Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Rutrix » 26 cze 2008, 10:48

Witajcie,

Mam podobnie jak reszta problem z olejoholizmem mojej Mazdy :(

Na ok 1000 km silnik spala (bo nie ma żadnych wycieków) z bagnetu ilość z F do L. Czy możecie powiedzieć ilo to mniej więcej jest?

Co ciekawe Madzia nie kopci na zimnym silniku – dopiero jak przejedzie parę kilometrów po mieście zaczyna się zabawa – dymek leci nie tylko przy większym obciążeniu ale nawet jak stoje na światłach to potrafi buchnąć niebieską chmurą <jelen>

Domyślam się że dla silniczka ratunku nie ma (a może się mylę??) i jedyne co pozostaje to rozpocząć poszukiwania za nowym silnikiem...?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 12:23
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8 V6 '91

Postprzez Docent D » 26 cze 2008, 10:59

Pomiędzy F a L na bagnecie jest 0,8L (co da się zauważyć bo bliższym przyjrzeniu się koncówce bagnetu)
Gdzieś tu było napisane, że za norme uważa się ~1l na 10kkm przy R4 przy V6 pewnie bedzię kapichne więcej ;)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez IKI » 27 cze 2008, 23:45

Witam mam bardzo nietypowy problem. miesiąc temu oddalem mazda do naprawy, wymiana pierscieni i uszczelniaczy oczywiscie mechanik zaufany i zna sie na tym fachu. Poprzedni wlasciciel przegrzal silnik (dowiedzialem sie po remoncie) tyle z tego dobrego ze auto otrzymalo wtedy nowa glowice, a co za tym idzie panewki zawory i cala glowica stan idealny natomiast pierscienie okazaly sie w stanie tragicznym jak plastik mozna było je skrecac jak sie chcialo i zostaly wymienione. Cylindry stan idealny zero progów.
Po remoncie poprawila sie dynamika jazdy, zbiera sie od dolnych obrotow bardzo żwawy :) No ale niestety jest jedna rzecz ktora nie znikla po remoncie to dymienie z rury na zakrecie. dymi na zakrecie tylko gdy skrecam w lewo! Niedowiary ale to prawda. Wystarczy ze przy skrecie w lewo auto przechyli sie na bok i buch biało biało i niebiesko !! Lokomotywa !!
CZy ktos juz kiedykolwiek miał cos takiego, ludzie za mna staja bo mysla ze sie pale hehe??
Jakies rady ?? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2007, 02:52
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 11:11

IKI napisał(a): dymi na zakrecie tylko gdy skrecam w lewo!
pewnie dlatego że jak skręcasz w prawo to nie widzisz :P
a tak na poważnie, ubywa Ci oleju z silnika?? może są jakieś pozostałości oleju w układzie wydechowym
Gość
 

Postprzez IKI » 28 cze 2008, 13:21

własnie ze olej ubywa, tyle samo co przed remontem, dziwne. po remoncie ma wieksze kopyto, spalanie 5-6 l :) na 100 km a jak prycisne to maks 7 l benzyny, oleju 1l/1000km a najdziwniejsze jest to ze dymi jak sie skreca w lewo a mianowicie jak auto sie przechyli podczas skretu jak jade spokojnie to jest ok ale jak juz go przegnie na bok to para buch i ciuch ciuch na bialo na poczatku a pozniej na niebiesko. Dodam jeszcze ze czasami sie tak stanie jak przejade po torach i nim potelepie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2007, 02:52
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda MX-3

Postprzez Gość » 28 cze 2008, 13:43

IKI napisał(a):oczywiscie mechanik zaufany i zna sie na tym fachu

coś mi się wydaje że tan mechanior źle zrobił remont...
Gość
 

Postprzez Piotrfire » 28 cze 2008, 14:11

W niedalekiej przyszłości uderze do "RBS" – pogwarancyjny serwis aut japonskich Wrocław ul. Buraczana 10


Jeśli to jest ten przeniesiony z borowskiej to polecam.

Zaś co do przyczyn puszczania dymku z rana to jednąną z przyczyn może być uszkodzona sonda miałem tak w swojej V6 GE i prawdopodobnie mam to teraz w 323GA
ten kto pyta jest głupcem przez chwilę , a ten co nie pyta wcale jest głupcem przez całe życie
madzia 2,5 V6 , teraz 323F 95r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2004, 11:54
Posty: 37
Skąd: Prawie Wrocław
Auto: mazda 323F 1,5 16V , BMW E39

Postprzez damien » 28 cze 2008, 16:47

heya

no coz musze sie zaliczyć do szczęśliwych posiadaczy kopcącej z rana mazdy, (dalem za nia tylko 800e 95 r 323 glx z silnikiem z5) jak kupowałem ja miała rozgrzany silnik, na drugi dzień jak ja odpaliłem przeżyłem mały szok, teraz wiem ze japonce trzeba sprawdzac na zimnym silniku i zajrzec na forum i zapoznac sie z typowymi usterkami

no coz dalem do zrobienia glowica,uszczelniacze, przy okazji rozrząd olej itp, kopci dalej ale mniej -teraz wiem ze trzeba bylo silnik wymienić czyli 350 e za silnik i 300 e za robociznę albo zrobic pierscienie olejowe ....

w sumie nie przeszkadza ale ten dym rano mnie stresuje do tego stopnia ze auto trzymam nie pod domem ale troszkę dalej zeby czasem zasiedzi nie widzieli tego tak samo w pracy parkuje na podziemnym parkingu wyjeżdżam jak juz nie kopci

moje spostrzezenia:

co do oleju pierwszy jaki wlalem to mineral z beczki Valvoline – kopcila i to bardzo nie tylko po odpaleniu ale takze przez droge jakies 5 minut

w piatek wymienilem ponownie olej na półsyntetykCastrol Magnetik – teraz zakopci tylko po odpaleniu zostawi mala chmurke okolo 20 secund

nie bede sie bawil w dalsze inwestowanie w to auto teraz szukam kogos który ja kupi tak jak ja .... nie mam juz serca do tego auta

pozdrawiam forumowiczy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2008, 21:26
Posty: 4
Skąd: irleand
Auto: mazda 323 f glx 1995 rok

Postprzez mixR » 16 lip 2008, 23:24

Witam.
Przeczytałem prawie cały ten temat już wcześniej, trochę się z początku przestraszyłem,ale myślę że tragedii jeszcze nie mam. Jeżdżę Madzią już kilka miesięcy,zaobserwowałem że w chłodniejsze dni puszcza z rana dymek przez parę sekund siwawo-niebieskawy,w ciepłe dni prawie wcale. Zużycie oleju mam około 1,5 litra na 5000 km,bo tyle nią narazie przejechałem. Zalałem ją na samym początku Mobilem 10W-40,nie wiedziałem co było wcześniej. Mam pytanko czy jeśli wcześniej byla zalana jakimś minerałem to czy półsyntetyk może rozszczelnić silnik ? I ewentualnie jaki olej byście dalej radzili lac,pozostać przy mobilu bo odniosłem wrażenie że na początku mniej go ubywało,a ostatnio troszkę więcej zaczęła go wciągać... :|

Pozdro dla szczęśliwych posiadaczy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Majlo » 17 lip 2008, 12:47

ja wymieniałem olej i przejachałem 6000km już na nim. Spaliło mi z 3/4 bagnetu na 1/2 czyli 1/4 bagnetu na 6000km. Czyli jak to Docent D pisał zabrała by tylko 0,2? Wychodziło by około 0,35 do 0,4l na 10 000km. Też mixR jeżdżę na tym oleju i jak dziś popatrzyłem to po 6000km olej jest czyściutki. Ja go chyba zostawię już.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:06
Posty: 150
Skąd: Kraków + okolice
Auto: Toledo II 1,9TDI ARL 150km- 2001r

Postprzez Docent D » 17 lip 2008, 13:21

Majlo, na to wygląda :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez KRISMYS » 17 lip 2008, 19:01

Pisałem już o oleju który poradzono mi na forum jest to AVANZA MIDLAND SAE W 10- 40 jakiś szwajcarski wynalazek wymieniłem ten olej przejechałęm już koło 3500 km i nie bierzę i nie kopci a przedtem szkoda gadać
Cobretti


Moja Madzinka -http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=091b5e98699a60b2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 21:48
Posty: 145
Skąd: kołobrzeg
Auto: mazda 323 F Ba 97 srebrna

Postprzez Gostek » 17 lip 2008, 19:20

witam
mi tez silniczek palił olej razem z benzynka:( jakis litr na 1000 km. masakra
zdecydowałem sie na remoncik i jak narazie wszystko jest oki. fakt, czasami z rana pusci malutki obłoczek, albo nawet w dzien ale tylko0 przy samym uruchomieniu, wydaje mi sie ze są to pozostałosci oleju w całym wydechu. mysle tak bo na bagnecie jest ten sam poziom oleju, płyn ch. tez nie znika no i koncówka wydechu nie jest osmolona:)
pozdro:)
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez mixR » 17 lip 2008, 19:29

Chyba spróbuję przy następnej wymianie właśnie tego MIDLANDA bo boję się żeby efekt pochłaniania oleju mi się nie nasilił,póki co tragedii jeszcze nie mam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Docent D » 17 lip 2008, 20:07

Ja mam tego Midlanda. Wciąga ok 2.5l na 10kkm :) (uśrednione po przejechaniu trasy 2kkm)
Obłoczka po porannym odpaleniu nie ma... tylko delikatnie siwawy dymek przez 10sec (trzeba się przyjrzeć).
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez mixR » 17 lip 2008, 20:24

Docent D a jeżdziłeś wcześniej na jakimś innym oleju zeby mieć porównanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Docent D » 17 lip 2008, 20:44

mixR, nie jeździłem. Po zakupie auta wymieniłem i dopiero testuje.

I tak zamierzam zrobić plukanke i przejść na full sytetyka :)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez mixR » 17 lip 2008, 21:22

Ciekawe,co będzie. Ja bym się chyba jednak trochę bał przejść na full syntetyka... Już myślałem o minerale ale poczytałem trochę i zmieniłem zdanie,bo ogólnie panuje pogląd że minerał to shit i może tylko szkody narobić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Gostek » 17 lip 2008, 22:40

mixR napisał(a):Już myślałem o minerale ale poczytałem trochę i zmieniłem zdanie,bo ogólnie panuje pogląd że minerał to shit i może tylko szkody narobić...


swiete słowa. przed remontem tez włałem minerał. na poczatku było dobrze,tzn w miare dobrze. brał olej ale nie było az tak zle. po rzejechaniu kilkui tys była masakra, zarł olej jak oszalały...
wszystko tyllko nie minerał:)

pozdro
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 18:52
Posty: 45
Skąd: Olsztynek k. Olsztyna
Auto: mazda 323 c 1,5 16V Z5 1996r

Postprzez dragon123 » 26 lip 2008, 11:33

witam mam pytanko bo cos mnie zastanowiło w madzie gdyz zrobiłem kapitalke i jak wczoraj wlewałem płyn do chłodnicy to weszło mi tylko z 4 L ???? Nie za mało ???? bo jak wczescniej robilismy kapitalke przy Vectrze 1,6 to weszło cos kolo 6 L płytnu. No w madzi jet 1,5 ale czy była by taka duza roznica?? I miał bym pytanko bardzo wazne dla mnie a dotyczy tych którzy robili kapitałkę albo wiedza ile płytnu powinno wesc do całego układu chłodzenia ma MAzdy jakiej mam. Z góry dzieki za odpowiedz
Jednak spełnianie marzeń jest piękne!!!!

Posiadanie 323F BA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2008, 23:19
Posty: 36
Skąd: Sokołów Młp
Auto: Mazda 323 F BA Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323