Montaż "Blosa". Wasze opinie i porady

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi z mieszalnikiem.

Postprzez arni0000 » 12 mar 2007, 12:45

ravo napisał(a):
emmarek napisał(a):samemu to można zrobić.


tak mhm to zalezy jaki silnik ile miejsca myslisz ze tak latwo to wkomponowac oj nie


emmarek napisał(a):chyba przeciwnie skoro mieszanka gazowo powietrzna w całym zakresie będzie optymalna.
gdzieś widziałem coś w rodzaju gaźnika do gazu produkowanego przez polska firmę za grosze jak znajde to dam znać.

jak napewno wiesz standardowy gaz ( 1 i 2 generacja) posiada zwezke dlatego sa straty nawet na bp, blos nie ma czegos takiego, przez co jak sie bardzo uprzesz spalanie osiagnie kosmiczne wielkosci :) ale moge sie mylic :) poczytaj o blosie na forum audi :)


No i tu się mylisz miałem blosa w mondeo dość długo i powiem, że palił mniej niż na II generacji. Blos to nic innego jak gaźnik gazowy. Podaje odpowiednia proporcję paliwa gazowego do powietrza zasysanego. Jest jedna wada jest on w Polsce nielegalny w autach po 1995 roku, które muszą mieć komputer. Kosztuje ok 300zł i trzeba go umiejętnie zamontować, ale w klubie forda pomogą wam, jeśli będzie mieli problem. Do regulacji najlepiej mieć w pobliżu zaprzyjaźnioną stację z analizatorem spalin, bo nie jest ona łatwa, ale najlepiej zrobić ją samemu
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez HexeHarry » 12 mar 2007, 13:02

No i tu się mylisz miałem blosa w mondeo dość długo i powiem, że palił mniej niż na II generacji. Blos to nic innego jak gaźnik gazowy. Podaje odpowiednia proporcję paliwa gazowego do powietrza zasysanego. Jest jedna wada jest on w Polsce nielegalny w autach po 1995 roku, które muszą mieć komputer. Kosztuje ok 300zł i trzeba go umiejętnie zamontować, ale w klubie forda pomogą wam, jeśli będzie mieli problem. Do regulacji najlepiej mieć w pobliżu zaprzyjaźnioną stację z analizatorem spalin, bo nie jest ona łatwa, ale najlepiej zrobić ją samemu


Małe sprostowanie – ważna jest data montażu instalacji gazowej a nie data produkcji auta (oczywiście mowa o autach "na wtrysku")
Regulacja wcale nie jest trudna, wstepnie można wyregulować nawet "na czuja" – ostatnio padł mi mój prywatny analizator i ustawiałem Blosa "na węch" po czym udałem się na stację i... lambda była równa 1 zarówno na biegu jałowym jak i na 3500 obr/min, więc nie taki diabeł straszny jak go malują :D

Zużycie gazu na blosie w zimie mam w zakresie 9 do 10.5 l / 100 km a do pracy mam 4.5 km

Na temat mojego Blosa możecie poczytać tu:
http://www.skowron.eu/garaz/323F/blos.html

A dodatkowe info o Blosie możecie ściągnąć z:
http://www.skowron.eu/technika/techblos.html
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez ravo » 8 maja 2007, 16:21

i jak zalozyl to ktos w okolicahc wroclawia :P ? szukam sprawdzonego punktu
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez Gość » 20 cze 2007, 00:08

Witam jestem nowym użytkownikiem tego fora i mam pytanie. Jakies dwa miesiące temu kupiłem mazde 323f 16 16v gażnik rok produkcji 1990 Autko posiada instalacjie LPG Wstawiłem do madzi stożek troszke było przy tym zabawy ale się udało i zastanawiam się teraz nad montażem BLOSA nie znam się za bardzi na instalacjach LPG i nie wiem czy do tego typu silnika można założyć go czy nie. Jeśli tak to proszę o pomoc lub jakieś instrukcje ewentualnie o adres gazownika który montuje takie rzeczy na terenie Białegostoku
POZDRAWIAM
Gość
 

Postprzez Crimer » 20 cze 2007, 09:11

cineq mam używanego BLOSA, jeździł w moim xedosie jakieś 3-4 miesiące, jeśli chcesz to wal na priv
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 19:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez gadula » 20 cze 2007, 10:45

cineq skontaktuj się na PW z forumowiczem sp4ubw. Pracuje on w firmie produkującej i montującej sterowniki do LPG, więc na pewno coś Tobie pomoże.

Po za tym zapraszamy na nasze regionalne spoty :]
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Raszid » 7 lip 2007, 03:45

Panowie jesli chodzi o blosa to kazdy da rade sam zalozyc go bez zadnych problemow, chyba ze ktos ma 2 lewe rece i koslawe oczy :) ale szczerze watpie bo konstrukcja i dzialanie blosa jest prosta jak budowa cepa (metafora taka)
wiec:
1 kupujemy blosa w chwili pisania postu 302zl na allegro +wysylka
2 odbieramy przesylke
3 bierzemy zestaw majsterkowicza (srubokret klucz jak sie nie myle 7 do opasek [mozna zastapis krzyzakiem]
4 otwieramy maske i paczamy co tam swieci pod nia :)
a) silnik na wtrysku (nie bede opisywal na gazniku bo nie mialem przyjemnosci przy tym robic)
– blosa montujemy w silnikach z przeplywomierzem powietrza tak:
filtr powietrza –> przeplywomierz –> BLOS –> przepustnice

oto fotka jak to jest u mnie zamontowane
Obrazek
Obrazek
Obrazek
w przypadku silnikow bez przeplywomierza powietrza stosujemy tak zamo tylko zaraz za filtrem

jesli chodzi o regulacje to:
REDUKTOR:
tekst oryginalny z instrukcji:

REGULACJA
Ustawienie parownika.
Należy „rozkręcić” parownik na maksimum tzn. w zależnooeci od parownika
(sprawdzić w instrukcji) wykręcić lub wkręcić oerubę regulacji jałowych obrotów (zazwyczaj
wykręcić).
Jeżeli istnieje dodatkowa oeruba regulująca naprężenie membrany parownika to
zostawiamy ją w położeniu fabrycznym.
Ustawienie BLOS-a
Ustawić oerubę 10 w oerodkowym położeniu ( wkręcić całkiem i wykręcić około 2,5 obrotu):
Wkręcić oerubę regulacji jałowych obrotów i wykręcić 1,5 obrotu:
PDF created with pdfFactory trial version www.pdffactory.com
Instrukcja BLOS – ©: Struna&Maup str 7
7Odpalić silnik i po nagrzaniu parownika przełączyć na gaz.
Używając analizatora spalin przy około 3500 rpm regulować oerubą 10 aby uzyskać
jak najniższą wartooeć CO a najwyższą CO2. Wkręcając oerubę podajemy mniej gazu,
wykręcając podajemy jego większą ilooeć.
Wykonać pomiar na obrotach jałowych i w razie potrzeby ustawić mieszankę oerubą
11. Po ustawieniu jałowych sprawdzić jeszcze raz przy 3500 rpm i ewentualnie
przeregulować. Przy takich ustawieniach samochód powinien do prędkooeciaci 100-110
km/h pracować na bardzo oszczędnej aczkolwiek jak najbardziej poprawnej dawce gazu.
BLOS bez problemu i bardzo szybko może tą mieszankę zubożyć/wzbogacić gdy
zwolnimy/wcioeniemy pedał gazu – nie powinno być problemu z dużymi prędkooeciami oraz
wkręcaniem się na wysokie obroty.
Wykonać jazdę testową i powtórzyć pomiary, w razie potrzeby przeregulować.
OEruba 14 służy do ręcznego podparcia przepustnicy BLOSa w sytuacjach awaryjnych
(brak wolnych obrotów) lub też, gdy podcioenienie na wolnych obrotach jest zbyt małe
aby uchylic przegrodę – ta sytuacja zdarza się czasem w silnikach gaŸnikowych. Przy
normalnej eksploatacji przegroda nie powinna być podpierana (oeruba wykręcona tak, aby
nie dotykała przepustnicy).

Jesli chodzi o te sruby to latwo skumac sa 2 :) + 1 od przepustnicy
DUZA wysokie obroty
MALA wolne obroty

Czerwona wystajaca z boku od przepustnicy

to chyba tyle jesli chodzi o blosa, jesli zas chodzi o przeglady to jesli nie macie nikogo znajomego to poprostu jak ktos juz pisal wpakowac silnik krokowy na weza miedzy reduktor a blosa i kable schowac w [tiiit] :) oczywiscie silniczek otworzyc na maxa

Ja osobiscie sam zakladalem blosa i wy tez sobie poradzicie a jak juz zamontujecie to cudo i chcecie sie upewnic czy dobrze wyregulowany to do LPG majstrów i na analizator go koszt 30 do 60zl w zaleznosci skad jestescie :)

Jak ktos z moich okolic ślask miedzy czastochowa a katowicami to zapraszam na konsultacje a nawet montarz, mam znajomego ze warsztatem LPG wiec regulacja 30zl
Pozdrawiam.

aaa pewnie chcecie wiedziec ile mi pali auto z blosem :)
ano roznie trasa 12/15L miasto 18/24L z tym ze mam 3L silnik w automacie i ciezką noge
ale kumplowi w toyocie picnicu spadlo spalanie i wzrosla moc wiec mysle ze blos + zwykle reduktory 100KW nadaja sie do aut o poj. do 2,3 L ja musze zainwestowac chyba w reduktor 140KW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2007, 23:57
Posty: 61
Skąd: Myszków
Auto: Mazda 929 3.0 V6 1993r

Postprzez piotrek2 » 30 sie 2007, 13:47

Witam tez zaciekawił mnie ten temat u mnie występuje problem wolnych obrotów do puki silnik się nie rozgrzeje metodą prób i błędów regulowałem ale od czasu do czasu skaczą. Mam instalacje I gen. Z tymi obrotami to walczyłem już dłuższy czas powymieniałem wszystkie elem. elektryczne, czyściłem przepustnicę, nowy parownik chociaż kiepski bo tomasetto <glupek2> człowiek jest mądry po fakcie. Myślicie że załażenie blosa pomogło by mi. Dopisze że na bp jest ok. :)
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez piotrek2 » 31 sie 2007, 08:10

Crimer witam chciałem zapytać ile chcesz za to urządzonko? :)
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez Crimer » 31 sie 2007, 09:38

piotrek2 napisał(a):Crimer witam chciałem zapytać ile chcesz za to urządzonko

już nieaktualne
Obrazek
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2004, 19:43
Posty: 861
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3

Postprzez BartekB » 5 wrz 2007, 11:57

Witam

Bardzo zainteresował mnie temat Blos-a , na teraz posiadam istalkę 2 gen. jednak mam takie wątpliwości:

Co z kompem od instalki – przecież to on m.in steruje temp. przełączania na gaz i samym przełączeniem oraz znajduje się w nim modulator wtrysków.

Czy można zrobić tak: usunąć palnik i krokowiec , zamiast tego wstawić blos podłączony do parnika a resztę pozostawić tak jak jest???

Czy odczyty z lambdy dla komp. gazowego nie będą w jakiś sposób ścinać np dopływu powietrza (silnik krokowy powietrza ) i silnik bedzie wtedy "wariował"???

Generalnie prosiłbym o łopatologiczne wyjaśnienie jak dokonać "przeróbki"

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez piotrek2 » 5 wrz 2007, 13:21

wydaje mi się że sterowanie przełączania na gaz przy określonej temperaturze jest przy ins. sekwencyjnej a przy II gen ??? jak odłączysz kom. gazowy i silniczek krokowy to po prosty nie będą działać :)
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez Emiel » 5 wrz 2007, 14:26

BartekB napisał(a):Bardzo zainteresował mnie temat Blos-a , na teraz posiadam istalkę 2 gen. jednak mam takie wątpliwości:

Co z kompem od instalki – przecież to on m.in steruje temp. przełączania na gaz i samym przełączeniem oraz znajduje się w nim modulator wtrysków.

BLOS to system, który przypomina I generację. sam gaźnik (blos) spełnia rolę komputera i steruje przepływem gazu i powietrza (mechanicznie). przy blosie komp i silniczek mogą jedynie spełniać rolę atrapy, jeśli przełącznik jest podłączony pod ten komputerek to chyba to trzeba by tak zostawić coby działał automat przełączający z pb na gaz, ale tego już nie jestem pewien...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:16
Posty: 152
Skąd: wawa/london
Auto: MX-6 2.5 V6

Postprzez leszo1 » 6 wrz 2007, 13:07

RaszidA nie lepej filtr obodowac lub schowac w nadkole.Wteby bys mial [jaki?] dolot zimnego powietrza.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2007, 10:06
Posty: 4
Skąd: sierpc
Auto: 626 GE FP 1.8 ASB

Postprzez sołtys » 7 wrz 2007, 12:46

piotrek2 napisał(a):wydaje mi się że sterowanie przełączania na gaz przy określonej temperaturze jest przy ins. sekwencyjnej a przy II gen


Przy lepszych sterownikach lpg II gen też jest taka opcja.


BartekB napisał(a):Generalnie prosiłbym o łopatologiczne wyjaśnienie jak dokonać "przeróbki"


łopatologicznie:

Wyciągasz palnik z dolotu
Wyciągasz krokowca sterującego dopływem gazu (z przewodu doprowadzającego gaz do palnika) i ewentualnie podwieszasz go gdzieś niech sobie steruje powietrzem w komorze silnika <diabełek>
Wstawiasz Blosa
Podłanczasz blosa do parownika bzpośrednio (przedtem z tego węża wywaliłeś krokowca)
Regulujesz blosa i po problemie.

Jeżeli natomiast nie chcesz dodatkowo mieć problemów na przeglądzie to możesz zostawić krokowca ale wykręcić z niego tłoczek tak aby komp od gazu nie przeszkadzał blosowi.

Uprzedzam pytania co z elektroniką:
Nic sie nie zmieni,
-komp gazu nadal będzie odcinał wtryski po przejściu na gaz
-nadal będzie symulował wskazania sondy lambda dla komputera benzyny
-nadal będzie przełanczał na gaz przy zadanej temperaturze (jeżeli tak był ustawiony)
-nadal będzie próbował sterować ilością gazu tyle że elemet wykonujący czyli silnik krokowy (attuator)
Albo będzie wisiaj w komorze silnika i otwierał sie lub zamykał bez wpływu na instalację gazową
albo w drugiej opcji z pozostawionym krokowym będzie nadal ustawiał krokowca tyle że bez tłoczka czyli sma trzpień.
Uprzedzam następne pytanie w/w rozwiązania nie spowodują uszkodzenia elektroniki, a pozwoli na zlikwidowanie sterowania dawką gazu do blosa, ponieważ blos ma mieć ustawiony max dopływ gazu w postaci lotnej a sam jest odpowiedzialny za jego dawkowanie, czyli zastępuje komputer.

Mam nadzieje że wyjaśniłem to w miarę jasno.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez piotrek2 » 10 wrz 2007, 06:30

Dzięki za info. mam jeszcze jedno pytanko bo czytałem że parownik trzeba "rozkręcić" dac dużą dawkę gazu i z tąd moje pytanie jeśli parownik służy tylko do rozprężenia gazu a dawke reguluje blos to parownik może być "szrot" :D
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez HexeHarry » 10 wrz 2007, 08:12

piotrek2 napisał(a):...jeśli parownik służy tylko do rozprężenia gazu a dawke reguluje blos to parownik może być "szrot" :D


W sumie to może być "szrot" pod warunkiem, że nie zmniejszyła mu się wydajność i tu jest problem jak to ocenić...

Dla przypomnienia wrzucam ponownie linka do mojej strony z opisem montowałem Blosa:
http://www.skowron.eu/garaz/323F/blos.html
Moja była furka:
[url]http://www.skowron.eu/garaz/323F/323F.html[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2005, 23:13
Posty: 84
Skąd: pomorskie
Auto: Saab 9000 2.3 Turbo benzyna

Postprzez sołtys » 10 wrz 2007, 09:01

piotrek2 napisał(a):Dzięki za info. mam jeszcze jedno pytanko bo czytałem że parownik trzeba "rozkręcić" dac dużą dawkę gazu i z tąd moje pytanie jeśli parownik służy tylko do rozprężenia gazu a dawke reguluje blos to parownik może być "szrot"


Nie nie może być szrot bo z biegiem czasu membrany tracą elastycznośc w efekcie parownik staje sie coraz mniej wydajny a musi być baaardzo wydajny aby wystarczyć przy gwałtownym poborze np podczas gwałtownego wciśnięcia gazu kiedy to blos wzbogaca mieszankę. Parownik musi być sprawny i do tego stosunkowo mocny, bo inaczje nie wydoli przy wyższych obciążeniach ze względu na konstrukcję blosa.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Mazdaxxx » 10 wrz 2007, 21:38

mam blosa sam zalozylem w 323 1,3 bg kto tam ma ten silnik wie ze reduktor da sie zapontowac tyko na kopule makpersona po lewej stronie a mikser jest za prawa lampa na przeplywce droga dawkowania długa auto strze la jaja zalozylem blosa auto chodzi jak na benzynie kłopoty z gazem sie skonczyly pali 12 w cyklu mieszanym ale to moja wina ... lubie słyszec odciecie zapłonu na 2 i 3 biegu :]
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez MadziaForever » 6 lis 2007, 21:42

Zamontowałem blosa..
Pytanie.. którą śrubą rozkręca się parownik na maksa?
Obrazek
Jutro dłuższa trasa i wolałbym niekombinować jak niewiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2007, 17:55
Posty: 574
Skąd: Pisz
Auto: 626 GEA 2,0 DOHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG