Nowy rekord spalania 13,5/100

Mazda 121 1991–1996

Postprzez Morus » 24 gru 2008, 02:39

Mi paliła 10 na 100 winą były wycieki z baku oraz przewodu powrotnego z gaźnika. Radzę dokładnie przyjrzeć się podwoziu czy nie ma z przewodów wycieków , nie czuć zapachu benzyny itp. Aktualne spalanie około 8l miasto.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez angelus41 » 18 sty 2009, 20:18

ja mam mazde 121 z motorem 1.4 – 16 v – ostatnio zalałem 10 litrów i przejechałem 140 km. i co gorsza spaliła mi wszystko.... pytanie.. co zrobić, zeby paliła mi mniej. Sprzedawca mi powiedział, że jak będę jechał ekonomicznie to zmieszcze się w 5 litrach. Chciałem to sprawdzić... wsiadam i jadę 2500 obrotów i zmiana biegu, następnie prędkość do 100 km/h i co?? i <dupa> 10 litrów poszło z dymem.... a powinno coś zostac.... :( co mogę zrobić, żeby zmniejszyć spalanie?? żeby było naprawdę ekonomicznie??
turkusowa mazda 121 z otwieranym dachem :) Maszyna do jazdy w lato Jako kabrio, a także dobry na tor wyścigowy :D
PiĘkNe AuTo xD

Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy :)
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 19:53
Posty: 13
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 121 B3 1.4 – 16 V Pb

Postprzez ReNOz » 19 sty 2009, 01:18

W tym temacie chyba wszystko zostało już napisane ;) Przede wszystkim lambda no i zależy jak długo Ci się nagrzewa i jakie ma obroty
Ahura Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 09:09
Posty: 48
Skąd: Żywiec
Auto: BMW e30, 324d/A, 1985 r.
BMW e60, 545i
Mazda 121 DB

Postprzez angelus41 » 19 sty 2009, 16:29

Mój ojciec ma nową sondę lambda od audi 80, mówi, że powinna pasować, ale szczerze powiem, że nie bardzo chce mi się wierzyc... Mimo wszystko jestem zadowolony z autka :)
Sprawdzę tą sondę i zobaczymy czy będzie działać
turkusowa mazda 121 z otwieranym dachem :) Maszyna do jazdy w lato Jako kabrio, a także dobry na tor wyścigowy :D
PiĘkNe AuTo xD

Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy :)
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 19:53
Posty: 13
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 121 B3 1.4 – 16 V Pb

Postprzez Morus » 1 lut 2009, 18:45

ja wymieniłem tłumik bo był dziurawy i 1 litr mniej , potem błędy , zbieżność kół , hamulce , wyważenie opon , i spalanie w granicy 8-9litrow miasto i 5,5 trasa.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez angelus41 » 1 lut 2009, 20:24

no musze przyznać, że wczoraj byłem miło zaskoczony. Zatankowałem do pełna, przejechałem równe 100 km i zatankowałem znowu. I Ile?? 5 litrów :) naprawdę miło mnie zaskoczyło :) :D
turkusowa mazda 121 z otwieranym dachem :) Maszyna do jazdy w lato Jako kabrio, a także dobry na tor wyścigowy :D
PiĘkNe AuTo xD

Kolejny szczęśliwy posiadacz mazdy :)
Początkujący
 
Od: 18 sty 2009, 19:53
Posty: 13
Skąd: Białogard
Auto: Mazda 121 B3 1.4 – 16 V Pb

Postprzez ReNOz » 2 lut 2009, 17:04

A co naprawiłeś?
Ahura Mazda
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 09:09
Posty: 48
Skąd: Żywiec
Auto: BMW e30, 324d/A, 1985 r.
BMW e60, 545i
Mazda 121 DB

Postprzez Kmieciu4ever » 2 lut 2009, 17:58

pewnie jechał ekonomicznie...
2002 MX-5 NBFL Phoenix 1.6
1995 121 DB GLX 1.4i 16V
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 wrz 2007, 13:44
Posty: 26
Skąd: Poznań
Auto: 1995 121 DB GLX 1.4i 16V

Postprzez andrzej-w » 2 lut 2009, 18:58

jak w trasie, to nic nadzwyaczajnego :P auto leciutkie, motor dosc mocny, wiec wiecej nie powinna palic niz 5-5.5L/100 ;p jak w cyklu mieszanym tyle koledze spalila, to pogratulowac
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez Morus » 5 lut 2009, 00:23

Niestety te autka miejskie są tylko z wyglądu nie z ekonomiki :D w mieście to smok szczególnie na krótkich trasach a takie często robię ;/
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2008, 19:14
Posty: 52
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda 121/2

Postprzez exe » 10 sie 2009, 19:08

Moja 121 pali od 7 do 8 max, przy dość dynamicznej jeździe. Wydaje mi się że przy małej mocy silnika dość duże znaczenie ma typ opon jakie sie uzywa, na starych oponach paliła więcej :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 sie 2009, 17:43
Posty: 10
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Mazda 121 mk3 ZQ

Postprzez drnorbk » 13 sie 2009, 08:54

yari napisał(a):bkapustwynik ladny osiagnales :)
ja niezaleznie od stylu jazdy zuzywam teraz 7,5l /opony.../
ale na wezszych raza zszedlem do 6l w trasie, ale to jada bardzo spokojna byla :)


Byliśmy nasza Madzia 121 DB 1,3 z 93 roku, w tym roku na wczasach nad morzem. W tamta strone – czesto otwarte okna, jazda z predkoscia maksymalna 130 km/h – spalila około 6,8 litra na 100km. Powrót – okna otwierane rzadko, prędkosc maksymalna 110 km/h – spaliła około 6,1 litra na 100 km <jupi>
W miescie – trasa Józefów – Warszawa i z powrotem – pali około 8 litrów na 100km, teraz latem a zima zobaczymy ;)
Pozdrawiam

Dr Norbk
Początkujący
 
Od: 21 maja 2008, 11:22
Posty: 5
Skąd: Józefów k. Otwocka
Auto: Mazda 121 93 r.

Postprzez andrzej-w » 14 sie 2009, 11:36

sporo, 80% trasa 20% miasto spalanie 6 L /100 (male oponki, ssanie na 1000rpm)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez syla » 31 sie 2009, 18:34

witam, ja tu pierwszy raz. mam mazdziuche 2 i pół roku, na trasie paliŁA 5.5 l , w mieście paliŁA 6-7 l, teraz chyba pobiłam rekord- ostatnio jak policzyłam wyszło 15 l, czyli dobry czołg. A poniewaz niestety sie nie znam,obejrzało ja paru mechaników. Tylko każdy mówi co innego....– silniczek krokowy, – sonda lambda, – a trzeci mówi że; wtrysk, regulator wolnych obrotów i potencjometr przepustnicy.Nie wiem kogo słuchać!!!!! mazdziucha szarpie, nie mam obrotomierza ale czasami jakby gasła, ledwo ciagnie jakby nie wiedziała że ja dodaje gazu(przeważnie na dwójce) i ten straszny czarno-niebieski dym z tyłu. POMOCY <płacze> I wytłumaczcie mi co oznaczaja te literki-B1, B2, to poprawie profil
syla
 

Postprzez strOOs » 31 sie 2009, 23:14

syla B1 to silnik 1.1, B3 to silnik 1.3 :)

Moze to byc wiele spraw, od sondy lambda przez przeplywomierz, po kiepskie swiece, kopulke rozdzielacza itd itp.
Najlepiej wybrac sie do dobrego mechanika :)

Co do sondy to sprawdzi to elektryk, co do przeplywomierza to jakis kolega, ktory wie cokolwiek o autach moglby to zrobic. Tak samo kopulka i palec rozdzielacza sa do sprawdzenia domowa metoda.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez syla » 1 wrz 2009, 09:07

Dzięki bardzo. świece mam wymienione, kabelki też. zapomniałam dodać że zapala za drugim razem albo jak parę razy nacisnę gaz, ale dzis sprawdze z mechanikiem ( podwórkowym) to o czym wspomniałeś :)
syla
 

Postprzez andrzej-w » 3 wrz 2009, 12:50

syla, jak spalalanie tak drastycznie wzroslo i szarpie to najprawdopodobniej sonda daje ciala :p a tak sie sklada, ze mam taka na sprzedaz, wiec jak bylaby potrzeba to oddam po taniosci :)

dla pewnosci, nalezaloby sprawdzic ja u elektromechanika, lub domowym sposobem odczytac ewent kody bledow z kompa auta (wystarczy zalatwic: diode 12v i krotki kabelek )
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez strOOs » 17 wrz 2009, 23:59

andrzej-w mozna tez wpiac sie w diode ale ma szybkozmienna charakterystyke i miernik nie wychwyci skokow.

syla sonda powina miec napiecie od 0 do 1 Volta w calym cyklu pracy, jesli sie wychyla poza te pomiary to masz walnieta sonde.

Tu masz jak odczytac kody bledow: http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/w ... .php?c=obd
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez graffman » 25 wrz 2009, 09:57

Moja mazda pali 20l.
Komputer pokazał kod błędu 08 – przepływomierz, czy po jego wymianie sytuacja powinna wrócić do normy?
Nie ma żadnych wycieków, ale z rury leci czarny dym ( przepalone paliwo? )

Nie wiem co dalej z tym robić..
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2009, 07:32
Posty: 11

Postprzez strOOs » 25 wrz 2009, 10:36

Powinno wrocic do normy. Rozbierz go wpierw i zobacz w jakim jest stanie, moze uda sie go uzdatnic.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 2 / 121