Strona 1 z 1

Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 11 paź 2011, 20:32
przez hektorek
Czy wymiana sprzęgła lub samej tarczy jest możliwa bez wyciągania skrzyni biegów. Spotkałem się z opinią, że wystarczy tylko rozchylić układ silnik – skrzynia i samą tarczę da się wymienić.
Jeśli ktoś wymieniał sam sprzęgło to proszę o radę i informację czy jest to bardzo skomplikowane czy też dam sobie radę sam na kanale.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 3 gru 2011, 11:34
przez Morus
Właśnie przymierzam się do wymiany całego sprzęgła z łożyskiem tarcza i dociskiem. Co do "rozchylania" to jakiś partyzancki sposób <oczy> Przeglądałem manuala i tam ładnie jest opisane nawet przyrządy itp <nauka> . Ja kanału nie mam ale kilka pustaczków powinno mi wystarczyć. Zazwyczaj staram się sam przeprowadzać naprawy w mojej Maździe bo to dosyć proste autko ale warto poczytać trochę instrukcję. O ile się nie mylę dorwałem ją z tego forum tylko po angielsku.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 3 gru 2011, 22:26
przez hektorek
No to do roboty......... ja jeszcze nie wymieniłem sprzęgła i jeśli Ty dasz radę sam to zrobić to myślę że i ja sobie z tym poradzę. Moja Madzia ciągle jeżdzi i chyba poczekam z tym do wiosny, ale cenne wskazówki zawsze się przydadzą. Instrukcję po angielsku też znalazłem ale niestety moja znajomość tego języka jest kiepska. :)

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 3 gru 2011, 23:17
przez cadzzilac77
podczas puszczania sprzęgła słychać (nie za każdym razem) mocne głuche uderzenie, jakby ktoś większym młotkiem huknął w sprzęgło ;), to są oznaki zurzytego sprzęgła, łożyska czy luźnej linki od sprzęgła?
biegi nie wyskakują.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 4 gru 2011, 00:47
przez Morus
A nie styka Ci jakiś element o ramę ? Nie koniecznie to może być od sprzęgła jak będzie zużyty wahacz to też klekocze. Ja tam takim mechanikiem nie jestem ale jeśli coś w sprzęgle Ci klepie to raczej docisk?? bo łożysko huczy, świszczy, szumi przynajmniej takie przypadki ja spotkałem.

Jutro trochę popuszczę linkę żeby przewalczyć jeszcze trochę kilometrów (pod większą górkę ma ciężko wystartować). Akurat niedawno wywalił mi korek wlewu oleju i wszystko zarzygane olejem + kurz itp... skrzynia zaklejona ,że nie widać gdzie śrubki :| Ale przy okazji zauważyłem, że osłona przegubu strzelona to trzeba wymienić jak będę ja zrzucać skrzynie. Myślę że przy amatorskich pracach to z 2 dni roboty po robocie :D .

Znalazłem zestaw sprzęgła na bank made in china :
http://allegro.pl/sprzeglo-zestaw-mazda-121-i-ii-90-96-komplet-srl-i1887635800.html
i utargowałem na 180zł z wysyłką ale poza allegro zamówienie na maila. Moja maździor za długo nie pojeździ (korozja) to wydaje się być opłacalna inwestycja.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 4 gru 2011, 14:11
przez cadzzilac77
Morus napisał(a):A nie styka Ci jakiś element o ramę ? Nie koniecznie to może być od sprzęgła jak będzie zużyty wahacz to też klekocze. Ja tam takim mechanikiem nie jestem ale jeśli coś w sprzęgle Ci klepie to raczej docisk?? bo łożysko huczy, świszczy, szumi przynajmniej takie przypadki ja spotkałem.

Jutro trochę popuszczę linkę żeby przewalczyć jeszcze trochę kilometrów (pod większą górkę ma ciężko wystartować)...


podczas ruszania z miejsca, puźniej dwójka, trójka i za (prawie) każdym razem- ŁUB! jak bym sprzęgło puścił w systemie zero jedynkowym, czyli wysprzęglony- zesprzęglony (bez stanu półsprzęgła).

moja z kompletem pasażerów ma problemy z nabieraniem prędkości, czasami jak jadę sam, sprawia wrażenie jakby połowa koni poszła na pastwisko. może sprzęgło się ślizga? :|
walnięty docisk i luźna linka?

Morus napisał(a):...http://allegro.pl/sprzeglo-zestaw-mazda-121-i-ii-90-96-komplet-srl-i1887635800.html
i utargowałem na 180zł z wysyłką ale poza allegro zamówienie na maila. Moja maździor za długo nie pojeździ (korozja) to wydaje się być opłacalna inwestycja.

prawdę mówiąc, stan blach w mojej jest podobny. nie wiem kiedy będę miał środki na blacharza, ale w dobie kryzysu... dobre wyjście.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 5 gru 2011, 00:17
przez Morus
podczas ruszania z miejsca, puźniej dwójka, trójka i za (prawie) każdym razem- ŁUB! jak bym sprzęgło puścił w systemie zero jedynkowym, czyli wysprzęglony- zesprzęglony (bez stanu półsprzęgła).



Hmm dziwne masz z tym sprzęgłem musiał by się jakiś znawca odezwać ale widocznie coś ma gdzieś luz. Wiesz przy sprzęgle jest kilak elementów pośrednich więc może gdzieś trzeba wyczyścić/nasmarować? Coś może blokować sprzęgło i potem nagle puszcza stąd brak efektu półsprzegła??

moja z kompletem pasażerów ma problemy z nabieraniem prędkości, czasami jak jadę sam, sprawia wrażenie jakby połowa koni poszła na pastwisko. może sprzęgło się ślizga? :|
walnięty docisk i luźna linka?


Ja mam objaw ślizgania się sprzęgła np podczas wyprzedzania 3-4 bieg opór a obroty nagle tak z 3tys do 6 a prędkość stoi <oczy> Spróbuj poluźnić trochę linkę (ale bez przesady) ona jest troszkę upięta zawsze coś pomoże.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 5 gru 2011, 12:20
przez damage.inc
w mojej 121 db ślizga się sprzegło na każdym biegu, trzeba delikatnie jeździć.
Kupiłem cały zestaw w Fox-ie w Rzeszowie:
tarcza OE KIA,
łożysko jakieś z IC (nie wygląda rewelacyjnie, ale mazda długo już nie pojeździ więc nie inwestowałem za bardzo)
i docisk OE Mazda – całość za 190zł,
dzisiaj jedzie do mechanika, zobaczymy jak będzie się sprawowało po wymianie.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 5 gru 2011, 15:36
przez Morus
Czyli cenowo za części podobnie. A możesz powiedzieć ile Cie mechanik skasuje za wymianę ? Czy cene dopiero powie po robocie hehe.

Re: Wymiana tarczy sprzęgła

PostNapisane: 7 gru 2011, 15:02
przez damage.inc
270zł skasował