Od ostatniego czasu niepokoi mnie bardzo pewien fakt. Nie wiem jak to jest w Mazdzie, ale wydaje mi się że nie powinno tak być. Mianowicie, po przekroczeniu prędkości 100 – 110 km/h wyraźnie wzrasta temperatura silnika. Po ok. 10 min jazdy z prędkością 110 km/h temperatura sięga w okolice krytycznej. Czy u was też tak jest ? Przypuszczam, że nie. Więc co może być przyczyną ? Prawdą jest że na dworzu był upał, ale bez przesady.
Poniżej przedstawiam zdjęcia które mam nadzieje zilustrują moj problem:
Będe wdzięczny za wszelkie info.
Ps. Olej wymieniony tydzień temu, płyn chłodniczy wymieniany 09.2004 r (6000 km temu) , filtr powietrza wymieniany jak płyn chłodniczy (nie widać by był zbytnio brudny).
Pozdrawiam
Wysoka temperatura silnika – termostat
Strona 1 z 1
No ja się nie znam wiem tylko że u mnie temperatura raczej nie przekracza połowy oczywiście przy jeździe a nie w korkach... Na moje oko to nie wygląda to za dobrze przy takiej prędkości ale nie mnie oceniać tylko fachowcowi...
pozdr.
pozdr.
- Od: 6 paź 2004, 19:37
- Posty: 14
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 121 DB 1.1 1992r.
u mnie maksymalnie temperatura jak na drugim zdjeciu, a wlasciwie ciagle taka jest niezmiennie jak sie silnik nagrzeje, tak wiec:
sprawdz
1.ilosc plynu chlodzazcego, ewentualnie uzupelnij /mozliwe przecieki?/
2.sprawdz czy zalaczaja Ci sie wentylatorki /kurcze, czy w tej madzi sa elektrowentylatory? cholera nie sprawdzilem u sie!...
3.moze termostat? jak bedzie troche za duza temperatura, to postukaj lekko jakims tepym narzedziem w niego, moze sie przestawi i temperatura zacznie spadac, no to wtedy do wymiany go..
4.pompa wodna? ale to juz bez rozbierania nie spradzisz...
no albo zapowietrzony uklad, ale to nie powinno sie zdarzyc wlasciwie...
sprawdz
1.ilosc plynu chlodzazcego, ewentualnie uzupelnij /mozliwe przecieki?/
2.sprawdz czy zalaczaja Ci sie wentylatorki /kurcze, czy w tej madzi sa elektrowentylatory? cholera nie sprawdzilem u sie!...
3.moze termostat? jak bedzie troche za duza temperatura, to postukaj lekko jakims tepym narzedziem w niego, moze sie przestawi i temperatura zacznie spadac, no to wtedy do wymiany go..
4.pompa wodna? ale to juz bez rozbierania nie spradzisz...
no albo zapowietrzony uklad, ale to nie powinno sie zdarzyc wlasciwie...
mazda 121 DB08 1.3 16v Canvas Top laguna blue
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
I miejsce 1/4mili mazdamini 10-XI-2007
z madzia bylismy juz w: D CZ A I LT LV EST UA MD TMR SK
jak szalec, to szalec
- Od: 15 mar 2005, 14:21
- Posty: 400
- Skąd: nowa praga
- Auto: kosmetyczka
sprawdzales moze tak banalna rzecz jak czystosc chlodnicy... bo mozliwe ze przy szybszej jezdzie wentylator nie jest w stanie schodzic plyny w niej bo poprostu jes brudna...... jak tak to male mycie pod cicnieniem zalatwi sprawe....
- Od: 8 mar 2005, 20:58
- Posty: 223
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992
Za wysoko ,znacznie za wysoko.Poszukaj na forum 3/323/mx3-było o tym wiele razy.Może termostat wisi?!Opcji kupa.W każdym razie przynajmniej w 323 (silniki przecież często te same) wskaźnik powinien być w tak ok. 4/7 skali.Lepiej to szybko załatwić bo przegrzanie silnika to poważna sprawa ,rozszczelniony silnik,uszczelki do wymiany – kupa kasy.Pozdrowienia.
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
w sumie tak jak poprzednicy mowili:
– sprawdz poziom plynu w chlodnicy
– termostat – czy OK (w sumie tu koszt niewielki wiec jak masz pare groszy i jakiekolwiek watpliwosci co do tej czesci to wymien)
– chlodnica (czy czysta i drozna – to drugie to troche wiecej klopotu zeby sprawdzic)
– pompa czy OK
– wentylator czy sie zalacza (moze czujnik temp cieczy masz walniety)
– szczelnosc ukladu (czy nie ma przedmuchow z cylindrow – najprosciej sprawdzisz lookajac na waz czy nie puchnie)
– szczelnosc glowicy
– szczelnosc bloku
– sklaowanie wskaznika (tez sie zdarza)
wymienilem wszystko co mi do glowy przyszlo a co wg mnie moze powodowac grzanie silnika. obys nie musial wszystkich przerabiac jak cos pominalem to inni dopisza
– sprawdz poziom plynu w chlodnicy
– termostat – czy OK (w sumie tu koszt niewielki wiec jak masz pare groszy i jakiekolwiek watpliwosci co do tej czesci to wymien)
– chlodnica (czy czysta i drozna – to drugie to troche wiecej klopotu zeby sprawdzic)
– pompa czy OK
– wentylator czy sie zalacza (moze czujnik temp cieczy masz walniety)
– szczelnosc ukladu (czy nie ma przedmuchow z cylindrow – najprosciej sprawdzisz lookajac na waz czy nie puchnie)
– szczelnosc glowicy
– szczelnosc bloku
– sklaowanie wskaznika (tez sie zdarza)
wymienilem wszystko co mi do glowy przyszlo a co wg mnie moze powodowac grzanie silnika. obys nie musial wszystkich przerabiac jak cos pominalem to inni dopisza
V6 is the BE(A)ST
Pozdrawiam
Piotrek
Pozdrawiam
Piotrek
- Od: 30 sie 2004, 12:52
- Posty: 153
- Skąd: Zależy dokąd jadę
- Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6
Przy 110km/h przelot powietrza przez chłodnicę jest duży i nie potrzeba wentylatora.
Włącz na maxa ogrzewanie i sprawdź co się stanie. Jeśli nie będzie Ci grzać w środku mocno to być może pompa chłodziwa jest padnięta...
Wydaje mi się, że masz albo zapchaną chłodnicę albo padnięty termostat.
Nagrzewnica to mniejsza chłodnica, jak dasz ogrzewanie to ona odprowadza ciepło – masz zapchaną chłodnicę
Włącz na maxa ogrzewanie i sprawdź co się stanie. Jeśli nie będzie Ci grzać w środku mocno to być może pompa chłodziwa jest padnięta...
Wydaje mi się, że masz albo zapchaną chłodnicę albo padnięty termostat.
Mayor napisał(a):u mnie jest to samo, jedyne wyjście jakie znalazłem to włączenie ogrzewania, wtedy temperatury odrazu spada i nie rośnie nawet przy 150km/h dlatego dałem sobie spokoj z szukaniem jakichs awarii
Nagrzewnica to mniejsza chłodnica, jak dasz ogrzewanie to ona odprowadza ciepło – masz zapchaną chłodnicę
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości