Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Artiks » 5 mar 2007, 20:35

radomir napisał(a):aha, od czego zacząć, od środka do czyszczenia pierścieni – jakiego, czy odrazu jakiś ceramizer – jaki
Zbieraj lepiej na wymianę pierścieni a nie na gadżety z Allegro od SS.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez GofNet » 5 mar 2007, 23:03

Pewnie zalany był jakimś ceramizerem/MotoDoktor'em i po wymianie oleju na nowy (czytaj: bez uszczelniacza), silnik zaczął palić więcej oleju i dawać o tym znać kopceniem. Zwłaszcza na zimnym silniku.

Pytanie pomocnicze: Jaki olej zaaplikowałeś?

Cóż... ceramizer dobra rzecz, ale nie każdemu pomaga. Jeśli jednak pomoże, to faktycznie skutki są zadowalające. Jeżeli chodzi zaś o uszczelniacze, to te akurat są g..no warte. To jak tabletka od bólu głowy. Usuwa ból, ale nie jego przyczynę. Po zmianie oleju problem powraca a nie rzadko się nasila!

Remont? Wyczuj silnik, co jest dokładnie. Jeśli kopci tylko rankiem, to uszczelniacze. Jeśli jednak spala olej nawet podczas jazdy i to nie mało, to również pierścienie olejowe. Im lepiej wyczujesz usterkę, tym mniej Cię ona będzie kosztowała...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pioteq25 » 5 mar 2007, 23:06

A nie lepiej od razu zrobić pomiar ciśnienia z próbą olejową. Jak ciśnienie będzie większe na próbie olejowej to wiadomo że pierścienie, jak nie to zostają uszczelniacze.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Artiks » 5 mar 2007, 23:12

GofNet napisał(a):Pewnie zalany był jakimś ceramizerem/MotoDoktor'em i po wymianie oleju na nowy (czytaj: bez uszczelniacza), silnik zaczął palić więcej oleju i dawać o tym znać kopceniem. Zwłaszcza na zimnym silniku.
Hehe znam to z autopsji, a mialo być tak pięknie :D japońska niezawodność itp hahaha . Wkrótce reanimacja Madzi i bedzie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez GofNet » 5 mar 2007, 23:27

Japończyki są dobre. Mazdy zwłaszcza, aaaale nie wszystkie... Z5 to jedyna benzyna Mazdy, która jej nie wyszła. Jest jeszcze jeden Diesel, ale to już całkiem inna historia...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 5 mar 2007, 23:42

Pioteq25 napisał(a):jak nie to zostają uszczelniacze
Chyba zawory....uszczelniacz nie trzyma kompresji....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez radomir » 6 mar 2007, 22:35

dzięki za podpowiedź :) , wlałem półsyntetyk 10w40 LIQUI MOLEY, przed kupnem sprawdzałem kompresję, przy niezbyt nagrzanym silniku na 3 cylindrach 10.5, na jednym 10.3 – więc liczyłem się z tym, że silnik najlepsze czasy ma za sobą :| kopci tylko rankiem albo tak po 7 – 8 godzinach postoju na powietrzu – po pracy, jak odpalam po godzinie 2, 4 nic nie kopci, pogadam jeszcze ze swoimi specami, a jak z wymianą uszczelniaczy – jakiej marki, i cz trzeba demontować głowicę, jak tak to czy przy okazji nie warto zmienić i pierścieni????????? dzięki za pomoc
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez radomir » 6 mar 2007, 22:36

aha liqui moli z SO2 czy czymś takim :D
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez Artiks » 6 mar 2007, 23:46

radomir napisał(a):liqui moli z SO2
z molibdenem..dobry olej, ale nie lej go po remoncie.
radomir napisał(a):czy przy okazji nie warto zmienić i pierścieni

GofNet napisał(a):Wyczuj silnik, co jest dokładnie. Jeśli kopci tylko rankiem, to uszczelniacze. Jeśli jednak spala olej nawet podczas jazdy i to nie mało, to również pierścienie olejowe.
.
radomir napisał(a):a jak z wymianą uszczelniaczy – jakiej marki
Polecane są Takoma, uszczelka pod glowicę i pokrywę zaworów ORI, pierścienie RIK, choć podobno jest ostatnio problem z ich dostaniem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez Jaksa » 7 mar 2007, 00:08

GofNet napisał(a):Jeśli kopci tylko rankiem, to uszczelniacze.
Teraz to pojechałes <lol> Zawsze tak dobrze opisujesz a to co to za wpis ? Zaskoczyłes mnie w tej chwili........
ArtX napisał(a): RIK, choć podobno jest problem z ich
A szkoda , w GE spisuja sie znakomicie....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez GofNet » 7 mar 2007, 00:22

No dobrze, jak kopci wieczorami, to też uszczelniacze, ale maksymalnie do godziny 22. Później jest cisza nocna i nawet Mazdy nie kopcą... hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Jaksa » 7 mar 2007, 00:33

GofNet napisał(a):Później jest cisza nocna i nawet Mazdy nie kopcą...
Teraz juz lepiej <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Artiks » 7 mar 2007, 13:38

GofNet napisał(a):maksymalnie do godziny 22. Później jest cisza nocna
<blant>??<ganja>??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez radomir » 8 mar 2007, 07:06

GofNet napisał(a):No dobrze, jak kopci wieczorami, to też uszczelniacze, ale maksymalnie do godziny 22. Później jest cisza nocna i nawet Mazdy nie kopcą..

– przekaże swojej madzi – ma się dostosować <lol> a jak nie to ją z garażu na trzy dni za karę wyrzucę na dwór – niech wie kto rządzi <lol>
Co nas nie zabije to wzmocni, najwyżej portfel mocno odchudzi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 18:18
Posty: 104
Skąd: Poznań
Auto: 323f 1.5 '96r.

Postprzez amber_06 » 8 mar 2007, 09:24

Witam,

mam podobny problem tyle że z Mazdą mx-3 1,6 silnik. Samochod był już u kilku fachowców i każdy radzi kupować nowy silnik... :( Samochod mam od około 2 tyg i przy zakupie nie było chmury dymu, która teraz momentami zasłania całą widoczność.. Teraz jeździ jak parowóz normalnie!
Kto sie orientuje i może doradzić na co zwracać uwagę przy zakupie silnika, zeby nie kupowć kota w worku? Dodam, że to jest silnik na dwoch walkach DOHC
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 17:22
Posty: 4
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Honda Del Sol B16A2 Turbo

Postprzez amber_06 » 8 mar 2007, 09:31

a i jeszcze jedno, samochod spala teraz 15l/100km i nie wiem skad ten dym, oleju nie pobiera, bo caly czas trzyma sie ten sam poziom
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 17:22
Posty: 4
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Honda Del Sol B16A2 Turbo

Postprzez Artiks » 8 mar 2007, 09:42

amber_06 napisał(a):samochod spala teraz 15l/100km
Padnięta sonda??
amber_06 napisał(a):nie wiem skad ten dym, oleju nie pobiera
a plynu ze zbiorniczka nie ubywa??Gdzei tankujesz auto??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez amber_06 » 8 mar 2007, 09:51

powiem tak... byly podejrzenia ze to sonda lambda i tez mi sie tak wydawało, poza tym praca silnika jest nierowna ale to nie to
potem podejrzenia padly na pierscienie albo ze cos z glowica ale facet powiedzial ze sie nie oplaca tego naprawiac, ze lepiej silnik kupowac. Wlasnie tego jestem ciekawa, czy to takie najlepsze rozwiazanie, co sadzicie?
co do oleju to w poniedzialek byl wymieniany olej i sprawdzam codziennie, jest ok. Wiec skad ten dym??
Początkujący
 
Od: 22 lut 2007, 17:22
Posty: 4
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Honda Del Sol B16A2 Turbo

Postprzez ravi » 8 mar 2007, 15:06

no lambda niebardzo, bo na zimnym jest przez ECU 'olewana'... Może przypala płyn chłodniczy i stąd ta chmura? Sprawdź ponadto rzeczy standardowe – świece, filtry, kable... Przebadaj ECU czy melduje jakieś błędy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2007, 07:48
Posty: 165
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F 1.6 16V BG 1994

Postprzez Pyton162 » 8 mar 2007, 15:46

jak dymi na bialo , to uszczelka pod głowica poszła na wycieczkę <lol>
Pyton162
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323