Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez MiKo » 14 maja 2005, 22:25

Puhcio napisał(a):Sorry za OT
MiKo Ty miałeś fabryczne SGI, czy zamontowałeś zaraz po zakupie ...
Cały czas jeździsz na gazie ?
PS. Ile wtwdy kosztowała BA ?


Gaz od okolo 40 tys (15 tys temu robilem upgrade z instalacji 2 gen na SGI).
Jeżdze cały czas na gazie (od montażu :P )

W 1997 kupiona była u "Dygi", kosztowała ponad 500 milionów :) – wyposażenie słabe z powodu progu akcyzowego (standard – szyby el przód, poducha kierowcy i wspomaganie).
Za tą samą cene można było wtedy kupić Vectrę ze znacznie lepszym wyposażeniem (ale mazda nas bardziej zauroczyła) :D
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez SimoneuS » 14 maja 2005, 22:44

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 11:17 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez Pyton162 » 16 maja 2005, 23:46

simoneus twoja mazda jest tak piekna że az mnie sciska, ale spoko na wakacje montuje zawieche sportowa i byc mozę 17 , ale jak dostane 18 to wcisne tam 18 :P a co do silnika to najwazniejsze ze jedzie i odpala zawsze , a jak sie zacznie knocic to sie wrzici inny pozdro
Pyton162
 

Postprzez Nauti » 17 maja 2005, 09:37

Witam!

Niezle mnie tu postraszyliscie :P
Mam przejechane na takim silniku 196 000 km i ciagle na syntetyku.
Oleju raczej nie pali (nie zauwazylem) bo ma idealna emisje spalin...
Niedawno wymienilem rozrzad, swiece i uszczelke na glowicy. Wszystko pieknie chodzi :)
Jedynie mam problem z centralnym od strony kierowcy (nie zawsze zaskakuje) i dziurawy tlumik :D

Pozdrawiam!

Nauti
Nauti
 

Postprzez MiKo » 17 maja 2005, 15:31

Nauti napisał(a):Niezle mnie tu postraszyliscie :P
Mam przejechane na takim silniku 196 000 km i ciagle na syntetyku.
Oleju raczej nie pali (nie zauwazylem) bo ma idealna emisje spalin...


Niestety, mniej wiesz lepiej śpisz.

2 wnioski :

1) nie czytać wątków o pierścieniach w Z5 :)
2) cieszyć się razem ze mną, że naszych BA-Z5 problem jak narazie nie dotyczy, będziesz się zastanawiał jak zacznie kopcić, wtedy przejdziesz na półsyntetyk (nb o wiele tańszy, cena się skompensuje z dolewkami)
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez dino » 17 maja 2005, 19:21

Cześć witam! Chyba mam największy przebieg na forum na silniku Z5 .Przejechane 223000 km. .Kupiłem od pierwszego właściciela z przebiegiem 217000 km. ,silnik tracił olej przez uszczelniacze,po wymianie uszczelniaczy wałka rozrządu ,wału korbowego i aparatu zapłonowego po przejechaniu 2000km.bez ubytków oleju mam nadzieje że tak będzie nadal. Pozdrawiam Darek.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2005, 22:49
Posty: 10
Skąd: Myszków
Auto: mazda 323f BA 1.5 '96

Postprzez Hvil » 18 maja 2005, 12:50

Ja mam mx3 z 93r. ale uważam że wóz niepowinien WOGÓLE zuzywać oleju!! Mój ma 160 tys. i od wymiany do wymiany różnice żadne (mierzenie w tym zamym miejscu żeby równo stał) emisja spali też wporzo. Jedyne co wymieniłem to świece ze "sportowych" na oryginały,klocki,prawy przegub i pasek i napinacz rozrządu(po kupinie ryzyko było jeździć na starym pasku). I teraz wszystko oki, pali ładnie,jeździ ładnie tylko tłumnik środkowy zaczyna od czasu do czasu popuszczać:D .

p.s. Wóz after electric villige tunning. (ciągle próbuję usuwać poprawiać ale tego jest mnóstwo) <killer>
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Piotrek » 18 maja 2005, 13:51

MiKo napisał(a):186 kkm, tak jak w stopce – cyka jak szwajcarski zegarek.

BTW . chyba jestem jedynym posiadaczem BA na forum od nowości :) (tak mi się wydaje).

Jak się coś będzie działo, będe informować, na razie nie dam złego słowa powiedzieć !


Wypowiedzi jak ta dają prawdziwy obraz trwałości silnika Z5. Auto kupione w salonie, jeden wlasciciel, oryginalny przebieg. Większość sprowadzonych ma przebiegi grubo powyżej 200 kkm, więc ma prawo dziać się to i tamto. Bawią mnie wypowiedzie w stylu: mam oryginalny przebieg 90 kkm (13 letnie auto), bierze dużo oleju i glośno chodzi...ale te Mazdy są do niczego <lol> <lol> Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2004, 21:00
Posty: 959
Skąd: Poznań
Auto: 626 GE / 626 GF / PF 125p '75

Postprzez Hvil » 18 maja 2005, 17:14

O!!! Mądrze gada!!:D Polać mu!!! <faja> Przez dwa miechy poszukiwałem w polsce autka dla siebie jednak większość była w stanie jak wyżej opisane więc sobie za granicą sam znalazłem, kobitka sprzedawała w gazecie. I nabyłem :D

P.s. A wszystko zaczęło sie od manii na bmw e36 coupe... <jelen>
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Hvil » 18 maja 2005, 17:16

A tak bajdełej dzisiaj sobie b yłem w Salonie Renault zapałacić ubezpiekę za ojca Thalie <glupek2> i wywiązała sie rozmowa o mojej mazdzie i koleś stwierdził że niedokońca mazdy są tak wytrzymałe jak sie mówi "bo on ma w rodzinie 323c 1.5 i same problemy z tym są".
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez Mumin » 18 maja 2005, 18:26

Hvil napisał(a):A tak bajdełej dzisiaj sobie b yłem w Salonie Renault zapałacić ubezpiekę za ojca Thalie <glupek2> i wywiązała sie rozmowa o mojej mazdzie i koleś stwierdził że niedokońca mazdy są tak wytrzymałe jak sie mówi "bo on ma w rodzinie 323c 1.5 i same problemy z tym są".


No chyba dane ADACu czy TUVu są wiarygodne, a tam Mazdy zawsze w czołówce. A że akurat on ma coś skopane to przypadek. Z kolei Renault prawie zawsze na szarym końcu statystyk.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Sokool » 18 maja 2005, 18:38

Mój szwagier ma kangura i jakby nie patrzeć, to dość często się coś kaszani. A moja madzia śmiga bezproblemowo :) Mimo, że jest 7 lat starsza...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez drakmen » 18 maja 2005, 20:34

Sokool napisał(a):A moja madzia śmiga bezproblemowo Mimo, że jest 7 lat starsza...

I tak trzymać, bo Madzie te zazwyczaj bezproblemowe kobietki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez Hvil » 18 maja 2005, 20:35

Hahaha ja mam teraz przynajmneij w domu spokój. Ja już przy kupnie mówiłem że głupota brac tą thalię!!! za 40 tys. to można było avensis w niezłym stanie kupić 3-4 letnią! Ale ojciec że jak ja sobie wóz kupię to będziemy mogli dyskutować kto wybrał lepiej!! :P I ja mam mazdę z93r. a on thalię z 2004 i już 6 razy jeździł z tą samą usterką (dzwoniła poluzowana blacha przy wydechu) naprawili dopiero jak zagroził podaniem o wymianę wozu :P a ja jeżdżę od października swoją mazdą i do tej pory jedynie łącznik stabilizatora sie urwał bo przycisnąłem na niedokońca równej drodze :D Może mazda ma już 12 lat ale thalia przewyższa ją jedynie wilkością bagażnika :P (no ja mam 50l butli w nim:D )
Mumin w pełni sie zgadzam, japońce ogólnie przodują :P
"Towarzysze pomożecie?"
"Pomożemy!! <jupi>"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2005, 13:25
Posty: 298
Skąd: Lublin
Auto: Mazda MX-3 93r 1.6 16v

Postprzez GofNet » 18 maja 2005, 20:38

Piotrek napisał(a):Większość sprowadzonych ma przebiegi grubo powyżej 200 kkm, więc ma prawo dziać się to i tamto. Bawią mnie wypowiedzie w stylu: mam oryginalny przebieg 90 kkm (13 letnie auto), bierze dużo oleju i glośno chodzi...ale te Mazdy są do niczego
Warto dodać jeszcze, iż nawet jeśli licznik nie był cofany, to wskazywany na nim przebieg nie musi być realnym dla dołączonego do niego silnika. Czemu? To proste. Na Allegro czy eBay'u liczniki można kupić już za 100 zł czy 200 zł. To stosunkowo mało za odmłodzenia auta o 100.000 km. A o ile takie autko łatwiej sprzedać... <diabełek>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez drakmen » 18 maja 2005, 20:44

GofNet napisał(a):Warto dodać jeszcze, iż nawet jeśli licznik nie był cofany, to wskazywany na nim przebieg nie musi być realnym dla dołączonego do niego silnika. Czemu? To proste. Na Allegro czy eBay'u liczniki można kupić już za 100 zł czy 200 zł. To stosunkowo mało za odmłodzenia auta o 100.000 km. A o ile takie autko łatwiej sprzedać...


Oczywiście że to nie żaden poblem więc nie ma co pisać "a ja mam w swojej 130 przebiegu i mi pali olej, kopci..." i bóg wie co jeszcze, możemy bazować na wypowiedzi np. MIKO który auto ma od nowości i jeździ na syntetyku ma założony gaz i silnik chodzi jak zegareczek a ma przejechane prawie 200 tyś.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2004, 13:29
Posty: 46
Skąd: Bielin, Szczecin
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez joker222 » 18 maja 2005, 22:35

Moja ma 180 tys. kopciła przy zapalaniu więc, musiałem jej wymienić uszczelniacze na zaworach i uszczelki na tłokach(gładzie były w porządku), przetoczyć gniazda zaworowe. po remoncie ma kompresję w granicach 13, spalanie tzn spaliny na komputerze w normie i poniżej, a olej jak brała tak bierze dalej( Mobil S) i to sporo ~0,5 l na 1 tys. km. CUDA Wycieku nie widać, wszystkie uszczelki się chyba już poukładały bo przejechałem ok 2,5 tys, może to wina mojej dynamicznej jazdy ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2005, 19:38
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 323 BA 1.5c 94'

Postprzez Mumin » 18 maja 2005, 22:57

joker222 napisał(a):Moja ma 180 tys. kopciła przy zapalaniu więc, musiałem jej wymienić uszczelniacze na zaworach i uszczelki na tłokach(gładzie były w porządku), przetoczyć gniazda zaworowe. po remoncie ma kompresję w granicach 13, spalanie tzn spaliny na komputerze w normie i poniżej, a olej jak brała tak bierze dalej( Mobil S) i to sporo ~0,5 l na 1 tys. km. CUDA Wycieku nie widać, wszystkie uszczelki się chyba już poukładały bo przejechałem ok 2,5 tys, może to wina mojej dynamicznej jazdy ;)


Coś znaczy jest na rzeczy z tymi silnikami jednak. :( Żebym wiedział wcześniej to szukałbym czego innego, ale kto mógł przypuszczać, że Mazda i takie rzeczy...
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez HIO » 19 maja 2005, 16:15

U mnie jest 125 tys przebiegu, od 110 jest zalozony sekwencyjny gaz – narazie nic sie nie dzieje. samochod z 95 , od nowosci w jednych rekach. przy wymianie paska rozrzadu przy 100 tys zostala wymieniona pompa wodna ale to byl skutek tego ze przez rok jezdzilem z przestawionym paskiem o jeden zabek ( niestety zdarzylo mi sie zepsuc troche Mazde z przodu i w skutek uderzenia przeskoczyl pasek, a jak naprawiali to nie sprawdzili tego). tak czy inaczej na razie naszczescie problemow brak. :D
http://www.SSGarage.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2005, 12:09
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: 323 S BA 1,5`96, CIV 1,5

Postprzez GofNet » 19 maja 2005, 18:24

A temat zaczął się tak niewinnie...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323