LPG w MPV

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez enkai » 15 lis 2011, 13:52

Z tego co napisałeś jasno wynika, że nie wiesz o czym pisałeś. Za pierwsze zdanie możesz odpowiadać z art. 212 KK. Reszta to jakieś ogólniki.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez gazparts » 17 lis 2011, 22:06

ramzes00 napisał(a):pg tech to nic innego jak stag !! wierna kopia../ tylko dodano kilka innych funkcji/ . w stagach a konkretnie w instalacjach polskich tylko sterowniki sa dobre podkreslam dobre. podzespoly sie dobiera a jak cos sie dobiera to wiadomo co potem wychodzi./gwarancja na wtryskiwacze to tylko przewaznie rok albo 20-30 tys kilometrow/. polecam zakladac instalacje markowe znanych producentow ,kapletne nie jakies dobieranki.lepiej przeplacic 400zl i mamy spokoj na dlugo!

dla mnie też ten post jest niezrozumiały
Co do gwarancji np to dużo zależy od warsztatu a nie od nazwy podzespołów
u nas w warsztacie dajemy gwarancję na wszystko 2 lata a na sterowniki stag nawet 3 lata :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez toomas » 1 gru 2011, 00:41

Czołem!
Juz zakupiłem MPV-kę 2,5V6 z LPG i mam z nim chyba pewien problem. Po wyjeżdżeniu gazu do zera i zatankowaniu na jakiejś małej stacyjce LPG samochód szarpie kiedy jadę równomiernie (nie dodaję ani nie ujmuję gazu). Dziwne jest też to, że po przejechaniu 110km, na orlenie dolali mi tylko 4l gazu i więcej nie chciało wejść. Dodam jeszcze że instalka jest z 2003r i nie rozłącza dystrybutora po dolaniu do pełna. To moje pierwsze LPG więc nie mam o tym zielonego pojęcia a jakieś rady czy wskazówki na pewno nie zaszkodzą :P
A czy w wersji hamerikanskyey (nie pamiętam nazwy) jest możliwość zamontowania butli w innym miejscu niż w bagażniku (tu gdzie jest miejsce na kanapę), bo szczerze mówiąc drażni mnie ten walec. Niby nie wielki bo ok 60l ale bym był szczęśliwszy gdyby go tam nie było :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez enkai » 1 gru 2011, 01:41

Może, skoro nie odbiło, weszło więcej niż z odbiciem w Orlenie? Może podbiera Ci benzynę albo przełącza na LPG tylko w określonych warunkach. Niczego wywróżyć się nie da. Sprawdź jaki masz sterownik, kup kabel, podłącz i zgraj ustawienia. Wtedy można będzie nad czym się zastanawiać.

Jeśli we wnęce Ci przeszkadza, to alternatywą jest w miejscu dojazdu. Popatrz u mnie, ale czy skłonny jesteś zamienić 60l na 20?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez toomas » 1 gru 2011, 09:31

szczerze mówiac to myślałem że wejdzie tam 30 pare literków ale jak tak to trzeba się zastanowić. a co do gazu to sprawdze wszystko dopiero w przyszłym tyg. na razie dzięki. <spoko>
Po długim czasie w końcu doszedłem co jest przyczyna moich problemów z gazem. Reduktor do wymiany i listwy wtryskowe choć do tych ostatnich nie jestem pewny w 100%. Teraz pytanie. Jaki reduktor kupić i czym się kierować bo przy LPG jestem zielony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez toomas » 28 kwi 2012, 10:19

tylko odświeżam ;p
Może ktoś będzie mógł mi pomóc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez hary31 » 28 kwi 2012, 19:26

Mam taką samą mazdę i zbiornik w miejscu koła zapasowego.
Ustawiony na 100% wchodzi ok 32 litrów
Jakby się uparł to da rade zainstalować tam zbiornik 40 litrowy ( o większej średnicy)
Acha o około 3 cm zmniejsza prześwit w stosunku do koła dojazdowego.
hary31
 

Postprzez enkai » 28 kwi 2012, 21:47

Jaki dokładnie masz ten zbiornik? Na certyfikacie masz podany model.
toomas pytał o reduktor. Jaki masz?
2 toomas
KME Silver pewno da radę :–). AC-R01 czerwony 250KM pewno też.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez enkai » 28 kwi 2012, 23:53

hary31,
Czy wrzuciłbyś jakieś fotki spod spodu?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez hary31 » 30 kwi 2012, 20:51

Reduktor Zavoli Zeta S
wtryskiwacze Valtek czerwony
Nie mogę zlokalizować papierów gazowych więc nie wiem jaki dokładnie jest zbiornik
Niestety nie mam dostępu do kanału więc fotek od spodu nie będzie ( może być z boku samochodu ale nie wiem jak wstawić fote)
Zużycie gazu miasto 18-20 litrów na 100 kilometrów
Trasa 13-13,7
hary31
 

Postprzez enkai » 30 kwi 2012, 23:15

No to Valteki Ci leją. W trasie, co jest miarodajne, ze dwa litry za dużo w stosunku do mojej a i tak uważam, że to za dużo.
Gdy będziesz kiedyś w warsztacie, to cyknij dla potomności.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez toomas » 2 maja 2012, 15:26

enkai napisał(a):Jaki dokładnie masz ten zbiornik? Na certyfikacie masz podany model.
toomas pytał o reduktor. Jaki masz?
2 toomas
KME Silver pewno da radę :–). AC-R01 czerwony 250KM pewno też.


No więc posprawdzałem i z reduktora nie mogę odczytać oznaczeń. Cała instalacja to bigas GIS na 5-6-8 cylindrów na pewno listwy wtryskowe to bigas. Jedno co wiem to cała instalacja nie była ruszana od momentu jej zamontowania tj. 10 lat temu (oczywiście prócz drobnostek typu czujnik temp gazu filtry i chyba nic poza tym)
Co do mojego zbiornika to nie mam papierów od niego i z tego powodu będzie wymieniany w niedalekiej przyszłości- problem ze szmalcem.
No i jeszcze taka sprawa w serwisie Nagas w Łodzi posprawdzali mi to wszystko i stwierdzili że do wymiany jest reduktor, listwy wtryskowe, filtry, wężyki no i chcieli za to wszystko 1400zł łącznie z regulacją. I teraz rodzą się kolejne pytania:
1 Czy ta cena nie jest aby wygórowana?
2 Ile czasu by zajęła wymiana tych elementów we własnym zakresie
3 Jeśli nie wiele czasu (a tak właśnie myślę) to czy nie było by sporo taniej pokusić się o takie rozwiązanie i później oddać samochód tylko do regulacji?
4 No i pytanie które najbardziej mnie ciekawi, czy może lepiej wymienić całą instalację, biorąc pod uwagę ze za wymianę butli i wężyków miedzianych zawołali ode mnie 700 – 800 zł a i wlew gazu przydałoby się przenieść pod klapkę wlewu paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez enkai » 2 maja 2012, 23:56

To masz Bigas. Poradź się u bananmina a jeśli będziesz pruć, to weź pod uwagę LPGTECH.
Litr czy nawet dwa więcej może się także okazać niespecjalnie kosztowne. To zalezy od sumarycznego nalotu.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez toomas » 14 lis 2012, 17:11

No to moja stara instalacja już padła a na pewno nie będzie dalej użytkowana. Trochę poczytałem, popytałem o tych instalacjach i zaciekawiła mnie jeszcze KME NEVO. Może wypowiecie się na temat tej instalacji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Wojtek » 14 lis 2012, 17:19

moze podpytasz w dziale LPG?
nie sadze, aby wielu uzytkownikow MPV-ki mialo stycznosc... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez toomas » 14 lis 2012, 18:42

No tak słuszna uwaga. pospieszyłem się trochę <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez Denis » 5 sty 2013, 12:10

Witam, jakie są "najlepsze", jednocześnie najprostsze instalacje LPG do MPV na dzień dzisiejszy ? Jedna z konfiguracji była podana w poście z końca 2010 lub początku 2011, a przez 3 lata sporo mogło się zmienić.

Nadal najlepiej w MPV 2,0 sprawdza się Stag ? JEśli tak to jaki ? Plus, premium ?
Z tego co widzę najlepiej dolozyć do tego Zavioli S, wtryski Hana zielone.
Zależy mi też na jak największej butli, ale widzę wlanie 50litrów w rzeczywistości chyba jest niemożliwe, a zależy mi na zasięgu rzędu 500km.

Pozdrawiam i licze na odpowiedzi
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 17:50
Posty: 16
Skąd: Wrocław / Zgorzelec
Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8

Postprzez enkai » 5 sty 2013, 17:30

Najlepsze i najprostsze to Prins i Omegas. Jednocześnie są to najdroższe instalacje.
Nieco tańsze i dające możliwości rozlicznych korekt i ustawiania to LPGTech, STAG 300 lub 4 czy KME Nevo. Po nich są różne niszowe rozwiązania które nie przebiły się raczej z powodów handlowo-reprezentacyjno-organizacyjnych niż deficytów.
Na samym dnie cenowym są kity oferowane przez producentów sterowników i reduktorów. Można kupić badziewny STAG 4 Eco z badziewnymi Valtekami i niewystarczającą czasem Alaską, STAG 300+ z badziewnymi Valtekami i Alaską j.w. oraz Tech 314 z badziewnymi Valtekami i Sharkiem. Zestawy to rzeczy budżetowe.

Zavolaki są dziwaczne z tymi ich sprężynkami zapychającymi przepływ gazu z upływem miesięcy. KME Silver chyba obskoczy Twoje auto.

Osobną sprawą jest nadawanie się STAGa do Mazd. W/g mnie nie nadają się do silników, które mają dzielone i to nie zawsze w równym stosunku czasy wtrysków. Z tym lepiej radzi sobie Tech, ponoć Agis i wspomniane na początku Omegas i Prins.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Guinness » 5 sty 2013, 19:52

Ja w swojej MPV 2.0 mam założoną instalację Lovato Smart . Zakładana była w czerwcu 2011 i do tej pory ma przejechane około 25 tyś. km. . Oprócz zalecanych przeglądów gwarancyjnych do instalacji się nie dotykam , a spalanie jest na poziomie 9 l. lpg ( spokojna jazda na trasie ) – 11,5 l. lpg ( w ruchu miejskim ) . Na obecny dzień to koszt takiej instalacji to około 2400 zł. Zbiornik ma 47 l. z czego wchodzi do niego 40-42 l. lpg . Lovato Smart obsługuje zubożenie Mazdy .
-zbiornik http://www.drypa.pl/produkt1066_ZBIORNI ... Stako.html
-instalacja LPG – Lovato Smart – http://www.drypa.pl/produkt4028_WTRYSKI ... indry.html
– wielozawór – http://www.drypa.pl/produkt319_WIELOZAW ... mplet.html
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2011, 21:31
Posty: 662 (0/4)
Skąd: Skarżysko Kamienna
Auto: Była Mazda MPV
Jest Opel Astra H

Postprzez Denis » 5 sty 2013, 20:07

Dzięki za odpowiedzi.
Prinsa i Omegasa do auta za 10tys nie będę montował, bo to bez sensu. Ci innego jak auto jest kilkuletnie.... Dotychczas jeżdżę na KME Diego w Mitsu Galant 2000r 2,0tiptronic i działa bez zarzutu, ale jakoś nowsze KME Nuvo za 2500 do mnie nie przemawia.

Natomiast STAG 4 jest stosunkowo prosty, chyba jedna z najbardziej rozpowszechnionych instalacji i można ją wszędzie od ręki podłączyć, a nawet samemu. Do tego dość tania i wystarczająca.

Decyzja w takim razie pójdzie na STAGa 4, wtryski Hana zielone i reduktor ac r01 r
Lecz mam jeszcze tydzień.
Czy w praktyczne, dokładnie w MPV odczuje rożnice którą ma między sobą stag plus i premium ? Wiem, że namawiają do tych droższych, tylko czy jest sens w MPV.

Odnośnie butli, kolega bananmim również polecił 630/200, lecz mówił też, że na upartego wejdzie butla 55litrów czyli 630/220. Rzeczywiśćie wejdzie do niej te 47-48 litrow, więc koło 450 km w trasie myślę, że na tym zrobię.
Jakie macie u siebie największe butle ?

Dzięki Wam bardzo za pomoc ! :)
Na pewno dołącze do grona aktywnych klubowiczów, bo w przeciwieństwie do forum Mitsubishi jest tutaj przyjemna, pomocna atmosfera :)
Początkujący
 
Od: 2 sty 2013, 17:50
Posty: 16
Skąd: Wrocław / Zgorzelec
Auto: MPV 11.99 2,0 B+LPG
MR2 SW20 2,0 156KM
Lexus GS430 Ltuned V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy LPG