Reflektory ksenonowe, xenon – montaż i eksploatacja
co znaczy "zwykłych świateł"?? bo nie bardzo to rozumiem (i jakie są te niezwykłe swiatła, które są dozwolone do przeróbki?), może chciałeś napisać że przeróbka na xenony jest nielegalna?? bo to by wiecej wyjaśniało
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
...wygląda to w ten sposób: klosze dajmy na to od GE czy BA są homologowane na żarówki H1 Wobec prawa używanie w nich w jakikolwiek sposób palników D2S czy D2R jest niedozwolone (zresztą tak samo, jak używanie tylnych lamp Altezza Lexus Style, kierownicy "sportowej" z Allegro i tysiąca innych rzeczy, które większość z nas posiada w swoich autach)
...niemniej jednak – jazda w nocy na Xenonach jest warta grzechu hehe
...niemniej jednak – jazda w nocy na Xenonach jest warta grzechu hehe
Blastar napisał(a):co znaczy "zwykłych świateł" bo nie bardzo to rozumiem (i jakie są te niezwykłe swiatła, które są dozwolone do przeróbki?), może chciałeś napisać że przeróbka na xenony jest nielegalna?? bo to by wiecej wyjaśniało
Kazde ktore nie jest ksenonem. Obojetnie jakie bys tam systemy poziomujace zalozyl i wycieraczki.
Less roof, more fun
a czy te D2S i D2R nie mają innych mocowań niz żarówki h1? bo może się myle ale tak mi sie coś wydaje że są rózne podziały tych żarówek np h1, h3, h4, h7,..., D2S,D2R te dwa ostatnie są stosowany chyba w nowszysch samochodach które mają inne mocowania przystosowane pod D2S lub D2R.
Czy może ktoś to wyjasnić? (bo to że D2S jest do soczewkowych a D2R do refleksyjnych to wiem) ale co z tą resztą? czy są jakieś inne mocowania?
Czy może ktoś to wyjasnić? (bo to że D2S jest do soczewkowych a D2R do refleksyjnych to wiem) ale co z tą resztą? czy są jakieś inne mocowania?
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Blastar napisał(a):a czy te D2S i D2R nie mają innych mocowań niz żarówki h1? bo może się myle ale tak mi sie coś wydaje że są rózne podziały tych żarówek np h1, h3, h4, h7,..., D2S,D2R te dwa ostatnie są stosowany chyba w nowszysch samochodach które mają inne mocowania przystosowane pod D2S lub D2R.
Czy może ktoś to wyjasnić? (bo to że D2S jest do soczewkowych a D2R do refleksyjnych to wiem) ale co z tą resztą? czy są jakieś inne mocowania?
Wszystkie H to zarówki tradycyjne a D2 to palniki xenonowe. Każda z nich ma inne mocowanie. Ja u siebie przerobiłem standardowe soczewki pod H1 na D2S.
czyli wynika z tego, że D2S nie da sie założyć do kloszy gdzie jest np "h"? i co z takimi zestawami, które są np na necie lub Allegro? tam zawsze piszą, że pasują do "wszystkich" aut i z tego co wiem, to np xXx ma taki zestaw, założył go w miejsce h1 i bardzo sobie go zachwala, bo nie było żadnego problemu z montażem .
możesz wyjaśnić na czym u Ciebie ta przeróbka polegała?
Piotruś napisał(a):Ja u siebie przerobiłem standardowe soczewki pod H1 na D2S
możesz wyjaśnić na czym u Ciebie ta przeróbka polegała?
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Na allegro są specjalne żarniki (zarowki xenonowe) ktore są przystosowane do gniazd H
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc napisał(a):Na allegro są specjalne żarniki (zarowki xenonowe) ktore są przystosowane do gniazd H
...dokładnie tak, jak Xionc pisze są to palniki przystosowane do montażu w gniazdach po zwykłych żarówkach
a jak to się ma do h4 ? Czy ktoś widział jak to działa ? W tej chwili zestawy bixenonowe na allegro do h4 kosztują około 1000 zł – no ale np. czy polerowanie szkła jest w tej sytuacji niezbędne ? Jak to będzie świecić na oryginalnym kloszu mx-3 ?
Edit:
Przykładowy zestaw:
http://www.allegro.pl/item140566092_h4_bi_xenon_4500k_promocja_cenowa_xenony_ksenony.html
Edit:
Przykładowy zestaw:
http://www.allegro.pl/item140566092_h4_bi_xenon_4500k_promocja_cenowa_xenony_ksenony.html
- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Witam
I ja wtrace do tego swoje trzy grosze bo klotni na temat ksenonu jest tyle ile uzytkownikow i przeciwnikow ostatnio nawet na forum policja pl by ten temat i ostre rozmowy w ktorym zacytowanano jakis dziwnie brzmiacy przepis iz w nowych tzn nowo wyprodukowanych pojazdach caly zestaw musi przejsc homologowanie i musi zawierac system oczyszczajacy i poziomujacy. A o wymianie lub zmianie ani slowa Tak jak zwyklej zarowki np h1 na jakas magiczna h1 co dla mnie troche dziwne( nie mowie tu o markowych produkatach ale raczej chinszczyznie z marketu lub alegro) bo sa ludzie co maja wsadzony ksenon i dobrze ustawiony nie slepia – czesto mija stra bmke serii 3 chyba e30 to jest ma wsadzony ksenonon i nigdy mnie nie oslepila a droga wyboista ( a slepienie zdarza sie nawet auta z fabrycznym xenonem pewnie niejden raz ktos sie z tym spotkal) a sa ludzie co wsadzaj 100w zarowe h4 lub jakis inny wynalazek o mega mocy i oslepiaja co sie tylko do i oni robia to w pelni legalnie. Co ciekawe z moich spostrzezen wynika ze najbardziej slepiaj nowe konstrukcje koncernu VAG mowie tu o zwyklych zarowkach i glownie fabi po minieciu sie z ktora czesto jestem naprawde slepy.
A wracajac do xenonow i ich poziomowania to system ten jest dosyc powolny na polskich drogach i nie wyrabia – poziomowanie odbywa sie za pomoca silnika krokowego , jedynie w jakis high end autkach podobno tylko nowa s klasa ma to na elektromagnesie i jest raczej sprawne i szybkie. Wiec w pozostalych dziala raczej z opuznieniem i bardziej to pic na wode – mowie tu podkraslajac polskie drogi ( a raczej dziury) a nie autobahne bo montaz ukladu spryskiwania jest w miare prosty nie kosztowny wiec byloby to do wykonania a do poziomowania moznaby wykorzystac jak juz wczesniej bylo wspomniane poziomowanie z kabiny tylko trzeba pamietac o przestawieniu gdy wieziemy tesciowa lub gdy jedziemy sami.
A na koniec dodam dzis bylem na przegladzie moja madzia przeszla oki , a pod koniec zaczolem rozmowe z diagnosta ktory przyznal ze swiatla madzi do najmocniejszych nie naleza i spytalem o to gdybym zabudowal instalacje kseononowa i spryskiwacze a do regulacji wykorzystywal obecne poziomowanie czy by to wystarczylo czy raczej przegladu nie przejdzie – uslyszalem ze jesli wszytsko jest prawidlowo moge wykorzystywac reczna korekcje poziomu swiatel i z ksenonami przejde przeglad.
Pozdrowka
dziubek
I ja wtrace do tego swoje trzy grosze bo klotni na temat ksenonu jest tyle ile uzytkownikow i przeciwnikow ostatnio nawet na forum policja pl by ten temat i ostre rozmowy w ktorym zacytowanano jakis dziwnie brzmiacy przepis iz w nowych tzn nowo wyprodukowanych pojazdach caly zestaw musi przejsc homologowanie i musi zawierac system oczyszczajacy i poziomujacy. A o wymianie lub zmianie ani slowa Tak jak zwyklej zarowki np h1 na jakas magiczna h1 co dla mnie troche dziwne( nie mowie tu o markowych produkatach ale raczej chinszczyznie z marketu lub alegro) bo sa ludzie co maja wsadzony ksenon i dobrze ustawiony nie slepia – czesto mija stra bmke serii 3 chyba e30 to jest ma wsadzony ksenonon i nigdy mnie nie oslepila a droga wyboista ( a slepienie zdarza sie nawet auta z fabrycznym xenonem pewnie niejden raz ktos sie z tym spotkal) a sa ludzie co wsadzaj 100w zarowe h4 lub jakis inny wynalazek o mega mocy i oslepiaja co sie tylko do i oni robia to w pelni legalnie. Co ciekawe z moich spostrzezen wynika ze najbardziej slepiaj nowe konstrukcje koncernu VAG mowie tu o zwyklych zarowkach i glownie fabi po minieciu sie z ktora czesto jestem naprawde slepy.
A wracajac do xenonow i ich poziomowania to system ten jest dosyc powolny na polskich drogach i nie wyrabia – poziomowanie odbywa sie za pomoca silnika krokowego , jedynie w jakis high end autkach podobno tylko nowa s klasa ma to na elektromagnesie i jest raczej sprawne i szybkie. Wiec w pozostalych dziala raczej z opuznieniem i bardziej to pic na wode – mowie tu podkraslajac polskie drogi ( a raczej dziury) a nie autobahne bo montaz ukladu spryskiwania jest w miare prosty nie kosztowny wiec byloby to do wykonania a do poziomowania moznaby wykorzystac jak juz wczesniej bylo wspomniane poziomowanie z kabiny tylko trzeba pamietac o przestawieniu gdy wieziemy tesciowa lub gdy jedziemy sami.
A na koniec dodam dzis bylem na przegladzie moja madzia przeszla oki , a pod koniec zaczolem rozmowe z diagnosta ktory przyznal ze swiatla madzi do najmocniejszych nie naleza i spytalem o to gdybym zabudowal instalacje kseononowa i spryskiwacze a do regulacji wykorzystywal obecne poziomowanie czy by to wystarczylo czy raczej przegladu nie przejdzie – uslyszalem ze jesli wszytsko jest prawidlowo moge wykorzystywac reczna korekcje poziomu swiatel i z ksenonami przejde przeglad.
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
dziubek napisał(a): uslyszalem ze jesli wszytsko jest prawidlowo moge wykorzystywac reczna korekcje poziomu swiatel i z ksenonami przejde przeglad.
i to mnie cieszy
ja w tym tygodniu tez bede mial zalozone
dziubek napisał(a):A wracajac do xenonow i ich poziomowania to system ten jest dosyc powolny na polskich drogach i nie wyrabi
swieta racja , z moich obserwacji na drodze, wynika ze najwiecej oslepiaja nowe laguny
- Od: 29 maja 2005, 23:38
- Posty: 1137
- Skąd: WLKP
- Auto: rozne
Też mam Xenony, dokładnie te co xXx. Od momentu pierwszego ich załączenia ciagle jestem pod wrażeniem. Dają piękną przejrzystość drogi, doskonale radzą sobie z: mgłą, opadami śniegu, a deszcz i mokry asfalt to teraz przyjemność jazdy .
Co do rażenie innych daje na sam dół w regulacji i tak jeżdże po mieście.
Kiedy jeździłem (na wyższym ustawieniu) to jedna znajoma pożaliła sie, że za mocne mam światła.
Da się jakoś zmniejszyć rozproszenie boczne oświetlenia? dokłądnie chodzi o przestawienie światła w kierunku osi jezdni, za duże mam oświetlenie rowu i stąd mogłem razić kobiete na skrzyżowaniu... jak i na zakrętach kiedy światło wychodzi poza obrys pasa na którym się poruszam...
Po regulacji i opuszczeniu brak skarg. Policja też nic nie mówi. Na drodze nikt się nie burzy, że coś nie tak. Przegląd auto przeszło bez problemów.
Bardzo polecam zestaw xenonów na żarniki H1 do naszych magdalen . Na allegro nie kupowałem.... Polecam uderzyć do Smirnoff'a ma zestawy z pełnymi homologacjami, reszte musimy już sami zrobić . Przymierzam się teraz do spryskiwaczy . Przed każdym wyjazdem szmatka płyn i przemywam klosze
Na xenonach jest mniejszy pobór prądu
Co do rażenie innych daje na sam dół w regulacji i tak jeżdże po mieście.
Kiedy jeździłem (na wyższym ustawieniu) to jedna znajoma pożaliła sie, że za mocne mam światła.
Da się jakoś zmniejszyć rozproszenie boczne oświetlenia? dokłądnie chodzi o przestawienie światła w kierunku osi jezdni, za duże mam oświetlenie rowu i stąd mogłem razić kobiete na skrzyżowaniu... jak i na zakrętach kiedy światło wychodzi poza obrys pasa na którym się poruszam...
Po regulacji i opuszczeniu brak skarg. Policja też nic nie mówi. Na drodze nikt się nie burzy, że coś nie tak. Przegląd auto przeszło bez problemów.
Bardzo polecam zestaw xenonów na żarniki H1 do naszych magdalen . Na allegro nie kupowałem.... Polecam uderzyć do Smirnoff'a ma zestawy z pełnymi homologacjami, reszte musimy już sami zrobić . Przymierzam się teraz do spryskiwaczy . Przed każdym wyjazdem szmatka płyn i przemywam klosze
Na xenonach jest mniejszy pobór prądu
- Od: 26 sty 2006, 14:22
- Posty: 46
- Skąd: Częstochowa (okolice)
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI
Witam Thoorg a mam pytanko co to jest za zestaw xenonów ten co masz jakaś nazwa albo kontakt i jaki jest koszt bo się przymierzam a nie chce lipy was dwoch juz ma ten zestaw i jestescie obaj zadowoleni wiec warto pozdrawiam
Edit by mod: Proszę o stosowanie się do zaleceń FAQ (przyklejonego w każdym z działów) dotyczących rozmiaru podpisu/grafiki w podpisie.
- Od: 5 sty 2007, 03:49
- Posty: 132
- Skąd: Dęblin
- Auto: Madzi nie ma....:(
Banior napisał(a):Witam Thoorg a mam pytanko co to jest za zestaw xenonów ten co masz jakaś nazwa albo kontakt i jaki jest koszt bo się przymierzam a nie chce lipy was dwoch juz ma ten zestaw i jestescie obaj zadowoleni wiec warto pozdrawiam
Szczegóły na PW
- Od: 26 sty 2006, 14:22
- Posty: 46
- Skąd: Częstochowa (okolice)
- Auto: Mazda323F 1.5 16V 88PS 95r+SGI
Banior napisał(a):Witam Thoorg a mam pytanko co to jest za zestaw xenonów ten co masz jakaś nazwa albo kontakt i jaki jest koszt bo się przymierzam a nie chce lipy was dwoch juz ma ten zestaw i jestescie obaj zadowoleni wiec warto pozdrawiam
http://www.carspeed.pl[/url]
A ja mam dość dzwine pytanko, bo zastanawia mnie od jakiegoś czasu dlaczego nie mam w mojej Madzi regulacji świateł góra/dół?? W miejscu gdzie powinna być jest zaślepka ;/
A jest to tymbardziej dziwne, ponieważ mam jedną z wyższych wersji wyposażenia (brakuje tylko skóry i klimy), czy to możliwe żeby była regulacja automatyczna??
Pozdrawiam
A jest to tymbardziej dziwne, ponieważ mam jedną z wyższych wersji wyposażenia (brakuje tylko skóry i klimy), czy to możliwe żeby była regulacja automatyczna??
Pozdrawiam
Poznasz głupiego po postach jego
- Od: 23 sie 2006, 20:59
- Posty: 836
- Skąd: Mysłowice
- Auto: Prelude BB9
ja tez nie mam a mam wersje GT:)
Ja dzisiaj zamontowalem zestaw z allegro za 499PLN – troche było zachodu, ale 3 godziny w garażu u Raadka i daliśmy rade, nareszcze Xedos ma światła :–)
Pozdrawiam,
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc Krzysztof :)
Moje byłe: 2 x 323BG | 2 x 323BA | 1 x Xedos6 CA | 1 x Mazda6 GG | 1 x Mazda6 GH
Xionc fotki fotki
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje