Mazda kopci, pare pytań.
Tematu ciąg dalszy – po remoncie 1400km. Wymiana oleju sie przeciągnęła – po 1300km, przy wymianie ustawianie zapłonu. Po ustawieniu dostała takiego kopa, tak zapierd.., ze głowa mała, opony zimowe – 175 zamiast 195 – robi swoje – ale odezwały się wtryski – z powrotem na warsztat i regulacja zapłonu i jest kompromis – wtryski cicho – ledwie coś tam zarzęzi, a dynamika taka se – lepsza niż była ale nie taka super jak po wyjechaniu z warsztatu.
Nie kopci już na zimnym , a co do spalania oleju zobaczymy jak teraz – przez pierwsze 1300km wzięła około 350-400ml, tyle brała przed remontem na 1000km, teraz olej Lique Moly półsyntetyk – zobaczmy jak z tym. Mimo ochłodzenia spalanie beny też spadło, a zacząłem bardziej korzystać z gazu po to remontowałem .
Szukam wtrysków na podmiankę – jak się sprawdzą nowe (używane ale mniej) to wymiana.
Ps. czy ktoś wie ile koszytują nowe wtryski, bo za używki chcą 100 od sztuki, a poza tym czy ktoś montował z Was wtryski od większego silnika – czy to się sprawdza, czy jest bezpieczne dla silnika, czy daje coś???
Nie kopci już na zimnym , a co do spalania oleju zobaczymy jak teraz – przez pierwsze 1300km wzięła około 350-400ml, tyle brała przed remontem na 1000km, teraz olej Lique Moly półsyntetyk – zobaczmy jak z tym. Mimo ochłodzenia spalanie beny też spadło, a zacząłem bardziej korzystać z gazu po to remontowałem .
Szukam wtrysków na podmiankę – jak się sprawdzą nowe (używane ale mniej) to wymiana.
Ps. czy ktoś wie ile koszytują nowe wtryski, bo za używki chcą 100 od sztuki, a poza tym czy ktoś montował z Was wtryski od większego silnika – czy to się sprawdza, czy jest bezpieczne dla silnika, czy daje coś???
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
- Od: 5 mar 2007, 18:18
- Posty: 104
- Skąd: Poznań
- Auto: 323f 1.5 '96r.
Wiecie co sam nie wiem gdzie cieknie juz mi ten olej, znaczy sie wiem jak otworze klape, ale stary mi mowi, ze to jest uszczelka pod klawiatura czy jakos tak jest walnieta a z kolei jakis tam znajomy, ze pod glowica i badz tu madry . Cieknie mi olej powiedzialbym z bloku silnika, tam gdzie jest laczenie. Pytanie skad w takim razie mi cieknie olej i jaka uszczelke mam kupic. Jutro postaram sie dorzucic fotke chyba, ze po tym opisie ktos mnie oswieci. (Boze co za wstyd zeby chlop nie wiedzial gdzie mu cieknie olej ). Pozdrawiam.
Edit
Jednak to jest uszczelka pod klawiatura. No ale w takim razie sie nasuwa pytanie czy moze byc ona odpowiedziana za te niebieskie obloczki z ranca czy nie Czy to lepiej niz jakby poszla uszczelka pod glowica i jakie moga byc koszty zakupu takiej uszczelki??
Edit
Jednak to jest uszczelka pod klawiatura. No ale w takim razie sie nasuwa pytanie czy moze byc ona odpowiedziana za te niebieskie obloczki z ranca czy nie Czy to lepiej niz jakby poszla uszczelka pod glowica i jakie moga byc koszty zakupu takiej uszczelki??
- Od: 16 paź 2007, 21:38
- Posty: 1035
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))
Nie.nicek777 napisał(a):czy moze byc ona odpowiedziana za te niebieskie obloczki z ranca?
Nie.nicek777 napisał(a):Czy to lepiej niz jakby poszla uszczelka pod glowica
Zazwyczaj uszczekla pod głowicę kosztuje kilkukrotnie drożej, niźli uszczelka pod dekiel zaworowy. Tu akurat jest stosunek ~60zł do 130zł (ELRINK). Zalecane są uszczelki oryginalne.nicek777 napisał(a):jakie moga byc koszty zakupu takiej uszczelki?
InterCars – eKatalog
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Witam
Dzis uslyszalem od kumpla ktory jechal za mna ze puszczam starszne chmury dymu bialego ( temp. otoczenia jakies -6 stopni C , przejechane ponad 20km w ciagu) , i troche mnie tym zmartwil czy cos sie dziej z moja madzia bo nie zauwazylem by byla slabsza, by ubywalo oleju (leje Valvoline Maxlife 10w40) . Stoi na dworze wiec jak odpalam z rana przy minusowych to chwilke wys. oborty a potem juz maleja i jest ok i tylko przy odpaleniu mala chmurka ale nie odbiegajaca od innych aut jadacych po ulicy. Plyn chlodniczy niedawno zmieniany – nie zauwazam ubytkow ani wyciekow. wiec czy tylko zwidy kumpla czy rzeczywiscie jakies objawy ze silnik chce mi numer wykrecic obecnie mam 161 tys. przebiegu czyli zrobilem juz madzia jakies 37tys .
Pozdrowka
dziubek
Dzis uslyszalem od kumpla ktory jechal za mna ze puszczam starszne chmury dymu bialego ( temp. otoczenia jakies -6 stopni C , przejechane ponad 20km w ciagu) , i troche mnie tym zmartwil czy cos sie dziej z moja madzia bo nie zauwazylem by byla slabsza, by ubywalo oleju (leje Valvoline Maxlife 10w40) . Stoi na dworze wiec jak odpalam z rana przy minusowych to chwilke wys. oborty a potem juz maleja i jest ok i tylko przy odpaleniu mala chmurka ale nie odbiegajaca od innych aut jadacych po ulicy. Plyn chlodniczy niedawno zmieniany – nie zauwazam ubytkow ani wyciekow. wiec czy tylko zwidy kumpla czy rzeczywiscie jakies objawy ze silnik chce mi numer wykrecic obecnie mam 161 tys. przebiegu czyli zrobilem juz madzia jakies 37tys .
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
u mnie tez na biało dymkuje az w lusterku widze szczegolnie jak przycisne ale tylko w temperaturach blizej 0 i moim zdaniem to normalne raczej olej leje taki sam jak Twoj i tez nie ubywa ani nic
- Od: 25 wrz 2007, 10:07
- Posty: 593
- Skąd: Lublin
- Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6
To mam nadzieje ze to wlasnie tylko zwidy kumpla co jechal za mna Bo zadnych innych dziwnych objawow nie zauwazylem. A ten valvoline sobie chwale lejac go do corsy w ktorej ubywalo bardzo oleju przedtem miala lany jakis 10w40 made in orlen – silnik pocil sie jak wsciekly i trzebabylo robic dolewki teraz jest spokoj.
Pozdrowka
dziubek
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
przypatrzcie się innym samochodom , ja to robie cały czas szczególnie gdy temperatury spadają i w moich obserwacjach zauważyłem , że nie ma reguły bo czasem kopcą nowe auta a czasem stare poldki lub zajechane VW , wszystko jest względne od temperatury powietrza, wilgotności powietrza , rozgrzania silnika i pewnie kilkuset innych czynników .
jeśli chcesz sprawdzić czy coś się dzieję złego proponuje na zimnym silniku w ciepły suchy dzień najlepiej latem odpalić na luzie i po chwili wcisnąć gaz 6 tys obrotów ( tylko nie od razu bo to silnik jest wtedy suchy i bardzo cierpi)
wysiąść z auta i obserwować rurę wydechową jeśli wydobywa spore ilości dymu tz , że zaczyna się coś złego dziać .
jeśli chcesz sprawdzić czy coś się dzieję złego proponuje na zimnym silniku w ciepły suchy dzień najlepiej latem odpalić na luzie i po chwili wcisnąć gaz 6 tys obrotów ( tylko nie od razu bo to silnik jest wtedy suchy i bardzo cierpi)
wysiąść z auta i obserwować rurę wydechową jeśli wydobywa spore ilości dymu tz , że zaczyna się coś złego dziać .
coś dla ucha
http://hard-core.pl/
coś dla ducha
http://www.sxe.xu.pl/
coś dla ciała
http://www.wegetarianie.pl/
http://www.wegetarianizm.net/
http://hard-core.pl/
coś dla ducha
http://www.sxe.xu.pl/
coś dla ciała
http://www.wegetarianie.pl/
http://www.wegetarianizm.net/
- Od: 25 wrz 2006, 23:17
- Posty: 44
- Skąd: częstochowa
- Auto: mazda 323 F 95r
Robiłem przegazowki latem i wczesna jesienią nie pamiętam z jakiego powodu ale nie zauważyłem żadnego dymu i innych podobnych co najwyżej jakby krople pary wodnej i nic więcej. Z pracy jechał za mną sąsiad jakieś 10km fakt było jakieś +5 stopni ale nie zauważył bym dziwnie kopcił lub coś podobnego wiec chyba to były jakieś poranne dziwne zjawiska lub przywidzenia
Pozdrowka
dziubek
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
mi też kopci na biało przy temp bliskich 0 a silnik jest w dobrym stanie (po remoncie) nie ubywa płynu chłodzącego a jak naleje oleju do pełna to przejedzie 10tys km. Może jest to spowodowane budową układu wydechowego mazd? Poprostu para się nie skrapla tylko wylatuje z tłumika. W niektórych autach woda bardziej kapie z tłumika końcowego a w niektórych bardziej paruje?
- Od: 9 lis 2005, 00:13
- Posty: 49
- Skąd: Rybnik
- Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V
Wszystko możliwe wazne ze nic zlego sie nie dzieje widze ze 323 c z Rybnickich okolic do spotkanka w trasie ( i podymienia )ewentualnie widze ze coraz latwiej o jakis lokalny spot.
Pozdrowka
dziubek
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
Nie zamartwiamy tylko np. mi kumpel wczoraj jadący za mną stwierdził ze kopce jak parowóz ( było jakieś -6 stopni) i nie wiedział czy to mgła czy to ja ale chyba miał jakieś przywidzenia i tyle a wolałem swoje obawy wyjaśnić i dodatkowo sobie je zweryfikowałem
Pozdrowka
dziubek
Pozdrowka
dziubek
Mazda + saperka – prawie jak Jeep ;)
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
+
była BeAtka i GabrYsia jest Renifer ;)
Moje ostanie mazdowe maleństwo- http://tnij.org/mazda6gy
dziubek napisał(a):Nie zamartwiamy tylko np. mi kumpel wczoraj jadący za mną stwierdził ze kopce jak parowóz ( było jakieś -6 stopni) i nie wiedział czy to mgła czy to ja ale chyba miał jakieś przywidzenia i tyle a wolałem swoje obawy wyjaśnić i dodatkowo sobie je zweryfikowałem
Pozdrowka
dziubek
Kumpel pewnie wcale nie miał przywidzeń tylko rzeczywiście kopciłeś... parą wodną. Nie odróżniacie dymu od pary?
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Kłopoty to by były gdybyś kopcił siwym ew. niebieskim dymem ale biały dym to normalne zwłaszcza że powiedziałeś że to było przy -6
Takim dymem przy takjej temperaturze to nawet za przeproszeniem ty "dymisz" jak oddychasz
Takim dymem przy takjej temperaturze to nawet za przeproszeniem ty "dymisz" jak oddychasz
- Od: 5 lis 2007, 20:32
- Posty: 47
- Skąd: Świdnica
- Auto: Mazda 323F, '96 r., 1.5 16v
kowal_ napisał(a):Kłopoty to by były gdybyś kopcił siwym ew. niebieskim dymem ale biały dym to normalne zwłaszcza że powiedziałeś że to było przy -6
Takim dymem przy takjej temperaturze to nawet za przeproszeniem ty "dymisz" jak oddychasz
Dokładnie.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Trzeba było poprosić kumpla, aby włączył nawiew wewnętrzny i pozaciągał się wlatującym powietrzem. Albo wystarczyło po zatrzymaniu wysiąść, puścić kolegę za kółko i niech dodaje gazu a Ty mogłeś powąchać spaliny w celu próby detekcji oleju. I byś wiedział, czy jest to olej, czy para wodna.
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Miałem do wymiany pierścienie...Nic z tych rzeczy tu w Irladii.Musiałem kupić drugi silnik i przekładkę zrobić.Wymiana pierścieni przekracza ich możliwości.Jutro przetestuje autko na trasie.
Ostatnio edytowano 27 lis 2007, 22:03 przez szpynda, łącznie edytowano 1 raz
freestyle
Witam.
W moim aucie takze szykuje sie do wymiany pierscieni, jest natomiast jedno ale. Otoz nie moge nigdzie znalesc pierscieni RIK, wszedzie na pomorzu gdzie szukalem znalazlem tylko pierscienie firmy CTI badz TEIKOKU. Jestem w kropce i nie wiem na jakie sie zdecydowac. Dzwonilem do Hipola i nie sa w stanie powiedziec kiedy dokladnie beda pierscienie RIK. Prosze o opinie co wybrac.
W moim aucie takze szykuje sie do wymiany pierscieni, jest natomiast jedno ale. Otoz nie moge nigdzie znalesc pierscieni RIK, wszedzie na pomorzu gdzie szukalem znalazlem tylko pierscienie firmy CTI badz TEIKOKU. Jestem w kropce i nie wiem na jakie sie zdecydowac. Dzwonilem do Hipola i nie sa w stanie powiedziec kiedy dokladnie beda pierscienie RIK. Prosze o opinie co wybrac.
- Od: 28 maja 2006, 12:31
- Posty: 17
- Skąd: Tczew
- Auto: Mazda 323f BA 1996r. 1.5
Mam jeszcze pytanko.Po wymianie silnika (wiadomo z5 i wszystko jasne)jego obroty to 1000-1200/min.Wystarczy wcisnąć jednak sprzęgło i spadają do 800/min.Puszczam sprzęgło i znowu ponad 1000...Co jest grane?Zraziłem się strasznie do Mazdy (silnik 400Euro i wymiana tyle samo).Dodam że w Polsce mam MX6 i ponad 260 tys. na liczniku.Oleju nie żre chyba wcale.
freestyle
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości