Żywotność i ogólnie przebiegi silników Mazd modelu BA

Mazda 323 1994–1998

Postprzez farciarz » 2 cze 2005, 16:27

drakmen... mówię o swoim przebiegu :P
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Pepey » 2 cze 2005, 16:59

MiKo w miescie (w takim stosunku miasto-trasa jak u Ciebie) mi zje tez kolo 8-9 :) no ale fakt faktem ze w miescie to uzywam glownie 1 2 3 biegu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez GofNet » 3 cze 2005, 03:16

Cóż, niestety często się jeszcze słyszy o usterkach po założeniu gazu autach zarówno starych, jak i w średnim wieku. Nie pisałem o SGI, bo większości na taką instalację nie stać. W moim przypadku takowa byłaby droższa, niż wynosi wartość mojej Madzi :|

Do wad należy dodać jeszcze dodatkowe opłaty podczas przeglądów, zmniejszona przestrzeń bagażowa, lub brak koła zapasowego. Strzały co jakiś czas pojawiają się na forum i narzekanie na kosztowne naprawy polegające zazwyczaj na wymianie przepływomierza. Jednemu nawet święcę wyrwało...

Są oczywiście i zalety. Najważniejszymi są sprawy ekonomiczne i ekologiczne. Podczas spalania gazu powstaje nieporównywalnie mniej substancji szkodliwych, niż w przypadku PB. Jak wiemy, efektem spalania jest gazu jest w przeważającej większości dwutlenek węgla i para wodna (woda).

Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 3 wrz 2005, 00:41 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez xsiondz » 2 wrz 2005, 20:18

Witam

Wlepię swoje 3 grosze...
Mazda 323F 1.6 SOHC 1991r. (135 tys jak sprzedawałem – udokumentowane) bzykala, aż miło... a że w moich rękach uczęszczała na TorunRacingNights, to miala dodatkowy sprawdzian. Zero problemów !! Kolejny właściciel ją sobie chwali.
Trzeba pamiętać o regularnym serwisowaniu i markowych częściach. Nie ma prawa nic się stać... chyba, że pech, ale na to nie ma rady...
Rozrząd był robiony po 90 tys km... Następny w planie nowego właściciela po 150 tys.
Z mojej strony nowe świece i kable WN --> NGK, filtry FILTRONA, olej Mobil 1S... PERFECT.


Kilka dni temu sprowadziłem znowu (jeee !!) 323F 1995r. tym razem w nowej budzie – silnik 1.9 16v DOHC (przy okazji – czemu wszędzie widnieje 1.8? ten samochód ma wyraźne oznaczenie F 1.9 (1840ccm) przebieg 176 tys, Serwisowana w ASO (Norymberga) do 145 tys. Jeden właściciel. Teraz w moje rączki... i... chodzi, jak pszczółka. Na dniach dostanie jednak nowy rozrząd, już ma wymieniony olej (tylko Mobil 1S), filtry... zamówiony komplet (kable świece) NGK.... i będzie sunęła dalej... Oby bez problemów :)


A swoją drogą miałem też Citroena BX 1.4 z 74 konnym silnikiem gaźnikowym. Kupiłem z przebiegiem 240 tys km, bujał bez problemów, Przy około 250 dostal LPG. Serwis podobny, jak obecnie przy Mazdusiach (tyle, że na Totalu i Championach) i muszę powiedzieć, że wózek do dzis jeździ BEZ ŻADNYCH PROBLEMÓW... chociaż z tego, co wiem zbliża się do 300 tys km !!!!

Serwis Panowie i Panie oraz reguralność i markowe (nie zawsze drogie – trzeba umieć szukać) części !!!!

PS. Gdyby ktoś jeszcze poszukiwał części – ROZRZĄDY- mam EXTRA kontakt (sprawdzony już na sobie – polecam się na PW).

Pozdrawiam serdecznie !!!!!!
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez farciarz » 3 wrz 2005, 11:27

1.840... jak się nie mylę... to jest 1.8
Gdyby było np 1.880 to by było 1.9 :)
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez xsiondz » 3 wrz 2005, 19:02

Farciarz – gratuluję 2 miejsca...
Ja byłem na zlocie (Fordem) przez chwilę pod Geantem – zrobiłem rundę MX-3... czarną i wzdychając pojechałem do domku... szukać jeszcze predzej Madzi. Swoją drogą MX-3 miałem mieć już miesiąc przed zlotem :)

A co do zliczania pojemności... są różne szkoły... jedne mówią, że 1.789cm to 1.8 a już gdyby było 1.820 to 1.9... Wszystko determinują podatki :). Ja też jestem za tym, żeby 1.840 było 1.8... chociaż Mazda oznacza F1.9

Pozdrowienia.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez farciarz » 3 wrz 2005, 19:39

A tak na marginesie... po wymianie silnika, na identyczny jak miałem...czyli 1.5 po przejechaniu 6.000km a przy realnym przebiegu 148.000 tys nie wziął mi obecnie grama oleju. Czyli chyba trafiłem na dobry egzemplarz :) :).
@Xiondz... a tak na marginesie... to gratulacje zakupu. Ja szukałem dla siebie takiej eFki, lecz nie mogłem wcześniej znaleźć przyzwoitej o tej pojemności :) :).
Ostatnio edytowano 3 wrz 2005, 21:08 przez farciarz, łącznie edytowano 1 raz
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Puhcio » 3 wrz 2005, 19:50

Ile Cię kosztował silnik ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez farciarz » 3 wrz 2005, 21:07

Silnik 1.500zł
Aparat zapłonowy 400zł
Wymiana, oleje + filtry 500zł.

Łącznie 2.400zł. Czyli bardzo przyzwoicie :) :).
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Rayen » 4 wrz 2005, 15:53

farciarz napisał(a):A tak na marginesie... po wymianie silnika, na identyczny jak miałem...czyli 1.5
Tak z ciekawości pytam: 1.5 na 1.8 pewnie da się swapować bez problemu...
A 1.5 na 2.5 V6?
Pozdrowienia

PS. 2.500zł – to wyszło rzeczywiście przyzwoicie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 15:12
Posty: 48
Skąd: Ruda O.S.
Auto: 323F '97 BA Z5 full

Postprzez Rayen » 4 wrz 2005, 16:26

No cóż, moim 323F BA 1.5 najpierw w Niemczech przez 3 lata jeździła 35 letnia baba, a potem przez 4 lata jeździł 65 letni dziadek. Udokumentowane przeglądy i wymiana części eksploatacyjnych.
Silnik ma według licznika 185kkm i oprócz tego. że na początku trochę łykał oleju – nie sprawia kłopotów. Zacząłem używać oleju Castrol do silników powyżej 100kkm i przestał łykać.

Kupiłem ten samochód 'na słuch' – po prostu wziąłem pierwsze dobrze wypasażone auto, które mi się podobało, ale którego silnik przyjemnie mruczał, bez stuków, szumów, gwizdów, itp. Po przywiezieniu przegląd silnika potwierdził jego dobry stan. I tak jest, jak na razie od roku. Oczywiście wymieniam oleje, filtry, wymieniłem pasek rozrządu.

Przypuszczam, że ta 'awaryjność' wzięła się z tego, że ludzie mając samochód o sportowej karoserii i podwoziu jeżdżą sportowo – nawet z silnikami 1.5 – a to nie jest jednostka napędowa nadająca się do sportowej jazdy. Ten silnik się nie nadaje – jest po prostu za słaby. 323F BA Z5 to samochód bulwarowy ;) o sportowej budzie, ale z silnikiem jak w zwykłym kompakcie klasy B.

ATSD może przyrównajmy awaryjność Z5 do 90 konnych silników np. Opla Astry II 1.4 16v, albo Golfa 4, albo np. Citroena, Hyundaia, Mercedesa klasy A, Opla Tigry, Renault Megane, Fiata Brava... itd. To są jednostki o parametrach nadających się do porównania. Tutaj chyba nikt nie będzie miał złudzeń :)

Pozdrowienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 15:12
Posty: 48
Skąd: Ruda O.S.
Auto: 323F '97 BA Z5 full

Postprzez MiKo » 4 wrz 2005, 17:39

Rayen napisał(a):Przypuszczam, że ta 'awaryjność' wzięła się z tego, że ludzie mając samochód o sportowej karoserii i podwoziu jeżdżą sportowo – nawet z silnikami 1.5 – a to nie jest jednostka napędowa nadająca się do sportowej jazdy. Ten silnik się nie nadaje – jest po prostu za słaby. 323F BA Z5 to samochód bulwarowy ;) o sportowej budzie, ale z silnikiem jak w zwykłym kompakcie klasy B.
Przyłączam się do tej opinii :D
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2004, 17:39
Posty: 294
Skąd: Katowice
Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF

Postprzez TOMBLA » 4 wrz 2005, 20:01

Hmmm
Ja mam 166kkm gaz założony przy przebiegu 163kkm... 323S i jest :)
Brat ma 222kkm gaz założony przy przebiegu 130kkm... 323C klekoczą popychacze...
Ale u ojca popychacze klekoczą też w 323F 2.0 V6 przy przebiegu 80kkm i bez gazu...
Trochę jej szkoda... bo fajna :(
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez Pepey » 4 wrz 2005, 20:50

A jaki jest dziwek klekoczących popychaczy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez TOMBLA » 4 wrz 2005, 21:01

Hmmm....
Zawory... przejęzyczenie...
Tylko niech erotomani nie wpadają na dziwne pomysły...
ale w V6 popychacz na zimnym silniku...
Chyba jeden...
Premacy.... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2004, 14:12
Posty: 309 (0/6)
Skąd: Parczew

Postprzez farciarz » 4 wrz 2005, 22:27

Rayen... wszystko da się zrobić (jeśli chodzi o swap z 1.5 na 2.5 v6)... ale to zależy od kosztów. A mianowicie nie tylko sam silnik, ale wówczas skrzynia... komputer, wzmocnienie hamulców i zapewne jeszcze trochę inne pierdółki. Koszt minimalny jak sądzę, to 5.000zł :(... Zaznaczam minimalny !! Proponowano mi wsadzenie silnika od Mileni, lecz za sam silnik wołali 4.500zł :( :( :(
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez xsiondz » 5 wrz 2005, 09:21

Witam

No to temat pokrewny ale dotyczacy "wszczepu" klimatyzacji. Mojej Madzi brakuje tylko tego właśnie :) Wiem, że najlepije z rozbitka. Orięntujecie się, ile w zakupie może kosztować taki odzysk (kompletny)? No i przede wszystkim – gdzie szukać? Może ktoż ma na zbyciu?

Pozdrawiam.
..:::: Xsiondz ::::..
....Fiat Coupe Pinifarina ....
AlfaRomeo 146 1.6 TS (1998)
Mazda 323F 1,9 16V DOHC (1995)
Mazda 323F 1.6 16V SOHC (1991)
Galeria moich furek: www.xsiondz.republika.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2004, 11:07
Posty: 41
Skąd: Toruń
Auto: n!-ta zdrada-FordGalaxyMK3

Postprzez Pepey » 5 wrz 2005, 13:32

Z rozbitka to może być problem, bo sprężarki klimy są bardzo wrażliwe na uderzenia, przeciążenia itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Pepey » 5 wrz 2005, 13:33

Rayen napisał(a):Castrol do silników powyżej 100kkm i przestał łykać.
A możesz podać dokładnie, jaki to olej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2004, 19:22
Posty: 362
Skąd: Wrocław/Międzybórz
Auto: Mazda 323 BG 1.3 16V 95'

Postprzez Mumin » 5 wrz 2005, 13:48

Pepey napisał(a):
Rayen napisał(a):Castrol do silników powyżej 100kkm i przestał łykać.
A możesz podać dokładnie, jaki to olej?
Pewnie ten:
<czytaj> GTX High Mileage.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323