Strona 1 z 2

Wymiana żarówek podświetlających zegary

PostNapisane: 14 sty 2005, 08:50
przez xwi15
Witam wszystkich szczesliwych uzytkownikow Mazd 121 DB! Mam takie pytanko czy ktos kiedys wymienial samodzielnie zarowki podswietlajace zegry? Jesli tak to prosilbym o wskazowki i prosty algorytm, troche obawiam sie zebym nie pourywal plastikow.
Pozdrawiam
Kamil Przegalinski

PostNapisane: 16 sty 2005, 23:12
przez Shibby
prosta sprawa odezwij się do mnie na gg to powiem co i jak gg 2300492

Podświetlenie liczników (wymiana żarówek podświetlania)

PostNapisane: 10 maja 2007, 20:11
przez Narg
Witam, aby wymienić żaróweczki podświetlające licznik i obrotomierz nie trzeba wykręcać zegarów jak to było opisane we wcześniejszych postach.
Wystarczy włożyć rękę pod kolumnę kierownicy i troszkę poszperać. :D. Bez problemu da się wykręcić odpowiednie żaróweczki (niebieskie grzybki). ;)

Mi wymiana zajęła jakięs 15 minut

Radzę tylko zapatrzyć się od razu w kolorowe żąrówki, najlepiej diodowe (takie jak do bocznych kierunków), ponieważ u mnie zielone kapturki były przyklejone! do
żarówek :| .
Ich cena na Allegro zaczyna się od 2,9zł więc warto.

Pozdrawiam i życżę miłej wymiany :)

PostNapisane: 13 maja 2007, 23:23
przez yari
Narg ile weszlo tych zaroweczek?

PostNapisane: 14 maja 2007, 17:53
przez Narg
Do podświetlenia zegarów są trzy żarówki (z niebieskimi grzybkami).W którymś wcześniejszym poście jest zdjęcie gdzie się znajdują.

Pozostałe żarówki to podświetlenie hamulca ręcznego, długich świateł itp. (są bez zielonych kapturków)

PostNapisane: 14 maja 2007, 18:23
przez Narg
Oto link:

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=15371

Kilka pierwszych kroków całkowicie zbędne :D

PostNapisane: 19 maja 2007, 18:47
przez Raven
Dałem radę wymienić tę przy obrotomierzu – najlepiej dostępna, chociaż nie było łatwo. Jeśli Ty dałeś radę zmienić wszystkie Narg to znaczy ,że masz bardzo wąskie dłonie – ja nie sięgam do dwóch pozostałych. Poza tym wyjęcie wskaźników to 10 minut roboty – wtedy dostęp jest optymalny.

PostNapisane: 20 maja 2007, 13:16
przez Narg
Bardzo wąskich dłoni to nie mam :D , ale nie miałem jakichś większych problemów z ich wyciągnięciem.

PostNapisane: 5 kwi 2008, 14:55
przez yarek shalom
Ja mam szczuple dlonie ale bardzo ciezko bylo mi wymienic zaroweczki, nie odkrecalem przewodu obrotomierza, bo nawet nie potrafilem go uchwycic!

PostNapisane: 7 kwi 2008, 10:19
przez ap2
Widzisz, wielu ludzi sie meczy z odlaczeniem i podlaczeniem linki a najlepiej jest odkrecic ja przy silniku i wtedy zegary wychodza bez problemu do przodu. No chyba ze nie mogles uchwycic przy silniku to sorki ;)

PostNapisane: 11 kwi 2008, 19:20
przez Icemartin
Prosze o info jakiej mocy te żaroweczki są.Wyjołem zegar dostałem sie do starych/przepalonych takie troszke dziwne – z "lustrzanką" rozpraszająca u góry.Kupiłem identyczne bez tego lusterka tylko na oryginalach nie bylo oznaczenia mocy te które kupilem mają 5W czyli identycznie jak np. oswietlenie bagażnika.Niewiem czy nie bedą zbyt mocne – 3x5W= 15 W oswitlenia zegarów...Pozdrawiam...

PostNapisane: 11 kwi 2008, 21:21
przez yarek shalom
Zarowki maja po 5W – takie mialem jak wykrecilem, takie tez polecane sa w instrukcji do obslugi mazdy 121

Koszt 1 zarowki – 1 zł (Polska Wschodnia)

PostNapisane: 14 kwi 2008, 09:41
przez yari
filtr przepuszczajacy swiatlo jest "jasno bursztynowy", z niebieskimi zarowkami daje ...zielony obraz
i teraz pytanie: jakiego koloru zarowki mam zalozyc, zebym mial niebieskie swiatlo?...
no nie mam fioletowego pojecia, kto sie zna na gamie kolorow?

PostNapisane: 14 kwi 2008, 12:00
przez andrzej-w
jesli z tym "bursztynowym" trafilem, to niestety zdaje sie koloru niebieskiego nie da sie uzyskac przez ten filtr.. za to np czerowny jak najbardziej stosujac rozowe podswietlenie, co by mnie satysfakcjonowalo:) tylko niebieskie tarcze i czerwone podswietlenie sie z lekka gryzie

Obrazek

PostNapisane: 14 kwi 2008, 20:14
przez yari
no to biale tarcze :)
jak znajdziesz chwile, to pokaze Ci jak wygladaja :)
moze jutro na spocie mazdaspeed?
tylko, ze juz mam chetnego na nie, ale zawsze mozna zrobic dobrej jakosci scan i wydruk na niezjej drukarce :)

PostNapisane: 15 kwi 2008, 13:55
przez andrzej-w
niestety na razie nie dysponuje wolnym czasem na zlot, a za skany tak jak pisalem wczesniej bylbym wdzieczny – cos bym z nimi pokombinowal :)

PostNapisane: 19 maja 2008, 17:50
przez andrzej-w
ja rowniez bede zmuszony zajrzec do podswietlenia busoli, bo wyraznie swieci tylko jedna zarowka podswietlajaca zegary, w zwiazku z tym mam pytanie – w jakiego typu zarowki nalezy sie zaopatrzyc? z innych postow namierzylem, ze 5W, ale nie wiem jakeigo typu, czy z wtykiem walcowym, czy tradycyjnym okraglym? czy warto zakladac podswietlenie diodowe ? widze, ze sa popualrne na allegro, ale one chyba swieca punktowo..

PostNapisane: 19 maja 2008, 17:56
przez yarek shalom
Jak poczekasz do wieczora to zrobie zdjecie zarowek jakie ja mialem jak zajrzalem do deski rozdzielczej

PostNapisane: 19 maja 2008, 18:18
przez andrzej-w
ok dzieki z gory

PostNapisane: 19 maja 2008, 18:46
przez yarek shalom
Tak oto wygladaja zaroweczki:

Obrazek

Obrazek

Tak jak widzisz to takie zaroweczki musisz kupic, ja w swoim miescie nie dostalem tych nakladek na nie, po prostu kupujesz taka surowa zaroweczke i ja wkrecasz w obudowe ktora wyciagasz ze starej czy przepalonej zaroweczki. Ja osobiscie wczesniej mialem na zarowkach zielone kapturki ale wytlumialy one swiatlo tak ze nie bardzo nawet widzialem licznik dziennego przebiegu, po zdjeciu o wiele lepiej wszystko widze, nie wiem jak jest w przypadku diod, ale mysle ze jednak nie rozpraszaja tak swiatla