Xenony i "mini-regeneracja" reflektorów

Postprzez prokopcio » 3 paź 2007, 22:47

już teraz prawa świeci tak samo jak lewa (nawet zdjęcie podpisałem, że trzeba skorygować).... Nie świecą światła po oczach ani troszeczkę (jeśli nie skacze po dziurach) bo jeździłem z przeciwaka z qmplem (golfem) a żonka naszym autkiem.

wydawało mi się że jednak wiązka z "lewych stron" pada poziomo (chyba wezmę poziomicę ;–) ).... może się mylę że jest pozioma (na moje oko jest) a napewno nie świeci po oczach...

mcbeth --> jeśli kiedyś znajdziesz chwileczkę to pstryknij fotkę twoim wiązkom to będę miał "wzór"
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez mcbeth » 4 paź 2007, 08:26

prokopcio napisał(a):wydawało mi się że jednak wiązka z "lewych stron" pada poziomo

W oryginalnych xenonach wiązka po obu stronach 'przełamania' granicy strefy światło/cień lekko opada. Nie może być przecież tak, że oślepia się stojących na poboczu. Widać tu dbałość producenta o innych użytkowników drogi.

jeśli kiedyś znajdziesz chwileczkę to pstryknij fotkę twoim wiązkom to będę miał "wzór"

Postaram się to zrobić jak będzie okazja.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez prokopcio » 4 paź 2007, 09:29

Myślałem, że prawa strona świeci po to wyżej, żeby dobrze oświetlić pobocze :| ...
dobrze, że jesteś mcbeth

prokopcio napisał(a):Czacha napisał:
Co w takim przypadku polecają specjaliści od przeróbek?

Sam bym chętnie posłuchał jakiegoś specjalisty od przeróbek żeby skomentował tą fotorelację... Czy wszystko zrobiłem dobrze, czy wiązka jest w porządku itp itd. Ja to robiłem pierwszy raz i pierwszy raz miałem w ręce xenony.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez 323fba » 4 paź 2007, 16:09

prokopcio napisał(a):cena 330zł za komplet + przesyłka z kanady

Z tej aukcji?? : http://www.moto.allegro.pl/item25015935 ... 29_99.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 18:57
Posty: 54
Skąd: Mysłowice
Auto: Mazda 323f (BA) 1,5 '94

Postprzez mcbeth » 4 paź 2007, 19:51

Oto fotka. Trochę krzywo stał samochód, więc jedna lampa nieco wyżej, ale oddaje geometrię wiązki.

Obrazek
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez prokopcio » 4 paź 2007, 22:25

Dzięki wielkie mcbeth co do prawego reflektora to przy zwykłych zawsze świeci wyżej (dalej) niż lewy. Ja się sugerowałem wiązką jaką już tutaj ktoś na forum podawał i mam właśnie taką jak była tam. Możliwe, że przy ksenonach ma być tak jak u Ciebie ale szczerze mówiąc to pierwszy raz widzę, żeby prawa strona również opadała w dół :| .... no to żeby tak mieć to musiałbym lekko zmodyfikować przesłonę (to nie powinno być trudne więc się zastanowię)....

jeszcze raz wielkie dzięki.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez prokopcio » 4 paź 2007, 22:55

323fba napisał(a):
prokopcio napisał(a):cena 330zł za komplet + przesyłka z kanady

Z tej aukcji?? : http://www.moto.allegro.pl/item25015935 ... 29_99.html


TAK.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez mcbeth » 6 paź 2007, 17:59

prokopcio napisał(a):ale szczerze mówiąc to pierwszy raz widzę, żeby prawa strona również opadała w dół

No cóż. To jest kształt oryginalnej wiązki ksenonów. Nie sądzę, aby coś było źle. Czy rozumiesz teraz moje wątpliwości co do 'nieszkodliwości' takich przeróbek w zwykłych lampach ? Jak myślisz: co widzi pieszy, kierowca włączający się z prawej strony albo jadący z naprzeciwka krętą drogą ? Ja wiem co widzi: nic. :( Potrącenie pieszego czy rowerzysty jest wtedy bardzo prawdopodobne <killer>
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Czege » 6 paź 2007, 19:11

Na mój gust lewa strona jest OK. Moja lampa też tak świeci. Prawa jest dużo gorsza, bo nie ma kąta załamania. Może palnik jest źle założony, może coś nie tak z soczewką?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez mcbeth » 6 paź 2007, 19:20

Czege napisał(a):Moja lampa też tak świeci

Bo Twoja lampa jest też (zapewne) przeznaczona do żarówek a nie palników ....
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez prokopcio » 6 paź 2007, 23:10

Czege:
prokopcio napisał(a):już teraz prawa świeci tak samo jak lewa


mcbeth napisał(a):No cóż. To jest kształt oryginalnej wiązki ksenonów. Nie sądzę, aby coś było źle. Czy rozumiesz teraz moje wątpliwości co do 'nieszkodliwości' takich przeróbek w zwykłych lampach ? Jak myślisz: co widzi pieszy, kierowca włączający się z prawej strony albo jadący z naprzeciwka krętą drogą ? Ja wiem co widzi: nic.


Masz rację mcbeth.... Wiesz już dlaczego mogę teraz z Tobą podyskutować a nie zanim miałem ksenony? bo dopiero teraz widzę wszystko jak na dłoni (również wady oczywiście). Zalety są wielkie dla kierowcy z ksenonami (super widoczność), dla kierowców jadących z przeciwka również lampa jest mniej rażąca co mnie zaskoczyło mile (poza niemiłymi błyskami na dziurach ) ale rzeczywiście sprawdziłem to jako kierowca włączający się (obcym autem) z prawej strony "ksenonowca – przeróbkowca" i muszę z przykrością stwierdzić, że rzeczywiście NIEMA PRAWA NIC WIDZIEĆ (na szczęście nie jedzie bo widzi, że nadjeżdża jakiś wariat <glupek2> ) ale przesłonę NA PEWNO przerobię. Natomiast się nie zgodzę ze świeceniem po oczach pieszym i wyższych aut (np bus włączający się do ruchu z prawej) (zbyt wysoko są oczy pieszego --> również chodziłem <lol> i zaglądałem) a cała wiązka (również z prawej strony) opada ze spadkiem podobnie jak z lewej (patrząc z profilu widać, że opada a prawa strona po prostu świeci dalej czyli ma mniejszy spadek)... rowerzystów nie dodtyczy bo oni jadą (bynajmniej powinni) skierowani tyłem do naszych lamp.
Autko na sprzedaż !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2006, 09:35
Posty: 213
Skąd: Grodków
Auto: MX6 (MazdaXedos6) ;–)

Postprzez mcbeth » 7 paź 2007, 11:44

prokopcio napisał(a):nie zgodzę ze świeceniem po oczach pieszym

Nie wszyscy piesi mają oczy na wysokości 1,8m :P .

A co powiesz o jadących prawym pasem użytkownikach drogi wielopasowej, których akurat wyprzedzasz, albo jedziesz nieco z tyłu ? W lusterkach mają 'słoneczko'.

Czy szczerze uważasz, że cały system ochrony innych użytkowników dróg przed oślepianiem stosowany w fabrycznych rozwiązaniach jest zbędny ? Co z czyszczeniem lamp ? Przecież trudno mówić o precyzyjnej wiązce, gdy szkło jest mleczne od soli !!

Na szczęście policja też zazwyczaj stoi na poboczu (albo siedzi w samochodzie) ;P
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Czege » 7 paź 2007, 22:51

Ja tu pisałem o lampie Prokopcia.

Moim zdaniem skoro jedna świeci z załamaniem to i druga da radę. Może Prokopcio ma poluzowaną soczewkę, tak jak ja miałem, ale ostatnio naprawiłem to i teraz jest duzo lepiej, lecz nadal świeci jak Xedos, czyli jak mokro i ciemno, to nie świeci:) Jak sucho, to jeszcze ujdzie. Niestety u mnie widać znak czasu i lustro jest juz troche wypalone i starte.
Myślę, że da się zaimplementować palniki, tylko trzeba porządnie włożyć na miejsce, bo przecież wystarczy tylko milimetrowe przekrzywienie żarówki/palnika i już po zabawie.

Chętnie bym zobaczył z bliska te lampy Prokopcia.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez mcbeth » 8 paź 2007, 08:23

Czege napisał(a):Moim zdaniem skoro jedna świeci z załamaniem to i druga da radę

Problem w tym, że ŻADNA nie świeci z obniżeniem wiązki po prawej stronie załamania, jak to mają fabryczne ksenony !!
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Czege » 8 paź 2007, 09:44

No wiadomo, że nie będą świecić tak samo jak fabryczne xenony, bo po pierwsze – soczewki i lustro na H1 inaczej rozpraszają światło (co nie jest wielkim odkryciem), po drugie – każda wada (przetarcie, folia itp) mają ogromny wpływ na to jak pada wiązka (co też nie jest wielkim odkryciem) no i po trzecie, wiadomo, że bardzo ważny jest też klosz lampy, który w przypadku Xenonów ma – z tego co pamiętam – gładką powierzchnię i wszystko się dzieje wewnątrz. U mnie na kloszu przy soczewce są takie uwypuklenia, które na pewno mają wpływ na kształt i długość wiązki. Choć w samym centrum padania światła z soczewki klosz jest gładki.
Co innego nowe lampy, tak jak np. Mazda 3, która ma gładki klosz, i zapewne w takiej lampie te Xenony zdałyby egzamin, pytanie tylko, po co montować xenony, skoro lampy świecą wręcz idealnie (wiem, miałem okazję pojeździć)...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Czacha » 8 paź 2007, 18:08

Czege napisał(a):bardzo ważny jest też klosz lampy, który w przypadku Xenonów ma – z tego co pamiętam – gładką powierzchnię i wszystko się dzieje wewnątrz

Gładki klosz lampy jest z innego powodu... Kiedyś nie było odpowiedniej techniki aby dokładnie wykonać odbłyśnik, który uformował by odpowiedni kształt wiązki, więc światło po odbiciu przechodziło jeszcze przez specjalną szybę z soczewkami, która była zazwyczaj również kloszem lampy. W niektórych lampach (np. w 323C) klosz jest gładki, a ta dodatkowa szyba formująca wiązkę znajduje się wewnątrz reflektora. Obecnie nie ma potrzeby bawić się w takie coś, gdyż sam odbłyśnik potrafi odpowiednio uformować wiązkę, lub soczewka, więc klosz może być całkowicie gładki.

Czege napisał(a):po co montować xenony, skoro lampy świecą wręcz idealnie

Zgadzam się :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 23:30
Posty: 312
Skąd: Rybnik
Auto: 323C (BA) 1.5i 16V '97

Postprzez XEDOS6 » 9 paź 2007, 06:58

kolego powiedz jakiej mocy kupiles zarniki 6000 czy 8000K ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2006, 23:29
Posty: 229
Skąd: Wroclaw
Auto: Xedos 6 2.V6 24V 1996

Postprzez Artiks » 9 paź 2007, 08:32

XEDOS6 napisał(a):jakiej mocy kupiles zarniki 6000 czy 8000K ?
prokopcio napisał(a):xenony H1 6000K
Szokuje mnie ostatnio twoja błyskotliwość.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Pawnik » 9 paź 2007, 09:18

ArtX napisał(a):
XEDOS6 napisał(a):jakiej mocy kupiles zarniki 6000 czy 8000K ?
prokopcio napisał(a):xenony H1 6000K
Szokuje mnie ostatnio twoja błyskotliwość.

35 Watt zapewne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Bimbak » 9 paź 2007, 10:03

ArtX napisał(a):twoja błyskotliwość

Pawnik napisał(a):35 Watt zapewne

przepraszam ale nie mogę się powstrzymać hahaha
chyba nie trzeba wyjaśniać, nie? :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje