Strona 3 z 13

PostNapisane: 9 paź 2007, 13:46
przez prokopcio
oj... ciekawe dlaczego nie dostawałem info, że tu coś gadacie :| ...

XEDOS6 napisał(a):kolego powiedz jakiej mocy kupiles zarniki 6000 czy 8000K ?

moc nie jest podawana w st K – to jest temperatura barwowa a prościej to kolor. 6000K (idealnie biały w moim odczuciu)...

jeśli jednak chodzi o moc to chyba wszystkie mają 35W....

wybrałem 6000K ze względów widoczności bo wyczytałem, że im więcej K tym mniejsza widoczność a bardziej fioletowe poprzez niebieskie odcienie....

Po próbach i błędach doszedłem do wnosku, obniżyłem jeszcze trochę światła i nadal jest dużo jaśniej niż było ale zato nic nie razi – niestety świecą wtedy z 10m bliżej i nie odbijają też znaki :–( ale tak lepiej dla innych.


Czege napisał(a):Chętnie bym zobaczył z bliska te lampy Prokopcia.

jeśli będziesz kiedyś w pobliżu i będzie ciemno to wal śmiało do mnie ;–)

PostNapisane: 9 paź 2007, 19:35
przez Widelec
prokopcio napisał(a):moc nie jest podawana w st K – to jest temperatura barwowa a prościej to kolor. 6000K (idealnie biały w moim odczuciu)...


tylko w Twoim. to już powyżej białego – zwykły niebieski. przynajmniej dla tych z naprzeciwka. bardzo nieprzyjemny kolor jak się na to patrzy albo mija się takie światła... 4000-5000 K jest ok. świeci faktycznie na biało, a nie oślepia tych z naprzeciwka... niebieskie światło jest najmniej naturalne dla ludzkiego oka – najdłużej się oko przystosowuje do tego koloru, dlatego tak bardzo łatwo się oślepia takimi światłami. to co niektórzy montują – 8000 K, to już powinni za to dowód zabierać od razu.
Trzeba było wstawić se po prostu Philipsy BV – dużo taniej, ładnie świecą, i też na biało.

PostNapisane: 15 paź 2007, 22:32
przez XEDOS6
witam was ... po przeczytaniu waszych linkow co do kolorow... to oczywiscie nie zgadzam sie tez troszke czytalem i widzialem na zywo np 8000 K i patrzac na swiatlo bylo biale i swiecilo dasleko lecz kolor niebieski on pojawia sie tylko jako poswiata w lampioe dajac ladniejszy kolor.. ja zamowilem sobie 10000K jutro odbieram i zaloze.. mam nadzieje ze bedzie super..;d dam znac jak poszlo pozdrawiam

PostNapisane: 15 paź 2007, 23:34
przez .:MarciN:.
sam xenonów nie mam, ale czy spotkaliście się, żeby seryjnie montowane były w nowych autach Xenony 8000K i wyżej??? W każdym razie nie zgodzę się, że bijące po oczach zbyt niebieskim światłem lampy ładnie wyglądają – wręcz przeciwnie – zalatuje to wsią. Nie mówię że 8000K tak wyglądają, bo musiałbym zobaczyć na żywo, ale generalizując co przesadzone to już nie ładne. Przede wszystkim ma to dobrze świecić.

PostNapisane: 16 paź 2007, 18:26
przez Pawnik
.:MarciN:. napisał(a):sam xenonów nie mam, ale czy spotkaliście się, żeby seryjnie montowane były w nowych autach Xenony 8000K i wyżej??? W każdym razie nie zgodzę się, że bijące po oczach zbyt niebieskim światłem lampy ładnie wyglądają – wręcz przeciwnie – zalatuje to wsią. Nie mówię że 8000K tak wyglądają, bo musiałbym zobaczyć na żywo, ale generalizując co przesadzone to już nie ładne. Przede wszystkim ma to dobrze świecić.

wszystko powyżej 6000K jest zabronione na terenie Unii i taka zarówa nie dostanie homologacji

PostNapisane: 16 paź 2007, 18:44
przez Widelec
bo oślepia. ludzkie oko bardzo źle znosi takie światło.

PostNapisane: 16 paź 2007, 22:36
przez Adaś
Dziś zamontowałem zestaw:) poniżej fotorelacja

tak wyglądają ustawione światła halogenowe – 2 tyg temu miałem przegląd techniczny na którym poprawili mi ustawienie
Obrazek
Obrazek
widok z garażu
Obrazek
Musiałem powiększyć dziurę w seryjnej osłonie, żeby przeszły kable do przetwornicy – zrobiłem to nawiercając kilka dziurek wiertarką
Obrazek
następnie przeciągnąłem wiązki a dziurę zabezpieczyłem znajdującą się na przewodach uszczelką – później przeciągnąłem jeszcze do środka kable zasilające
Obrazek
Obrazek
Żeby sprawnie zamontować palnik wyjąłem lampę – dostęp był o wieeele łatwiejszy, poza tym od razu miałem dostęp do błotnika gdzie schowałem przetwornice
Obrazek
Obrazek
Tutaj widać stożek schowany:)
Obrazek
I przetwornica
Obrazek
Obrazek
Tutaj z lewej strony
Obrazek
Obrazek
i efekt końcowy:)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak wygląda strumień światła
Obrazek
Widok na ciemnej drodze – niestety aparat oddaje jakieś 30% tego co widać:(
Obrazek
Widok z daleka
Obrazek
I z bliska – w drodze są już LEDy W5W w miejsce postojówek, które teraz wyglądają jak świeczka:)
Obrazek

PostNapisane: 16 paź 2007, 22:54
przez marcinkosky
Adaś napisał(a):tak wyglądają ustawione światła halogenowe – 2 tyg temu miałem przegląd techniczny na którym poprawili mi ustawienie


to co z tego ze miales ustawiane swiatla 2 tygodnie temu. Jak mialem praktyki w szkole na stacji diagnostycznej to mowili nam ze ustawiac swiatla sie powinno po kazdej zmianie zarowki.
Wiec mysle ze teraz tez by sie przydalo sprawdzic ustawienie swiatel

PostNapisane: 22 paź 2007, 14:56
przez Poziom
Wlaśnie zamontowałem u siebie w Xedosie 6 zestaw HID i jestem bardzo zadowolony. W najbliższym czasie zrobię zdjęcia jak to wygląda u mnie (barwa 5000K)

Pozdrawiam
Bartek

PostNapisane: 25 paź 2007, 00:29
przez Rekin
Ps. ktoś z was montował już zestaw HID w 626 GE ? jak wrażenia dużo przeróbek

PostNapisane: 25 paź 2007, 02:58
przez .:MarciN:.
http://moto.allegro.pl/item255574212_bi ... xenon.html

moje pytanie – ile jest warta ta cała niby homologacja? i czy taki zestaw mozna bezp. użytować, czy nie ma problemów z przeglądami, policją?

PostNapisane: 25 paź 2007, 09:19
przez Poziom
Nie chciał bym wprowadzać w błąd ale jeśli dobrze mi się wydaje to żeby homologacja była coś warta i żeby xenonki spokojnie mogły sobie świecić na naszych drogach potrzebne są również spryskiwacze i wycieraczki oraz automatyczne poziomowanie świateł. W innym wypadku policja ma prawo sie przyczepić i zabrać dowodzik :/

A moze mi ktos powie czy przy zmianie świateł na HID wymienialiście również postojówki na białe ?bo te żółte światełko przy xenonie troche razi...
Jakie postojówki kupiliście? Ja kupiłem LEDy białe walcowe i tego badziewia w ogole nie widac w dzien, w nocy troche lepiej.

pzdr

PostNapisane: 29 paź 2007, 00:44
przez alberceek
Jakie postojówki kupiliście? Ja kupiłem LEDy białe walcowe i tego badziewia w ogole nie widac w dzien, w nocy troche lepiej.


Lepiej niż walcowe LEDy wypadają dyfuzyjne, ale i tak wiele pozostaje do życzenia...

Na allegro co chwilę pojawiają się jakieś nowe wynalazki, więc trzeba szukać i informować pozostałych :)

PostNapisane: 29 paź 2007, 10:50
przez Poziom
właśnie zamówiłem postojówki led hyper power czy coś takiego 1szt/14,99
wedle zapewnień postojówki mają ładnie wyglądać przy xenonie i dawać czyste białe oraz mocne światło

jak już wcześniej pisałem zrobię zdjęcia zarówno xenonów (światełka i mocowania) jak i postojówek. Nie chcę się bawić komórką więc zdjęcia zrobię gdy będę miał lepszy aparat pod ręką

pzdr

PostNapisane: 29 paź 2007, 11:03
przez brii
Poziom napisał(a):i wycieraczki

nie są potrzebne

PostNapisane: 29 paź 2007, 12:03
przez Poziom
dorabiał ktoś z was spryskiwacze do xenonów ? jaki koszt ? opis działań ?? :)
pzdr

PostNapisane: 16 lis 2007, 23:27
przez Rekin
Nikt z panów pań w GE nie zakładał jeszcze >?< HID

PostNapisane: 16 lis 2007, 23:36
przez slav
Rekin napisał(a):Nikt z panów pań w GE nie zakładał jeszcze >?< HID

zalozylem chyba juz w tamtym roku :D

PostNapisane: 16 lis 2007, 23:49
przez Rekin
A masz może fotki :) jak podłączyć itp.. :)

PostNapisane: 17 lis 2007, 01:21
przez slav
Rekin napisał(a):A masz może fotki jak podłączyć itp..

fotek nie mam, ale podlaczenie w GE jest o niebo latwiejsze, dziure robisz tylko w zaslepce(tej ktora zabezpiecza lampe, czyli inaczej w tej ktora i tak musisz odkrecic jak chcesz wymienic np.zarowke) ,wstawiasz palnik zamiast zarowki(zwyczajnie jakbys wymienial zarowke) , a przewody podlaczasz w miejsce starych odlaczonych , to caly montaz. polecam jednoczesna wymiane postojowek
na diody ktore sie nie gryza z xenonami.