Strona 1 z 6

Polerowanie pokrywy zaworów/kolektora ssącego

PostNapisane: 9 mar 2005, 11:42
przez marek
Ponieważ odbieram liczne prośby o opis wykonania polerki aluminiowej pokrywy zaworów oraz kolektora ssącego, postanowiłem stworzyć ten temat.

1. Musimy się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie uszczelki pod pokrywę zaworów/ kolektor ssący zaleznie od modelu.

2. Potrzebne są następujące narzędzia: Wiertarkę, kółko na wiertarke do papieru ściernego mocowanego na rzep. Papiery ścierne okrągłe mocowane na rzep: 120, 180, 280. Papier ścierny wodny w arkuszach 240, 360, 800, 1000(1200). Każdy rodzaj papieru kupić w ilości 2-3 sztuk, zależnie od wielkości powierzchni jaką zamierzamy szlifować. Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki. Pasta polerska, jedna tubka (ja stosowałem pastę do polerowania zaworów Brila)

3. Zdejmujemy elementy przeznaczone do polerowania. Jak sądzę można zrobic to na silniku, ale będzie znacznie trudniej.

4. Przystępujemy do szlifowania. Od najgrubszego papieru do najdrobniejszego, najpierw wiertarką na sucho a później papierem wodnym ręcznie. Przejście na drobniejszy papier wykonujemy gdy już nie widać efektu szlifowania. Po zakończeniu szlifowania papierami powierzchnia powinna być gładka, lekko matowa.

5. Za pomoca pasty i kółka filcowego polerujemy powierzchnie elementu. Polerujemy do momentu aż będziemy mogli sie przejrzeć jak w lustrze. (trwa to trochę...) Miejsca trudnodostępne polerujemy przy pomocy końcówek filcowych.

6. Montujemy z powrotem zdjęte części i podziwiamy efekt końcowy.

7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.

A oto mój silnik KF. Dodam, że obecnie po roku aluminium nie uległo zmatowieniu.

Obrazek

Obrazek

PostNapisane: 9 mar 2005, 14:36
przez Globy
marek napisał(a):7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.

I na strone :]

PostNapisane: 15 mar 2005, 00:51
przez Jano
Dzięki wielkie za opis jak będe miał wiecej czasu postaram sie to zrobic u siebie.

PostNapisane: 15 mar 2005, 01:05
przez Achemenid
ile czasu na to straciles przyznaj sie bo takie reczne polerowanie to zmudna robota.

PostNapisane: 15 mar 2005, 01:21
przez Jano
Uszcelki są konieczne? Czy wystarczy tylko odkręcić pokrywe zaworów zdiąc starą uszcelke, założyć nowo a potem przykręcić pokrywe ile ci zajeło polerowanie.

PostNapisane: 15 mar 2005, 22:20
przez marek
w przypadku polerowania kolektora łatwiej się to robi po jego zdjęciu.
W przypadku rzędowych czwórek raczej i tak wchodzi w grę polerowanie tylko pokrywy zaworów, gdyż kolektor jest z tyłu silnika i nie ma tak efektownego kształtu jak w V6.

Koszt uszczelek nie jest duży!

Czasowo da się to zrobić w jeden dzień łącznie z rozkładaniem i składaniem.

Zdjęcie kolektora i pokrywy 2 godziny, polerowanie ok. 4-6h i złożenie wszystkiego ok 2h. Przy za łożeniu że się już to robiło :P

Mi zajęło to 2 dni bo jeszcze się bawiłem w polerowanie kanałów ssących w kolektorze, gruntowne czyszczenie przepustnicy oraz regulację.

PostNapisane: 16 mar 2005, 01:47
przez Jano
Zdiecie pokrywy p0olega tylko na odkreceniu umnie chyba 6 śróbek, nigdy tego nie robiłem wiec nie wiem czy mam być przegotowany na jakieś niespodzianki.
Gdzie moge dostać:" Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki ".

PostNapisane: 12 lip 2005, 23:02
przez mlody1921
a czy da rade robic to bez sciagania pokrywy zaworow i recznie zrobic kolektor ssący??

PostNapisane: 12 lip 2005, 23:32
przez Pyton162
oczywiscie ze da , ja wlasnie jestem w trakcie polerki silnika i nie sciagam zadnych elementow i jest git , a w zeszlym tygodniu wypolerowalem alusy, pozdro

PostNapisane: 16 lip 2005, 17:08
przez Pyton162
silniczek wypolerowany , robilem na raty bo zabardzo czasu nie mialem w tygodniu ale dzisiaj skonczylem i wyglada super , silniczek naprawde zyskal na wygladzie pozdro

PostNapisane: 16 lip 2005, 20:40
przez Italiano
Morgenik napisał(a):silniczek wypolerowany , robilem na raty bo zabardzo czasu nie mialem w tygodniu ale dzisiaj skonczylem i wyglada super , silniczek naprawde zyskal na wygladzie pozdro

To jeszcze do uzupełnienia całości zapodasz jakieś foty? :D

Ja może też się skusze na coś takiego,fajny efekt końcowy. :)

PostNapisane: 14 cze 2006, 20:13
przez jacobs
Zrobie troche odkopa, ale to chyba lepiej niż zakładać nowy temat :).

Wzięłem się dzisiaj za polerowanie :]. Jak widać mój silniczek nie prezentuje sie zbyt dobrze :
http://img323.imageshack.us/img323/8223/image2619oa.jpg
Dziś troche wyczyściłem tą część po lewej (uciętą na zdjęciu) i napisy, chyba troche widać różnice :P
http://img360.imageshack.us/img360/7771/image2621il.jpg
No i mam kilka problemów :/
Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna? Tzn. dziś używałem tylko papieru <400 zwykłego, mimo długiego tarcia zostają takie kropki. Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych?? Bo już sie boje że dzióre zrobie :P
Drugi problem to polerka reszty kolektora. Dla utrudnienia postanowiłem zrobić to bez jego zdejmowania :]. Ma ktoś jakiś patent, żeby zabespieczyć te kanały na świece?? Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??

Hmm, jeszcze z dwa dni roboty przede mną :P


EDIT: Bym zapomiał :P. Przeszkadza mi jeszcze ta rurka po lewej, co to jest?? Da się to odkręcić?? W dodatku zobaczyłem że ona się troche poci na łączeniu .

PostNapisane: 15 cze 2006, 21:54
przez Robo
jacobs242 napisał(a):Czy pokrywa zaworów po wypolerowaniu jest idealna?

Taka idealna to ona nie jest. WIadomo wszystkich miejsc nie da się wypolerować ale duże i proste powierzchnie wychodzą ładnie. Wydaje mi się, że zacząłeś od dość drobnego papieru. Ja osobiście cały czas używałem papieru wodnego. Zaczynałem od papieru o ziarnistości bodajże 240 następnie 360 później 800 i na sam koniec 2000. Na koniec filc i pasta polerska ja używałem G3 na przemian z jakąś pastą woskującą. Wszystko wykonywałem ręcznie bez ingerencji mechanicznej.

jacobs242 napisał(a):Myślałem żeby upchnąć tam szmatki, po polerce wyciągnąć i jeszcze przedmuchać sprężonym powietrzem (takim do kompa). Czy to starczy??

Powinno wystarczyć.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w uzyskaniu porządanej powierzchni. :)

PostNapisane: 16 cze 2006, 01:36
przez Boris86
jacobs242 napisał(a): Jechać dalej tą 400 czy przejść do wodnych??

Jechać grubszym papierem.... ja zaczynam od 120 na rolce zawsze i używam dużego wachlarza papierów... czym wiecej papierów tym lepszy efekt.

PostNapisane: 16 cze 2006, 12:56
przez jacobs
dobra zaopatrzyłem sie w papier :]

Jeszzce jedno: Co to jest ten wąż mocowany do pokrywy zaworów ( po lewej)?? Moge odkręcić te jego mocowania (do pokrywy)?

PostNapisane: 16 cze 2006, 13:15
przez Jano
Jaki papier po koleji stosować i ile arkuszy poszegulnych ziarnistości jest potrzebne ?

PostNapisane: 16 cze 2006, 13:18
przez jacobs
wszystko masz napisane na pierwszej stronie, ja kupiłem po 3 arkusze wodnych, a zwykłego mam mnóstwo ;), na koniec pasta polerska i masz lustro :], po południu lece znowu polerować.

PostNapisane: 16 cze 2006, 19:33
przez jacobs
po godzinie polerowania wiertarką, stwierdzam że usunięcie tych kropek jest niemożliwe lub będe potrzebował na to 5 lat :P

PostNapisane: 19 cze 2006, 13:55
przez Xtreme3
Papier scierny 120, 240 pozniej wodny 500 , 1000 i na koniec wiertarka+filc i zielona pasta polerska. Wszystko na silniku bez odkrecania.

ObrazekObrazek

wypolerowany silnik naprawde zwraca uwage :) <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=3771&postdays=0&postorder=asc&start=0">EMM na Slowacji</a> ostatnie zdiecie 1 strona

PostNapisane: 19 cze 2006, 16:58
przez Lcfr
niezbyt mi sie podobaja polerowane pokrywy (; )

ale tutaj SZACUNEK – efekt [tiiit]
i autko zdbane...