Polerowanie pokrywy zaworów/kolektora ssącego
Napisane: 9 mar 2005, 11:42
Ponieważ odbieram liczne prośby o opis wykonania polerki aluminiowej pokrywy zaworów oraz kolektora ssącego, postanowiłem stworzyć ten temat.
1. Musimy się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie uszczelki pod pokrywę zaworów/ kolektor ssący zaleznie od modelu.
2. Potrzebne są następujące narzędzia: Wiertarkę, kółko na wiertarke do papieru ściernego mocowanego na rzep. Papiery ścierne okrągłe mocowane na rzep: 120, 180, 280. Papier ścierny wodny w arkuszach 240, 360, 800, 1000(1200). Każdy rodzaj papieru kupić w ilości 2-3 sztuk, zależnie od wielkości powierzchni jaką zamierzamy szlifować. Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki. Pasta polerska, jedna tubka (ja stosowałem pastę do polerowania zaworów Brila)
3. Zdejmujemy elementy przeznaczone do polerowania. Jak sądzę można zrobic to na silniku, ale będzie znacznie trudniej.
4. Przystępujemy do szlifowania. Od najgrubszego papieru do najdrobniejszego, najpierw wiertarką na sucho a później papierem wodnym ręcznie. Przejście na drobniejszy papier wykonujemy gdy już nie widać efektu szlifowania. Po zakończeniu szlifowania papierami powierzchnia powinna być gładka, lekko matowa.
5. Za pomoca pasty i kółka filcowego polerujemy powierzchnie elementu. Polerujemy do momentu aż będziemy mogli sie przejrzeć jak w lustrze. (trwa to trochę...) Miejsca trudnodostępne polerujemy przy pomocy końcówek filcowych.
6. Montujemy z powrotem zdjęte części i podziwiamy efekt końcowy.
7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.
A oto mój silnik KF. Dodam, że obecnie po roku aluminium nie uległo zmatowieniu.
1. Musimy się najpierw zaopatrzyć w odpowiednie uszczelki pod pokrywę zaworów/ kolektor ssący zaleznie od modelu.
2. Potrzebne są następujące narzędzia: Wiertarkę, kółko na wiertarke do papieru ściernego mocowanego na rzep. Papiery ścierne okrągłe mocowane na rzep: 120, 180, 280. Papier ścierny wodny w arkuszach 240, 360, 800, 1000(1200). Każdy rodzaj papieru kupić w ilości 2-3 sztuk, zależnie od wielkości powierzchni jaką zamierzamy szlifować. Kółko z filcu, równiez mocowane na rzep. Końcówki filcowe do wiertarki. Pasta polerska, jedna tubka (ja stosowałem pastę do polerowania zaworów Brila)
3. Zdejmujemy elementy przeznaczone do polerowania. Jak sądzę można zrobic to na silniku, ale będzie znacznie trudniej.
4. Przystępujemy do szlifowania. Od najgrubszego papieru do najdrobniejszego, najpierw wiertarką na sucho a później papierem wodnym ręcznie. Przejście na drobniejszy papier wykonujemy gdy już nie widać efektu szlifowania. Po zakończeniu szlifowania papierami powierzchnia powinna być gładka, lekko matowa.
5. Za pomoca pasty i kółka filcowego polerujemy powierzchnie elementu. Polerujemy do momentu aż będziemy mogli sie przejrzeć jak w lustrze. (trwa to trochę...) Miejsca trudnodostępne polerujemy przy pomocy końcówek filcowych.
6. Montujemy z powrotem zdjęte części i podziwiamy efekt końcowy.
7. Robimy zdjęcia i wrzucamy na forum.
A oto mój silnik KF. Dodam, że obecnie po roku aluminium nie uległo zmatowieniu.