasie nakładania warstw. Jedno (foto nr 1) i drugie (foto nr 3) oklejenie jest ok. Sposób 2 jest nawet lepszy, bo zapewnia lepsze krycie krawędzi przy oponie. Tyle tylko, że aby dobrze zdjąć nadmiary z gumy warstwa plastidip musi być dość gruba, inaczej będzie się rwać i będzie więcej zabawy przy czyszczeniu.
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez tomek-waw » 16 mar 2013, 21:39

Grzesiu, jakbyś okleił z 1 cm zapasem na gumie samo by odeszlo elegancko bo masz przerwę pomiędzy felgą a oponą. Trenowałem to.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Grzegorz K » 16 mar 2013, 22:00

Dzięki za radę, na razie zrobiłem tylko 1 koło (bałem się temperatury), więc jeszcze to wykorzystam :D
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez tomek-waw » 16 mar 2013, 22:04

Jak nie masz temp. powyzej 15st. to lepiej poczekać. Szkoda towaru.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Grzegorz K » 16 mar 2013, 22:26

Dzisiaj było +3 <glupek2> Przerwy między warstwami 1h zamiast 15 min. Środkowe kapsle malowałem wczoraj w mieszkaniu, schło wiele szybciej ...
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez tomek-waw » 16 mar 2013, 22:42

Grzegorz K napisał(a):Środkowe kapsle malowałem wczoraj w mieszkaniu, schło wiele szybciej ...

<spoko> Ale żebyś nie zrobił błędu – nie wolno jest używać suszarki z gorącym powietrzem bezpośrednio po nałożeniu gumy. Zacznie się kurczyć i marszczyć a tego byś nie chciał. Można na wolnym biegu z większej odległości sobie troszkę pomóc. Niestety ale to nie załatwia nam sprawy bo felga nadal ma temperaturę otoczenia. Wstrzymaj się troszkę.

btw.
Ja swoje "wypociny" już zdarłem. Nie wyszło tak jak powinno. Tym samym rezygnuję z malowania częściowego dipem samych ramion.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Grzegorz K » 16 mar 2013, 23:09

Idealista !! Na foto wyszło super...

Dziś miałem jedyną wolną sobotę w tym miesiącu więc MUSIAŁEM spróbować :| Nie chcę malować już założonych felg, a ponoć od przyszłego tygodnia wiosna :D
Cała zabawa trwała ponad 6 godzin ... 5 min malowania i 55 min czekania, bez pośpiechu.

Co do efektu: dość ciekawy, ale spodziewałem się nieco jaśniejszego koloru. Na przyszły rok pomyślimy o PLASTIDIP BLACK+PEARLIZER (obecnie w Polsce niedostępny).
Myślę jeszcze nad lusterkami w czarnym macie ... za pewne zostanie na tyle spayu :–) No i nakrętki w kolorze zacisków :–)
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez jaaco » 22 mar 2013, 21:26

Ja dzisiaj się pobawiłem trochę plastidipem ;]
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Rafał_ » 23 mar 2013, 00:56

Ładnie wyszło :) To standardowy niebieski czy coś dobieranego?

P.S.
W ofercie polskiego Plastilaka pojawiły się nowe kolory w sprayu :)
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez jarsoN » 23 mar 2013, 02:10

jaaco, widze, że jednak pomalowałeś felgi w kolorze mojego avatara :D ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 10:36
Posty: 1040
Skąd: LU
Auto: Jest:
m3 '04
Było:
N15, 1.4, '00
EC B6 '92

Postprzez jaaco » 23 mar 2013, 17:36

Mój to standardowy niebieski plastidip, nawet nie "blaze" tylko zwykły ale i tak jest kozak :D Zdjęcie tak tego nie oddaje.
Obrazek
W rzeczywistości kolor jest głębszy i nieco jaśniejszy :D
1 puszka starczy mi chyba na fronty 2 felg, albo dam je na jedną stronę albo dokupię jeszcze 1 puchę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez Grzegorz K » 23 mar 2013, 23:12

Korzystał ktokolwiek z oferty PLASTILAK ?? W sumie o połowę tańszy, no i widać, że wzięli się za robotę i poszerzają ofertę. Tylko jak z jakością w porównaniu do PLASTIDIP ??
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje