Strona 1 z 1

Obroty silnika w 121 – po puszczeniu gazu przez pewien czas

PostNapisane: 18 lis 2004, 12:15
przez Filipek5
Szukam porady fachowca
Po odpuszczeniu gazu silnik przez jakieś 2 minuty pozostaja na 2 tyś obrotów, dopiero po upływie tego czasu schodzi do normalnych obrotów – co jest tego przyczyną.
Pozdro
Piotr

PostNapisane: 18 lis 2004, 16:12
przez Kubutek
Hmm, dziwne...
U mnie jest tak na ssaniu. Jak odpalam Mazdeczkę to obroty mam koło 2tys. ale w miarę szybko się rozgrzewa i trzyma 1tys obrotów. Na zimę tak zostawiam, ale na wiosnę pojadę na regulację, żeby gdzieś koło 800-900 obrotów miała – będzie mniej paliła :)

PostNapisane: 20 lis 2004, 15:54
przez Jaksa
Filipek5 napisał(a):Po odpuszczeniu gazu silnik przez jakieś 2 minuty pozostaja na 2 tyś obrotów
Masz gaznik czy mono....

PostNapisane: 21 lis 2004, 11:10
przez Filipek5
To jest 121DB z 91 r 1,3 16V 72KM – jest na wtrysku

PostNapisane: 17 gru 2004, 18:30
przez klimek1
Witam, ja również mam problem z obrotami silnika w 121 92 1.4 16VSOHC. Objawia się to najpierw przy zimnym silniku – obroty sięgają nawet 3000, po czym stabilizują się do około 1500, a czasem do 800. Gdy auto jest na biegu jałowym to obroty są ok 1000, gdy wrzucam bieg – obojętnie jaki- obroty zwiększają się nawet do 2000. Bardzo proszę o radę, gdyż nie chcę w ciemno jeździć po warsztatach.
klimek1@o2.pl lub GG 1495645.
Dziękuję
Pozdrowionka z Wrocławia :(

PostNapisane: 22 mar 2005, 15:37
przez yari
czy w tym aucie jest czujnik polozenia przepustnicy?

PostNapisane: 22 mar 2005, 17:00
przez ahcoz
czesc sluchajcie ja tez mam podobny problem a nawet identyczny jak " klimek1 ", mam 121, 93r., 1.3, 16V i obroty silnika rowiez siegaja do 3000, pozniej spadaja do 2,5 tys, az w koncu spadaja do 1000 obrotow, tak wiec jesli ktos ma pojecie na ten temat to prosze o rade :ahcoz1@wp.pl
Z gory dziekuje i pozdrawiam.

PostNapisane: 27 lip 2005, 14:30
przez Jacek K
Elektronika z 121 DB jest tak zaprogramowana że, po uruchomieniu silnika obroty wzrataja do 2 tyś. układ w tym czasie przechodzi do trybu kontroli i resetownia układów, nastawników i czujników (sonda lambda, silniki krokowe itp.) po uzyskania temperatury roboczej 85-90 C obroty spadaja do 1100 skrzynia automat i 750 skrzynia manualna. Po prostu objawy prawidłowe. Mazda bardzo szybko się nagrzewa i dlatego obroty szybko spadają.

PostNapisane: 29 lip 2005, 08:09
przez grzesiek75
Witam
Ja mysle ze to nie jest normalne, bo obroty powinny byc w granicach 2000 na zimnym a potem w granicach 800 na ciepłym. U mnie jak tak sie działo to poprostu problem był z hamulcem tym co ogranicza pedał gazu przed gwałtownym zejsciem z obrotów i mała regulacja (przeciez ten wtrysk to tylko zmodernizowany gaznik) ( cos mi sie wydaje ze w tych 121 niema silnika krokowego a zejscie z obrotów zimnego silnika na ciepły realizowane jest termostatem i odbywa sie mechanicznie) – to poprostu trzeba wyregulowac

PostNapisane: 29 lip 2005, 10:14
przez Jacek K
informacje takowe zamieszczone są w programach serwisowych tupu MOTO-SERWIS, TEC DOC AUTO DATA itp
pozdro

PostNapisane: 3 gru 2005, 00:58
przez jojo
u mnie jest bardzo podobnie.najpierw długo 2tys a potem w miaę nagrzewania spada ale nigdy poniżej 1200.pewnie trzeba się podłaczyć pod jakiś komputer i wyregulować.autko mam dopiero 2 dzień i mnie ten problem zaskoćzylł.w żadnym innym sprzęcie nie było takich anomalii.mam 1.....4 16v myslałem,że to wielopunkt. a tu monowtrysk?pozdrawiam.p.s. może ktoś coś wymyśli w tej sprawie,bo głupio się jeździ zwłaszcza zimą jak auto ciągnie jak szalone bez dodawania gazu.co prawda szybko się nagrzea, ale co zjuchci to jej......

PostNapisane: 5 gru 2005, 08:40
przez dj jawa
Witam.
U mnie na ssaniu też obroty są wysokie ale się szybko grzeje i spadają do normalnych.
Miałem też problem taki że po dodaniu gazu obroty silnika wolno spadały, wyregulowałem to taką śrubką która jest koło przepustnicy(tam gdzie się nawija linka od gazu) dokręciłem ją troszke. Do tego jeszcze doszła regulacja ciśnienia to takie ustrojstwo które znajduje się po lewej stronie komory silnika do tego są podłączone dwa przewody gumowe. Tam skręciłem plastikowe pokrętło w prawo i obroty w końcu normalnie spadają. :)

PostNapisane: 18 lut 2007, 17:41
przez arek_arecki
U mnie też zwiększają się obroty przy zmianie biegu i nagle zniknęło automatyczne ssanie. Na zimnym silniku od razu zaczyna się dusić i gaśnie. Zrobiłem teścik z diodą i wyszedł kod 12 (czujnik położenia przepustnicy) Właśnie się rozglądam ile takowy kosztuje. Jak będę wiedział to dam wam znać...

PostNapisane: 19 lut 2007, 23:45
przez Gość
Witam!

Po lewej stronie komory silnika znajduje sie "Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B"
Gdy on sie zacina, to właśnie auto niechętnie spada na wolne obroty... Mam tak teraz w swojej, po odłączeniu tego zaworu od zasilania obroty spadają do normalnych (niekiedy trzeba zawór potraktować delikatnie młotkiem :)) ) Sprawdźcie u siebie, może macie podobny problem.

pzdr.

PostNapisane: 12 mar 2007, 00:47
przez jasiek57
Jak regulować obroty na "ssaniu" pokazałem a Kopajt zrobił fotorelację . Patrz: fotorelacja z regulacji zaworów. Jest tam jedno i drugie.

Re: Obroty silnika w 121 – po puszczeniu gazu przez pewien czas za wysokie

PostNapisane: 11 maja 2012, 09:03
przez alien93
Witam!

Pewnie zrobię wykop tygodnia ale ok :D

Jak poradziliście sobie z tym problemem?
Mam podobnie i przydało by się coś z tym zrobić...