Regeneracja parownika Genius 1500 MBar

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Qdłaty25 » 28 lis 2013, 00:09

Witam.
Ostatnimi czasy mam problem z parownikiem wymienionym w temacie. Gazownik stwierdził, że jest do wymiany. Objawem było ciężkie odpalanie auta po nocnym (dłuższym niż 8h) postoju. Po sprawdzeniu zachowania auta po całkowitym wyłączeniu i odcięciu gazu okazało się, że wina tkwi w instalacji LPG (po odłączeniu gazu auto odpalało bez zarzutu).
Czy ktoś z Was miał może do czynienia z takim parownikiem? Czy jego klęknięcie oznacza konieczność wymiany na nowy?? Dodam, że koszt wymiany na nowy to około 450 pln. A może jest możliwość regeneracji w/w elementu taniej? Ma ktoś doświadczenia z takim przypadkiem? Czekam na odpowiedź
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez carsik » 28 lis 2013, 07:13

zestaw naprawczy kosztuje mniej niż 100zł i można go zregenerować.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2013, 22:38
Posty: 65 (0/2)
Auto: Mazda MPV (LW) 2000 r 2.0

Postprzez Przemek323c » 28 lis 2013, 10:02

A jak stwierdzil ze to reduktor ? Puszcza podcisnieniem ? Moze listwa jest nieszczelna, nie reduktor.
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 28 lis 2013, 12:06

Wyciągnął cienki gumowy wężyk i psiknął preparatem do sprawdzania szczelności w ten otwór.
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 28 lis 2013, 12:13

I po odpieciu wezyka palilo ok ?
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 28 lis 2013, 12:20

Chodził na lpg bez zmian <co?>
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 28 lis 2013, 12:30

Pytalem czy zmienilo sie cos wtedy w kwestii odpalania :)
Przemek323c
 

PostTen post został usunięty przez Qdłaty25 28 lis 2013, 12:36.
Powód: Dwa razy to samo

Postprzez Qdłaty25 » 28 lis 2013, 12:33

Tego nie próbowaliśmy.
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 28 lis 2013, 12:40

Zrob test, po ostatniej w danym dniu "trasie" odepnij ten wezyk z reduktora. Jezeli po nocy bedzie odpalac (na benzynie) prawidlowo to winny reduktor.
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 28 lis 2013, 12:47

Zostawić odpięty wężyk na całą noc? Nic złego się nie stanie? Nie zagazuję całego garażu? hahaha A przed odpalaniem podpiąć wężyk, czy zostawić odpięty?
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 28 lis 2013, 12:53

Zostawiasz na taki okres po jakim miales problemy z odpalaniem. Najlatwiej na noc, kiedy auto nie uzywane. Nie zagazujesz, musialo by naprawde dobrze walic ale to poczujesz w takim wypadku. Przed odpaleniem zakladasz i jak najszybciej krecisz rozrusznikiem.
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 28 lis 2013, 13:36

Dzięki za podpowiedź. Dzisiaj na noc zrobię jak napisałeś. Odezwę się po testach. papa
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Qdłaty25 » 29 lis 2013, 15:46

Miałeś całkowitą rację. Odpiąłem na noc wężyk i rano nie było problemu z odpaleniem. Później dla potwierdzenia pod pracą również wyciągnąłem wężyk i znowu zapalił gładko. Czyli temat jest jasny – klęknął parownik. Dzięki za podpowiedź <spoko>
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 29 lis 2013, 15:54

Popuszcza podcisnieniem. Na twoim miejscu nie bawilbym sie jednak w regeneracje (chyba ze zrobisz to sam oraz masz czas/checi na zabawe) bo nie zawsze daje to oczekiwane skutki, a i prawdziwy oryginalny zestaw naprawczy ciezko trafic. Mozna probowac dac kazdy inny reduktor obskakujacy taki silnik np. tur,silver,acr01,zeta n/s (z czego na zeta s da sie prawodopodobnie ustawic i 1,5 bara) i probowac stroic przy innym cisnieniu roboczym. Swoja droga 1,5 bara to katorga mechaniczna dla wtryskiwaczy. Decyzja nalezy do ciebie.
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 29 lis 2013, 16:01

Więc chyba jednak zdecyduję się na nowy. Ostatnio trochę podskoczyło mi spalanie ( nie chodzi tu o warunki pogodowe, po porównuje rok do roku). Czy to możliwe, że winą był właśnie ten parownik?
Jeszcze jedno pytanie. Który reduktor jest lepszy: genius 1500 czy może eco at90e? Widzę, że cena tego drugiego jest niższa, czy to oznacza, że jest słabszy (gorszy)?
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 29 lis 2013, 19:33

At90e to reduktor do 2 generacji.
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 29 lis 2013, 21:43

Bylem dzisiaj w innym warsztacie, gdzie na zapalonym silniku odpiął mi wężyk i miernikiem do gazu sprawdzał, czy nie ulatnia się gaz z rurki. Miernik nic nie pokazał, dlatego mechanik stwierdził, że to raczej któryś wtrysk puszcza gaz, bo gdyby to była wina parownika, to by się w takim przypadku ulatniał. Co o tym sądzisz <glupek2>
Znalazłem na alledrogo kilka tańszych reduktorów. Który z nich uważasz za najlepszy:
1. http://allegro.pl/reduktor-tomasetto-at ... 13003.html
2. http://allegro.pl/shark-1200-reduktor-d ... 09792.html
3. http://allegro.pl/reduktor-dream-omvl-c ... 04841.html
4. http://allegro.pl/reduktor-parownik-zav ... 25974.html
Myślisz, że da się coś z w/w założyć i normalnie jeździć?
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Postprzez Przemek323c » 29 lis 2013, 22:43

Mysle ze gdyby to byl wtrysk to mialbys dalej problem po zdjeciu rurki na noc.
Przemek323c
 

Postprzez Qdłaty25 » 1 gru 2013, 15:41

Jutro się wszystko okaże. Jestem umówiony z gazownikiem. Zobaczymy o co komon.
Pozdrawiam. Qdłaty25.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2008, 20:15
Posty: 202 (2/4)
Skąd: Stargard
Auto: M5 CR19 '10 dieselpower biała perła – była
Chwilowo: Hyundai I40 kombi 2014 rok 2,0 benzyna 178 KM
W poszukiwaniu Mazda 3 BL 2,0 benzyna w manualu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG