Malowanie lusterek i klamek

Postprzez Eternity » 18 cze 2006, 19:12

Potrzebne rzeczy:
Lakier pod kolor auta-z nabiciem w sprayu 400ml – 32zł
Lakier bezbarwny w sprayu – 12zł
Podkład do malowania plastików w sprayu- 14zł
Papier 500-800 – 4zł
Benzyna ekstrakcyjna 0,5l – 3,5zł

Jak to zrobić?

1. Zdemontować boczek.
Boczek demontujemy poprzez odkręcenie wkrętów zaznaczonych na fotce oraz zdjęcie korbki ( wersja manualna podnoszenia szyb, przy elektryce jest łatwiej- wystarczy wypiąć kostkę przełącznika podnoszenia szyb).
Obrazek
2. Wyjąc klamkę – nie ma z tym większych problemów… Niewygodne są tylko zatrzaski na drutach od klamki i zamka-ale można spokojnie z tym sobie poradzić…
Obrazek
3. Wyjąć lusterko- mocowane na trzech wkrętach widocznych na zdjęciu
Obrazek
4. Zmatowić papierkiem 500-800 klamki i lusterka…
Przed zmatowieniem
Obrazek
Po zmatowieniu
Obrazek

5. Okleić taśmą uszczelki na klamkach i lusterkach-oraz inne części, które nie maja być malowane…(np. środek – bębenek zamka). Z uwagi na fakt, iż mazda ma lusterka (ręczne) regulowane cienkimi linkami stalowymi, które niekoniecznie wiedzieliśmy czy po rozłożeniu złożymy ;) zdecydowaliśmy się na malowanie w całości lusterek. Klamki natomiast bezproblemowo dają się pomalować bez rozkładania ich na części – zastosowaliśmy tylko drut , który utrzymywał klamkę otwartą.
Obrazek
Obrazek
6. Odtłuścić malowane elementy
Obrazek
7. Pomalować je podkładem do plastyków. My zastosowaliśmy tu podkład koloru białego, tylko dlatego, ze nie mogliśmy dostać podkładu bezbarwnego (jest taki dostępny)
Obrazek
8. Pomalować bazą
Obrazek
Obrazek
9. Pomalować lakierem bezbarwnym
10. Złożyć cały bajzel po wyschnięciu części do kupy w odwrotnej kolejności….

Efekt jest taki:
Obrazek
Obrazek
Podsumowanie:
– koszt = ok. 70 złotych
– czas = 4 – 5 h (doliczając czas na wyschnięcie w sprzyjających warunkach)
– stopień trudności ( biorąc pod uwagę fakt nie rozbierania lusterek oraz umiejętność położenia bazy i klaru) = w skali 10- stopniowej jakieś 5

Wykonanie:
Eternity – demontaż lusterek, matowienie lusterek i klamek, zdjęcia, opis, oklejanie lusterek i klamek taśmą
Lcfr – cała reszta ;)
Ostatnio edytowano 18 cze 2006, 22:18 przez Eternity, łącznie edytowano 2 razy
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2006, 20:52
Posty: 27
Skąd: wawa/ radom
Auto: D16Z6

Postprzez Loczek » 18 cze 2006, 19:17

Efekt ładny.
Gratulacje za fotorelacje, bo sie napewno komus przyda.

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez jacobs » 18 cze 2006, 19:25

Fajna relacja, napewno się przyda :]
Eternity pokrywe malowaliście też takim sprayem? Bo Lcfr mi troche tłumaczył na PW, a może macie fotorelacje? Ja sie wzięłem za polerowanie, ale mam wątpliwości czy coś z tego wyjdzie ;). Może bym sobie pomalował na czarno :]
Proponuje zrobić jakiś przyklejony temat z linkami do fotorelacji, tak jak to zrobił Grzyb w 626 :]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Waluś » 18 cze 2006, 20:54

gdzie można nabić lakier w szprej ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Eternity » 18 cze 2006, 22:27

Waluś napisał(a):gdzie można nabić lakier w szprej ??


w kazdym sensownym sklepie, który dobira lakiery....
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2006, 20:52
Posty: 27
Skąd: wawa/ radom
Auto: D16Z6

Postprzez ivo » 19 cze 2006, 07:49

Eternity
Myślę, że wszyscy się ze mną zgodzą, że należą się wam podziękowania, za kolejny fotoreportaż z prac ręcznych !!
To co robicie, to przykład dobrej roboty na forum dla całej reszty.
Zauważcie jaki ma staż w naszym gronie i że nie jest klubowiczem !!
Moje gratulacje :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2005, 00:02
Posty: 421 (0/1)
Skąd: Branice - płd. granica RP
Auto: mx-5 2000 1,6
Premacy 2002 2,0

Postprzez Waluś » 19 cze 2006, 18:48

ivo napisał(a):To co robicie, to przykład dobrej roboty na forum dla całej reszty.

<spoko>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez siwy_dymek » 19 cze 2006, 20:45

Bardzo fajna relacja! Ze swojej strony dodam tylko tyle, ze w BA Fce klamki i ich mocowania wydaje mi sie ze sa trudniej dostepne, bardzej przyslaniete sa wewnetrzna konstrukcja drzwi-czyli trzeba wiecej cierpliwosci do drucikow i srubek...ale dla sprytnego nic trudnego ;)
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2006, 17:29
Posty: 608

Postprzez Paweł » 19 cze 2006, 23:34

Prosze pokaz klamke kierowcy za kilka tysi kilosow... <oczy>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Eternity » 20 cze 2006, 09:26

tco_tm napisał(a):Prosze pokaz klamke kierowcy za kilka tysi kilosow... <oczy>


as you wish :D
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2006, 20:52
Posty: 27
Skąd: wawa/ radom
Auto: D16Z6

Postprzez Lcfr » 21 cze 2006, 22:02

tco_tm napisał(a):Prosze pokaz klamke kierowcy za kilka tysi kilosow... <oczy>


nie pokaze dzis.... nie mam akurat w takim zbliżeniu...

Powiem tylko tyle, ze w moim aucie takie klamki+lusterka przejeździły ok 1,5 roku(ok 45000km) i nie mam nawet jednego odprysku...

Ważne jest to:
-żeby zmatowic dobrze plastik
-dobrze połozyć bezbarwny (grubiej troszke)


Poza tym kazda klamka kiedys sie zniszczy...Nawet ta fabrycznie malowana! Przspieszyc to moze uzywanie kluczyków, ktorych juz mało osób uzywa-wiekszosc ma centralki z pilota...

Ps. zawsze mozna zrobic lepiej-niekoniecznie trwalej-za większą kasę u lakiernika...
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: wawa/sometimes radom
Auto: D15B7

Postprzez Paweł » 26 cze 2006, 00:46

No to jestem zmieszany. Chcialem kiedys pomalowac plastiki dookola dzwigienek podnoszenia szyb (kolor + bezbarwny), ale czlowiek w sklepie dla lakiernikow odradzil mi ten pomysl, ze wzgledu na mala trwalosc lakierow schnacych na powietrzu...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Grzyby » 9 sie 2006, 22:29

A ja myślę że w Tuningu będzie lepiej temacikowi
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez DymeK » 10 sie 2006, 11:52

Dla mnie bomba
Be Quiet And Drive (far away) Sprzedam uszczelki kolektora
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 21:12
Posty: 896 (0/5)
Skąd: Kaczory
Auto: Xedos 6 2.5 V6 KLZE

Postprzez Pyton162 » 10 sie 2006, 12:28

super sprawa, chcialem wlasnie zalozyc osobny tenat bo chce w swoim fiacie pomalwoac niektore elementy i nie wiedzialem jak sie do tego zabrac a teraz juz wszystko wiem, i w sobote bede dzialal, pozdro
Pyton162
 

Postprzez Eternity » 25 sie 2006, 15:17

Fajnie, że temacik przypadł Wam do gustu....
:D :D :D
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 maja 2006, 20:52
Posty: 27
Skąd: wawa/ radom
Auto: D16Z6

Postprzez Blade » 17 sty 2007, 22:29

ETERNITY a jak bedzie z już polakierowanymi lusterkami? Taka sama procedura? ( matowienie itp.) Jakieś bydło poniszczyło mi lusterka i skopało drzwi. Drzwi raczej nie zrobię idealnie i trzeba będzie odwiedzić blacharza/lakiernika :( Ale lusterka juz kupiłem w idealnym stanie i tanio, ale w kolorze zupełnie nie pasujacym do mojej Madzi ;) Dlatego chcę je przemalować sprayem pod kolor auta. Jak zrobić aby wyszło jak najlepiej??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Lcfr » 18 sty 2007, 10:15

Blade napisał(a):ETERNITY a jak bedzie z już polakierowanymi lusterkami? Taka sama procedura? ( matowienie itp.) Jakieś bydło poniszczyło mi lusterka i skopało drzwi. Drzwi raczej nie zrobię idealnie i trzeba będzie odwiedzić blacharza/lakiernika :( Ale lusterka juz kupiłem w idealnym stanie i tanio, ale w kolorze zupełnie nie pasujacym do mojej Madzi ;) Dlatego chcę je przemalować sprayem pod kolor auta. Jak zrobić aby wyszło jak najlepiej??


Z polakierowanymi lusterkami sprawa jest prostsza
wystarczy samo DOKŁADNE MATOWIENIE – nie musisz stosowac podkładu do plastiku o ile sie nie poprzeciersza do zywego plastiku...
Reszta tak samo jak w opisie w sumie...
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2006, 17:59
Posty: 42
Skąd: wawa/sometimes radom
Auto: D15B7

Postprzez Blade » 18 sty 2007, 20:06

Dzieki wielkie za info. Jeszcze pytanie: Nie muszę chyba dokładnie "zrywaać" lakieru, tylko solidnie zmatowić i natryskiwać nowy lakier kilkoma cienkimi warstwami i na końcu bezbarwnym? Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2006, 17:00
Posty: 2834 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: MX-5 NBFl BP '01

Postprzez Kędziorek » 14 lut 2007, 14:46

Hejka

Ja mam takie pytanko.

Chciałbym, pomalować boczki drzwi. W takim wypadku jest taka sama zasada jak w przypadku malowania lusterek i klamek?? Czyli papier ścierny, podkład do plastików, farbka lakier?? Nie chciałbym, żeby mi później farba odłaziła albo coś.

Pozrawiam
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 20:37
Posty: 122
Skąd: Poznań
Auto: Ford probe 2.5 V6 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje