Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Opinie i Informacje
hehehe, ja zmieniłem z 2.0 V6 na Colta
Przy V6 możesz liczyć na masę frajdy z jazdy. Ale łatwo wejść na olejożerną minę. Silnik głównie trapi właśnie ten problem. Rdzewieją nadkola z tyłu, klapa bagażnika u dołu, od wewnątrz, drzwi na dole od wewnątrz. Elektryka jest raczej niezawodna, o to bym się martwił najmniej. Z dostępnością części nie jest różowo. Przekonałem się o tym przy wymianie tłumika końcowego. Wiem, że tak samo jest przy reszcie układu wydechowego i hamulcach. Jeśli trafisz zadbany egzemplarz to bierz. Niczego mi tak nie brakuje jak pomruku tego silnika
Przy V6 możesz liczyć na masę frajdy z jazdy. Ale łatwo wejść na olejożerną minę. Silnik głównie trapi właśnie ten problem. Rdzewieją nadkola z tyłu, klapa bagażnika u dołu, od wewnątrz, drzwi na dole od wewnątrz. Elektryka jest raczej niezawodna, o to bym się martwił najmniej. Z dostępnością części nie jest różowo. Przekonałem się o tym przy wymianie tłumika końcowego. Wiem, że tak samo jest przy reszcie układu wydechowego i hamulcach. Jeśli trafisz zadbany egzemplarz to bierz. Niczego mi tak nie brakuje jak pomruku tego silnika
Mam informacje bardzie ogólne sam mam 1,5 ale rozmawiałem z kilkoma osobami na temat 1.8 i 2.0.
Z tego co zauważyłem sam to lubią lecieć progi ale zależy jak kto dbał, nadkola.
Zazwyczaj nie działa antena, regulacja światel też może mięć problemy. Silniki mazdy lubią olej nie ma reguły czy to 1,5 czy 2,0 po prostu przy pewnym przebiegu zaczynaja brać oliwe. Silników 1,8 i 2,0 jest mniej jak 1,5 stąd nie maja takiej złej opini jak z5(1,5) chcociaż te po lifcie ponoć już nie maja problemu z pierścieniami olejowymi.
Przy zakupie zwróci uwagę na stan mocowani zobacz czy nie pęka gdzięś szpachla. Jak schodzi się przedni zderzak w modelach nie bitych ten zderzak pasuje idealnie szczelina miedzy maska a nim jest malutka. Jak było coś robione to od razu zauważysz. Zobacz maskę jak będzie na niej szpachla będzie cieższka. Zobaczy środek czy jest w miare czyszty i jak kierownica wygląda. Dużo handlarzy robi swpa tapicerki z angoli stad czysty zadbany egzeplarz w środku może okazac się dnem.
Moje informacje bierz z duzym marginesem ale moze Ci sie przyda
PS. Żebym wiedział wcześniej że Z5 jest jakie jest to bym kupił 2.0. Niestety Polak mądry po szkodzie. Chociaż nasz naród dymają od lat;/
Z tego co zauważyłem sam to lubią lecieć progi ale zależy jak kto dbał, nadkola.
Zazwyczaj nie działa antena, regulacja światel też może mięć problemy. Silniki mazdy lubią olej nie ma reguły czy to 1,5 czy 2,0 po prostu przy pewnym przebiegu zaczynaja brać oliwe. Silników 1,8 i 2,0 jest mniej jak 1,5 stąd nie maja takiej złej opini jak z5(1,5) chcociaż te po lifcie ponoć już nie maja problemu z pierścieniami olejowymi.
Przy zakupie zwróci uwagę na stan mocowani zobacz czy nie pęka gdzięś szpachla. Jak schodzi się przedni zderzak w modelach nie bitych ten zderzak pasuje idealnie szczelina miedzy maska a nim jest malutka. Jak było coś robione to od razu zauważysz. Zobacz maskę jak będzie na niej szpachla będzie cieższka. Zobaczy środek czy jest w miare czyszty i jak kierownica wygląda. Dużo handlarzy robi swpa tapicerki z angoli stad czysty zadbany egzeplarz w środku może okazac się dnem.
Moje informacje bierz z duzym marginesem ale moze Ci sie przyda
PS. Żebym wiedział wcześniej że Z5 jest jakie jest to bym kupił 2.0. Niestety Polak mądry po szkodzie. Chociaż nasz naród dymają od lat;/
#Zyg – siedzisz na Mitsumaniakach może? Albo Coltmania? . Jak generalnie porównujesz te 2 samochody? Co na plus dla Mazdy, a co na plus dla Colta? Mnie generalnie Coltem świetnie się jeździ, silnik niby tylko 1.6 i 90KM, ale objeżdżam kumpla w Civicu EJ6 1.6 105KM (tak dla porównania), więc naprawdę daje radę . Natomiast brakuje mi troszkę mocy – to raz, zwłaszcza powyżej 100-120km/h, bo setkę potrafię zrobić nim w 9s (liczone z filmu – mogę rzucić linkiem, nie wiem jakby GPS pokazał, czy jakiś G-tech, chociaż on zaniża jeszcze). Raz np targałem się z BMW e36, nie wiem jaki silnik ale obstawiam 1.8iSa) i do 120-140km/h łeb w łeb, pojawił się wyjazd na estakadę i co? Colt stoi w miejscu (cały czas 140 na budziku), a BMW powoli odfruwa sobie...
PS: nie wiem czy można na Waszym forum pisać takie rzeczy, także jak coś, to proszę o info i usuwam te pirackie ekscesy .
Co do części, to pracuję w hurtowni motoryzacyjnej, więc znajdzie się tam coś . No i mam ogarniętego mechanika Mitsumaniakowego, który generalnie zna się na japońcach, więc on też znajdzie jak coś .
To mały problem, zważywszy, że te samochody się nie psują tak znowu strasznie, a 2.0 V6 jeździ sporo.
#Sly180 – co do tego jak zachowywać się przy zakupie i co oglądać i jak to wiem, podpieram się jeszcze miernikiem lakieru, także na tym się znam i umiem ocenić samochód po fotach różnice kolorów, szpary itp.
A te Mazdy gniły od spodu, czy nie? Bo Colty lubi wżerać na podłużnicach:/
Aha i jeszcez co do oleju, to czytałem, że jednemu kolesiowi zjadł 2,7l na 10000km a innemu 1l na 10000km. Temu pierwszemu to z deka sporo? Czy to norma?
Colt też tam coś zje, ale przez 12000km które nim zrobiłem póki co od roku, to wlałem mu może 300-400ml
PS: nie wiem czy można na Waszym forum pisać takie rzeczy, także jak coś, to proszę o info i usuwam te pirackie ekscesy .
Co do części, to pracuję w hurtowni motoryzacyjnej, więc znajdzie się tam coś . No i mam ogarniętego mechanika Mitsumaniakowego, który generalnie zna się na japońcach, więc on też znajdzie jak coś .
To mały problem, zważywszy, że te samochody się nie psują tak znowu strasznie, a 2.0 V6 jeździ sporo.
#Sly180 – co do tego jak zachowywać się przy zakupie i co oglądać i jak to wiem, podpieram się jeszcze miernikiem lakieru, także na tym się znam i umiem ocenić samochód po fotach różnice kolorów, szpary itp.
A te Mazdy gniły od spodu, czy nie? Bo Colty lubi wżerać na podłużnicach:/
Aha i jeszcez co do oleju, to czytałem, że jednemu kolesiowi zjadł 2,7l na 10000km a innemu 1l na 10000km. Temu pierwszemu to z deka sporo? Czy to norma?
Colt też tam coś zje, ale przez 12000km które nim zrobiłem póki co od roku, to wlałem mu może 300-400ml
- Od: 4 mar 2011, 12:52
- Posty: 39
- Skąd: Kraków
- Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88
Czasem wejdę na Coltmanię i Mitsumaniaki
Colta kupiłem jako autko do taniego jeżdżenia Nie ma co za bardzo porównywać. Faktycznie, przy 90KM mocy mu przy tej masie nie brakuje. Jednak, żeby ją efektywnie wykorzystać, trzeba się namachać biegami. W Mazdzie całkiem inaczej. Idzie z każdego zakresu obrotów. Silnik jest o wiele bardziej elastyczny.
Nie gniją jakoś tragicznie z dołu. Wiadomo, trzeba sprawdzić podłogę. Ale nie ma takiego problemu, jak w Colciku z podłużnicami.
Zjadać oleju czasem może nawet 1l/1000km
Colta kupiłem jako autko do taniego jeżdżenia Nie ma co za bardzo porównywać. Faktycznie, przy 90KM mocy mu przy tej masie nie brakuje. Jednak, żeby ją efektywnie wykorzystać, trzeba się namachać biegami. W Mazdzie całkiem inaczej. Idzie z każdego zakresu obrotów. Silnik jest o wiele bardziej elastyczny.
Nie gniją jakoś tragicznie z dołu. Wiadomo, trzeba sprawdzić podłogę. Ale nie ma takiego problemu, jak w Colciku z podłużnicami.
Zjadać oleju czasem może nawet 1l/1000km
Magnez napisał(a):W 323F BA zderzak z tyłu jest plastikowy czy blacha? Bo jakiś [cenzura] mi przetarł, że aż lakier zszedł i nie jestem pewien teraz co to jest pod tym
Jasne że plastik
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
#Zyg – a jaki nick na MM i CM?
No Colt wg katalogów waży 1050kg, natomiast słyszałem głosy, że ta waga wynosi jednak 975kg, także mnie osobiście póki co starcza te 90KM, no ale Mazdę zawsze chciałem mieć, choć nie kojarzy mi się tak JDMowo jak z Hondą np czy Mitsu właśnie. No i zgadza się co do biegów, że Colt leci od 3000rpm dopiero, chociaż hamownia pokazuje, że przy 2000rpm Colt ma już 126Nm z 137Nm maksymalnych, także nie jest źle.
Swoją drogą – są jakieś ciekawe projekty typowo JDM lub tam remixy z USDM na forum?
Jeszcze pytanie mi się nasuwa – jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów w Mazdach? Lubią haczyć jak właśnie w Coltach? Bo w Mitsu to akurat bolączka :/ skrzynia sprawna, "nówka", a i tak haczą 1,2 i wsteczny :/.
Jak wygląda spalanie benzyny w takiej Maździe, tak z grubsza? Interesuje mnie zwłaszcza miasto.
Olej to tam nie bolączka, drogi znowu nie jest, w Colcie wożę zawsze baniak ze sobą w razie czego, w Maździe pewnie też bym woził
No Colt wg katalogów waży 1050kg, natomiast słyszałem głosy, że ta waga wynosi jednak 975kg, także mnie osobiście póki co starcza te 90KM, no ale Mazdę zawsze chciałem mieć, choć nie kojarzy mi się tak JDMowo jak z Hondą np czy Mitsu właśnie. No i zgadza się co do biegów, że Colt leci od 3000rpm dopiero, chociaż hamownia pokazuje, że przy 2000rpm Colt ma już 126Nm z 137Nm maksymalnych, także nie jest źle.
Swoją drogą – są jakieś ciekawe projekty typowo JDM lub tam remixy z USDM na forum?
Jeszcze pytanie mi się nasuwa – jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów w Mazdach? Lubią haczyć jak właśnie w Coltach? Bo w Mitsu to akurat bolączka :/ skrzynia sprawna, "nówka", a i tak haczą 1,2 i wsteczny :/.
Jak wygląda spalanie benzyny w takiej Maździe, tak z grubsza? Interesuje mnie zwłaszcza miasto.
Olej to tam nie bolączka, drogi znowu nie jest, w Colcie wożę zawsze baniak ze sobą w razie czego, w Maździe pewnie też bym woził
- Od: 4 mar 2011, 12:52
- Posty: 39
- Skąd: Kraków
- Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88
sly180 napisał(a):Temat spalania masz na forum ale 1,5 pali około 10 litrów na 100. Z tego co wiem 1,8 i 2.0 mają bardzo podbne spalanie do 1,5;/
Mazda 323F 1.5Z5 spali może te 10l/100km ale chyba w zimie i na krótkich odcinkach bo tak normalnie styl mieszany to z 6.5 7.5l/100k a 2.0V6 średnio trzeba liczyć 10l przy mieszanym stylu jazdy
Ba .Zakupiona od dziadka. Miala 131tys.km teraz po 2 latach145tys.Wymieniony byl tlumik koncowy przy 134tys oraz zacisk hamulca prawy przod oraz komplet tarcz i klo.okolo 140tys. Wada jest slabe wyciszenie,mala widocznosc z tylu.Ale ogolnie sprawia frajde!
- Od: 17 kwi 2010, 10:01
- Posty: 19
- Skąd: Wroclaw/München
- Auto: 323 ba 2,0gt
Mazda 323F 1.5Z5 spali może te 10l/100km ale chyba w zimie i na krótkich odcinkach bo tak normalnie styl mieszany to z 6.5 7.5l/100k a 2.0V6 średnio trzeba liczyć 10l przy mieszanym stylu jazdy [/quote]
Niestety to prawda madzie lubia popic moja na trasie do 11l/100km
mieszany okolo 9,5l/100km
miasto uffff....10l/100km
Niestety to prawda madzie lubia popic moja na trasie do 11l/100km
mieszany okolo 9,5l/100km
miasto uffff....10l/100km
- Od: 17 kwi 2010, 10:01
- Posty: 19
- Skąd: Wroclaw/München
- Auto: 323 ba 2,0gt
arafal21 napisał(a):Zeby spalic 1.5 10l/100km trzeba dawac ladnie po garach, ja jezdze na krtokich odcinkach i pali mi w granicach 8l/100km.
Dokładnie zgodzę się z kolegą Ja nie wiem jak wy jeździcie że tyle wam te z5 palą
powiedzcie mi coś o silniku PB ?
Bo niestety mazdę moją muszę oddać, i zastanawiam się nad kupnem też tej mazdy ale z 1.8 i klimą przede wszystkim,
Czy ten silnik jest awaryjny i oliwo żerny ? Spalanie nie będzie większe pewnie niż w Z5 więc to mnie cieszy.
No i zastanawiam się nad albo tą wlaśnie Efką bo jednak przez te 4 lata byłem z niej zadowolony, albo Colt lub Civic, z punktu widzenia eksploatacji civic najlepszy bo części kosztują tyle co do Opla, ze względu na cena jakość chyba COLT najlepszy, ale mazda jest u nas w domu już 5 rok i jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, to jest plus do kupna kolejnej EFKI, tylko boję się ,że teraz kupi się egzemplarz kijowy
Bo niestety mazdę moją muszę oddać, i zastanawiam się nad kupnem też tej mazdy ale z 1.8 i klimą przede wszystkim,
Czy ten silnik jest awaryjny i oliwo żerny ? Spalanie nie będzie większe pewnie niż w Z5 więc to mnie cieszy.
No i zastanawiam się nad albo tą wlaśnie Efką bo jednak przez te 4 lata byłem z niej zadowolony, albo Colt lub Civic, z punktu widzenia eksploatacji civic najlepszy bo części kosztują tyle co do Opla, ze względu na cena jakość chyba COLT najlepszy, ale mazda jest u nas w domu już 5 rok i jesteśmy z niej bardzo zadowoleni, to jest plus do kupna kolejnej EFKI, tylko boję się ,że teraz kupi się egzemplarz kijowy
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
przepraszam za pomyłkę nie doczytałem:)
no właśnie bo boję sie 2.0V6 kupowac bo pewnie duża liczba tego co na allegro jest to jest zajecha i olej zjada litrami, 1.5 kazdy wie jakie ma minusy, i będę polował chyba na 1.8
no właśnie bo boję sie 2.0V6 kupowac bo pewnie duża liczba tego co na allegro jest to jest zajecha i olej zjada litrami, 1.5 kazdy wie jakie ma minusy, i będę polował chyba na 1.8
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
1.8 nie jest wyjątkiem i też żłopie olej tak samo jak KF tylko popatrz na allegro i na forum ile jest aut z 1.5, ile z 2.0v6 a ile z 1.8 i teraz już wiesz czemu 1.5 ma tak wiele negatywnych opinii (jak komuś się nie chce wysilać to odpowiem na to pytanie – bo 2.0v6 jest mniej niż 1.5 a 1.8 wg mnie jeszcze mniej dzięki czemu te silniki ma mniej osób a więc i mniej osób może na nie narzekać)
#JarekKRK – mój Colt będzie na sprzedaż w razie czego, a też jestem z Krakowa . Mogę powiedzieć o nim wszystko, a zwłaszcza o blasze. Na Twoim miejscu decydowałbym się raczej na Mazdę. Tzn może tak... Colt – mechanicznie (w sensie awaryjności, palenia oleju itp, nie wiem jak zawieszenie w Mazdach, Colt generalnie jest świetnie przyklejony do asfaltu nawet na seryjnym zawieszeniu, stoi dość wysoko, ale jest średnio-twardy) lepszy od Mazdy (choć tej nie miałem nigdy, ale tak z Waszych opini sobie porównuję), natomiast blacharsko powiem Ci, że Wasze opinie o Mazdach są dużo lepsze od Colta. Misiek niestety lubi pognić :/. Dobrze jest mieć garaż z kanałem i w miarę umiejętności by zadbać o tą blachę i podwozie w Colcie. Ja mam dobrą duszę w Sosnowcu, znajomego z Mitsumaniaków, który jest spawaczem z zawodu i spędził nad moim miśkiem już 2 dni i wspawywał nowe elementy blachy, więc tyle mam dobrze
Tak gadałem z w/w znajomym o japończykach starszych i zrobiliśmy taką klasyfikację pod względem gnicia blachy:
1. najgorsze miejsce – Nissan
2. miejsce – Honda, Mitsubishi
3. miejsce – Toyota, Mazda
Tak gadałem z w/w znajomym o japończykach starszych i zrobiliśmy taką klasyfikację pod względem gnicia blachy:
1. najgorsze miejsce – Nissan
2. miejsce – Honda, Mitsubishi
3. miejsce – Toyota, Mazda
- Od: 4 mar 2011, 12:52
- Posty: 39
- Skąd: Kraków
- Auto: Mitsubishi Mirage Turbo '88
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości