Jakie spalanie oleju w Mazdach BA/BH? – Dyskusja wspólna
Wow no to troche łyka....piwo napisał(a):u mnie 5 litrów na 15 tysiecy.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeżeli nie przegrzałeś silnika to mogły tylko paść uszczelniacze zaworowe.
Czy ten olej po dolewce robi się szybko czarny???
Jeżeli tak – to przedmuchuje pierścieniami w dół do miski olejowej.
Sprawdź też czy nie masz wycieków zewnętrznych,bo remont silnika (taki z prawdziwego zdarzenia) to sprawa raczej nieopłacalna – lepiej dolewać regularniie olej i rozglądać się za drugim silniczkiem
Czy ten olej po dolewce robi się szybko czarny???
Jeżeli tak – to przedmuchuje pierścieniami w dół do miski olejowej.
Sprawdź też czy nie masz wycieków zewnętrznych,bo remont silnika (taki z prawdziwego zdarzenia) to sprawa raczej nieopłacalna – lepiej dolewać regularniie olej i rozglądać się za drugim silniczkiem
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
piwo napisał(a):5 litrów na 15 tysiecy
magicadm napisał(a):to mogły tylko paść uszczelniacze zaworowe.
??magicadm napisał(a):przedmuchuje pierścieniami w dół do miski olejowej
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Pisząć o przedmuchiwaniu miałem na myśli kiepską kondycję zespołu: tłok, pierścienie i cylinder. Gdy tracą szczelność silnik zaczyna brać olej, a płomień w czasie suwu pracy przedostaje się do miski olejowej przypalając olej.
Uszczelniacze zaworowe (gumki uczeniające trzonek zaworu w głowicy) też mogą być przyczyną 'brania" oleju. Nie znam konstrukcji silników MAZDY, ale większości aut można je wymienić bez zdejmowania głowicy.
W jednym z moich aut mimo prawie książkowej kompresji silnik brał kosmiczne ilości oleju – do 4 litrów na 1000 km. Przyczyną było ewidentne przegrzanie silnika. Wymiana samych pierścieni rozwiązała problem.
Uszczelniacze zaworowe (gumki uczeniające trzonek zaworu w głowicy) też mogą być przyczyną 'brania" oleju. Nie znam konstrukcji silników MAZDY, ale większości aut można je wymienić bez zdejmowania głowicy.
W jednym z moich aut mimo prawie książkowej kompresji silnik brał kosmiczne ilości oleju – do 4 litrów na 1000 km. Przyczyną było ewidentne przegrzanie silnika. Wymiana samych pierścieni rozwiązała problem.
Ostatnio edytowano 13 lut 2005, 22:27 przez magicadm, łącznie edytowano 1 raz
u mnie 5 litrów na 15 tysiecy.Przy okazji ma ktos ksiązke obslugi do mazdy 323f rok 1990
Przegrzany pewnie a poza tym stary silniczek ma prawo brać olej, chyba,ze jest igiełka po remoncie, to wtedy nie. Mi w poprzednim aucie po przegrzaniu silnika, raz,ze poszła uszczelka pod głowicą dwa, to wlaśnie zaczął brać ok litra na 1000 km. Pierścieni sie nie opłaca w żadnym aucie jednak robić bo cięzko sie do nich dostać a robocizna kosztuje tęgo...lać olej i jeździć, najwyżej wymienić na minerał jeśli jeźdzsz na syntetyku, nic takiemu leciwemu silnikowi nie zaszkodzi.
Mam mazde w tym samym wieku i też przepala olej , nie jestem w stanie sprawdzić na razie ile bo malo jeżdzę ale widzę siwy dym po odpaleniu, to widomu co jest grane....
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
Ale nie tyle ( mity z niemieckich aut ) Demontowalismy uszczelniacze ( jeszcze oryginalne ) po 230 tysiącach były miękkie jak nowe,prowadnice tez są niezniszczalne ..... Zrobiłem tych silnikow juz sporo i naprawdę wiem o co chodzi ( było to juz opisywane )magicadm napisał(a):Uszczelniacze zaworowe (gumki uczeniające trzonek zaworu w głowicy) też mogą być przyczyną 'brania" oleju.
Gdzie tam Głowica w gorę miska w doł i po zawodachAlexs napisał(a):Pierścieni sie nie opłaca w żadnym aucie jednak robić bo cięzko sie do nich dostać a robocizna kosztuje tęgo
Przyjdzie lato i przestanie kopcic zaraz po odpaleniu....Alexs napisał(a):widzę siwy dym po odpaleniu,
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Chyba Jaksa masz rację z tymi uszczelniaczami. Ja w swoim (japońskim) zmieniałem je po 250 tys km. Gumki były faktycznie miękkie, ale delikatnie popękane. Potem przegrzałem silnik i padły pierścienie więc nie zauważyłem nawet poprawy po wymianie uszczelniaczy.
Słyszałem za to takie opinie o samochodach japońskich: autko nie przegrzane i jeżdżące na dobrym oleju do 300 tys km może brać olej jedynie uszczelniaczami lub go wychlapywać zimeringami.
Słyszałem za to takie opinie o samochodach japońskich: autko nie przegrzane i jeżdżące na dobrym oleju do 300 tys km może brać olej jedynie uszczelniaczami lub go wychlapywać zimeringami.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Jaksa napisał(a):Gdzie tam Głowica w gorę miska w doł i po zawodach
oooo, u Ciebie wszystko tak hop, siup Mi mechanik mówił,ze cieżko mu sie będzie do nich dostać i,zebym zostawila jak jest tylko olej lala no i mowie,ze lałam w poprzednim aucie 1l./1000 km i sobie glowy nie zawracałam pierscieniami
A mazda kopci na siwo-niebiesko wniosek ze tego,ze tez przepala olej.
Jaksa napisał(a):Przyjdzie lato i przestanie kopcic zaraz po odpaleniu....
a to co? w lato oleju nie będzie przepalać???
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
Moja łyka litr na 10000Alexs napisał(a):1l./1000 km
Lata praktyki Taki zawód ..... A ten fachman jakie auta robi ze tak mu cięzkoAlexs napisał(a):oooo, u Ciebie wszystko tak hop, siup Mi mechanik mówił,ze cieżko mu sie będzie do nich dostać
To oznacza brak pierscieni olejowych ( standard w mazdach benzynowych )Alexs napisał(a):A mazda kopci na siwo-niebiesko wniosek ze tego,ze tez przepala olej.
Latem jest cieplej a tu chodzi o temperatury zewnętrzne ( silnik po nocy jest zimny ale nie tak jak przy minus 20 ) Mozna to porównac do pompki rowerowej ktora ma zniszczony tłoczek. Jak chcesz poznac dokładnie o co chodzi to zapraszam do warsztatu , mam taki pokazowy tłok z pierscieniami ktorych praktycznie nie ma.Alexs napisał(a):w lato oleju nie będzie przepalać?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Lata praktyki Taki zawód ..... A ten fachman jakie auta robi ze tak mu cięzko
a ten fachman to robił:daewo, fso i niemce, takie tam fordy itp. Jak sie dowiedział,ze kupialam mazde to juz mnie nie lubi, a jak dzwonie z jakims problemem to nic a nic mi nie chce pomóc, mówi,ze sie nie zna. Ale chwalę go bo dobry jest w tych markach na ktorych sie zna, niestety do japończyków sie nie dotyka...
Jaksa napisał(a):To oznacza brak pierscieni olejowych ( standard w mazdach benzynowych )
niech tak zostanie, nie będziemy tego naprawiać ok???
Jaksa napisał(a):Latem jest cieplej a tu chodzi o temperatury zewnętrzne ( silnik po nocy jest zimny ale nie tak jak przy minus 20 ) Mozna to porównac do pompki rowerowej ktora ma zniszczony tłoczek. Jak chcesz poznac dokładnie o co chodzi to zapraszam do warsztatu , mam taki pokazowy tłok z pierscieniami ktorych praktycznie nie ma.
no może w lato sie troszke poprawi, choć jak bierze olej to i tak temperatura nie wiele da.Do warsztatu na pewno zawitam, własnie mi sie przypomnialo,ze mam czujniki pourywane i też nikt nie chcial tego robiźc a Ty na pewno wiesz co do czego tam polutować , no i rozrząd i dalej pomyślimy, ale pierśconki nie
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
Klient płaci i wymaga. ( Ja tylko mogę powiedziec co i jak )Alexs napisał(a):niech tak zostanie, nie będziemy tego naprawiać
Pewnie takAlexs napisał(a):Ty na pewno wiesz co do czego tam polutować
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Klient płaci i wymaga. ( Ja tylko mogę powiedziec co i jak )
no nie sądzę,zeby sie opłacalo to robić, wolę olej dolewać, łatwiej i taniej wyjdzie chyba...
Polutowac trzeba czujniki bo na benzynce nie chodzi tak jak bym chciała i każdy mówi,ze przez czujniki ale nikt nie wie od czego one tak na prawdę są i jak je naprawić...
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
ja jeżdżę na Mobilu 1 Rally Formula SAE-5W50 i na 15 tysięcy dolałem jakieś 0,7 litra (na bagnecie zeszło na min to dolałem do połowy sprawdzając po jakiś 10 tys przed dłuższą trasą), więc chyba nie jest źle
Mazda 323 BG 1.3i 16V '93r.
- Od: 11 mar 2004, 02:02
- Posty: 53
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 BG 1.3i 16V '93r.
sokolek napisał(a):ja jeżdżę na Mobilu 1 Rally Formula SAE-5W50
My też jeździmy na takim, no i w piątek wlaliśmy 1l, bo się troszku mało zrobiło... Niestety musimy tak dolewać co jakiś czas . Ktoś kiedyś mówił nam, żeby zmienić olej na półsyntetyk, to będzie mniej silnik brał. Czy to możliwe? I czy w ogóle wyjdzie madzi na dobre zmiana oleju z syntetyka na półsyntetyk?
- Od: 30 lis 2004, 01:43
- Posty: 107
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323 BG GT 1.8 '91
Justynka napisał(a):I czy w ogóle wyjdzie madzi na dobre zmiana oleju z syntetyka na półsyntetyk?
można, w tym wieku to już jej nie zaszkodzi. Mi nawet niektórzy doradzają, żeby w ogole na mineralny zmienić bo jezdze na polsyntetyku.
- Od: 25 sty 2005, 01:24
- Posty: 326
- Skąd: Stacja Warszawa
- Auto: Premacy 2.0 DiTD, 03r.
Ja osobiście jeździłbym na syntetyku tak długo, jak się da. To właśnie oleje syntetyczne zachowują najlepsze parametry, właściwości i własności przy skrajnie różnych temperaturach silnika. Zwłaszcza w niskich, kiedy to syntetyk dopłynie w najmniejsze zakamarki pierwszy, niżby zrobił to minerał czy półsyntetyk. Poza tym na syntetyku są mniejsze opory a więc i mniejsze zużycie paliwa.
Dlatego tez do nowych silników producenci zalecają oleje syntetyczne.
Oleje syntetyczne mają właściwości czyszczące, więc silnik jest zachowany w czystości. Natomiast minerał takowych nie posiada i znacznie szybiciej się zużywa. Powstaje z jego spalania (zużycia) nagar, który zmula silnik, osadzając się wszędzie, gdzie się da.
Dlatego tez do nowych silników producenci zalecają oleje syntetyczne.
Oleje syntetyczne mają właściwości czyszczące, więc silnik jest zachowany w czystości. Natomiast minerał takowych nie posiada i znacznie szybiciej się zużywa. Powstaje z jego spalania (zużycia) nagar, który zmula silnik, osadzając się wszędzie, gdzie się da.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości