Strona 1 z 1

Auto nie trzyma wolnych obrotów (ok. 2k rpm/min)

PostNapisane: 17 maja 2004, 15:48
przez To///ek
Maly problem w 121 1.4 16V – czasami nie spadaja wolne obroty, dopiero po przegazowaniu spadaja do 750 a tak trzymaja sie w okolicach 2000. Gdzies czytalem, ze to linka sie zawiesza(?). Koncowke linki prysnalem WD40 ale nic to nie dalo. :(

PostNapisane: 18 maja 2004, 14:04
przez adam626
u mnie (gaźnik) jak długo jeżdzę na LPG bez przełaczania na PB coś się zaczyna zacinac w gaźniku i obroty utrzymują się w granicach 1500-2000. Wystarczy przełaczyć na PB wypalić jeden gaźnik i wszystko wraca do normy. Dodatkowo jest u mnie tłumik przepustnicy który ma za zadanie aby po puszczeniu pedału gazu (od mniej więcej 2000 tyś obrotów) przepustnica zamykała się powoli a nie gwałtownie. Kiedyś się zaciął i był podobny efekt i tu wystarczyło WD-40

Re: Wolne obroty ~2000

PostNapisane: 27 maja 2004, 10:54
przez To///ek
Po wymianie wszytkih filtrow, swiec, przezyszczeniu kopulki zaplonowej Kaczuszka zaczela nierowno pracowac, tzn. na wolnych obrotach ma wahania +/– 100 obrotow. Gdzie szukac przyczyny (elektronika?). Powinienem jeszcze dostac przewody WN, moze tu tkwi problem. Moze ktos cos podpowiedziec?

PostNapisane: 2 cze 2004, 12:31
przez grzesiek75
ja w swojej 121 tez to przerabiałem :) i to własnie tłumnik przepustnicy, czasami juz było tak ze przy zmianie biegów obroty wzrastały a potem dopiero spadały WYSTARCZY TROSZKE POPSIKAC WD40

PostNapisane: 3 cze 2004, 08:17
przez To///ek
grzesiek75 napisał(a):ja w swojej 121 tez to przerabiałem :) i to własnie tłumnik przepustnicy, czasami juz było tak ze przy zmianie biegów obroty wzrastały a potem dopiero spadały WYSTARCZY TROSZKE POPSIKAC WD40

W ktorym miejscu jest ten tlumik?

tłumnik

PostNapisane: 3 cze 2004, 11:03
przez grzesiek75
to jest to co wyhamowuje przepustnice przed gwałtownym spadkiem obrotów (taki mały amortyzatorek który hamuje to koło z linką)

Re: tłumnik

PostNapisane: 3 cze 2004, 11:28
przez To///ek
grzesiek75 napisał(a):to jest to co wyhamowuje przepustnice przed gwałtownym spadkiem obrotów (taki mały amortyzatorek który hamuje to koło z linką)

Sprobuje to prysnac WD40. Dzieki.

Re: tłumnik

PostNapisane: 7 cze 2004, 11:39
przez To///ek
grzesiek75 napisał(a):to jest to co wyhamowuje przepustnice przed gwałtownym spadkiem obrotów (taki mały amortyzatorek który hamuje to koło z linką)

Jezeli chodz taki z gumowa harmonijka to: psikalem, ruszalem, smarowalem i... nic :(.
Ten amortyzatorek jest zapewne nierozbieralny?

PostNapisane: 7 cze 2004, 18:16
przez xXx
Wpisz w wyszukiwarce TPS...

PostNapisane: 9 cze 2004, 09:46
przez To///ek
PatrykK napisał(a):Wpisz w wyszukiwarce TPS...

Smochod mial 'plywajace' wolne obroty i byl u elekromechanika.
Po powrocie obroty sa stabilne, ale ciagle wystepuje ten problem z wysokimi wolnymi obrotami.

Problem z mazdą 121 glx 92/1-punktowy

PostNapisane: 2 lip 2004, 18:30
przez Gość
Po uruchomieniu silnika obroty 2000/2300 powoli spadają
1200/1500.
temperatura w normie , słychać cykanie obroty to spadną to wzrastają
brak stabilizacji.
gdzie znajdę schematy lub opisy instalacji , jaki kąt wyprzedzenia zaplonu :(

PostNapisane: 2 lip 2004, 19:05
przez Smirnoff
1) mało płynu w układzie chłodzenia
2) źle ustawiony TPS
3) nieszczelny dolot
4) masz LPG ??

Pozdro
SM

PostNapisane: 2 lip 2004, 21:41
przez Gość
plynu dosyć.
mało zorientowany. co to jest tps?
dolot sprawdzę !
nie posiada lpg
dzięki proszę wyrozumiałość !!

PostNapisane: 2 lip 2004, 21:58
przez Długi
sprawdź elektrozawór na prawym błotniku, on jest odpowiedzialny za podwyższanie obrotów na zimno
pzdr

PostNapisane: 2 lip 2004, 22:15
przez Gość
dobrze sprawdzę.
na prawej stronie , stojąc z przodu autka jest czarna skrzynka z której wystają dwa króćce na jednym jest gumowy przewód drugi pusty,
co to za urządzenie? Kolega podpowiada że za nierówną pracę na wolnych przy nagrzanym silniku odpowiada silnik krokowy.
czy ma rację?
siemka pozdrowionka !!

PostNapisane: 12 lip 2004, 08:55
przez To///ek
Długi napisał(a):sprawdź elektrozawór na prawym błotniku, on jest odpowiedzialny za podwyższanie obrotów na zimno
pzdr

W koncu odpowiedz do mojego posta ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=2452&highlight=
Czy to jest taki do ktorego dochodza 2 wezyki? Chyba tak bo gdy odpialem od niego kabelek to obroty przestaly byc wysokie, lecz przypuszczam, ze na zimnym silnik auto bedzie gasnac. Czy mozna go 'przeczyscic' i 'reanimowac' czy raczej kupowac nowy. Pod jakim haslem go szukac w moto.sklep.pl?