Jakie spalanie oleju w Mazdach BA/BH? – Dyskusja wspólna

Mazda 323 1994–1998

Postprzez SimoneuS » 13 lut 2005, 14:07

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 10:43 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Orin » 13 lut 2005, 15:29

A na jakim oleju jeździsz? Z tego co piszesz myśle że możesz mieć wlany mineralny....
Mam taki sam silnik, w dodatku z LPG i oleju mi nie bierze...
Hey
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Jaksa » 13 lut 2005, 15:41

piwo napisał(a):u mnie 5 litrów na 15 tysiecy.
Wow <szok> no to troche łyka....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Piotrek » 13 lut 2005, 19:01

<szok> to troszke powyzej normy <lol> Szykuje sie powazny wydatek....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez magicadm » 13 lut 2005, 20:33

Jeżeli nie przegrzałeś silnika to mogły tylko paść uszczelniacze zaworowe.

Czy ten olej po dolewce robi się szybko czarny???
Jeżeli tak – to przedmuchuje pierścieniami w dół do miski olejowej.
Sprawdź też czy nie masz wycieków zewnętrznych,bo remont silnika (taki z prawdziwego zdarzenia) to sprawa raczej nieopłacalna – lepiej dolewać regularniie olej i rozglądać się za drugim silniczkiem
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 13 lut 2005, 21:34

piwo napisał(a):5 litrów na 15 tysiecy


magicadm napisał(a):to mogły tylko paść uszczelniacze zaworowe.


magicadm napisał(a):przedmuchuje pierścieniami w dół do miski olejowej
??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 13 lut 2005, 21:52

Pisząć o przedmuchiwaniu miałem na myśli kiepską kondycję zespołu: tłok, pierścienie i cylinder. Gdy tracą szczelność silnik zaczyna brać olej, a płomień w czasie suwu pracy przedostaje się do miski olejowej przypalając olej.
Uszczelniacze zaworowe (gumki uczeniające trzonek zaworu w głowicy) też mogą być przyczyną 'brania" oleju. Nie znam konstrukcji silników MAZDY, ale większości aut można je wymienić bez zdejmowania głowicy.

W jednym z moich aut mimo prawie książkowej kompresji silnik brał kosmiczne ilości oleju – do 4 litrów na 1000 km. Przyczyną było ewidentne przegrzanie silnika. Wymiana samych pierścieni rozwiązała problem.
Ostatnio edytowano 13 lut 2005, 22:27 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Alexs » 13 lut 2005, 22:18

u mnie 5 litrów na 15 tysiecy.Przy okazji ma ktos ksiązke obslugi do mazdy 323f rok 1990



Przegrzany pewnie a poza tym stary silniczek ma prawo brać olej, chyba,ze jest igiełka po remoncie, to wtedy nie. Mi w poprzednim aucie po przegrzaniu silnika, raz,ze poszła uszczelka pod głowicą dwa, to wlaśnie zaczął brać ok litra na 1000 km. Pierścieni sie nie opłaca w żadnym aucie jednak robić bo cięzko sie do nich dostać a robocizna kosztuje tęgo...lać olej i jeździć, najwyżej wymienić na minerał jeśli jeźdzsz na syntetyku, nic takiemu leciwemu silnikowi nie zaszkodzi.
Mam mazde w tym samym wieku i też przepala olej , nie jestem w stanie sprawdzić na razie ile bo malo jeżdzę ale widzę siwy dym po odpaleniu, to widomu co jest grane.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Jaksa » 13 lut 2005, 22:42

magicadm napisał(a):Uszczelniacze zaworowe (gumki uczeniające trzonek zaworu w głowicy) też mogą być przyczyną 'brania" oleju.
Ale nie tyle ( mity z niemieckich aut ) Demontowalismy uszczelniacze ( jeszcze oryginalne ) po 230 tysiącach były miękkie jak nowe,prowadnice tez są niezniszczalne ..... Zrobiłem tych silnikow juz sporo i naprawdę wiem o co chodzi ( było to juz opisywane )
Alexs napisał(a):Pierścieni sie nie opłaca w żadnym aucie jednak robić bo cięzko sie do nich dostać a robocizna kosztuje tęgo
Gdzie tam ;) Głowica w gorę miska w doł i po zawodach <lol>
Alexs napisał(a):widzę siwy dym po odpaleniu,
Przyjdzie lato i przestanie kopcic zaraz po odpaleniu....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez magicadm » 13 lut 2005, 23:15

Chyba Jaksa masz rację z tymi uszczelniaczami. Ja w swoim (japońskim) zmieniałem je po 250 tys km. Gumki były faktycznie miękkie, ale delikatnie popękane. Potem przegrzałem silnik i padły pierścienie więc nie zauważyłem nawet poprawy po wymianie uszczelniaczy.

Słyszałem za to takie opinie o samochodach japońskich: autko nie przegrzane i jeżdżące na dobrym oleju do 300 tys km może brać olej jedynie uszczelniaczami lub go wychlapywać zimeringami.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Alexs » 13 lut 2005, 23:40

Jaksa napisał(a):Gdzie tam Głowica w gorę miska w doł i po zawodach


oooo, u Ciebie wszystko tak hop, siup :D Mi mechanik mówił,ze cieżko mu sie będzie do nich dostać i,zebym zostawila jak jest tylko olej lala no i mowie,ze lałam w poprzednim aucie 1l./1000 km i sobie glowy nie zawracałam pierscieniami

A mazda kopci na siwo-niebiesko wniosek ze tego,ze tez przepala olej.


Jaksa napisał(a):Przyjdzie lato i przestanie kopcic zaraz po odpaleniu....


a to co? w lato oleju nie będzie przepalać??? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Jaksa » 13 lut 2005, 23:59

Alexs napisał(a):1l./1000 km
Moja łyka litr na 10000
Alexs napisał(a):oooo, u Ciebie wszystko tak hop, siup Mi mechanik mówił,ze cieżko mu sie będzie do nich dostać
Lata praktyki :P <lol> Taki zawód ..... A ten fachman jakie auta robi ze tak mu cięzko ;)
Alexs napisał(a):A mazda kopci na siwo-niebiesko wniosek ze tego,ze tez przepala olej.
To oznacza brak pierscieni olejowych ( standard w mazdach benzynowych )
Alexs napisał(a):w lato oleju nie będzie przepalać?
Latem jest cieplej a tu chodzi o temperatury zewnętrzne ( silnik po nocy jest zimny ale nie tak jak przy minus 20 ) Mozna to porównac do pompki rowerowej <lol> ktora ma zniszczony tłoczek. Jak chcesz poznac dokładnie o co chodzi to zapraszam do warsztatu , mam taki pokazowy tłok z pierscieniami ktorych praktycznie nie ma.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Alexs » 14 lut 2005, 00:11

Jaksa napisał(a):Lata praktyki Taki zawód ..... A ten fachman jakie auta robi ze tak mu cięzko


a ten fachman to robił:daewo, fso i niemce, takie tam fordy itp. Jak sie dowiedział,ze kupialam mazde to juz mnie nie lubi, a jak dzwonie z jakims problemem to nic a nic mi nie chce pomóc, mówi,ze sie nie zna. Ale chwalę go bo dobry jest w tych markach na ktorych sie zna, niestety do japończyków sie nie dotyka...


Jaksa napisał(a):To oznacza brak pierscieni olejowych ( standard w mazdach benzynowych )


niech tak zostanie, nie będziemy tego naprawiać :D ok??? :D


Jaksa napisał(a):Latem jest cieplej a tu chodzi o temperatury zewnętrzne ( silnik po nocy jest zimny ale nie tak jak przy minus 20 ) Mozna to porównac do pompki rowerowej ktora ma zniszczony tłoczek. Jak chcesz poznac dokładnie o co chodzi to zapraszam do warsztatu , mam taki pokazowy tłok z pierscieniami ktorych praktycznie nie ma.


no może w lato sie troszke poprawi, choć jak bierze olej to i tak temperatura nie wiele da.Do warsztatu na pewno zawitam, własnie mi sie przypomnialo,ze mam czujniki pourywane i też nikt nie chcial tego robiźc a Ty na pewno wiesz co do czego tam polutować :D , no i rozrząd i dalej pomyślimy, ale pierśconki nie <nie>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez Jaksa » 14 lut 2005, 00:16

Alexs napisał(a):niech tak zostanie, nie będziemy tego naprawiać
Klient płaci i wymaga. ( Ja tylko mogę powiedziec co i jak )
Alexs napisał(a):Ty na pewno wiesz co do czego tam polutować
Pewnie tak :D
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Alexs » 14 lut 2005, 00:32

Jaksa napisał(a):Klient płaci i wymaga. ( Ja tylko mogę powiedziec co i jak )


no nie sądzę,zeby sie opłacalo to robić, wolę olej dolewać, łatwiej i taniej wyjdzie chyba...
Polutowac trzeba czujniki bo na benzynce nie chodzi tak jak bym chciała :) i każdy mówi,ze przez czujniki ale nikt nie wie od czego one tak na prawdę są i jak je naprawić...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez sokolek » 14 lut 2005, 01:00

ja jeżdżę na Mobilu 1 Rally Formula SAE-5W50 i na 15 tysięcy dolałem jakieś 0,7 litra (na bagnecie zeszło na min to dolałem do połowy sprawdzając po jakiś 10 tys przed dłuższą trasą), więc chyba nie jest źle :D
Mazda 323 BG 1.3i 16V '93r.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2004, 02:02
Posty: 53
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16V '93r.

Postprzez Justynka » 14 lut 2005, 10:49

sokolek napisał(a):ja jeżdżę na Mobilu 1 Rally Formula SAE-5W50

My też jeździmy na takim, no i w piątek wlaliśmy 1l, bo się troszku mało zrobiło... Niestety musimy tak dolewać co jakiś czas :(. Ktoś kiedyś mówił nam, żeby zmienić olej na półsyntetyk, to będzie mniej silnik brał. Czy to możliwe? I czy w ogóle wyjdzie madzi na dobre zmiana oleju z syntetyka na półsyntetyk?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2004, 01:43
Posty: 107
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323 BG GT 1.8 '91

Postprzez Pepey » 14 lut 2005, 12:18

w moim wypadku tez lyka ok 1l/10000 km ale slyszalem ze to normalne przy 16V wiec sie nei przejmuje :) a wyciekow nigdzie nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Alexs » 14 lut 2005, 13:38

Justynka napisał(a):I czy w ogóle wyjdzie madzi na dobre zmiana oleju z syntetyka na półsyntetyk?


można, w tym wieku to już jej nie zaszkodzi. Mi nawet niektórzy doradzają, żeby w ogole na mineralny zmienić bo jezdze na polsyntetyku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2005, 01:24
Posty: 326
Skąd: Stacja Warszawa
Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.

Postprzez GofNet » 15 lut 2005, 00:04

Ja osobiście jeździłbym na syntetyku tak długo, jak się da. To właśnie oleje syntetyczne zachowują najlepsze parametry, właściwości i własności przy skrajnie różnych temperaturach silnika. Zwłaszcza w niskich, kiedy to syntetyk dopłynie w najmniejsze zakamarki pierwszy, niżby zrobił to minerał czy półsyntetyk. Poza tym na syntetyku są mniejsze opory a więc i mniejsze zużycie paliwa.

Dlatego tez do nowych silników producenci zalecają oleje syntetyczne.
Oleje syntetyczne mają właściwości czyszczące, więc silnik jest zachowany w czystości. Natomiast minerał takowych nie posiada i znacznie szybiciej się zużywa. Powstaje z jego spalania (zużycia) nagar, który zmula silnik, osadzając się wszędzie, gdzie się da.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323