Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja

Mazda 323 1994–1998

Postprzez gadula » 27 mar 2007, 13:22

Czy wie ktoś jakie są różnice w elektryce między tymi silnikami? Bo w ten weekend planuje drugie podejście do SWAPu, z Z5 na BP. Ten BP jest z anglika, w którym główna wiązka jest krótsza. Czy różnice są znaczne, czy da się w miarę prosty sposób przerobić wiązkę od Z5? Jeśli przedłużę wiązkę z BP, to reszta będzie pasować? Bo np liczniki są takie same (jak dobrze pamiętam BC5V). Chodzi mi czy po podłączeniu wszystkiego, to ruszy hahaha
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez biker » 27 mar 2007, 16:12

musisz poszukać na forum --już gdzieś to było --jest więcej problemów niż sądzisz --z tego co czytałem bardziej się opłaca zmienic furę
no chyba że masz całego anglika -to już sobie poradzisz -przełożysz wszystko co trzeba i po krzyku

ja poszukałem a tobie się nie chciało :P :P

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap+silnika
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2007, 18:14
Posty: 160
Skąd: ILOVE Wroclov
Auto: 323F 1,5 BA 97r

Postprzez Manieko i Kasor1 » 27 mar 2007, 17:43

corey napisał(a):a ja jestem inzynierem mechanikiem

jak bysmy mieli takich mechanikow to nasze mazdy wogole by nie jezdzily :D
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez gadula » 27 mar 2007, 23:19

biker-pl – Jakbyś dobrze poszukał, to na drugiej stronie, wątku podanego przez Ciebie są moje posty :P
Znalazłem także, stary post Kwadrixa, który przełożył BP, oraz nawet kontaktowałem się z nim, ale on nie ma czasu, żeby tłumaczyć. Bardzo pomógł mi za to Briareos :).
No ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy po przełożeniu głównej wiązki od komputera z silnika BP, do instalacji po silniku Z5, to wszystko zadziała. Czy jednak trzeba całą instalację wymieniać.

Z pozdrowieniami
Kamil
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Briareos » 28 mar 2007, 00:27

Bo tego nikt do końca nie wie :D Z tą wiązką po lewej to też była niespodzianka – tak kombinowałem że to powinno być symetryczne, ale przecież silnik w angliku jest w tą samą stronę, a deska nie, więc na pewno kable są różne <glupek2>
BP i Z5 są bardzo podobne, ale przepustnica inna i jej obejście (zawory dla wolnych obrotów) też. To będzie pierwszy problem. Przepływka to drugi, bo z aparatem zdaje się stanęło na tym, że masz tę samą wtyczkę. Ten czujnik temperatury, tzn. podwójny w Z5 vs dwa niezależne w BP. Ech, sam BP był w kilku odmianach – choćby te cholerne wężyki podciśnień idą inaczej (chyba nawet jeden zawór jest mniej), całkiem możliwe że w wiązce też zrobili niespodzianki – tu pomijam oczywiście te różnice miedzy wersją z immo i bez.
Coraz gorzej to wygląda :P To nie jest tak, że tej wiązki się nie da dostosować – a już szczególnie jakbyć miał też tę BP do anglika, będzie z czego wtyczki odcinać. Ale kurde... nie wystarczy włożyć i pojechać.
Teraz jest pytanie jeszcze, co się bardziej opłaca – przedłużać wiązkę z anglika, czy przerabiać tą z Z5. Wydaje mi się jednak, że przerabianie BP (i to od strony silnika, tam gdzie nie sięgnie), bo Z5 nie ma np. VICS, nie ma tego wyjścia oznaczonego na schemacie sterownika – a w BP jest. I tego kabelka może w wiązce Z5 w ogóle nie być :(
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez corey » 28 mar 2007, 00:32

Manieko i Kasor1 napisał(a):
corey napisał(a):a ja jestem inzynierem mechanikiem

jak bysmy mieli takich mechanikow to nasze mazdy wogole by nie jezdzily :D


hahaha z takimi podsumowaniami do bravo powinienes pisac
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez corey » 28 mar 2007, 00:57

przedluz wiazke z bp i sie nie pierdacz w polsrodki z drutowaniem wiazki z z5

jakby tak patrzec co sie oplaca itd. to wogole nie bylo by pasjonatow tylko sami ksiegowi

jak masz fantazje to przekladaj ,napewno bedziesz zdowolony
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 19:27
Posty: 74
Auto: st162

Postprzez Briareos » 28 mar 2007, 01:05

Panowie, to jeszcze wszystko zależy co rozumiecie przez "ukręconą półośkę". Taką którą faktycznie skręciło, czy chodzi np. o zmasakrowany wielowypust...
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez gadula » 28 mar 2007, 09:07

W komorze silnika, prawie wszystko jest normalnie, oprócz pierdółek, typu duża czarna puszka (filtr oparów?), nie liczę serwa i kolumny kierowniczej, bo one i tak zostają. Za to w środku wszystko jest odwrócone, deska po prawej, bezpieczniki po prawej, sterownik centralnego po lewej. Więc gdyby obrócić wiązkę, to myślę że powinna być ok. Zegary są takie same, wiec sterowanie nimi też musi być te same :) I jakoś nie sądzę, aby japończyki tak bardzo zmieniali instalację między tymi dwoma silnikami. Raczej to tylko wiązka silnika jest inna, a reszta instalacji jest ta sama.Wiązkę z BP, przedłużę w miejscu przejścia przez grodź, do komory silnika, więc nie będzie zbytnio widać że coś było kombinowane ;)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Piciu » 28 mar 2007, 10:07

Ja tam tez nie slyszalem zeby sie polosci ukrecaly co prawda mi pekla w 318 ale tylko dlatego ze dyfer sie wyrwal z mocowan i sklinowalo go....
Briareos napisał(a):czy chodzi np. o zmasakrowany wielowypust...

z tym sie zgodze ze czesciej sie to dzialo szczegolnie w maluchu na wloskich kielichach i przegubach i kolkach z tylu 14' 195/45 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2007, 18:00
Posty: 205
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r

Postprzez biker » 28 mar 2007, 10:42

gadula88 napisał(a):biker-pl – Jakbyś dobrze poszukał, to na drugiej stronie, wątku podanego przez Ciebie są moje posty :P

Z pozdrowieniami
Kamil

sorry masz rację
jak już się zdecydujesz na przekładanie zrób foto relację --napewno bardzo sie przyda
moze i sam kiedys skorzystam :P

pozdro
Roman
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2007, 18:14
Posty: 160
Skąd: ILOVE Wroclov
Auto: 323F 1,5 BA 97r

Postprzez Orin » 28 mar 2007, 16:57

Ukręcona półoś lewego koła, ta dłuższa
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Manieko i Kasor1 » 28 mar 2007, 23:05

czyli jednak się ukręcają... :D
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2004, 13:59
Posty: 238
Skąd: Wałbrzych
Auto: 323F BA 1.5 96

Postprzez gadula » 3 kwi 2007, 22:08

Nie jest chyba tak źle, na jakie to wygląda. Jak narazie jedyne zmiany w instalacji jakie znalazłem, nie licząc czujników silnika, to:
– w Z5 do puszki bezpieczników przy silniku idzie jeden przewód wiecej
– sterownik centralnego zamka jest inny, w Z5 ma jeden przewód więcej;

Reszta przewodów kolorami się zgadza, np. przepływka, silnik krokowy, elektrozawór wolnych obrotów. Obwód alternator, akumulator, rozrusznik, jest podpięty pod drugą wiązkę, która z jednej strony łączy się z silnikiem, a z drugiej strony wchodzi w puszkę bezpieczników. Więc chyba wystarczy przełożyć tylko wiązkę ze sterowaniem silnika. Jak skończymy (coś koło czwartku, chyba :] ), to pokażę zdjęcia.
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez andrzejq » 3 kwi 2007, 23:13

Czekam na zdjęcia i efekty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2005, 22:15
Posty: 330
Skąd: Twierdza Przemyśl
Auto: ex Mazda 323F BA KF&Z5 user

Postprzez gadula » 26 kwi 2007, 00:17

gadula88 napisał(a): Jak skończymy (coś koło czwartku, chyba )


To się lekko przedłużyło, prawie miesiąc <lol> Na piątek samochód będzie już 100% sprawny i gotowy do jazdy, zostało tylko poskręcać wszystko.

Co do wiązki, to w zasadzie jest to plug&play. Jedyny problem miałem z immo, które było wbudowane w nowy komputer, a w starym go nie było. Skończyło się na tym, że teraz mam dwa immobilizery hahaha No i trochę roboty było, przy przedłużeniu nowej wiązki. Wykorzystana została do tego stara wiązka, wiec kolory w 98% pokrywają się.

Z pozdrowieniami
Kamil
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez gadula » 26 kwi 2007, 00:39

No i przełożyłem BP :] Zostały już kosmetyczne sprawy.

Przełożone zostało:
-silnik ze skrzynią, półosiami, łapą, poduszkami i skrzynką bezpieczników;
-zawieszenie przód, z tarczami i zaciskami;
-kompletny wydech;
-przepływka z puszką filtra powietrza;
-komputer sterujący z wiązką, oraz moduł immobilizera z cewką przy stacyjce;
-koła z 13" na 14" (w BP są większe tarcze i zaciski).

Plus dodatkowo jeszcze zostało do przełożenia:
-nowe znaczki (po F/L);
-podmianka fotela pasażera (w anglii to fotel kierowcy, wiec ma pełną regulację);
-wymiana panelu sterowania nawiewami (nowy sterowany jest na miękko).

Tak wiec jest to możliwe i wykonalne. Całość zamknie się na czysto w 2500zł. Niedługo zobaczymy co to potrafi :] Na forum znalazłem wzmiankę, o tym że Kwadrix, też tego dokonał. Tylko on chyba przekładał z europejczyka. O SWAPie z anglika nie znalazłem niczego, wiec mogę się uważać, za pierwszą osobę w kraju, która tego dokonała <diabełek>

Z pozdrowieniami
Kamil
Ostatnio edytowano 6 sie 2009, 21:03 przez gadula, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2909 (3/25)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez mlody1921 » 2 maja 2007, 00:03

a jak z pasowaniem silnika 1.8 gt do mx-3 1,6 16dohc 97 rok

widziałem kiedy do sprzedania mx-3 z taki właśnie wsadzonym silnikiem

czy trzeba bedzie zmieniać skrzynie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Akar.Zaephyr » 13 wrz 2007, 12:49

Witam.

Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zabranie się za swap Z5 –> BP, mimo że mój silnik póki co oleju nie bierze ale piernik wie jak długo tak będzie ;)

Chciałbym więc zapytać tych forumowiczów / klubowiczów którzy już mieli z tym doczynienia o kilka rzeczy.

Pytanie 1: z wymianą czego muszę się liczyć przy swapie silnika?
Wstępnie – na chłopski rozum – wydaje mi się że powinny to być hamulce, skrzynia, generalnie przednie zawieszenie. Coś jeszcze?

Pytanie 2: przeglądając allegro znalazłem kilka ofert silników 1.8 16V BP.
Na przykład ta:
http://www.allegro.pl/item241274946_sil ... ncja_.html
W niektórych miejscach silnika widać korozję – lepiej unikać takich jednostek czy można spokojnie je brać? ( pomijam pocenie które widzę :P )

Lub ta:
http://www.allegro.pl/item243572635_sil ... 8_16v.html
Wprawdzie nie widać całości silnika ale wydaje się że jest w miarę OK.
Pan z ogłoszenia deklaruje możliwość przełożenia silnika – możliwe że przy okazji zrobi się też skrzynię, sprzegło, zawieszenie i hamulce ( pytanie czy z brytyjczyka zawieszenie będzie takie samo??? )

Proszę o pomoc w tej sprawie bo choć czasu jeszcze zostało sporo ( zbieranie funduszy ) to jednak warto uzbroić się w wiedzę zawczasu :)

Pozdrawiam,
Akar.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 14:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Pioteq25 » 13 wrz 2007, 15:00

>Akar.Zaephyr

Swap może być faktycznie bardziej opłacalny niż remontowanie Z5 na dobrych częściach w porządnym warsztacie. Najważniejsze, to kupić "dobry" silnik i resztę gratów.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323