Mazda6 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Przemek323c » 24 paź 2013, 08:48

carsik napisał(a):A konieczność regulacji jest jakby skutkiem wypalenia gniazd.


Chyba nie do konca tak jest. Najpierw gniazdo sie uklepuje, potem nie ma styku z zaworem i szczelnosci przez co luz sie zmniejsza az do krytycznego poziomu i zawor/gniazdo sie wypala. Reguluje sie wlasnie po to, by nie doszlo do wypalenia.
Przemek323c
 

Postprzez carsik » 24 paź 2013, 11:11

nic się nie uklepuje, przynajmniej jeśli mówimy generalnie o japończykach. Wypalenie gniazda jest skutkiem za wysokiej temperatury w cylindrze przy wysokich AFR-ach. Przynajmniej jeśli mówimy o skutkach LPG a w zasadzie błędów w LPG.

Jak wszystko w aucie jest w porządku to jeszcze nie spotkałem Toyoty, Mazdy czy Hondy w której gniazdo by się "uklepało" do poziomu gdy zawór się nie domyka. Może po 200 czy 300kkm wymagana jest wymiana 2 – 3 płytek. Natomiast jak tylko jest za ubogo to gniazda szybciutko się wypalają. Ta sama sytuacja zresztą jest jak coś jest nie w porządku z zasilaniem benzyną.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Przemek323c » 24 paź 2013, 11:44

Po to wlasnie jest regulacja luzu zeby niwelowac skutki tego "uklepania". Jasne jest, ze wzrost temperatury przyspiesza to zjawisko. Normalnie jesli zawor jest szczelny to szybciej wypali sie wlasnie zewnetrza powierzchnia zaworu niz samo gniazdo glownie z racji wiekszej powierzchni chlodzenia gniazda niz grzybka zaworu. Dlatego wazna jest kontrola luzu zeby w pore zapobiec wypaleniu tych elementow. Ja widzialem juz japonce z uklepanymi zaworami i nie jest to nic nadzwyczajnego a zasilanie bylo ok.
Przemek323c
 

Postprzez carsik » 24 paź 2013, 17:35

tzn, że jak startujesz z prawidłowym luzem i po 30 kkm luzu już nie ma to się gniazdo uklepało <rotfl>

Zrozum, że serwisuję te auta od wielu lat. Bardzo rzadko zdarza się, że jakiś zawór wjedzie o 5 czy 10 setek a co dopiero mówić o 0,3mm. Po to się kontroluje luz aby trzymać go w założeniach producenta ale rzadko dzieje się potrzeba zmiany płytki czy szklanki. A widziałem już takie zjawiska, że po 30kkm nie było luzu i szklanka opierała się o krzywkę, bo ktoś zapomniał o właściwym AFR. Ten sam silnik lata 200kkm bez potrzeby wymiany płytek i sprawa sposobu użytkowania jest mu obojętna.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez siemek55 » 24 paź 2013, 19:19

Rozumiem że Twoje doświadczenie dotyczy silników zasilanych benzyną. W sumie w ASO dostałem informację że przy benzynie do 300kkm nie ma co sprawdzać luzu zaworowego. Za LPG nie ręczą. I tu IMO prawda leży pośrodku. Jak ważna jest poprawna regulacja i montaż można znaleźć info na forum Subaru. Przy poprawnej instalacji EGT Pb/LPG wynosi maks. 845 gaz maks. 875 stopni (różnica 30st. C). I tu wydaje się być ok. Niestety nie wszyscy gazownicy przykładają się do roboty jak ten z w/w forum. U mnie "zapas" się skończył po 60kkm na LPG (przy przebiegu 190kkm). Kończąc: przy LPG niestety trzeba sprawdzać luz zaworowy, tak aby nie doszło do oparcia krzywki o szklankę (bo wtedy to już tylko wymiana głowicy). Najlepiej byłoby mieć zainstalowany miernik AFR I EGT na desce. Ale to zbyt drogie rozwiązanie :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Przemek323c » 24 paź 2013, 19:41

Ty nie widziales a ja widzialem juz w sumie sporo aut w ktorych graty i strojenie byly ok a zawory/gniazda po wyjeciu byly uklepane. Widocznie mamy skrajne inne doswiadczenia w tym temacie. Nie bede sie z toba klocil bo nie ma to sensu, a prawde mowiac i ja i ty mamy racje bo zjawiska wypalania materialu i uklepywania zachodza rownoczesnie.
Przemek323c
 

Postprzez ziemex » 24 paź 2013, 21:28

Dzięki za wasze komentarze jeszcze jak byście opisali jak się problemy z luzem na zaworach objawiają.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2013, 21:54
Posty: 32
Skąd: Zielona Góra / DE-7
Auto: Mazda 6 GH, MZR, 1.8 Pb, L8 120KM, Rocznik'08.

Postprzez macbieg » 29 paź 2013, 00:44

Witam wszystkich w temacie lpg.
Mam instalkę jak w poniższym linku:
http://www.autogazholandia.pl/viewItem,gsi.html
z uszkodzonymi wtryskiwaczami i bez zbiornika. Czy jest możliwe dobranie do niej wtrysków tak, żeby moja madzia jeździła na lpg?
Dzięki za odpowiedzi!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 cze 2011, 18:17
Posty: 6 (1/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 Sport Kombi '03 L8-DE

Postprzez thing » 29 paź 2013, 12:24

Ogarnięty gaziarz powinien Ci to zrobić bez problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez boymc » 29 paź 2013, 14:05

Witam wszystkich.
Mam założony gaz (stag qbox + hana – silnik 2,0 147KM). Podczas przyśpieszania auto jedzie dosyć słabo jak na 2 litry, dopiero przy 5000rpm dostaje kopa (jakby dosłownie włączyło się turbo). Dzieje się tak i na gazie i na benzynie. Wkrętki lpg są zrobione w kolektorze jakieś 2cm od końca. Czy mozliwe jest blokowanie klapek w kolektorze które powodowałoby taki efekt? Czy ktoś z was się z tym spotkał?
Ostatnio edytowano 29 paź 2013, 15:08 przez boymc, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 23:29
Posty: 3
Skąd: Pszczyna
Auto: Mazda 6, 2.0Pb, 2005, GY fl

Postprzez Roman8 » 29 paź 2013, 14:21

Dziwny masz ten silnik... – chyba że to jednak jest 147 KM, a nie 117 KM...
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 13:08
Posty: 221 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY – Pb+LPG 2.0 – 2005 FL

Postprzez boymc » 29 paź 2013, 16:20

Tak jasne, że 147KM. Pomyłka.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 23:29
Posty: 3
Skąd: Pszczyna
Auto: Mazda 6, 2.0Pb, 2005, GY fl

Postprzez siemek55 » 29 paź 2013, 16:42

Nie jest to normalne zachowanie. Proponuje udać się do Buska-zdrój (masz niecałe 200km). Czytając to forum powinieneś już wiedzieć kim piszę. Jak uczy lektura, nie warto kombinować. Więcej stracisz na kolejne wypady do Twojego gazownika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Shaarky » 29 paź 2013, 18:43

Ja się kontaktowałem z banamin priv ale niestety nie odpisał <zawstydzony>

Chyba zadzwonie po prostu do tego Gaz-Parts i dopytam. Bo również mam 200km tam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez gazparts » 29 paź 2013, 19:14

jestem już jestem
miałem zapracowane pare miesięcy :|
ale wracam na forum :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Shaarky » 29 paź 2013, 19:23

Super, jak będziesz miał chwilę i znajdziesz moje info na priv to będę wdzięczny za rozwianie wątpliwości :)

Czytam tematy LPG na bieżąco i również zastanawia mnie problem kolegi z TURBO po 5000obr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez boymc » 30 paź 2013, 22:10

Problem rozwiązany – zamienione wężyki podciśnienia do kolektora :) .
Teraz śmiga prawidłowo jak na dwa litry. Bez różnicy czy na gazie czy na benzynie.
Początkujący
 
Od: 8 paź 2013, 23:29
Posty: 3
Skąd: Pszczyna
Auto: Mazda 6, 2.0Pb, 2005, GY fl

Postprzez Shaarky » 30 paź 2013, 22:17

Super to teraz ty musisz mnie przewieźć, żebym miał porównanie :D

Dobrze, że tak się skończyło, aczkolwiek co to za gazownik... <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2012, 19:13
Posty: 420 (5/4)
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6 GY Sport Kombi Exclusive 2.0i 16V (147KM) 2007 Silver + PDC

Postprzez BQXQQ » 10 lis 2013, 15:30

Witam. Nedawno kupilem 6 gh 2.0 147km.(porzednio 6 gg 2.0d) jezdzi sie fajnie cicho w porównaniu z dieslem.Tylko jeden minus na zbiorniku robie ok 100mil mniej heh.Jedyne rozsadne rozwiazanie to lpg. 95% forum poleca stag i idac za glosem rozsadku pewnie bym taka kupil ale mieszkam w uk i o cos tak wyszukanego trudno. Jedyny polski warsztat w mojej okolicy proponuje mi lpg tech:
Instalacja lpg-tech
Reduktor kme silver
Wstryskiwacze barcuda.
Mozecie mi powiedziec cos wiecej o takiej komfiguracji. Czy zda egzamin w mojej M.
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 00:52
Posty: 16
Skąd: Luton
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna 147km

Postprzez Przemek323c » 10 lis 2013, 18:50

Bedzie zyc.
Przemek323c
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG