Witam wszystkich serdecznie.
Niedawno nabyłem swoja pierwsza Mazde 323F BA i poszukuje środków do konserwacji,wiadomo kupując dwunastoletnie autko zawsze cos piszczy skrzypi i ciężko chodzi.
Poszukuje miedzy innymi:
Smaru do prowadnic szyb-widac ze silniki w pewnych chwilach mają cieżko z podnoszeniem szyb.
Preparatu do konserwacji uszczelek zgarniających w drzwiach-powoli szybki zaczynja sie rysować co bardzo mnie martwi ale czytałem ze ten typ tak ma....
Zabezpieczenie zamków przed dostaniem sie wody oraz ich konserwacja-czasami bęben tak zamarznie ze nie można kluczyka włożyć i wystepują problemy z przekręcaniem zamka. Tylnych drzwi już wogóle nie moge otwprzyć,tak woda zamarzła po myjce.
Kolejnym problemem jest specyfik do smarowania linki od gazu(czym i jak?)-linka już jest tak przypieczona ze trzeba mieć naprawde sporo wprawy w ruszaniu aby nie złapać trzech tysięcy obrotów;–)))
Wydaje mi sie ze sa to podstawowe problemy i wiele osób miewa podobne...
Piszcie jakie smary i środki Wy stosujecie aby ułatwic sobie jazde...
Pozdrawiam Zbyszek
Zestaw smarów do MADZI
Strona 1 z 1
zamki psikam cx80 zresztą to do wszystkiego smaruje konserwuje zabezpiecza,uszczelki raz na miesiąć tre jakimś srodkiem do konserwacji i przeciw zamarzaniu w spreju za 12zł firmy chyba autoland psikam na gąbke która jest w komplecie i smaruje,bez tego za chiny bym drzwi nie otworzył a tak to otwieram jak w lecie rzaden mróz nie straszny nawet po umyciu auta,co do rysowania szyb ten typ tak ma ale żeby nie zwiększać ilości tych rys trzeba dbać o czystość szyb i raz na jakiś czas dojechać szybą do spodu i przeczyścić tą uszczelke,są też folie bezbarwne ochronne na szyby kleisz tak jak te do przyciemniania a
są niewidoczne chronią przed wybiciem i rysowaniem,mi np ciężko chodził lewarek zmiany biegów jest na forum fotorelacja jak to porozkręcać i przeczyścić ale mi nie chciala ta tuleja wyjść to sobie dalem spokój psikałem tam cx80 ruszalem 2min lewarkiem znowu psikalem i tak pare razy rdza strumieniami wypływała teraz lewarek chodzi tak leciutko jak by z fabryki wyjechał,polecam cx80
są niewidoczne chronią przed wybiciem i rysowaniem,mi np ciężko chodził lewarek zmiany biegów jest na forum fotorelacja jak to porozkręcać i przeczyścić ale mi nie chciala ta tuleja wyjść to sobie dalem spokój psikałem tam cx80 ruszalem 2min lewarkiem znowu psikalem i tak pare razy rdza strumieniami wypływała teraz lewarek chodzi tak leciutko jak by z fabryki wyjechał,polecam cx80
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
hopek napisał(a):w 1999 chyba juz nie produkowali modelu BA
co do linki...moze to przepustnica sie zacina zdejmij linke i sprawdz slimak jak chodzi
do zamka używałem preparatu gerwazy czy tam pingwin jak mi zamarzło
Jednak w 1999r. wyszlo kilka egzemplarzy,dlatego Limited Edition
Widzisz,dobrze ze mi podpowiedziałeś z ta przepustnicą ,jutro zerknę
-
Lantis 89
Ja mam BA a jest rocznik 99
hopek napisał(a):323f BA
323P ale BA
hopek napisał(a):323f BA
Wlasnie patrzyłem jeszcze w dokumentach data produkcji 1999 i data rejestracji 99.02.20 Włochy.
Dostalem własnie maila ze sklepu z chemia do aut.
Gosciu zaproponowal mi takie preparaty:
Jeżeli chodzi o smary to polecił bym:
– do smarowania prowadnic szyb
1. AL 1100 spray smar przeciw zatarciu (300 ml) 54zł
2. AL 1100 smar przeciw zatarciu w tubce (100g) 42 zł
3. AL 1100 smar przeciw zatarciu w saszetce (5,5ml) 4,50 zł
– do konserwacji uszczelek:
1. Sztyft do konserwacji gumy (75 ml) – 32zł
2. Spray do konserwacji gumy (150 ml) – 48zł
– do konserwacji zamków:
1. spray do zamków bebenkowych (50 ml) 24,50zł
2. olej do konserwacji bardziej uniwersalny (150 ml) 20zł
ceny wydaja się przystepne tylko nie wiem czy ten AL1100 jest odpowiedni do konserwacji prowadnic.
http://allegro.pl/show_user_auctions.ph ... r_id=18924
-
Lantis 89
wilu86 napisał(a):Chłopie to Ty wydasz fortune na te smary,haha kup 1 a pożądny
a co do mazdy Limited Edition to zazdroszcze Ci
Ehh,tam zaraz fortune,lubie dbac o autko
Wkrótce foty wstawię i napisze o dalszych planach z autkiem tylko czekm jak bedzie na plusie i na myjke skocze bo teraz by zamarzł kompletnie hehe
-
Lantis 89
Do linki gazu bardzo dobry jest smar teflonowy (chyba biały) w spray-u. Jest suchy i nie zbiera kurzu. Przepustnice sprawdź bo ja też myślałem, że to linka a okazało się, że jednak nie...
-
TonSiL
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości