Nie caly tydzien tamu zakupilismy z moja dziewczyna 323F BA 1,5 DOHC 88 kM z koncowki 94 roku za rowne 10k zl. Przy kupnie nie stawiala chmury, no bo wiadomo byla wczesniej rozgrzana. Z rana przez kilka sekund jest niebieskawa chmurka czasem potezna, ze przez boczne szyby widac
. Ogolnie samochod naprawde zadbany zawiesznie sprawuje sie bardzo przyzwoicie, wnetrze rowniez jakby 3 letnie a nie 13 letnie. Klopoty zaczynaja sie przy silniku niestety, czyli tam gdzie najdrozej
. Oprocz tego, ze jest delikatny problem z odpaleniem, to znaczy, ze trzeba kilka sekund pokrecic rozrusznikiem zeby chwycilo, to na gazie gasnie zaraz po tym jak sie wcisnie sprzeglo (LPG 2 gen. Tommasetto + Lovtec 1,5 letnia) chyba ze juz solidnie rozgrzany to problem znika. Nie rowna praca na gazie, na benzynce powiedziealbym ze wrecz odwrotnie. Martwi mnie ta chmurka z rana. Siilnik generalnie brzmi dobrze dobrze sie wkreca slowem gdyby nie ta chmurka to nie mialbym sie czego czepiac, ale wole zrobic od razu niz potem wydac 2000zl
. Widac slady oleju na silniku (znajomy mechanik powiedzial ze uszczelka pod glowica do wymiany). Troche oleju kapie spod samochodu ale mozliwe ze jest to zwiazane wlasnie z ta nieszczelnoscia. Nie wiem jaki olej byl lany wczesniej. Wiem ze jest swiezy bo nie zdazyl jeszcze sciemniec (bursztynowy odcien). Przebieg 173k km jak na stan wizulany samochodu i jego wnetrze jak najbardziej do uwierzenia weń
. No i pytanie moje brzmi :
a) ile mniej wiecej moze mnie kosztowac naprawa
b) co moze byc przyczyna tych problemow
c) jaki olej zalac po tym jak zmienie ten
Zakochalismy sie w tym samochodzie i nie zamierzamy z niego zrezygnowac tylko dlatego, ze pojawiaja sie problemy. Kupujac 13 letnie auto zdawalismy sobie sprawe z tego, ze trzeba bedzie na poczatku troche w nie wlozyc, zeby potem sie ladnie odwdzieczylo
.
Z gory dziekuje za porady.
PS. Dopiero zaczynam moja przygode z motoryzcja, wiec jesli strzelilem jakas gafe to wybaczcie. Pozdrawiam.
PS2. Przeczytalem caly ten temat od wczoraj jest troche lekturki
.