Witam,
Jestem świeżym właścicielem Mazdy 3 MPS. Kupiłem samochód z wyłączonym na stałe systemem DSC (nie działa przycisk na desce rozdzielczej, nie świeci się również kontrolka). Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mógł zostać wyłączony? Czy mógł zostać wyjęty jakiś bezpiecznik?
Podpowiedzcie i pomóżcie w jaki sposób mogę włączyć system i przywrócić do stanu fabrycznego?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Mazda 3 DSC wyłączony na stałe – pomocy pls
Strona 1 z 1
Coś na szybko znalezione w innych zakątkach internetu:
hold before ignition – DSC and TSC is off
press after ignition – DSC is off TSC is still on
http://www.mazda3forums.com/66-mazdaspe ... ff-do.html
Czyli spróbuj pobawić się przyciskiem przed włączeniem silnika.
hold before ignition – DSC and TSC is off
press after ignition – DSC is off TSC is still on
http://www.mazda3forums.com/66-mazdaspe ... ff-do.html
Czyli spróbuj pobawić się przyciskiem przed włączeniem silnika.
- Od: 7 gru 2017, 16:05
- Posty: 21
- Auto: Mazda3 II gen, 2.0 MZR DISI 151KM, 2010, Sport
Witam.
Na początek "jak powinno być".
System DSC jest włączony jeśli żadna kontrolka się nie świeci, po przyciśnięciu przycisku DSC OFF na tablicy pojawia się informacja DSC OFF. Nie wiem jak to się ma do wypiętego bezpiecznika czy ingerencji przez ODB, ale domyślnie jeśli nic nie świeci to wszystko działa.
Co do informacji zamieszczonej przez wesolykapselek:
"
hold before ignition – DSC and TSC is off
press after ignition – DSC is off TSC is still on
"
Gdy testowałem wyłączanie kontroli trakcji + ABS oraz stabilizacji toru jazdy, wystarczyło przycisnąć właśnie ten przycisk i koła przy żwawym ruszaniu już nie były blokowane, ABS to samo – nie działał. [PO DODATKOWYCH TESTACH STWIERDZAM JEDNAK, ŻE ABS NIE JEST WYŁĄCZANY, PRZEPRASZAM ZA WPROWADZENIE W BŁĄD Niestety nie miałem toru, żeby przetestować DSC. Ale z tego co wiem to jeden przycisk kontroluje wszystkie trzy funkcje [JEDNAK TYLKO DWIE – DSC ORAZ ASR]. Możliwe, że informacja z cytatu powyżej jest z zagranicznej wersji, które mogą się różnić.
Pogodę masz idealną, żeby stanąć gdzieś na szosie i spróbować ostro ruszyć/zahamować.
Mogę się mylić, dlatego koniecznie dokładnie przetestuj jak zachowuje się samochód, ale pamiętaj, żeby robić to z głową – 260KM to nie zabawka.
Co do bezpiecznika DSC, zerknij pod klapą na bezpiecznik nr 14 – 20 A. Natomiast 26 – 40 A oraz 30 – 7.5 A to ABS. Zdjęcie poniżej:
Zawsze możesz też spróbować odpiąć akumulator na kilka minut/godzin, jeśli zresetuje się radio to może też to ustawienie zostanie przywrócone. W MPS masz tylko jeden akumulator chyba, bo tam i-stop'u nie ma więc mniej roboty. Jeśli masz nawigację to pamiętaj, że po takim odpięciu akumulatora potrzebna Ci będzie karta SD do wczytania programu.
Pozdrawiam
Na początek "jak powinno być".
System DSC jest włączony jeśli żadna kontrolka się nie świeci, po przyciśnięciu przycisku DSC OFF na tablicy pojawia się informacja DSC OFF. Nie wiem jak to się ma do wypiętego bezpiecznika czy ingerencji przez ODB, ale domyślnie jeśli nic nie świeci to wszystko działa.
Co do informacji zamieszczonej przez wesolykapselek:
"
hold before ignition – DSC and TSC is off
press after ignition – DSC is off TSC is still on
"
Gdy testowałem wyłączanie kontroli trakcji + ABS oraz stabilizacji toru jazdy, wystarczyło przycisnąć właśnie ten przycisk i koła przy żwawym ruszaniu już nie były blokowane, ABS to samo – nie działał. [PO DODATKOWYCH TESTACH STWIERDZAM JEDNAK, ŻE ABS NIE JEST WYŁĄCZANY, PRZEPRASZAM ZA WPROWADZENIE W BŁĄD Niestety nie miałem toru, żeby przetestować DSC. Ale z tego co wiem to jeden przycisk kontroluje wszystkie trzy funkcje [JEDNAK TYLKO DWIE – DSC ORAZ ASR]. Możliwe, że informacja z cytatu powyżej jest z zagranicznej wersji, które mogą się różnić.
Pogodę masz idealną, żeby stanąć gdzieś na szosie i spróbować ostro ruszyć/zahamować.
Mogę się mylić, dlatego koniecznie dokładnie przetestuj jak zachowuje się samochód, ale pamiętaj, żeby robić to z głową – 260KM to nie zabawka.
Co do bezpiecznika DSC, zerknij pod klapą na bezpiecznik nr 14 – 20 A. Natomiast 26 – 40 A oraz 30 – 7.5 A to ABS. Zdjęcie poniżej:
Zawsze możesz też spróbować odpiąć akumulator na kilka minut/godzin, jeśli zresetuje się radio to może też to ustawienie zostanie przywrócone. W MPS masz tylko jeden akumulator chyba, bo tam i-stop'u nie ma więc mniej roboty. Jeśli masz nawigację to pamiętaj, że po takim odpięciu akumulatora potrzebna Ci będzie karta SD do wczytania programu.
Pozdrawiam
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość