Strona 1 z 1

Filtr paliwa – gdzie jest?

PostNapisane: 27 cze 2007, 22:47
przez Raven
Witam!

Czy ktoś orientuje się, gdzie w kaczusi jest filtr paliwa?

PostNapisane: 28 cze 2007, 11:25
przez kłapcio i ogórek
Cześć!
Filtr paliwa znajduje się z prawe strony komory silnikowej (patrząc z perspektywy otwierającego maskę), gdzieś w okolicy serwa – napewno go zauważysz, taka czarna puszka umieszczona pionowo. Gdzieś już widziałem podobny post i tam ktoś wrzucił fotkę – poszukaj. Pozdrawiam!

P.S. Aha, filtr paliwa jest dostępny właściwie od ręki, stosuje się go m.in. w Mazdach, Kia-ch itp.

PostNapisane: 28 cze 2007, 17:00
przez Raven
Drodzy kłapcio i ogórku!

Ten czarny blaszany pojemnik obok pompy hamulcowej zawiera filtr z węglem aktywnym, mający z tego, co pamiętam, powiązanie z układem wtrysku, a nie filtr paliwa (taki zwykły, przepływowy).

Jakieś inne opinie?

filtr

PostNapisane: 28 cze 2007, 19:03
przez kłapcio i ogórek
no to masz problem, bo jeden filtr jest przy pompie paliwa, żeby dostać się do niego musisz ją wyjąć oczywiście, a drugi przepływowy to ten, o którym mówię. Nie wierzysz – sprawdź to wszystko sam. ja już przerabiałem czyszczenie całego układu paliwowego po tankowaniu w Tesco. Filtr, o którym pisałem wcześniej jest jak najbardziej przepływowy, wystarczy na niego spojrzeć i wszystko jasne. Znajdź inny filtr w Maździe niż te, o których piszę, i wtedy mnie powiadom. Najlepiej niech ktoś jeszcze się wypowie. Pozdrawiam

PostNapisane: 28 cze 2007, 20:26
przez Raven
Obrazek

Czy ten zaznaczony element masz na myśli kłapcio i ogórek?

PostNapisane: 28 cze 2007, 20:37
przez kłapcio i ogórek
Nie, nie o ten element mi chodzi, filtr paliwa jest mniejszy i znajduje się pod tym zaznaczonym na zdjęciu elementem, ale bliżej ściany grodziowej – zajrzyj u siebie – takam mała puszka, do której z góry i zdołu dochodzą dwa wężyki (przewody)

PostNapisane: 28 cze 2007, 20:41
przez kłapcio i ogórek
looknij na allegro http://moto.allegro.pl/item207593179_fi ... 4_1_5.html tak wygląda ten filtr, będzie Ci go łatwiej odnaleźć

PostNapisane: 28 cze 2007, 21:06
przez Raven
Znalazłem. Żal mi mojego mechanika – dostęp do niego jest dosyć utrudniony.

PostNapisane: 28 cze 2007, 21:16
przez kłapcio i ogórek
wbrew pozorom nie jest tak źle, ja sam go wymieniałem, wyjąłem tylko dla wygody akumulator. problem w tym, że w przewodzie od zbiornika jest ciśnienie i po demontażu filtra paliwo wypływa z przewodu, dlatego wcześniej trzeba przygotować coś do "zatkania" przewodu – to znacznie ułatwia wymianę, przy okazji nie będziesz cały nasiąknięty bezołowiówką. Cieszę się, że pomogłem. Pozdrawiam i powodzenia przy wymianie!

PostNapisane: 29 cze 2007, 17:25
przez Narg

PostNapisane: 12 lip 2007, 12:36
przez yari
Raven napisał(a):Znalazłem. Żal mi mojego mechanika – dostęp do niego jest dosyć utrudniony

kłapcio i ogórek napisał(a):wyjąłem tylko dla wygody akumulator

daje rade! z piwek w reku go wykrecalem ;)

czy możesz opisac jak wymienić filtr paliwa

PostNapisane: 15 maja 2008, 10:03
przez poite1
kłapcio i ogórek napisał(a):wbrew pozorom nie jest tak źle, ja sam go wymieniałem, wyjąłem tylko dla wygody akumulator. problem w tym, że w przewodzie od zbiornika jest ciśnienie i po demontażu filtra paliwo wypływa z przewodu, dlatego wcześniej trzeba przygotować coś do "zatkania" przewodu – to znacznie ułatwia wymianę, przy okazji nie będziesz cały nasiąknięty bezołowiówką. Cieszę się, że pomogłem. Pozdrawiam i powodzenia przy wymianie!


witam
czy możesz opisać jak wymienić filtr paliwa.
najlepiej krok po kroku.
bede bardzo wdzieczny.
pozdrawiam

PostNapisane: 15 maja 2008, 10:50
przez yari
1.otwierasz maske i robisz rozeznanie (wzrokiem widzisz filterek za akumulatorem na dole -jest na zdjeciach powyzej)
2.otwierasz piwo, bierzesz lyk i czujesz sie lepiej :)
3.siegasz po klucz (zdaje sie 10, albo 12) plaski i odkrecasz srube, po chwili orientujesz sie, ze z piwem w drugim reku jest roche niewygodnie, wiec zabierasz sie dwiema lapami
4.sciagasz przedowy paliwowe (ten od zbiornika najlepiej zaslepic, zeby paliwo za bardzo nie opadlo
5.w nowy filterek wlewamy paliwo, a w siebie piwko :) (sa sugestie, zeby czesc punktu dotyczacego wlewaniem paliwa opuscic)
6.zakladamy filterem (w dobrym kierunku!!! strzalka jest na filterku)
7.dokanczamy piwko
8.wycieramy szmatka rozlane paliwko po silniku i inyych elementach pod maska
9.uzupelniamy poziom plynu do spryskiwaczy i poziom piwka
10.w razie potrzeby sprawdzamy czy nie nalezy uzupelnic plynu do chlodnicy/ hamulcowego/oleju/piwa ;)
11.zadowoleni z siebie zamykamy maske i odpalamy machine (moze odpalic od pierwszego, ale zaraz zgasnac, wiec trzeba podpompowac paliwko rozrusznikiem na wcisnietym pedale gazu)
12.gdy operacja zakonczy sie triumfem idziemy sie pochwalic
13.gdy cos nie gra, dzwonimy do kolegi, wabimy go na darmowe piwo, poczym on przyjezdza i sprawdza przy piwku co spratolilismy ;)

PostNapisane: 15 maja 2008, 10:55
przez poite1
wygląda na to że to bardzo proste.
tak na pierwszy rzut oka oprocz filtra,
potrzebuje jeszcze z 5 piw :))

dzięki yari

PostNapisane: 15 maja 2008, 10:59
przez yari
mozesz wziac tez asystenta ...do otwierania piw ;)
sugeruje w trakcie wymiany wypic jedno piwko ...cztery pozostale mozesz wypic z asystentem po wymianie ;)

PostNapisane: 15 maja 2008, 11:59
przez ap2
yari napisał(a):5.w nowy filterek wlewamy paliwo,


Ten punkt jest niepotrzeby i IMHO klopotliwy – i tak pompa ci wpompuje paliwo a ukald sie sam odpowietrzy (wiem bo zmienialem a tak nie robilem :) ) i nie ma problemu.

PostNapisane: 16 maja 2008, 08:55
przez yari
juz sie poprawilem ;)