Mazda kopci, pare pytań.
U mnie ubytku byly spowodowane kolejno przez:
– pierscienie olejowe,
– po tym simering (czy jak to sie nazywa) przy rozrzadzie,
– a ostatnio przez stosowanie nieorginalnej uszczelki pod pokrywe stracilem prawie 1l.
Aktualnie niemam nigdzie nawet najmniejszego wycieku a silniczek cyka jak szwajcarski zegarek!!
– pierscienie olejowe,
– po tym simering (czy jak to sie nazywa) przy rozrzadzie,
– a ostatnio przez stosowanie nieorginalnej uszczelki pod pokrywe stracilem prawie 1l.
Aktualnie niemam nigdzie nawet najmniejszego wycieku a silniczek cyka jak szwajcarski zegarek!!
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Mumin napisał(a):To rozrząd też może mieć na to wpływ?
Nie ma wpływu. Sorki źle to trochę napisałem chodziło mi o to, że przy okazji wymiany rozrządu uszczelniłem silnik wymania simeringów na wałkach, oringu na aparacie zapłonowym (nie wiem jak to się poprawnie pisze „simering” , „oring”) i założeniu oryginalnej uszczelni pod pokrywę zaworów ubywanie oleju przestało mieć miejsce w moim Z5. Ja mam przejechane 164 tyś i jest to przebieg udokumentowany a wiem ze niektórzy maja problem z wcinaniem oleju w sporych ilościach już o wiele wcześniej. Wiec nie wiem, co ma wpływ na to że jednym Z5 działa poprawnie a innym nie.
- Od: 3 paź 2005, 17:44
- Posty: 259
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r
lukasz 323C napisał(a):Ja mam przejechane 164 tyś i jest to przebieg udokumentowany a wiem ze niektórzy maja problem z wcinaniem oleju w sporych ilościach już o wiele wcześniej. Wiec nie wiem, co ma wpływ na to że jednym Z5 działa poprawnie a innym nie.
Pyt. czy ta mniejsza ilosc km na liczniku w innych Z5 jest faktyczna?
Inna bajka taka, ze duzo zalezy od rak, a raczej osob przez ktore samochod przeszedl, jesli ktos o niego dbal i wymienial wszystko na czas to potem sa dobre egzemplarze, ale jak trafiaja sie #$%@()# (takie rzeczy to tylko VW wytrzyma )
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Znaczy się Golf...Udesky napisał(a):takie rzeczy to tylko VW wytrzyma
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
mi bierze spokojnie ponad 1 litr na 1000km i to oleju mineralnego 15W 40 to że rano strasznie kopci to jeszcze moge zniesc ale po przejechaniu ok 10km jak sie silnik zagrzeje to przy zakrecie w lewo np na rondzie lub na skrzyzowaniu to zaczyna troche szarpać traci moc i pusza taką chmure dymu że auta się za mną zatrzymują bo nic niewidać!!!
- Od: 9 lis 2005, 00:13
- Posty: 49
- Skąd: Rybnik
- Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V
ggumis napisał(a):mi bierze spokojnie ponad 1 litr na 1000km i to oleju mineralnego 15W 40 to że rano strasznie kopci to jeszcze moge zniesc ale po przejechaniu ok 10km jak sie silnik zagrzeje to przy zakrecie w lewo np na rondzie lub na skrzyzowaniu to zaczyna troche szarpać traci moc i pusza taką chmure dymu że auta się za mną zatrzymują bo nic niewidać!!!
Uhuhu, myślałem że u mnie jest najgorzej.
- Od: 16 cze 2005, 10:55
- Posty: 727
ggumis napisał(a):sie silnik zagrzeje to przy zakrecie w lewo np na rondzie lub na skrzyzowaniu to zaczyna troche szarpać traci moc i pusza taką chmure dymu że auta się za mną zatrzymują bo nic niewidać!
Szarpanie i puszczanie dymka oraz strata mocy miala u mnie miejsce w tedy gdy uszczelke pod pokrywa mi poszla i swiece zalewalo, jesli dobrze pamietam taka byla tego przyczyna.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
hmmm nawet bardzo możliwe bo widac że ta uszczelnienie jest tak jakby na silikonie zrobione podobno pod pokrywe tylko ori uszczelka albo można sprobowac z inna? ile taka ori kosztuje? najbliższe ASO odemnie to chyba w Katowicach jest.
- Od: 9 lis 2005, 00:13
- Posty: 49
- Skąd: Rybnik
- Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V
13,11 euro netto...ggumis napisał(a):ile taka ori kosztuje
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ggumis napisał(a):ile taka ori kosztuje
34zl z JC ( w ciagu 4 miesiecy 2 mi poszly)
71zl ori narazie trzyma i mysle ze tak zostanie.
A dostaniesz w kazdym motoryzacyjnym dla japonczykow. Tylko niezapomnij zaznaczyc ze chcesz orginalna mazdowska.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
No i tak zrobiliśmy z ukochanej EFKI szrota No.1 pewnie satysfakcja dla czytajacych to forum potencjalnych posiadaczy Fordów, Opli , Fiatów i wyznających kult Golfa i Passata
Ostatnio edytowano 13 gru 2006, 00:55 przez tripleiks, łącznie edytowano 1 raz
Życie zaczyna sie po pięćdziesiątce.. w bicepsie
- Od: 10 sie 2006, 14:46
- Posty: 20
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323f rok prod.1995
Przejaskrawiasz! Zwróć uwagę, że piszemy wyłącznie o silniku Z5 a nie o modelu "F".
Dodatkowo powinieneś wziąć pod uwagę, że podczas rozgrzewania silnika nie tylko pierścienie biorą udział w procesie kompresji, ale również i gładzie cylindra a także tłoki, na których zamieszczone są dwa kompresyjne i jeden pierścień olejowy.
Często proponowana jest wymiana pierścieni, bo są one zapieczone. Wiele osób stosuje badziewny olej (minerał lub kiepski semisyntetyk) i stąd pierścienie się zapiekają. Jeśli ktoś od początku jeździ na syntetyku i wymienia go regularnie, to takiego problemu z pierścieniami nie miewal.
Co do Golfów, to są dobre, ale nowe. Nie raz jechałem za starym gratem, który tak kopcił smrodem olejowym, że musiałem przełączyć nawiew na obieg wewnętrzny. Nie wspomnę o Fordach, które we krwi mają spalanie oleju. Ople? Tam remonty silników (zwłaszcza starsze Astry) robi się w połowie przebiegu normalnych japońskich silników.
Poczytaj, co piszą posiadacze Z5 i skonfrontuj to z pozostałą częścią właścicieli pojazdów marki Mazda. Statystyka mówi samam za siebie, gdzie jest więcej problemów z silnikami. I nie można pisać, że B6 albo BP na niemieckich autostradach nie były katowane, tylko i wyłącznie Z5. A co to one... mają po 250KM i V-max: 250km/h, aby każdy ciorał te fury, jak roadstery?
Mazda 323F BA jest bardzo fajnym autkiem i sam chciałbym jeździć takową (zamiast swoją), ale gdybym kupował, to na pewno nie z silnikiem Z5 a BP. Mój ma przebieg 222kkm (szestastoletni B6e) i jakoś oleju nie bierze. Z5 już w połowie tego przebiegu potrafią sobie siorpnąć...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Dodatkowo powinieneś wziąć pod uwagę, że podczas rozgrzewania silnika nie tylko pierścienie biorą udział w procesie kompresji, ale również i gładzie cylindra a także tłoki, na których zamieszczone są dwa kompresyjne i jeden pierścień olejowy.
Często proponowana jest wymiana pierścieni, bo są one zapieczone. Wiele osób stosuje badziewny olej (minerał lub kiepski semisyntetyk) i stąd pierścienie się zapiekają. Jeśli ktoś od początku jeździ na syntetyku i wymienia go regularnie, to takiego problemu z pierścieniami nie miewal.
Co do Golfów, to są dobre, ale nowe. Nie raz jechałem za starym gratem, który tak kopcił smrodem olejowym, że musiałem przełączyć nawiew na obieg wewnętrzny. Nie wspomnę o Fordach, które we krwi mają spalanie oleju. Ople? Tam remonty silników (zwłaszcza starsze Astry) robi się w połowie przebiegu normalnych japońskich silników.
Poczytaj, co piszą posiadacze Z5 i skonfrontuj to z pozostałą częścią właścicieli pojazdów marki Mazda. Statystyka mówi samam za siebie, gdzie jest więcej problemów z silnikami. I nie można pisać, że B6 albo BP na niemieckich autostradach nie były katowane, tylko i wyłącznie Z5. A co to one... mają po 250KM i V-max: 250km/h, aby każdy ciorał te fury, jak roadstery?
Mazda 323F BA jest bardzo fajnym autkiem i sam chciałbym jeździć takową (zamiast swoją), ale gdybym kupował, to na pewno nie z silnikiem Z5 a BP. Mój ma przebieg 222kkm (szestastoletni B6e) i jakoś oleju nie bierze. Z5 już w połowie tego przebiegu potrafią sobie siorpnąć...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Co do Golfów, to są dobre, ale nowe
Każdy jest dobry jak jest nowy
GofNet napisał(a):Nie wspomnę o Fordach, które we krwi mają spalanie oleju.
Brat ma escorta z 94 i jakoś od wymiany do wymiany nie dolewa.Przejechane 268 tyś km
GofNet napisał(a):Tam remonty silników (zwłaszcza starsze Astry) robi się w połowie przebiegu normalnych japońskich silników.
Tylko tam nie wsadzisz po 2tyś zł za remont.Zrobisz go za 700zł i z reguły jest dobrze. A już kilka osób zrobiło remont w Mazdach i wszystko psu w du.. Jak olej brały tak biorą
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Remont silnika to na pewno kilka osób tu robiło, ale wymiana pierścieni olejowych to jeszcze nie jest "remont". Niestety, jak cylindry mają owal to trzeba je ładnie powiększyć – a to się z reguły nie opłaca, bo taniej kupić używany silnik z gwarancją.
Silniki w jeżdżących po Polsce starszych Oplach to w większości proste 8-zaworowe, niewysilone konstrukcje. Tam się nie ma co psuć, a nawet jeśli, to naprawy się młotkiem przeprowadza. Z5 to może nie szczyt myśli technicznej, ale mimo wszystko jakby inna kategoria. "Padnięty" Z5 nadal ładnie jeździ, więc ludzie odwlekają wymianę aż w końcu silnik faktycznie nadaje się do remontu.
Silniki w jeżdżących po Polsce starszych Oplach to w większości proste 8-zaworowe, niewysilone konstrukcje. Tam się nie ma co psuć, a nawet jeśli, to naprawy się młotkiem przeprowadza. Z5 to może nie szczyt myśli technicznej, ale mimo wszystko jakby inna kategoria. "Padnięty" Z5 nadal ładnie jeździ, więc ludzie odwlekają wymianę aż w końcu silnik faktycznie nadaje się do remontu.
Cysiek napisał(a):Tylko tam nie wsadzisz po 2tyś zł za remont.Zrobisz go za 700zł i z reguły jest dobrze. A już kilka osób zrobiło remont w Mazdach i wszystko psu w du.. Jak olej brały tak biorą
I to jest podstawa dla jakiej ludzie tak nazekaja, bo najpierw sie nieprzejmuja, a potem lament bo trzeba tyle wydac i takie to awaryjne beznadziejne auto, ale jak by mieli zaplacic 700zl zamiast 2000zl to auto cacy. Wiadomo na japonczykach niekazdy sie zna a kazdy chce zaoszczedzic wiec daje do byle partacza ktory zna sie na fiatach i VW a japonczyk to dla niego czarna magia. O japonczyka trzeba dbac, niejest idioto odporny jak VW. Po 2 chce zauwazyc ze kazda marka ma jakis wadliwy sprzet w przypadtu Mazdy jest to Z5, a Honda z tego co wiem ma nieudany ta jednoske 1.3 ktora czesto cieknie i nieda sie tego naprawic tak samo jak motor 2.3 Hondy ktory czesto niewytrzymuje 200 000km bo peka glowica a przy tym pierscienie Mazdy to pikus.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Udesky napisał(a):O japonczyka trzeba dbac
O każdy jeden trzeba dbać
Udesky napisał(a):byle partacza ktory zna sie na fiatach
Na fiatach też się trzeba znać uwierz mi. Nie mówie tu o 126p
Udesky napisał(a):kazdy chce zaoszczedzic wiec daje do byle partacza
No to takie naprawy najlepiej robić w kraju kwitnącej wiśni
Udesky napisał(a):kazda marka ma jakis wadliwy sprzet
Jakoś w daewoo nie słyszałem takich histori, że jak odpalasz silnik to dymi jak elektrownia siekierki
Udesky napisał(a):ale jak by mieli zaplacic 700zl zamiast 2000zl to auto cacy
To jest chyba normalne że każdy by wolał dać za remont 700 niż 2tyś zł. No chyba że ty wolisz płacić 3 razy tyle
Udesky napisał(a):niejest idioto odporny jak VW
Masz na myśli kogoś
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Cysiek napisał(a):Jakoś w daewoo nie słyszałem takich histori, że jak odpalasz silnik to dymi jak elektrownia siekierki
ciagle mnie dziwi czemu tak napieracie na ten silnik Z5 ja mam taki i cyka cacy przebieg 170kkm i praktycznie jest wszystko ok oleju ubylo ok 1-1,5 mm na bagnecie (i to pewnie przez to ze czasami obrotki skacza do 6500obr/min ) przez 3000km wiec spokojnie nie bede dolewal do nastepnej wymiany ciagnie calkiem niezle jak na 88KM daje sobie rade na drogach z innymi autkami nawet troszkie mocniejszymi
A co do tego kopcenia caly czas słysze ze pierscienie ? hmn mialem kiedys taki problem z escortem Kupilem uszczelniacze elringa ok 3.5zl/szt wymienilem i bylo nawet jest po problemnie do dzis na 90% tu w tych przypadkach bedzie taki sam problem a i koszty nie wysokie beda za taka operacje zwlaszcza jezeli ktos ma jakies tam pojecie i jest w stanie samemu to ogarnac
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Cysiek napisał(a):O każdy jeden trzeba dbać
Niemieckie samochody moga byc zajechane, a ludzie i tak beda jezdzic bez napraw bo po co. Malo to Opli, VW czy Fordow jezdzi i dymi jak cholera, a czesto sa to roczniki podobne do Z5, tylko ze one tanie w naprawie wiec jak by co to tanio bedzie.
Cysiek napisał(a):Na fiatach też się trzeba znać uwierz mi. Nie mówie tu o 126p
No nieporownoj mi tu technologi fiata do japonskich. Jest roznica miedzy europejskimi, japonskimi i amerykanskimi samochodami, trzeba sie znac na takich. To tak jak bys do ASO VW odstawil Honde i niby co tak samo ci to zrobia, a przeciez to zwykli mechanicy. Caly problem polega na ilosci tych samochodo i wiadomo jezdzi duzo niemcow po polskich drogach to duzo sie ich psuje i ludzie maja wprawe w ich naprawach, a japonczykow a szczegulnie Mazd jezdza niewielkie ilosci. Do tego duzo samochodow na naszych drogach to 8V (szczegulnie te z lat 90) a nie 16V, a te sa znacznie delikatniejsze. Po za tym popatrz sie na niemieckie badania ktore marki sa naj mniej awaryjne 1. mijsce MAZDA
Cysiek napisał(a):Jakoś w daewoo nie słyszałem takich histori, że jak odpalasz silnik to dymi jak elektrownia siekierki
A tu sie zgodze, ale szereg innych samochod sie takich znajdzie po 2 popatrz na grupe wlascicieli Dewoo, a Mazd, znaczna ilosc tych 2 to mlodzi ludzie ktorzy nie raz daja niezle w palnik.
Cysiek napisał(a):To jest chyba normalne że każdy by wolał dać za remont 700 niż 2tyś zł. No chyba że ty wolisz płacić 3 razy tyle
No chyba niezrozumieles o co chodzi, mowie tylko ze ludzie gdy zaplaca mniej nienazekaja ze samochod im sie psuje, ale jesli maja naprawic za 2000zl to w tedy nazekaja, ta sama usterke to w tedy jest zle. Jesli chcesz naprawiac tanio to jezdzij Fiatem lub VW one sa tanie, decydujac sie na japonczyka musisz miec na uwadze ze te same naprawy beda znacznie drozsze.
Cysiek napisał(a):Masz na myśli kogoś
Niemam namysli nikogo chodzi o to ze niemieckie silniki to pozostalowsci po niemieckich U-botach, czolgach i innym sprzecie wojskowym ktory pocieli na kawalki i powkladali do aut A tak na powaznie poprostu te silniki wytrzymuja wiecej ale to tez przez to ze w duzej czesci sa to jednostki niewysilone a takich jezdzi najwiecej wiec z tad taka opinia.
A wogule po co ta dyskuja Mazda ma tylko jedna mniej udana jednostke Z5, chodziasz ja jestem z niej zadowolony. W ogulnych badaniach na przestrzeni 10 lat w niemieckich badaniach pierwsze miejsca to japonskie samochody chyba dopiero 7.miejsce zajmuje niemiecka marka a 1.miescje jak juz wyzej napisalem jest Mazda a tu pod uwage takze Z5 byl brany wiec musi nie byc tak tragicznie skoro wyprzedzila nawet Toyote.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
- Od: 8 lis 2005, 23:30
- Posty: 1150
- Skąd: SCI w ZGY
- Auto: Z5FBA->O1TDI
Raczej 16v są bardziej delikatne. 8v są trwalsze i twardsze.Udesky napisał(a):duzo samochodow na naszych drogach to 8V (szczegulnie te z lat 90) a nie 16V, a te sa znacznie delikatniejsze.
A sprawdzałeś, jaki konkretnie pojazd jest na pierwszym miejscu? Porsche 911. Mazda MX-5 na miejscu drugim. Jak wielu ludzi jeździ MX-5? U mnie w mieście nie widziałem ani jednej piątki... Sprawdź na którym miejscu jest 323? Podpowiem Ci – na pietnastym wśród pojazdów 10-11 letnich.Udesky napisał(a):popatrz sie na niemieckie badania ktore marki sa naj mniej awaryjne 1. mijsce MAZDA
Raport TÜV 2005 dla aut 10-11 letnich
- Statystyki awaryjności aut 10-11 letnich:
2. Mazda MX-5
15. Mazda 323
17. Mazda 121
26. Mazda 626
- Statystyki awaryjności aut 8-9 letnich:
7. Mazda MX-5
18. Mazda 626
19. Mazda 121
23. Mazda 323
- Statystyki awaryjności aut 6-7 letnich:
10. Mazda 626
11. Mazda 323
12. Mazda MX-5
76. Mazda 121
- Statystyki awaryjności aut 4-5 letnich:
2. Mazda Demio
5. Mazda MX-5
24. Mazda Premacy
32. Mazda 323
37. Mazda 626
74. Mazda 121
- Statystyki awaryjności aut 2-3 letnich:
2. Mazda Demio
10. Mazda MX-5
21. Mazda 323
35. Mazda Premacy
39. Mazda 626
- Statystyki awaryjności aut 10-11 letnich:
4. Toyota Carina
5. Toyota Corolla
7. Toyota Starlet
- Statystyki awaryjności aut 8-9 letnich:
2. Toyota Starlet
4. Toyota Corolla
5. Toyota Carina
- Statystyki awaryjności aut 6-7 letnich:
1. Toyota Starlet
3. Toyota RAV4
6. Toyota Carina
8. Toyota Corolla
- Statystyki awaryjności aut 4-5 letnich:
1. Toyota Yaris
3. Toyota RAV4
4. Toyota Avensis
11. Toyota Corolla
- Statystyki awaryjności aut 2-3 letnich:
6. Toyota Yaris
10. Toyota RAV4
14. Toyota Corolla
15. Toyota Avensis
Nie ulega jednak wątpliwości, że japońskie samochody są mniej awaryjne, niż ich europejskie odpowiedniki (pomijając Mercedesa, który jest jakby inną kategorią aut). Mazdy są dobre ale wiele innych aut jest równie zadowalających, lecz wiele zależy od samego użytkownika. Mazdami zazwyczaj jeżdzą młodzi ludzie. Daewoo wręcz odwrotnie.
Nie zapominaj o Mazdowskim PeeNie. Bo ten opracowany przez Isuzu i Opla już był OK.Udesky napisał(a):Mazda ma tylko jedna mniej udana jednostke Z5
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości