1.5 Z5 czy 1.8 BP – co byście wybrali?
Hmmm a silniczek 1.8 to przypadkiem nie jest ten sam, co w 626 GE Bo jeżeli tak, to z pierścieniami też jest problem – może mniejszy ale jest – bo mam 2.0 i dymi po odpaleniu a 2.0 i 1.8 w 626 to to samo, tylko pojemność inna.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Co z tą Mazdą jest ?! Nie słyszałem o takich rzeczach w innych japońskich samochodach. Gdzie ta bezawaryjność?sołtys napisał(a):Hmmm a silniczek 1.8 to przypadkiem nie jest ten sam, co w 626 GE Bo jeżeli tak, to z pierścieniami też jest problem – może mniejszy ale jest – bo mam 2.0 i dymi po odpaleniu a 2.0 i 1.8 w 626 to to samo, tylko pojemność inna.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Tak już Simoneus pisał, że w 1.8 też się spotkał czesto z dymieniem i braniem oleju, ale to wszystko bierze się ze złego traktowania tych silnikow, po prostu z niedbalswta poprzenich właścicieli, bo np. Mazda 323F BA 1.5 SZYMONA jest od początku u niego i nic mu nie bierze oleju, ani nie kopci, już nie mówiąc o kulturze pracy tego motoru, po prostu bajka.
-
Pyton162
No ale czy silniki innych firm są zawsze dobrze traktowane? Miałem Civica, który miał pewnie ponad 200 tys. bo licznik był na pewno przekręcony (były ślady), poprzedni właściciele do dbających nie należeli, co było widac po ogólnej kondycji samochodu, a silnik był pod względem brania oleju bez zarzutu.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Mnie wyprzedzał niedawni Civic – piękne czerwone jajeczko przed liftingiem – zostawiał taką zasłonę dymną, że aż się pocieszyłem, bo moja dymi po odpaleniu a po 2 min. jest spokój, tylko oleju trzeba pilnować.Mumin napisał(a):Co z tą Mazdą jest?! Nie słyszałem o takich rzeczach w innych japońskich samochodach. Gdzie ta bezawaryjność?
Są dużo mniej wyrafinowane technicznie i bardziej przewymiarowane, dlatego znoszą dużo więcej debili, którzy o nie nie dbają. To, co dla japończyka jest oczywistym np wymiana oleju na dobry w odpowiednim terminie niemiecki Turek rozumuje: zmienię olej, jak mi będzie kontrola oleju świcić . Albo wleje olej z hipermarketu i będzie OK. Też kupiłem samochód w briefie. Ostatni właściciel – Turek. Efekt: dymienie + wycieki z wałka rozrządu, czyli objawy przegrzania silnika.Mumin napisał(a):No ale czy silniki innych firm są zawsze dobrze traktowane
I nie myśl, że te niemieckie samochody, to tak bez napraw silnika śmigają. Wymiana pierścieni i uszczelniaczy w Golfie czy Astrze, to standard i nikt się tym nie przejmuje, bo nie kosztuje to dużo. A w Mazdach wielkie halo z tego powodu dlaczego Bo koszty dużo większe.
Obserwuje teraz inne samochodziki, jak jeżdze – takie zboczenie, skoro mi przydymia, to ciekawe, jak innym i co? – spokojnie widziałem już z 10 Golfów, które przy zmianie biegów puszczają bąki z oleju. Podejrzewam, że gdybyś zapytał włąściciela, co i jak, to stwierdziłby, że wszystko jest miodzio, super, oleju nie ubywa... Taka mętalność Polaka.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
Według mnie jak na 1.5 i masę auta, to naprawdę nie jest źle, rakieta to to nie jest, ale w codziennej (tzn. spokojnej) eksploatacji sprawdza się bardzo dobrze, kulturę pracy tego motoru również uważam za wysoką, co do spalania, to jak jechałem do Pragi (ok. 600km) średnie spalanie wyszło mi 6,6l/100km, na codzień 7-7,5l.klawinet napisał(a):zżymam się dość często na ten silnik, bo ani nie jest mocny, ani ekonomiczny
Odnośnie 1.8, to na jego korzyść oprócz mocy i osiągów przemawia również (przynajmniej jak dla mnie) to, że łatwiej i taniej można go zagazować, niż 1.5. Gorzej z częściami i spalaniem na benzynce
- Od: 24 mar 2004, 22:00
- Posty: 254
- Skąd: Nysa
- Auto: Było 323F BA Z5
Jest 3 BL 2.0 LF-VE
Nie, nie. Miałem na myśli inne japońskie samochody. W niemieckie samochody się nie bawię . Jeździłem już i inną Mazdą i Nissanem i Hondą i nigdzie nie było problemów. Dopiero ten Z5 jakiś taki jest nie za bardzo, ale jak słyszę i inne silniki Mazdy mają takie problemy dlatego mnie to zastanawia.sołtys napisał(a):i nie myśl, że te niemieckie samochody, to tak bez napraw silnika śmigają
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
Może wymagają tylko lepszych olei i traktowania z rozsądkiem. Uważam, że jeżeli znajdziesz zadbane autko czy Z5 czy 1.8, będziesz zadowolony. Z tego co wyczytałęm na FORUM z GB i USA pierścienie, to pięta ahillesowa Mazdy. Głównie nie chodzi o zużycie, tylko zakleszczanie pieścieni przez nagar z oleju – czyli kiepski olej. Tam się tym nie przejmują, bo części do Mazdy w serwisie kosztują tyle, co u nas a wiadomo, ile oni zarabiają, wiec dla nich to nie problem.
Zobacz, jak wygląda Mazda 323 "urodzony sportowiec". Kupują go ludzie z ciężką nogą a silniczek jest delikatny i tak jak piszą
Zobacz, jak wygląda Mazda 323 "urodzony sportowiec". Kupują go ludzie z ciężką nogą a silniczek jest delikatny i tak jak piszą
Wiec użytkujący Mazdę prawidłowo nie mają problemów. Ja osobiście poszukałbym 1.8 i się nie przejmował. Gdyby brał olej, to zrobisz go na pierścieniach RIK + uszczelniacze Reinz i masz spokój na 300tyś/km.Morgenik napisał(a):bo np. Mazda 323F BA 1.5 SZYMONA jest od początku u niego i nic mu nie bierze oleju, ani nie kopci, już nie mówiąc o kulturze pracy tego motoru, po prostu bajka.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
A ile te cuda kosztują i czy można je w Polsce dostać?sołtys napisał(a):Ja osobiście poszukałbym 1.8 i się nie przejmował. Gdyby brał olej, to zrobisz go na pierścieniach RIK + uszczelniacze Reinz i masz spokój na 300tyś/km.
- Od: 24 kwi 2005, 18:09
- Posty: 290
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99
A nie chodzi przypadkiem o pierścienie RIKen – jeżeli tak, to "co,gdzie, kiedy i za ile"
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
- Od: 31 paź 2004, 11:50
- Posty: 140
- Skąd: Kraków
- Auto: 323
Panowie 1.8 z tego co mi Jaksa wykłądał, to to samo, co 626 1.8 i 2.0, a co to za wynalazki
Zbyt duży ubytek oleju
Patrz ostatnia storna.
Temat ostro wałkowany w dziale 626 Jaksa testuje też RIK, czy RIKen w 323 żony, a ja się przymierzam do takowej naprawy. I z całą świadomością piszę, że i tak mi się opłaci, bo autko jest naprawdę zadbane i warto wywalić 1.600 na same części, by było miodzio a patrząc teraz po komisach i ogłoszeniach (brat szuka auta na gwałt, bo mu stare rozwalili) – ciężko jest coś ładnego znależć. Ogólnie same wraki.
Zbyt duży ubytek oleju
Patrz ostatnia storna.
Temat ostro wałkowany w dziale 626 Jaksa testuje też RIK, czy RIKen w 323 żony, a ja się przymierzam do takowej naprawy. I z całą świadomością piszę, że i tak mi się opłaci, bo autko jest naprawdę zadbane i warto wywalić 1.600 na same części, by było miodzio a patrząc teraz po komisach i ogłoszeniach (brat szuka auta na gwałt, bo mu stare rozwalili) – ciężko jest coś ładnego znależć. Ogólnie same wraki.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
soltys jak chcesz, to ja mam na sprzedaż Honde Civic 2000r. 1.4 od nowosci u mnie, stan super, cały czas serwisowana, jak coś, to pisz na GG lub na PW
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
Pyton162
Prawdopobonie, ja mam 194 tys od fabryki – brak symptomów zużycia pierścieni.Qki napisał(a):Czyli przy okazji liftingu w 1997r. nic nie poprawiono z tymi pierścieniami/uszczelniaczami?
Oleju praktycznie nie bierze wcale, super pali, ostani wynik po trasie powrotnej z Włoch (tryb spokojny 100-110):
– benzyna 5,7 (austyjacka, bo nie dostałem tam gazu)
– gaz 6,8 (czeski z Shella)
W tamtą stronę deptałem na autostradach 120-140km/h – wziął tyle, co po mieście – koło 8,4 gazu (gaz polski i czeski).
Pozdrowienia
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
MiKo,
M6 – MZR-CD 2006/07 -2.0 143KM DPF 82kkm
- Od: 12 wrz 2004, 17:39
- Posty: 294
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 '06/07 MZR-CD 2.0 143KM DPF
Kurde czytam tak te posty ze silniki delikatne ze pierscienie padaja Ale silnik 1.8 podobno lepszy? I juz na to tak nie cierpi. Teraz mam primere 1,6 na gazie i ma przejechane 292tys km i sie sprawuje bardzo dobrze. I tego oczekiwal bym tez od mazdy. Ogolnie nie jezdze zbyt ostro nieraz lubie depnac i pokazac goscia w niemcach wyzszosc japoni. 323 f ma bardzo fajna stylistyke. Jakie macie przebiegi w swoich 1.8? Czy polecacie to auto z tym silnikiem? Pomozcie
- Od: 22 lut 2006, 20:40
- Posty: 8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości