Mazda 323 BA i swap silnika? – wspólna dyskusja
Czy wie ktoś jakie są różnice w elektryce między tymi silnikami? Bo w ten weekend planuje drugie podejście do SWAPu, z Z5 na BP. Ten BP jest z anglika, w którym główna wiązka jest krótsza. Czy różnice są znaczne, czy da się w miarę prosty sposób przerobić wiązkę od Z5? Jeśli przedłużę wiązkę z BP, to reszta będzie pasować? Bo np liczniki są takie same (jak dobrze pamiętam BC5V). Chodzi mi czy po podłączeniu wszystkiego, to ruszy
musisz poszukać na forum --już gdzieś to było --jest więcej problemów niż sądzisz --z tego co czytałem bardziej się opłaca zmienic furę
no chyba że masz całego anglika -to już sobie poradzisz -przełożysz wszystko co trzeba i po krzyku
ja poszukałem a tobie się nie chciało
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap+silnika
no chyba że masz całego anglika -to już sobie poradzisz -przełożysz wszystko co trzeba i po krzyku
ja poszukałem a tobie się nie chciało
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ap+silnika
- Od: 4 lut 2007, 18:14
- Posty: 160
- Skąd: ILOVE Wroclov
- Auto: 323F 1,5 BA 97r
corey napisał(a):a ja jestem inzynierem mechanikiem
jak bysmy mieli takich mechanikow to nasze mazdy wogole by nie jezdzily
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
- Od: 13 paź 2004, 13:59
- Posty: 238
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: 323F BA 1.5 96
biker-pl – Jakbyś dobrze poszukał, to na drugiej stronie, wątku podanego przez Ciebie są moje posty
Znalazłem także, stary post Kwadrixa, który przełożył BP, oraz nawet kontaktowałem się z nim, ale on nie ma czasu, żeby tłumaczyć. Bardzo pomógł mi za to Briareos .
No ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy po przełożeniu głównej wiązki od komputera z silnika BP, do instalacji po silniku Z5, to wszystko zadziała. Czy jednak trzeba całą instalację wymieniać.
Z pozdrowieniami
Kamil
Znalazłem także, stary post Kwadrixa, który przełożył BP, oraz nawet kontaktowałem się z nim, ale on nie ma czasu, żeby tłumaczyć. Bardzo pomógł mi za to Briareos .
No ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na pytanie: czy po przełożeniu głównej wiązki od komputera z silnika BP, do instalacji po silniku Z5, to wszystko zadziała. Czy jednak trzeba całą instalację wymieniać.
Z pozdrowieniami
Kamil
Bo tego nikt do końca nie wie Z tą wiązką po lewej to też była niespodzianka – tak kombinowałem że to powinno być symetryczne, ale przecież silnik w angliku jest w tą samą stronę, a deska nie, więc na pewno kable są różne
BP i Z5 są bardzo podobne, ale przepustnica inna i jej obejście (zawory dla wolnych obrotów) też. To będzie pierwszy problem. Przepływka to drugi, bo z aparatem zdaje się stanęło na tym, że masz tę samą wtyczkę. Ten czujnik temperatury, tzn. podwójny w Z5 vs dwa niezależne w BP. Ech, sam BP był w kilku odmianach – choćby te cholerne wężyki podciśnień idą inaczej (chyba nawet jeden zawór jest mniej), całkiem możliwe że w wiązce też zrobili niespodzianki – tu pomijam oczywiście te różnice miedzy wersją z immo i bez.
Coraz gorzej to wygląda To nie jest tak, że tej wiązki się nie da dostosować – a już szczególnie jakbyć miał też tę BP do anglika, będzie z czego wtyczki odcinać. Ale kurde... nie wystarczy włożyć i pojechać.
Teraz jest pytanie jeszcze, co się bardziej opłaca – przedłużać wiązkę z anglika, czy przerabiać tą z Z5. Wydaje mi się jednak, że przerabianie BP (i to od strony silnika, tam gdzie nie sięgnie), bo Z5 nie ma np. VICS, nie ma tego wyjścia oznaczonego na schemacie sterownika – a w BP jest. I tego kabelka może w wiązce Z5 w ogóle nie być
BP i Z5 są bardzo podobne, ale przepustnica inna i jej obejście (zawory dla wolnych obrotów) też. To będzie pierwszy problem. Przepływka to drugi, bo z aparatem zdaje się stanęło na tym, że masz tę samą wtyczkę. Ten czujnik temperatury, tzn. podwójny w Z5 vs dwa niezależne w BP. Ech, sam BP był w kilku odmianach – choćby te cholerne wężyki podciśnień idą inaczej (chyba nawet jeden zawór jest mniej), całkiem możliwe że w wiązce też zrobili niespodzianki – tu pomijam oczywiście te różnice miedzy wersją z immo i bez.
Coraz gorzej to wygląda To nie jest tak, że tej wiązki się nie da dostosować – a już szczególnie jakbyć miał też tę BP do anglika, będzie z czego wtyczki odcinać. Ale kurde... nie wystarczy włożyć i pojechać.
Teraz jest pytanie jeszcze, co się bardziej opłaca – przedłużać wiązkę z anglika, czy przerabiać tą z Z5. Wydaje mi się jednak, że przerabianie BP (i to od strony silnika, tam gdzie nie sięgnie), bo Z5 nie ma np. VICS, nie ma tego wyjścia oznaczonego na schemacie sterownika – a w BP jest. I tego kabelka może w wiązce Z5 w ogóle nie być
W komorze silnika, prawie wszystko jest normalnie, oprócz pierdółek, typu duża czarna puszka (filtr oparów?), nie liczę serwa i kolumny kierowniczej, bo one i tak zostają. Za to w środku wszystko jest odwrócone, deska po prawej, bezpieczniki po prawej, sterownik centralnego po lewej. Więc gdyby obrócić wiązkę, to myślę że powinna być ok. Zegary są takie same, wiec sterowanie nimi też musi być te same I jakoś nie sądzę, aby japończyki tak bardzo zmieniali instalację między tymi dwoma silnikami. Raczej to tylko wiązka silnika jest inna, a reszta instalacji jest ta sama.Wiązkę z BP, przedłużę w miejscu przejścia przez grodź, do komory silnika, więc nie będzie zbytnio widać że coś było kombinowane
Ja tam tez nie slyszalem zeby sie polosci ukrecaly co prawda mi pekla w 318 ale tylko dlatego ze dyfer sie wyrwal z mocowan i sklinowalo go....
z tym sie zgodze ze czesciej sie to dzialo szczegolnie w maluchu na wloskich kielichach i przegubach i kolkach z tylu 14' 195/45
Briareos napisał(a):czy chodzi np. o zmasakrowany wielowypust...
z tym sie zgodze ze czesciej sie to dzialo szczegolnie w maluchu na wloskich kielichach i przegubach i kolkach z tylu 14' 195/45
- Od: 21 lut 2007, 18:00
- Posty: 205
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323 BF B6T '88r.
Skoda Rapid 1.2 TFSI '16r.
126p '98r
gadula88 napisał(a):biker-pl – Jakbyś dobrze poszukał, to na drugiej stronie, wątku podanego przez Ciebie są moje posty
Z pozdrowieniami
Kamil
sorry masz rację
jak już się zdecydujesz na przekładanie zrób foto relację --napewno bardzo sie przyda
moze i sam kiedys skorzystam
pozdro
Roman
- Od: 4 lut 2007, 18:14
- Posty: 160
- Skąd: ILOVE Wroclov
- Auto: 323F 1,5 BA 97r
czyli jednak się ukręcają...
MADZIA I CHCE SIĘ ŻYĆ
- Od: 13 paź 2004, 13:59
- Posty: 238
- Skąd: Wałbrzych
- Auto: 323F BA 1.5 96
Nie jest chyba tak źle, na jakie to wygląda. Jak narazie jedyne zmiany w instalacji jakie znalazłem, nie licząc czujników silnika, to:
– w Z5 do puszki bezpieczników przy silniku idzie jeden przewód wiecej
– sterownik centralnego zamka jest inny, w Z5 ma jeden przewód więcej;
Reszta przewodów kolorami się zgadza, np. przepływka, silnik krokowy, elektrozawór wolnych obrotów. Obwód alternator, akumulator, rozrusznik, jest podpięty pod drugą wiązkę, która z jednej strony łączy się z silnikiem, a z drugiej strony wchodzi w puszkę bezpieczników. Więc chyba wystarczy przełożyć tylko wiązkę ze sterowaniem silnika. Jak skończymy (coś koło czwartku, chyba ), to pokażę zdjęcia.
– w Z5 do puszki bezpieczników przy silniku idzie jeden przewód wiecej
– sterownik centralnego zamka jest inny, w Z5 ma jeden przewód więcej;
Reszta przewodów kolorami się zgadza, np. przepływka, silnik krokowy, elektrozawór wolnych obrotów. Obwód alternator, akumulator, rozrusznik, jest podpięty pod drugą wiązkę, która z jednej strony łączy się z silnikiem, a z drugiej strony wchodzi w puszkę bezpieczników. Więc chyba wystarczy przełożyć tylko wiązkę ze sterowaniem silnika. Jak skończymy (coś koło czwartku, chyba ), to pokażę zdjęcia.
gadula88 napisał(a): Jak skończymy (coś koło czwartku, chyba )
To się lekko przedłużyło, prawie miesiąc Na piątek samochód będzie już 100% sprawny i gotowy do jazdy, zostało tylko poskręcać wszystko.
Co do wiązki, to w zasadzie jest to plug&play. Jedyny problem miałem z immo, które było wbudowane w nowy komputer, a w starym go nie było. Skończyło się na tym, że teraz mam dwa immobilizery No i trochę roboty było, przy przedłużeniu nowej wiązki. Wykorzystana została do tego stara wiązka, wiec kolory w 98% pokrywają się.
Z pozdrowieniami
Kamil
No i przełożyłem BP Zostały już kosmetyczne sprawy.
Przełożone zostało:
-silnik ze skrzynią, półosiami, łapą, poduszkami i skrzynką bezpieczników;
-zawieszenie przód, z tarczami i zaciskami;
-kompletny wydech;
-przepływka z puszką filtra powietrza;
-komputer sterujący z wiązką, oraz moduł immobilizera z cewką przy stacyjce;
-koła z 13" na 14" (w BP są większe tarcze i zaciski).
Plus dodatkowo jeszcze zostało do przełożenia:
-nowe znaczki (po F/L);
-podmianka fotela pasażera (w anglii to fotel kierowcy, wiec ma pełną regulację);
-wymiana panelu sterowania nawiewami (nowy sterowany jest na miękko).
Tak wiec jest to możliwe i wykonalne. Całość zamknie się na czysto w 2500zł. Niedługo zobaczymy co to potrafi Na forum znalazłem wzmiankę, o tym że Kwadrix, też tego dokonał. Tylko on chyba przekładał z europejczyka. O SWAPie z anglika nie znalazłem niczego, wiec mogę się uważać, za pierwszą osobę w kraju, która tego dokonała
Z pozdrowieniami
Kamil
Przełożone zostało:
-silnik ze skrzynią, półosiami, łapą, poduszkami i skrzynką bezpieczników;
-zawieszenie przód, z tarczami i zaciskami;
-kompletny wydech;
-przepływka z puszką filtra powietrza;
-komputer sterujący z wiązką, oraz moduł immobilizera z cewką przy stacyjce;
-koła z 13" na 14" (w BP są większe tarcze i zaciski).
Plus dodatkowo jeszcze zostało do przełożenia:
-nowe znaczki (po F/L);
-podmianka fotela pasażera (w anglii to fotel kierowcy, wiec ma pełną regulację);
-wymiana panelu sterowania nawiewami (nowy sterowany jest na miękko).
Tak wiec jest to możliwe i wykonalne. Całość zamknie się na czysto w 2500zł. Niedługo zobaczymy co to potrafi Na forum znalazłem wzmiankę, o tym że Kwadrix, też tego dokonał. Tylko on chyba przekładał z europejczyka. O SWAPie z anglika nie znalazłem niczego, wiec mogę się uważać, za pierwszą osobę w kraju, która tego dokonała
Z pozdrowieniami
Kamil
Ostatnio edytowano 6 sie 2009, 21:03 przez gadula, łącznie edytowano 1 raz
a jak z pasowaniem silnika 1.8 gt do mx-3 1,6 16dohc 97 rok
widziałem kiedy do sprzedania mx-3 z taki właśnie wsadzonym silnikiem
czy trzeba bedzie zmieniać skrzynie
widziałem kiedy do sprzedania mx-3 z taki właśnie wsadzonym silnikiem
czy trzeba bedzie zmieniać skrzynie
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Witam.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zabranie się za swap Z5 –> BP, mimo że mój silnik póki co oleju nie bierze ale piernik wie jak długo tak będzie
Chciałbym więc zapytać tych forumowiczów / klubowiczów którzy już mieli z tym doczynienia o kilka rzeczy.
Pytanie 1: z wymianą czego muszę się liczyć przy swapie silnika?
Wstępnie – na chłopski rozum – wydaje mi się że powinny to być hamulce, skrzynia, generalnie przednie zawieszenie. Coś jeszcze?
Pytanie 2: przeglądając allegro znalazłem kilka ofert silników 1.8 16V BP.
Na przykład ta:
http://www.allegro.pl/item241274946_sil ... ncja_.html
W niektórych miejscach silnika widać korozję – lepiej unikać takich jednostek czy można spokojnie je brać? ( pomijam pocenie które widzę )
Lub ta:
http://www.allegro.pl/item243572635_sil ... 8_16v.html
Wprawdzie nie widać całości silnika ale wydaje się że jest w miarę OK.
Pan z ogłoszenia deklaruje możliwość przełożenia silnika – możliwe że przy okazji zrobi się też skrzynię, sprzegło, zawieszenie i hamulce ( pytanie czy z brytyjczyka zawieszenie będzie takie samo??? )
Proszę o pomoc w tej sprawie bo choć czasu jeszcze zostało sporo ( zbieranie funduszy ) to jednak warto uzbroić się w wiedzę zawczasu
Pozdrawiam,
Akar.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zabranie się za swap Z5 –> BP, mimo że mój silnik póki co oleju nie bierze ale piernik wie jak długo tak będzie
Chciałbym więc zapytać tych forumowiczów / klubowiczów którzy już mieli z tym doczynienia o kilka rzeczy.
Pytanie 1: z wymianą czego muszę się liczyć przy swapie silnika?
Wstępnie – na chłopski rozum – wydaje mi się że powinny to być hamulce, skrzynia, generalnie przednie zawieszenie. Coś jeszcze?
Pytanie 2: przeglądając allegro znalazłem kilka ofert silników 1.8 16V BP.
Na przykład ta:
http://www.allegro.pl/item241274946_sil ... ncja_.html
W niektórych miejscach silnika widać korozję – lepiej unikać takich jednostek czy można spokojnie je brać? ( pomijam pocenie które widzę )
Lub ta:
http://www.allegro.pl/item243572635_sil ... 8_16v.html
Wprawdzie nie widać całości silnika ale wydaje się że jest w miarę OK.
Pan z ogłoszenia deklaruje możliwość przełożenia silnika – możliwe że przy okazji zrobi się też skrzynię, sprzegło, zawieszenie i hamulce ( pytanie czy z brytyjczyka zawieszenie będzie takie samo??? )
Proszę o pomoc w tej sprawie bo choć czasu jeszcze zostało sporo ( zbieranie funduszy ) to jednak warto uzbroić się w wiedzę zawczasu
Pozdrawiam,
Akar.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości