Strona 1 z 3

Montaż wspomagania układu kierowniczego DB

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:48
przez dzerat
Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników Mazdy!
Problem mam następujący:
Zakupiłem niedawno madzię 121 lecz jej kierownica opornie reaguje na próby jej obracania, pomyślałem pewnie brak jej wspomagania, a że ma nią jeździć niebawem moja żona to taki zakup zrobiłem. Kupiłem cały komplet z demontażu: pompę, maglownicę, zbiorniczek z przewodami, pasek wieloklinowy. Lecz po konfrontacji z silnikiem i jego komorą niebardzo wiem gdzie te elementy (oprócz maglownicy) zamocować zbiorniczek powinno się wsunąć w jakiś sanki u dołu rozszeżone i przykręcić śrubą nie znalazłem na niego miejsca, tam gdzie najbardziej mi pasuje jest zbiorniczek spryskiwaczy. A gdzie przymocować pompę?
może ma ktoś jakieś rysunki – schematy układu kierowniczego ze wspomaganiem lub zdjęcia gdzie widac ich zamontowanie ew. proszę o podpowiedź jak to rozeznać? Może ktoś już to przechodził? Jeszcze jedno jak się z tym uporam to jaki płyn tam zalać? słyszałem że Mobil ATF 220 jest odpowiedni?
Dzięki i pozdrawiam!!! :(

PostNapisane: 21 kwi 2008, 15:32
przez yari
wydaje mi sie, ze ATF220 bedzie dobry...

widzialem DB ze wspomaganiem i rzeczywiscie pare gadgetow pod maska miala w innym miejscu, nizli moja
np. wlasnie zbiornik na plyn przekladniowy jest tam, gdzie u mnie zbiorniczek na "plyn szybny" :–)
ale zdjec nia mam :–(

moze ktos zamiesci zdjecia spod maski DB po '93 roku ze wspomaganiem?

ciekaw jestem jak zalozysz, bo sam sie do tego przymierzam

jaki koszt czesci?
i czy Ty masz regulacje wysokosci kierownicy?

PostNapisane: 22 kwi 2008, 15:12
przez dzerat
Koszt kompletu to 400 zł i chyba zlecę montaż komuś kto się na tym zna, dogadałem się za 100zł, no i oczywiście koszt płynu 1L ok 30 zł. Regulacji kierownicy nie mam.
teraz mam inny problem bo silnik ma wachania obrotów na postoju 400 – 1200 i przy wchodzeniu w obroty potrafi się zadławić. może wiesz gdzie szukać pomocy?
z góry dzięki .

PostNapisane: 23 kwi 2008, 10:20
przez yari
przeplywka brudna?
jeden chlopak z radomia ze 121 przyjezdzal do wawy do www.autojaksa.com.pl

PostNapisane: 24 kwi 2008, 21:22
przez jasiek57
Ja robiłem "pływające"obroty na ul.Podwalnej w IMPOLU. Przemyli to jakimś płynem ale nie pozwolili podglądać. Pomogło.

PostNapisane: 25 kwi 2008, 12:45
przez Miclosch
yari napisał(a):przeplywka brudna?
jeden chlopak z radomia ze 121 przyjezdzal do wawy do www.autojaksa.com.pl


Szybkie pytanie off – a gdzie ta przepływka jest?

PostNapisane: 28 kwi 2008, 08:48
przez ap2
Przeplywka to plastikowa puszka z tylu gaznika/wtrysky patrzac od przodu samochodu :). Normalnie jej nie widac (jak wiekszosci elementow gaznika) bo jest zakryta obudowa filtra powietrza.

Re: Montaż wspomagania układu kierowniczego do Mazdy 121

PostNapisane: 21 maja 2008, 11:44
przez drnorbk
dzerat napisał(a):Witam wszystkich szczęśliwych użytkowników Mazdy!
Problem mam następujący:
Zakupiłem niedawno madzię 121 lecz jej kierownica opornie reaguje na próby jej obracania, pomyślałem pewnie brak jej wspomagania, a że ma nią jeździć niebawem moja żona to taki zakup zrobiłem. Kupiłem cały komplet z demontażu: pompę, maglownicę, zbiorniczek z przewodami, pasek wieloklinowy. [...]
Dzięki i pozdrawiam!!! :(


Gdzie takie cudo mozna kupic? ;)

PostNapisane: 27 maja 2008, 00:14
przez dzerat
Ja zakupiłem cały komplet na allegro no prawie cały bo do tej pory nie dosłali mi wspornika do zamocowania pompy i z tego powodu jeszcze nie zamontowałem. jak będę miał w autku to napiszę jak to działa.
Pozdr dzerat.

PostNapisane: 9 cze 2008, 13:32
przez drnorbk
dzerat napisał(a):Ja zakupiłem cały komplet na allegro no prawie cały bo do tej pory nie dosłali mi wspornika do zamocowania pompy i z tego powodu jeszcze nie zamontowałem. jak będę miał w autku to napiszę jak to działa.
Pozdr dzerat.


Dzieki – czekam w takim razie spokojnie na nowe info – zona jak jej przeczytalem o mozliwosci zamontowania wspomagania, zaczela mnie meczyc o takie cos w swojej Mazduni :D

PostNapisane: 15 lip 2008, 08:52
przez strOOs
I jak wspomaganie?

PostNapisane: 3 sty 2009, 15:29
przez dzerat
Wspomaganie działa super już jakiś czas, można bez problemu manewrować po mieście, parkować bez zbytniego wysiłku. Polecam!!! Żona jest zadowolona!!! Przy okazji wymiany maglownicy wymieniłem też końcówki drążków kierownicy bo miały luzy. Myślę że warto trochę zainwestować i korzystać z wygody!
Pozdrawiam Dzerat.

PostNapisane: 5 sty 2009, 11:50
przez yari
dzerat sam zalozyles? czy ktos Ci instalowawl? jezeli tak, to jaki koszt?

PostNapisane: 5 sty 2009, 12:32
przez dzerat
Wspomaganie montował znajomy mechanik, zapłaciłem taryfę ulgową 100zł, tak mówił – bo roboty z tym miał całe popołudnie. Zbiorniczek z płynem do wspomagania zamontował tam gdzie zb. spryskiwaczy bo w tym miejscu najbardziej pasował z uwagi na profil węży, które są dość grube i sztywne. zbiorniczek spryskiwaczy umocował na dorobionym wsporniku obok, bo tu wężyk jest mniejszej średnicy i łatwiej manewrować.
Jak znajdę chwilę to zrobię fotki i pokażę jak to wygląda po przeróbce.

PostNapisane: 5 sty 2009, 13:25
przez yari
o fotki poprosze :)

PostNapisane: 7 sty 2009, 18:17
przez Miclosch
Fotki,koniecznie! Musze koniecznie zainwestowac we wspomaganie. Bezdzie zdecydowanie wygodniej manawrowac.

PostNapisane: 7 sty 2009, 19:00
przez artro219
Czekam na foteczki

PostNapisane: 13 sty 2009, 00:13
przez waldii
A slyszal ktos czy od 323 BG pasuje wspomaganie??Gdzies mi sie obilo o uszy a do 121 ciezko dorwac :|

dach mazda 121

PostNapisane: 27 sty 2009, 13:39
przez kevin
na jakiej zasadzie dzialaja spinki w pokryciu dachu bo umnie puscily i troszke odstaje czy to da rade naprawic hyba ze ktos ma na sprzedaz pozdro dla mazdek

PostNapisane: 27 sty 2009, 15:08
przez yari
kevin napisał(a):na jakiej zasadzie dzialaja spinki w pokryciu dachu bo umnie puscily i troszke odstaje czy to da rade naprawic hyba ze ktos ma na sprzedaz pozdro dla mazdek

generalnie do dachu da sie podlaczyc wspomaganie, ale moze byc problem z dobraniem odpowiedniego oleju, tudziez mocowanie bedzie trudne (moze sie wyginac na zakretach), no i troche jest problem z podciagnieciem odpowiednio drazkow kierowniczych do dachu, no bo chyba, ze chcesz odwrocic auto kolami do gory i jezdzic dachem po (np.) stoku narciarskim, ale wtedy juz nie bedzie CI potrzebne wspomaganie, tylko kijki narciarskie i skipass... hyba :|