Czy wie ktoś z klubowiczów coś o spalaniu stukowym , jaki ma wpływ na spalanie gazu i wpływ na pracę silnika na gaz. co chodzi o paliwo to wyczytałem że :
Silniki wyposazone w czujnik spalania stukowego, dzieki któremu komp wie
jakie optymalne, dla paliwa wlanego,powinno być ustawienie zaplonu. Silnik
samdobiera optymalny kat wyprzedzenia. Jesli lejemy paliwo o wyzszej liczbie
oktanowej to kat wyprzedzenia moze byc wiekszy, ale do pewnych granic. Jesli wlejemy
Shellowskie 99+ to komp bedzie chcial ustawic wyprzedzenie zaplonu chcąc znalezc
punkt przy którym pojawiają sie stuki przy zaplonach. Ale one sie niepojawia,bo dla
tego paliwa kat wyprzedzenia jest wiekszy niz przewidziany w oprogramowaniukompa.
I co? komp stwierdzi uszkodzenie obwodu czujnika spalania stukowego i opuzni zaplon
do wartosci bezpiecznej dla 95 oktanow. I cala korzysc ze stosowania super paliwa
na nic, no moze oprocz korzysci z jego wlasnosci myjacych, kalorycznosci,itd.
Bo opozniajac zaplon zmniejszamy moc silnika.
Mam zamontowany gaz SGI i nie ma mocy po dodaniu gazu dusi się jak by zapłon ,czy ten czujnik spalania stukowego miałby wpływna jazdę na gaz .
Niewiem dokładnie ile gaz ma oktan ale chyba więcej od paliwo.
Spalanie stukowe SGI
Strona 1 z 1
Jesli chodzi o liczbę oktanów LPG to rzeczywiscie ma ich więcej niż Pb. Tylko problem moze polegac we własciwym składzie mieszanki na LPG.
Przy SGi się dusi na LPG? Dziwna sprawa. Ja mam zwykłą instalkę na mieszadle i nawet jadąc np na 3 biegu przy 1500rpm wcisne gaz do przysłowiowej dechy, to auto sie nie dusi, tylko przyspiesza.
Jesli się dusi, to moim zdaniem szukaj winy w źle ustawionej instalacji. Czy w całym zakresie użytecznych rpm masz zmiennie bogatą mieszankę?
Czy soft do ECU od LPG jest dedykowany do mazdowskiej V6?
Przecież SGi przynajmniej z założenia powinno dać lepsze efekty niż instalacja na mieszadle!
Nawet gdy opóźnisz zapłon na maxa, to i tak nie powinno być to powodem aż takiego zamulenia auta, no bez przesady, będzie mniej "żywe", ale nie będzie go aż tak mulić.
Dolot masz szczelny tak swoją drogą ?
Pozdrawiam
SM
Przy SGi się dusi na LPG? Dziwna sprawa. Ja mam zwykłą instalkę na mieszadle i nawet jadąc np na 3 biegu przy 1500rpm wcisne gaz do przysłowiowej dechy, to auto sie nie dusi, tylko przyspiesza.
Jesli się dusi, to moim zdaniem szukaj winy w źle ustawionej instalacji. Czy w całym zakresie użytecznych rpm masz zmiennie bogatą mieszankę?
Czy soft do ECU od LPG jest dedykowany do mazdowskiej V6?
Przecież SGi przynajmniej z założenia powinno dać lepsze efekty niż instalacja na mieszadle!
Nawet gdy opóźnisz zapłon na maxa, to i tak nie powinno być to powodem aż takiego zamulenia auta, no bez przesady, będzie mniej "żywe", ale nie będzie go aż tak mulić.
Dolot masz szczelny tak swoją drogą ?
Pozdrawiam
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Smirnoff zdaje się że dolot jest szczelny ,na zwykłej installacji w innym samochodzie szedł a tu nie strasznie
jestem zaskoczony tym faktem i to bardzo mnie martwi .
Jak mam 4 tysące obrotów to dostaje dopiero kopa, a do czterech nie chce wejść na obroty dopiero po jakim czasie coś się zmienia i idzie,jeszcze o SGI wiele niewiem.
Zacznę od sprawdzenia zapłonu , dolotu i niewiem czego jeszcze.
Pozdrawiam
jestem zaskoczony tym faktem i to bardzo mnie martwi .
Jak mam 4 tysące obrotów to dostaje dopiero kopa, a do czterech nie chce wejść na obroty dopiero po jakim czasie coś się zmienia i idzie,jeszcze o SGI wiele niewiem.
Zacznę od sprawdzenia zapłonu , dolotu i niewiem czego jeszcze.
Pozdrawiam
- Od: 3 gru 2004, 21:58
- Posty: 237
- Auto: Xedos CA KF '96
Ja bym polecał się przejechać na trasie z laptopem i zobaczyć jak kształtuje się mieszanka przy róznych obrotach i różnym obciążeniu.
Bez tego nie ruszysz z miejsca.
Nie sądzę, zeby to była wina zapłonu.
A jak jest na Pb ?
Pozdr
SM
Bez tego nie ruszysz z miejsca.
Nie sądzę, zeby to była wina zapłonu.
A jak jest na Pb ?
Pozdr
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Czy masz na mysli wkrętki, to co jest wkręcone w kolektory.Sprawdzę jaka jest ich średnica,ale wtryskiwacze
mają swoją średnicę i jeżeli jest taka sama to większe nic nie zmienią.
Napisz czy wymieniales na większe jak o tym samym myślimy.
mają swoją średnicę i jeżeli jest taka sama to większe nic nie zmienią.
Napisz czy wymieniales na większe jak o tym samym myślimy.
- Od: 3 gru 2004, 21:58
- Posty: 237
- Auto: Xedos CA KF '96
Sprawdziłem zapłon jest niestabilny na wolnych obrotach, zmienia się 7 na 11 (wacha się w tych granicach cały czas)
I może to jest powodem wchodzenia w obroty po jakimś czasie, ciągłe zmiany do 4 tysięcy.
Czy waszym zdaniem zapłon może być tego powodem i co powoduje zmiany zapłonu.
Proszę o pomoć
I może to jest powodem wchodzenia w obroty po jakimś czasie, ciągłe zmiany do 4 tysięcy.
Czy waszym zdaniem zapłon może być tego powodem i co powoduje zmiany zapłonu.
Proszę o pomoć
- Od: 3 gru 2004, 21:58
- Posty: 237
- Auto: Xedos CA KF '96
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości