Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Szymon » 5 mar 2011, 00:15

hehehe, ja zmieniłem z 2.0 V6 na Colta :P
Przy V6 możesz liczyć na masę frajdy z jazdy. Ale łatwo wejść na olejożerną minę. Silnik głównie trapi właśnie ten problem. Rdzewieją nadkola z tyłu, klapa bagażnika u dołu, od wewnątrz, drzwi na dole od wewnątrz. Elektryka jest raczej niezawodna, o to bym się martwił najmniej. Z dostępnością części nie jest różowo. Przekonałem się o tym przy wymianie tłumika końcowego. Wiem, że tak samo jest przy reszcie układu wydechowego i hamulcach. Jeśli trafisz zadbany egzemplarz to bierz. Niczego mi tak nie brakuje jak pomruku tego silnika :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez sly » 5 mar 2011, 00:21

Mam informacje bardzie ogólne sam mam 1,5 ale rozmawiałem z kilkoma osobami na temat 1.8 i 2.0.
Z tego co zauważyłem sam to lubią lecieć progi ale zależy jak kto dbał, nadkola.

Zazwyczaj nie działa antena, regulacja światel też może mięć problemy. Silniki mazdy lubią olej nie ma reguły czy to 1,5 czy 2,0 po prostu przy pewnym przebiegu zaczynaja brać oliwe. Silników 1,8 i 2,0 jest mniej jak 1,5 stąd nie maja takiej złej opini jak z5(1,5) chcociaż te po lifcie ponoć już nie maja problemu z pierścieniami olejowymi.

Przy zakupie zwróci uwagę na stan mocowani zobacz czy nie pęka gdzięś szpachla. Jak schodzi się przedni zderzak w modelach nie bitych ten zderzak pasuje idealnie szczelina miedzy maska a nim jest malutka. Jak było coś robione to od razu zauważysz. Zobacz maskę jak będzie na niej szpachla będzie cieższka. Zobaczy środek czy jest w miare czyszty i jak kierownica wygląda. Dużo handlarzy robi swpa tapicerki z angoli stad czysty zadbany egzeplarz w środku może okazac się dnem.

Moje informacje bierz z duzym marginesem ale moze Ci sie przyda ;)

PS. Żebym wiedział wcześniej że Z5 jest jakie jest to bym kupił 2.0. Niestety Polak mądry po szkodzie. Chociaż nasz naród dymają od lat;/
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez mystek » 5 mar 2011, 00:36

#Zyg – siedzisz na Mitsumaniakach może? :) Albo Coltmania? :). Jak generalnie porównujesz te 2 samochody? Co na plus dla Mazdy, a co na plus dla Colta? Mnie generalnie Coltem świetnie się jeździ, silnik niby tylko 1.6 i 90KM, ale objeżdżam kumpla w Civicu EJ6 1.6 105KM (tak dla porównania), więc naprawdę daje radę :). Natomiast brakuje mi troszkę mocy – to raz, zwłaszcza powyżej 100-120km/h, bo setkę potrafię zrobić nim w 9s (liczone z filmu – mogę rzucić linkiem, nie wiem jakby GPS pokazał, czy jakiś G-tech, chociaż on zaniża jeszcze). Raz np targałem się z BMW e36, nie wiem jaki silnik ale obstawiam 1.8iSa) i do 120-140km/h łeb w łeb, pojawił się wyjazd na estakadę i co? Colt stoi w miejscu (cały czas 140 na budziku), a BMW powoli odfruwa sobie...

PS: nie wiem czy można na Waszym forum pisać takie rzeczy, także jak coś, to proszę o info i usuwam te pirackie ekscesy :P .

Co do części, to pracuję w hurtowni motoryzacyjnej, więc znajdzie się tam coś :). No i mam ogarniętego mechanika Mitsumaniakowego, który generalnie zna się na japońcach, więc on też znajdzie jak coś :).

To mały problem, zważywszy, że te samochody się nie psują tak znowu strasznie, a 2.0 V6 jeździ sporo.

#Sly180 – co do tego jak zachowywać się przy zakupie i co oglądać i jak to wiem, podpieram się jeszcze miernikiem lakieru, także na tym się znam i umiem ocenić samochód po fotach :) różnice kolorów, szpary itp.

A te Mazdy gniły od spodu, czy nie? Bo Colty lubi wżerać na podłużnicach:/

Aha i jeszcez co do oleju, to czytałem, że jednemu kolesiowi zjadł 2,7l na 10000km a innemu 1l na 10000km. Temu pierwszemu to z deka sporo? :D Czy to norma?

Colt też tam coś zje, ale przez 12000km które nim zrobiłem póki co od roku, to wlałem mu może 300-400ml
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2011, 12:52
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88

Postprzez Szymon » 5 mar 2011, 11:57

Czasem wejdę na Coltmanię i Mitsumaniaki :)
Colta kupiłem jako autko do taniego jeżdżenia :) Nie ma co za bardzo porównywać. Faktycznie, przy 90KM mocy mu przy tej masie nie brakuje. Jednak, żeby ją efektywnie wykorzystać, trzeba się namachać biegami. W Mazdzie całkiem inaczej. Idzie z każdego zakresu obrotów. Silnik jest o wiele bardziej elastyczny.
Nie gniją jakoś tragicznie z dołu. Wiadomo, trzeba sprawdzić podłogę. Ale nie ma takiego problemu, jak w Colciku z podłużnicami.
Zjadać oleju czasem może nawet 1l/1000km :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez Magnez » 5 mar 2011, 14:48

W 323F BA zderzak z tyłu jest plastikowy czy blacha? Bo jakiś [cenzura] mi przetarł, że aż lakier zszedł i nie jestem pewien teraz co to jest pod tym
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez jaaco » 5 mar 2011, 17:11

Magnez napisał(a):W 323F BA zderzak z tyłu jest plastikowy czy blacha? Bo jakiś [cenzura] mi przetarł, że aż lakier zszedł i nie jestem pewien teraz co to jest pod tym


Jasne że plastik :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 sie 2009, 14:10
Posty: 1149 (11/8)
Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT

Postprzez mystek » 5 mar 2011, 19:26

#Zyg – a jaki nick na MM i CM?

No Colt wg katalogów waży 1050kg, natomiast słyszałem głosy, że ta waga wynosi jednak 975kg, także mnie osobiście póki co starcza te 90KM, no ale Mazdę zawsze chciałem mieć, choć nie kojarzy mi się tak JDMowo jak z Hondą np czy Mitsu właśnie. No i zgadza się co do biegów, że Colt leci od 3000rpm dopiero, chociaż hamownia pokazuje, że przy 2000rpm Colt ma już 126Nm z 137Nm maksymalnych, także nie jest źle.

Swoją drogą – są jakieś ciekawe projekty typowo JDM lub tam remixy z USDM na forum?

Jeszcze pytanie mi się nasuwa – jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów w Mazdach? Lubią haczyć jak właśnie w Coltach? Bo w Mitsu to akurat bolączka :/ skrzynia sprawna, "nówka", a i tak haczą 1,2 i wsteczny :/.

Jak wygląda spalanie benzyny w takiej Maździe, tak z grubsza? Interesuje mnie zwłaszcza miasto.

Olej to tam nie bolączka, drogi znowu nie jest, w Colcie wożę zawsze baniak ze sobą w razie czego, w Maździe pewnie też bym woził :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2011, 12:52
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88

Postprzez Magnez » 5 mar 2011, 20:41

Nie wiem jak u innych ale u mnie skrzynia chodzi jak marzenie ;) biegi same wskakują.
Początkujący
 
Od: 13 gru 2010, 11:08
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.5 16V 97'

Postprzez sly » 5 mar 2011, 22:20

Temat spalania masz na forum ale 1,5 pali około 10 litrów na 100. Z tego co wiem 1,8 i 2.0 mają bardzo podbne spalanie do 1,5;/
Obrazek
HASŁO: sly180
Nie masz Chomika?? Kliknij
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2010, 12:35
Posty: 254 (0/1)
Skąd: łódzkie
Auto: Leon

Postprzez @tomek@ » 6 mar 2011, 09:32

sly180 napisał(a):Temat spalania masz na forum ale 1,5 pali około 10 litrów na 100. Z tego co wiem 1,8 i 2.0 mają bardzo podbne spalanie do 1,5;/


Mazda 323F 1.5Z5 spali może te 10l/100km ale chyba w zimie i na krótkich odcinkach bo tak normalnie styl mieszany to z 6.5 7.5l/100k a 2.0V6 średnio trzeba liczyć 10l przy mieszanym stylu jazdy :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez krosiek » 6 mar 2011, 13:50

Ba .Zakupiona od dziadka. Miala 131tys.km teraz po 2 latach145tys.Wymieniony byl tlumik koncowy przy 134tys oraz zacisk hamulca prawy przod oraz komplet tarcz i klo.okolo 140tys. Wada jest slabe wyciszenie,mala widocznosc z tylu.Ale ogolnie sprawia frajde! <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2010, 10:01
Posty: 19
Skąd: Wroclaw/München
Auto: 323 ba 2,0gt

Postprzez krosiek » 6 mar 2011, 13:54

Mazda 323F 1.5Z5 spali może te 10l/100km ale chyba w zimie i na krótkich odcinkach bo tak normalnie styl mieszany to z 6.5 7.5l/100k a 2.0V6 średnio trzeba liczyć 10l przy mieszanym stylu jazdy :)[/quote]

Niestety to prawda madzie lubia popic :] moja na trasie do 11l/100km
mieszany okolo 9,5l/100km
miasto uffff....10l/100km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2010, 10:01
Posty: 19
Skąd: Wroclaw/München
Auto: 323 ba 2,0gt

Postprzez rafał88 » 6 mar 2011, 14:37

Zeby spalic 1.5 10l/100km trzeba dawac ladnie po garach, ja jezdze na krtokich odcinkach i pali mi w granicach 8l/100km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez @tomek@ » 6 mar 2011, 14:46

arafal21 napisał(a):Zeby spalic 1.5 10l/100km trzeba dawac ladnie po garach, ja jezdze na krtokich odcinkach i pali mi w granicach 8l/100km.

Dokładnie zgodzę się z kolegą ;)Ja nie wiem jak wy jeździcie że tyle wam te z5 palą :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 12:33
Posty: 2144 (0/5)
Skąd: 20km od Rzeszowa:)
Auto: Jest:
Mazda mx 5 2.0NC 3rd generation
Mazda 121 DB 1.3 KAT:p
Było:
Mazda 323F BA 2.0 V6 KF
Mazda Mx5 NB 10th anniversary
Mazda 323F BA 1.5 Z5
Fiat cinquecento 700+gasss:)

Postprzez rafał88 » 6 mar 2011, 19:59

Ja jezdze czasem odcinek 3km i gasze silnik, udalo mi sie 12l/100km uzyskac no ale 4 bieg malo kiedy byl wbity.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez jarekrk » 7 mar 2011, 10:07

powiedzcie mi coś o silniku PB ?
Bo niestety mazdę moją muszę oddać, i zastanawiam się nad kupnem też tej mazdy ale z 1.8 i klimą przede wszystkim,
Czy ten silnik jest awaryjny i oliwo żerny ? Spalanie nie będzie większe pewnie niż w Z5 więc to mnie cieszy.
No i zastanawiam się nad albo tą wlaśnie Efką bo jednak przez te 4 lata byłem z niej zadowolony, albo Colt lub Civic, z punktu widzenia eksploatacji civic najlepszy bo części kosztują tyle co do Opla, ze względu na cena jakość chyba COLT najlepszy, ale mazda jest u nas w domu już 5 rok i jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, to jest plus do kupna kolejnej EFKI, tylko boję się ,że teraz kupi się egzemplarz kijowy
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez Szymon » 7 mar 2011, 10:19

jarekrk napisał(a):PB


BP :)
rozsądny kompromis między Z5, a KF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2008, 00:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez jarekrk » 7 mar 2011, 13:59

przepraszam za pomyłkę nie doczytałem:)
no właśnie bo boję sie 2.0V6 kupowac bo pewnie duża liczba tego co na allegro jest to jest zajecha i olej zjada litrami, 1.5 kazdy wie jakie ma minusy, i będę polował chyba na 1.8
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez luki_92_92 » 7 mar 2011, 20:51

1.8 nie jest wyjątkiem i też żłopie olej ;P tak samo jak KF ;P tylko popatrz na allegro i na forum ile jest aut z 1.5, ile z 2.0v6 a ile z 1.8 i teraz już wiesz czemu 1.5 ma tak wiele negatywnych opinii (jak komuś się nie chce wysilać to odpowiem na to pytanie – bo 2.0v6 jest mniej niż 1.5 a 1.8 wg mnie jeszcze mniej dzięki czemu te silniki ma mniej osób a więc i mniej osób może na nie narzekać)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez mystek » 7 mar 2011, 22:31

#JarekKRK – mój Colt będzie na sprzedaż w razie czego, a też jestem z Krakowa :). Mogę powiedzieć o nim wszystko, a zwłaszcza o blasze. Na Twoim miejscu decydowałbym się raczej na Mazdę. Tzn może tak... Colt – mechanicznie (w sensie awaryjności, palenia oleju itp, nie wiem jak zawieszenie w Mazdach, Colt generalnie jest świetnie przyklejony do asfaltu nawet na seryjnym zawieszeniu, stoi dość wysoko, ale jest średnio-twardy) lepszy od Mazdy (choć tej nie miałem nigdy, ale tak z Waszych opini sobie porównuję), natomiast blacharsko powiem Ci, że Wasze opinie o Mazdach są dużo lepsze od Colta. Misiek niestety lubi pognić :/. Dobrze jest mieć garaż z kanałem i w miarę umiejętności by zadbać o tą blachę i podwozie w Colcie. Ja mam dobrą duszę w Sosnowcu, znajomego z Mitsumaniaków, który jest spawaczem z zawodu i spędził nad moim miśkiem już 2 dni i wspawywał nowe elementy blachy, więc tyle mam dobrze :)

Tak gadałem z w/w znajomym o japończykach starszych i zrobiliśmy taką klasyfikację pod względem gnicia blachy:

1. najgorsze miejsce – Nissan

2. miejsce – Honda, Mitsubishi

3. miejsce – Toyota, Mazda

:)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2011, 12:52
Posty: 39
Skąd: Kraków
Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323