Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Hazu » 23 wrz 2008, 17:12

Tonsil4 na biało może sobie dymić dowoli. te silniki wybitnie puszczają biale obłoki jak jest chłodno.(szczególnie na lpg :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 18:49

no mówiłem ze masakra, ale pozatym autko bardzo zadbane, i inne częci super, a juz włozyłwm w niego tyle czasu i kasy ze zal sprzedawać, robie remont, a ooleju mi wpierdzieliłjak narazie 0,6 l na 5800km(kiedys podawałem że 0,6 na 7000-ale z zapisu licznika wywnioskowałem ze przebylem 5800km).

tymbardziej ze wiem iz nie była katowana-przynajmniej w Polsce ona- a w Pl jest od 2005- jeden własciciel-kumpel kuzyna)

wkurzyła mnie mazda niestety, bo tyle w niej zrobilęm i czasu, z wygladu i reszty ok, a te silnik to masakra- niby mazd aJaponiec i niby mało awaryjne, a tutaj kaszana. Poprzendio jeżdziłem Ibizą 1,4 96r mamy i przez 10l uzytkowania jej przezemnie i mame doslownioe sero problemów(ostanrio tylko mama sie skarży że skrzynia głosno chodzi i fakt chodzi coraz głosniej, ale to niski koszt naprawy)– a silnik pomimo 190tys przebiegu cyka tak jak ma, oelju nie tyła, nie kopci- fakt tylko ze glośny-ale taki juz urok tamtej jednostki 1,4 VW.

:( Ale nic, robie cos z tymi pierścieniami i mam nadzieje ze będzie si
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Hazu » 23 wrz 2008, 19:21

mariusz_sti
Widzisz każdy ma inne doswiadczenia.
Brat miał VW polo SDi 99r,brał 5l /10000 oleju ciekł naokoło posypało sie dwumasowe koło zamachowe iwiele innych.

Jak go kupił samochód miał 3l i 60 tys przebiegu. przemęczył się z nim przez 2l.
Teraz ma Mazdę BA KF 96.r przebieg co najmniej 170 tys silnik suchutki nie bierze oleju w sumie samochód mimo że 12 letni to jest pod każdym wzgłędem lepszy od tamtego 3 letniego szrotu (no może poza spalaniem :P )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mixR » 23 wrz 2008, 19:25

Kurde 0.6 l/5800 km to niewiele,mi chlopcze ok 0.3-0.4 l/1000km a nie dymi,tylko w zimne dni minimalny szary dymek po odpaleniu przez kilka sekund,jak to jest ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 19:26

prawda, ale chyba ponad 75% Z5 ma takie problemy(mniejsze badź większe), szkoda, tkaie fajne auto
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez mixR » 23 wrz 2008, 19:29

Hazu to pojedyńczy przypadek,ogólnie volkswagenowskie SDI są bardzo wytrzymałe,ale zawsze zdarzają się wyjątki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 19:34

mixR napisał(a):Kurde 0.6 l/5800 km to niewiele,mi chlopcze ok 0.3-0.4 l/1000km a nie dymi,tylko w zimne dni minimalny szary dymek po odpaleniu przez kilka sekund,jak to jest ??


to mnie dziwi, tyle ze własnie po przejechaniu 5800km i dolewce0,6l na kolejne km potrzebna dolweka- bo wlasnie zjechało do E na bagnecie
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Mumin » 23 wrz 2008, 19:35

dawidek578 napisał(a):Czy na biało czy na czarno ten sam obijaw tego samego :)

Oj nie do końca. Czarny dym to za bogata mieszanka (w silniku benzynowym), biały natomiast jeśli jest intensywny może oznaczać spalanie płynu chłodniczego, co z kolei jest objawem albo uszkodzonej uszczelki pod głowicą albo, co gorsze, pęknięcie gdzieś w bloku silnika.
Tonsil4, jeśli uważasz, że Twoje auto kopci bardziej niż inne to sprawdź czy nie ubywa Ci płynu chłodniczego. Jak nie, to w porządku i to tylko para, tak jak pisałem wcześniej, a jeśli ubywa to gorsza sprawa niestety.
Ostatnio edytowano 23 wrz 2008, 19:48 przez Mumin, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez Hazu » 23 wrz 2008, 19:38

mixR

koło zamachowe dwumasowe w VW wytrzymuje ok 60-100 tyś km (zależnie od stylu jazdy)

A wtedy kosztowało z wymianą blisko 4000zł :( (mozna remont v-ki prawie zrobić)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez mixR » 23 wrz 2008, 19:44

widocznie coś im nie wypaliło,mazdy też są przecież uważane powszechnie jako ''nie do zdarcia''
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2008, 15:51
Posty: 243
Skąd: Siedlce
Auto: Golf IV 2.3 V5

Postprzez Artiks » 23 wrz 2008, 20:26

mariusz_sti napisał(a):ponad 75% Z5 ma takie problemy
popuszcznie pierścieni to normalne zużycie materiału, gładzie cylindrów są utwardzane więc coś musi się sciachać wskutek tarcia -pada na pierścionki, które wymieniany i dalej do przodu <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 20:36

Artiks napisał(a):
mariusz_sti napisał(a):ponad 75% Z5 ma takie problemy
popuszcznie pierścieni to normalne zużycie materiału, gładzie cylindrów są utwardzane więc coś musi się sciachać wskutek tarcia -pada na pierścionki, które wymieniany i dalej do przodu <faja>


tak, ale dlaczego w Z5 aż tak szybko i w tylu %, nie znam innego modelu i marki w którym to jest takim problemem.

Ale i tak wciąz jestem fanem 323F BA mimo iz mnie rozdrażniłą swoja chorobą :]

P.S wymieniamy... jak to prosto brzmi- szkoda ze to brzmi takze kosztownie(1000zł)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez flashmaniac » 23 wrz 2008, 20:43

Czytalem wiele wypowiedzi uzytkownika GofNet. Madrze prawi i zyciowo to trzeba mu przyznac. Sam mam dylemat czy robic remont czy puscic auto dalej w obieg. Remont kosztowalby 1500 do 2000zl .....moim zdaniem to niewiele.....w poruwnaniu z tym ile kosztowalby remont silnika powiecmy samochodu kilku letniego ? Mysle ze chyba remont wlasnie oplaca sie bardziej w starym samochodzie niz w nowszym ze wzgledu na koszty.....

Pozatym jesli postanowie sprzedac auto to jaka mam gwarancje ze nie kupie nastepngo ktore tez spala olej ? Zadnej moge wpakowac sie poraz kolejny...i co mam tak kupywacc az do skutku ? oplaty rejestracyjne i podatek od zakupu mnie zjedza :)

Ale ciagle sie zastanawiam :)
Ostatnio edytowano 23 wrz 2008, 20:44 przez flashmaniac, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez dawidek578 » 23 wrz 2008, 20:43

Spoko zrób i będziesz dalej śmigał chyba że chcesz drógi silnik to moge ci załatwić goły słupek ale nie wiadomo czy nie będzie dymić :] bo to poprostu ich wada ale mazda ma tą magie i urok który sprawia że chce się w nią włożyć ten 1000zł na remont i jezdzic dalej <jupi>
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez Mumin » 23 wrz 2008, 20:48

flashmaniac napisał(a):.....

Pozatym jesli postanowie sprzedac auto to jaka mam gwarancje ze nie kupie nastepngo ktore tez spala olej ? Zadnej moge wpakowac sie poraz kolejny...i co mam tak kupywacc az do skutku ?


Można zmienić markę, na taką która nie miewa takich problemów. Tylko najpierw trzeba poczytać. Kupno następnej Z5 to rzeczywiście loteria.
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez dawidek578 » 23 wrz 2008, 20:54

Czasami poczytanie nic nie daje ja już sie o tym przekonałem kupiłem auto które podobno sie nie psuje TYOTA AVENSIS a moja ma awarie silnika bo ktoś nie regulował zaworów i co ja ją sam przywiozłem z belgi dzisiaj kupić samochód to wielka loteria ale zakochałem się w tym aucie i jego komforcie i robie to :)
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 20:57

przeklęte Z5
<snajper>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez dawidek578 » 23 wrz 2008, 21:59

Może przeklete ale w miare wytrzymałe to co ja robiłem zz tymi autami i one zawsze jechaly nigdy mnie nie zawiodły :)
SPRZDEAM CZĘŚCI MAZDA 323f 323c FORD PROBE TEL.BEZPOŚREDNIO NA PLAC 602600238
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 21:04
Posty: 100
Skąd: Poznań/puszczykowo
Auto: TOYOTA AVENSIS

Postprzez MariuS » 23 wrz 2008, 22:38

mam pytanie:
mozecie polecic jakies dobre(sprawdzone ) zmaienniki tych pierścieni i uszczelnaiczy do tego przekletego Z5?

bo spotkałem sie na forum z jakimis niby dobrymi, ale nie mogę odszukać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 09:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Artiks » 24 wrz 2008, 00:02

Kiedyś były RIK ale nie ma juz ich w PL. Z czystym sumieniem mogę polecić NPR -Nippon Piston Ring , dostaniesz w CarSpeed, Smirnoff dopasuje ci je po numerze VIN do twojego auta, bardzo dobry zamiennik. Jak uszczelniacze to Takoma, niedrogie i sprawdzone, uszczelka pod głowicę i klawiaturę oryginały Mazdy nie ma co na tym oszczędzać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323