Spalanie stukowe SGI

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez TRIBUTE » 14 mar 2005, 13:11

Czy wie ktoś z klubowiczów coś o spalaniu stukowym , jaki ma wpływ na spalanie gazu i wpływ na pracę silnika na gaz. co chodzi o paliwo to wyczytałem że :
Silniki wyposazone w czujnik spalania stukowego, dzieki któremu komp wie
jakie optymalne, dla paliwa wlanego,powinno być ustawienie zaplonu. Silnik
samdobiera optymalny kat wyprzedzenia. Jesli lejemy paliwo o wyzszej liczbie
oktanowej to kat wyprzedzenia moze byc wiekszy, ale do pewnych granic. Jesli wlejemy
Shellowskie 99+ to komp bedzie chcial ustawic wyprzedzenie zaplonu chcąc znalezc
punkt przy którym pojawiają sie stuki przy zaplonach. Ale one sie niepojawia,bo dla
tego paliwa kat wyprzedzenia jest wiekszy niz przewidziany w oprogramowaniukompa.
I co? komp stwierdzi uszkodzenie obwodu czujnika spalania stukowego i opuzni zaplon
do wartosci bezpiecznej dla 95 oktanow. I cala korzysc ze stosowania super paliwa
na nic, no moze oprocz korzysci z jego wlasnosci myjacych, kalorycznosci,itd.
Bo opozniajac zaplon zmniejszamy moc silnika.
Mam zamontowany gaz SGI i nie ma mocy po dodaniu gazu dusi się jak by zapłon ,czy ten czujnik spalania stukowego miałby wpływna jazdę na gaz .
Niewiem dokładnie ile gaz ma oktan ale chyba więcej od paliwo. <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Smirnoff » 14 mar 2005, 23:48

Jesli chodzi o liczbę oktanów LPG to rzeczywiscie ma ich więcej niż Pb. Tylko problem moze polegac we własciwym składzie mieszanki na LPG.
Przy SGi się dusi na LPG? Dziwna sprawa. Ja mam zwykłą instalkę na mieszadle i nawet jadąc np na 3 biegu przy 1500rpm wcisne gaz do przysłowiowej dechy, to auto sie nie dusi, tylko przyspiesza.
Jesli się dusi, to moim zdaniem szukaj winy w źle ustawionej instalacji. Czy w całym zakresie użytecznych rpm masz zmiennie bogatą mieszankę?
Czy soft do ECU od LPG jest dedykowany do mazdowskiej V6?
Przecież SGi przynajmniej z założenia powinno dać lepsze efekty niż instalacja na mieszadle!
Nawet gdy opóźnisz zapłon na maxa, to i tak nie powinno być to powodem aż takiego zamulenia auta, no bez przesady, będzie mniej "żywe", ale nie będzie go aż tak mulić.
Dolot masz szczelny tak swoją drogą ?

Pozdrawiam
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez TRIBUTE » 15 mar 2005, 22:09

Smirnoff zdaje się że dolot jest szczelny ,na zwykłej installacji w innym samochodzie szedł a tu nie strasznie
jestem zaskoczony tym faktem i to bardzo mnie martwi <glupek2> .
Jak mam 4 tysące obrotów to dostaje dopiero kopa, a do czterech nie chce wejść na obroty dopiero po jakim czasie coś się zmienia i idzie,jeszcze o SGI wiele niewiem.
Zacznę od sprawdzenia zapłonu , dolotu i niewiem czego jeszcze. <glupek2> <glupek2>

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Smirnoff » 16 mar 2005, 17:41

Ja bym polecał się przejechać na trasie z laptopem i zobaczyć jak kształtuje się mieszanka przy róznych obrotach i różnym obciążeniu.
Bez tego nie ruszysz z miejsca.
Nie sądzę, zeby to była wina zapłonu.
A jak jest na Pb ?

Pozdr
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez TRIBUTE » 16 mar 2005, 19:40

Na benzynie po raptownym dodaniu gazu jakby się troszkę przymulil, ale gdy deczko popuszczę idzie .
Wskazywałoby to na zapóźny zapłon, przynajmniej tak bylo w moim starym samochodzie bez kompa.
;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Gcze » 19 mar 2005, 01:16

Podobny objaw występował u mnie przy zbyt małym przekroju dysz. Po prostu za mało gazu dostaje silnik i stąd ten efekt.
Mazda 323 Protege 1,8 SOHC 91r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2004, 02:00
Posty: 29
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 323 Protege 1,8 SOHC 91r

Postprzez TRIBUTE » 19 mar 2005, 18:45

Czy masz na mysli wkrętki, to co jest wkręcone w kolektory.Sprawdzę jaka jest ich średnica,ale wtryskiwacze
mają swoją średnicę i jeżeli jest taka sama to większe nic nie zmienią.
Napisz czy wymieniales na większe jak o tym samym myślimy. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez TRIBUTE » 30 mar 2005, 13:50

Sprawdziłem zapłon jest niestabilny na wolnych obrotach, zmienia się 7 na 11 (wacha się w tych granicach cały czas) :(
I może to jest powodem wchodzenia w obroty po jakimś czasie, ciągłe zmiany do 4 tysięcy.
Czy waszym zdaniem zapłon może być tego powodem i co powoduje zmiany zapłonu.
Proszę o pomoć :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2004, 21:58
Posty: 237
Auto: Xedos CA KF '96

Postprzez Tasior » 21 maja 2011, 22:15

A jak aparat zapłonowy??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG