Malowanie lusterek i klamek
1, 2
Potrzebne rzeczy:
Lakier pod kolor auta-z nabiciem w sprayu 400ml – 32zł
Lakier bezbarwny w sprayu – 12zł
Podkład do malowania plastików w sprayu- 14zł
Papier 500-800 – 4zł
Benzyna ekstrakcyjna 0,5l – 3,5zł
Jak to zrobić?
1. Zdemontować boczek.
Boczek demontujemy poprzez odkręcenie wkrętów zaznaczonych na fotce oraz zdjęcie korbki ( wersja manualna podnoszenia szyb, przy elektryce jest łatwiej- wystarczy wypiąć kostkę przełącznika podnoszenia szyb).
2. Wyjąc klamkę – nie ma z tym większych problemów… Niewygodne są tylko zatrzaski na drutach od klamki i zamka-ale można spokojnie z tym sobie poradzić…
3. Wyjąć lusterko- mocowane na trzech wkrętach widocznych na zdjęciu
4. Zmatowić papierkiem 500-800 klamki i lusterka…
Przed zmatowieniem
Po zmatowieniu
5. Okleić taśmą uszczelki na klamkach i lusterkach-oraz inne części, które nie maja być malowane…(np. środek – bębenek zamka). Z uwagi na fakt, iż mazda ma lusterka (ręczne) regulowane cienkimi linkami stalowymi, które niekoniecznie wiedzieliśmy czy po rozłożeniu złożymy zdecydowaliśmy się na malowanie w całości lusterek. Klamki natomiast bezproblemowo dają się pomalować bez rozkładania ich na części – zastosowaliśmy tylko drut , który utrzymywał klamkę otwartą.
6. Odtłuścić malowane elementy
7. Pomalować je podkładem do plastyków. My zastosowaliśmy tu podkład koloru białego, tylko dlatego, ze nie mogliśmy dostać podkładu bezbarwnego (jest taki dostępny)
8. Pomalować bazą
9. Pomalować lakierem bezbarwnym
10. Złożyć cały bajzel po wyschnięciu części do kupy w odwrotnej kolejności….
Efekt jest taki:
Podsumowanie:
– koszt = ok. 70 złotych
– czas = 4 – 5 h (doliczając czas na wyschnięcie w sprzyjających warunkach)
– stopień trudności ( biorąc pod uwagę fakt nie rozbierania lusterek oraz umiejętność położenia bazy i klaru) = w skali 10- stopniowej jakieś 5
Wykonanie:
Eternity – demontaż lusterek, matowienie lusterek i klamek, zdjęcia, opis, oklejanie lusterek i klamek taśmą
Lcfr – cała reszta
Lakier pod kolor auta-z nabiciem w sprayu 400ml – 32zł
Lakier bezbarwny w sprayu – 12zł
Podkład do malowania plastików w sprayu- 14zł
Papier 500-800 – 4zł
Benzyna ekstrakcyjna 0,5l – 3,5zł
Jak to zrobić?
1. Zdemontować boczek.
Boczek demontujemy poprzez odkręcenie wkrętów zaznaczonych na fotce oraz zdjęcie korbki ( wersja manualna podnoszenia szyb, przy elektryce jest łatwiej- wystarczy wypiąć kostkę przełącznika podnoszenia szyb).
2. Wyjąc klamkę – nie ma z tym większych problemów… Niewygodne są tylko zatrzaski na drutach od klamki i zamka-ale można spokojnie z tym sobie poradzić…
3. Wyjąć lusterko- mocowane na trzech wkrętach widocznych na zdjęciu
4. Zmatowić papierkiem 500-800 klamki i lusterka…
Przed zmatowieniem
Po zmatowieniu
5. Okleić taśmą uszczelki na klamkach i lusterkach-oraz inne części, które nie maja być malowane…(np. środek – bębenek zamka). Z uwagi na fakt, iż mazda ma lusterka (ręczne) regulowane cienkimi linkami stalowymi, które niekoniecznie wiedzieliśmy czy po rozłożeniu złożymy zdecydowaliśmy się na malowanie w całości lusterek. Klamki natomiast bezproblemowo dają się pomalować bez rozkładania ich na części – zastosowaliśmy tylko drut , który utrzymywał klamkę otwartą.
6. Odtłuścić malowane elementy
7. Pomalować je podkładem do plastyków. My zastosowaliśmy tu podkład koloru białego, tylko dlatego, ze nie mogliśmy dostać podkładu bezbarwnego (jest taki dostępny)
8. Pomalować bazą
9. Pomalować lakierem bezbarwnym
10. Złożyć cały bajzel po wyschnięciu części do kupy w odwrotnej kolejności….
Efekt jest taki:
Podsumowanie:
– koszt = ok. 70 złotych
– czas = 4 – 5 h (doliczając czas na wyschnięcie w sprzyjających warunkach)
– stopień trudności ( biorąc pod uwagę fakt nie rozbierania lusterek oraz umiejętność położenia bazy i klaru) = w skali 10- stopniowej jakieś 5
Wykonanie:
Eternity – demontaż lusterek, matowienie lusterek i klamek, zdjęcia, opis, oklejanie lusterek i klamek taśmą
Lcfr – cała reszta
Ostatnio edytowano 18 cze 2006, 22:18 przez Eternity, łącznie edytowano 2 razy
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 28 maja 2006, 20:52
- Posty: 27
- Skąd: wawa/ radom
- Auto: D16Z6
Fajna relacja, napewno się przyda
Eternity pokrywe malowaliście też takim sprayem? Bo Lcfr mi troche tłumaczył na PW, a może macie fotorelacje? Ja sie wzięłem za polerowanie, ale mam wątpliwości czy coś z tego wyjdzie . Może bym sobie pomalował na czarno
Proponuje zrobić jakiś przyklejony temat z linkami do fotorelacji, tak jak to zrobił Grzyb w 626
Eternity pokrywe malowaliście też takim sprayem? Bo Lcfr mi troche tłumaczył na PW, a może macie fotorelacje? Ja sie wzięłem za polerowanie, ale mam wątpliwości czy coś z tego wyjdzie . Może bym sobie pomalował na czarno
Proponuje zrobić jakiś przyklejony temat z linkami do fotorelacji, tak jak to zrobił Grzyb w 626
If you’re in control, you’re not going fast enough.
gdzie można nabić lakier w szprej
Waluś napisał(a):gdzie można nabić lakier w szprej
w kazdym sensownym sklepie, który dobira lakiery....
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 28 maja 2006, 20:52
- Posty: 27
- Skąd: wawa/ radom
- Auto: D16Z6
Eternity
Myślę, że wszyscy się ze mną zgodzą, że należą się wam podziękowania, za kolejny fotoreportaż z prac ręcznych
To co robicie, to przykład dobrej roboty na forum dla całej reszty.
Zauważcie jaki ma staż w naszym gronie i że nie jest klubowiczem
Moje gratulacje
Myślę, że wszyscy się ze mną zgodzą, że należą się wam podziękowania, za kolejny fotoreportaż z prac ręcznych
To co robicie, to przykład dobrej roboty na forum dla całej reszty.
Zauważcie jaki ma staż w naszym gronie i że nie jest klubowiczem
Moje gratulacje
ivo napisał(a):To co robicie, to przykład dobrej roboty na forum dla całej reszty.
Bardzo fajna relacja! Ze swojej strony dodam tylko tyle, ze w BA Fce klamki i ich mocowania wydaje mi sie ze sa trudniej dostepne, bardzej przyslaniete sa wewnetrzna konstrukcja drzwi-czyli trzeba wiecej cierpliwosci do drucikow i srubek...ale dla sprytnego nic trudnego
- Od: 10 sty 2006, 17:29
- Posty: 608
tco_tm napisał(a):Prosze pokaz klamke kierowcy za kilka tysi kilosow...
as you wish
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 28 maja 2006, 20:52
- Posty: 27
- Skąd: wawa/ radom
- Auto: D16Z6
tco_tm napisał(a):Prosze pokaz klamke kierowcy za kilka tysi kilosow...
nie pokaze dzis.... nie mam akurat w takim zbliżeniu...
Powiem tylko tyle, ze w moim aucie takie klamki+lusterka przejeździły ok 1,5 roku(ok 45000km) i nie mam nawet jednego odprysku...
Ważne jest to:
-żeby zmatowic dobrze plastik
-dobrze połozyć bezbarwny (grubiej troszke)
Poza tym kazda klamka kiedys sie zniszczy...Nawet ta fabrycznie malowana! Przspieszyc to moze uzywanie kluczyków, ktorych juz mało osób uzywa-wiekszosc ma centralki z pilota...
Ps. zawsze mozna zrobic lepiej-niekoniecznie trwalej-za większą kasę u lakiernika...
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 30 maja 2006, 17:59
- Posty: 42
- Skąd: wawa/sometimes radom
- Auto: D15B7
No to jestem zmieszany. Chcialem kiedys pomalowac plastiki dookola dzwigienek podnoszenia szyb (kolor + bezbarwny), ale czlowiek w sklepie dla lakiernikow odradzil mi ten pomysl, ze wzgledu na mala trwalosc lakierow schnacych na powietrzu...
the right man in the wrong place...
super sprawa, chcialem wlasnie zalozyc osobny tenat bo chce w swoim fiacie pomalwoac niektore elementy i nie wiedzialem jak sie do tego zabrac a teraz juz wszystko wiem, i w sobote bede dzialal, pozdro
-
Pyton162
ETERNITY a jak bedzie z już polakierowanymi lusterkami? Taka sama procedura? ( matowienie itp.) Jakieś bydło poniszczyło mi lusterka i skopało drzwi. Drzwi raczej nie zrobię idealnie i trzeba będzie odwiedzić blacharza/lakiernika Ale lusterka juz kupiłem w idealnym stanie i tanio, ale w kolorze zupełnie nie pasujacym do mojej Madzi Dlatego chcę je przemalować sprayem pod kolor auta. Jak zrobić aby wyszło jak najlepiej??
Blade napisał(a):ETERNITY a jak bedzie z już polakierowanymi lusterkami? Taka sama procedura? ( matowienie itp.) Jakieś bydło poniszczyło mi lusterka i skopało drzwi. Drzwi raczej nie zrobię idealnie i trzeba będzie odwiedzić blacharza/lakiernika Ale lusterka juz kupiłem w idealnym stanie i tanio, ale w kolorze zupełnie nie pasujacym do mojej Madzi Dlatego chcę je przemalować sprayem pod kolor auta. Jak zrobić aby wyszło jak najlepiej??
Z polakierowanymi lusterkami sprawa jest prostsza
wystarczy samo DOKŁADNE MATOWIENIE – nie musisz stosowac podkładu do plastiku o ile sie nie poprzeciersza do zywego plastiku...
Reszta tak samo jak w opisie w sumie...
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
- Od: 30 maja 2006, 17:59
- Posty: 42
- Skąd: wawa/sometimes radom
- Auto: D15B7
Hejka
Ja mam takie pytanko.
Chciałbym, pomalować boczki drzwi. W takim wypadku jest taka sama zasada jak w przypadku malowania lusterek i klamek?? Czyli papier ścierny, podkład do plastików, farbka lakier?? Nie chciałbym, żeby mi później farba odłaziła albo coś.
Pozrawiam
Ja mam takie pytanko.
Chciałbym, pomalować boczki drzwi. W takim wypadku jest taka sama zasada jak w przypadku malowania lusterek i klamek?? Czyli papier ścierny, podkład do plastików, farbka lakier?? Nie chciałbym, żeby mi później farba odłaziła albo coś.
Pozrawiam
- Od: 1 gru 2006, 20:37
- Posty: 122
- Skąd: Poznań
- Auto: Ford probe 2.5 V6 USA
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje