Wysoka temperatura silnika – termostat

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Marbert » 5 lip 2005, 21:29

Od ostatniego czasu niepokoi mnie bardzo pewien fakt. Nie wiem jak to jest w Mazdzie, ale wydaje mi się że nie powinno tak być. Mianowicie, po przekroczeniu prędkości 100 – 110 km/h wyraźnie wzrasta temperatura silnika. Po ok. 10 min jazdy z prędkością 110 km/h temperatura sięga w okolice krytycznej. Czy u was też tak jest ? Przypuszczam, że nie. Więc co może być przyczyną ? Prawdą jest że na dworzu był upał, ale bez przesady.

Poniżej przedstawiam zdjęcia które mam nadzieje zilustrują moj problem:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Będe wdzięczny za wszelkie info.

Ps. Olej wymieniony tydzień temu, płyn chłodniczy wymieniany 09.2004 r (6000 km temu) , filtr powietrza wymieniany jak płyn chłodniczy (nie widać by był zbytnio brudny).

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2004, 22:40
Posty: 50
Skąd: Pruszków
Auto: Jedyny słuszny – służbowy

Postprzez redss » 10 lip 2005, 21:15

No ja się nie znam wiem tylko że u mnie temperatura raczej nie przekracza połowy oczywiście przy jeździe a nie w korkach... Na moje oko to nie wygląda to za dobrze przy takiej prędkości ale nie mnie oceniać tylko fachowcowi...
pozdr.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2004, 19:37
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 121 DB 1.1 1992r.

Postprzez yari » 12 lip 2005, 00:26

u mnie maksymalnie temperatura jak na drugim zdjeciu, a wlasciwie ciagle taka jest niezmiennie jak sie silnik nagrzeje, tak wiec:
sprawdz
1.ilosc plynu chlodzazcego, ewentualnie uzupelnij /mozliwe przecieki?/
2.sprawdz czy zalaczaja Ci sie wentylatorki /kurcze, czy w tej madzi sa elektrowentylatory? cholera nie sprawdzilem u sie!... :|
3.moze termostat? jak bedzie troche za duza temperatura, to postukaj lekko jakims tepym narzedziem w niego, moze sie przestawi i temperatura zacznie spadac, no to wtedy do wymiany go..
4.pompa wodna? ale to juz bez rozbierania nie spradzisz...

no albo zapowietrzony uklad, ale to nie powinno sie zdarzyc wlasciwie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2005, 14:21
Posty: 400
Skąd: nowa praga
Auto: kosmetyczka

Postprzez malolatek38 » 26 sie 2005, 13:35

sprawdzales moze tak banalna rzecz jak czystosc chlodnicy... bo mozliwe ze przy szybszej jezdzie wentylator nie jest w stanie schodzic plyny w niej bo poprostu jes brudna...... jak tak to male mycie pod cicnieniem zalatwi sprawe.... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2005, 20:58
Posty: 223
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 121 rok 24 grudnia 1992

Postprzez LUP » 28 sie 2005, 07:34

Za wysoko ,znacznie za wysoko.Poszukaj na forum 3/323/mx3-było o tym wiele razy.Może termostat wisi?!Opcji kupa.W każdym razie przynajmniej w 323 (silniki przecież często te same) wskaźnik powinien być w tak ok. 4/7 skali.Lepiej to szybko załatwić bo przegrzanie silnika to poważna sprawa ,rozszczelniony silnik,uszczelki do wymiany – kupa kasy.Pozdrowienia.
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez ptrklm » 4 wrz 2005, 22:33

w sumie tak jak poprzednicy mowili:

– sprawdz poziom plynu w chlodnicy
– termostat – czy OK (w sumie tu koszt niewielki wiec jak masz pare groszy i jakiekolwiek watpliwosci co do tej czesci to wymien)
– chlodnica (czy czysta i drozna – to drugie to troche wiecej klopotu zeby sprawdzic)
– pompa czy OK
– wentylator czy sie zalacza (moze czujnik temp cieczy masz walniety)
– szczelnosc ukladu (czy nie ma przedmuchow z cylindrow – najprosciej sprawdzisz lookajac na waz czy nie puchnie)
– szczelnosc glowicy
– szczelnosc bloku
– sklaowanie wskaznika (tez sie zdarza)

wymienilem wszystko co mi do glowy przyszlo a co wg mnie moze powodowac grzanie silnika. obys nie musial wszystkich przerabiac :D jak cos pominalem to inni dopisza
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Mayor » 22 wrz 2005, 18:34

u mnie jest to samo, jedyne wyjście jakie znalazłem to włączenie ogrzewania, wtedy temperatury odrazu spada i nie rośnie nawet przy 150km/h :) dlatego dałem sobie spokoj z szukaniem jakichs awarii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2004, 19:50
Posty: 87
Skąd: Sieniawa /k. Rzeszowa
Auto: Mazda 121 1.4 16V CanvasTop

Postprzez Gość » 15 lis 2005, 17:49

Miałem taki sam problem. wymieniłem pompę i jest OK
Gość
 

Postprzez brii » 15 lis 2005, 21:59

Przy 110km/h przelot powietrza przez chłodnicę jest duży i nie potrzeba wentylatora.
Włącz na maxa ogrzewanie i sprawdź co się stanie. Jeśli nie będzie Ci grzać w środku mocno to być może pompa chłodziwa jest padnięta...

Wydaje mi się, że masz albo zapchaną chłodnicę albo padnięty termostat.

Mayor napisał(a):u mnie jest to samo, jedyne wyjście jakie znalazłem to włączenie ogrzewania, wtedy temperatury odrazu spada i nie rośnie nawet przy 150km/h dlatego dałem sobie spokoj z szukaniem jakichs awarii

Nagrzewnica to mniejsza chłodnica, jak dasz ogrzewanie to ona odprowadza ciepło – masz zapchaną chłodnicę :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Marbert » 2 gru 2005, 14:51

Problem byl blachy acz kosztowny, wymieniona chlodnica (podczas przegladu sie rozpadla :) ) i termostat. Wysoka temperatura przeminela w niepamiec <jupi>

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2004, 22:40
Posty: 50
Skąd: Pruszków
Auto: Jedyny słuszny – służbowy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121