Mazda kopci, pare pytań.

Mazda 323 1994–1998

Postprzez Udesky » 3 gru 2006, 23:12

GofNet napisał(a):Raczej 16v są bardziej delikatne. 8v są trwalsze i twardsze.


Mialem oczywiscie to namysli.

Co do raportu TUV niesprawdzalem dokladnie, slyszalem jedynie w radiu ze pierwszemiesjce ma Mazda potem reszta japonczykow i dopiero 6 czy 7 niemiecka marka, co do konkretnych modeli to niewiem. Po za tym dyskusja tu poszla o roznice miedzy europejskimi autami a japonczykami, niechodzilo o konkretny model.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez ggumis » 4 gru 2006, 00:17

w moim przypadku było tak (silnik brał spokojnie ponad 1 litr oleju 15W40 na 1000km niepomagały żadne ceramizery itp): po sciągnięciu głowicy w okazało się że głowcia jest cała zasyfiona (od góry jak i od dołu) pełno nagaru mechanik powiedział że w starych polonezach nawet takiego syfu niebyło uszczelniacze zaworowe byly twarde i zwęglone. Natomiast blok silnika był gładki bez owali i tzw "kołnieża" panewki też nie były wytarte. Przyczyną tego było najprawdopodobniej przegrzanie silnika pobór oleju=zwęglone uszczelaniacze zaworowe+kończące się pierścienie olejowe. Mechanik oddał głowiece do specjalistycznego warsztatu który się zajmuje się głowicami gdzie ją wyczyscili dokładnie, przeszlifowali pomierzyli luzy zaworowe dotrali gniazda zaworowe i wymenili uszczelniacze. Mechanik wymienił pierścienie, uszczelniacze wału, uszczelke pod głowicą uszczel kolektora ssącego i wydech. uszczelke pod pokrywą zaworów, pasek rozrządu (cały komplet+uszczelnienie) paski alte. i pompy wspomag. filtry i świece, przeczyscił ukł chlodzenia no i zmontował to wyszstko do kupy. Odpukać po przejechaniu 1000km zero ubytku oleju, nie kopci niema żadnych wycieków.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez GofNet » 4 gru 2006, 00:37

ggumis napisał(a):no i zmontował to wyszstko do kupy.
Jaki koszt renowacji?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ggumis » 4 gru 2006, 00:58

całość 1800zł :( ale auto satało 6 dni robił to dośc młody (30 lat) mechanik który pracuje w aso bmw a auto robił w czasie wolnym "po robocie" za robocizne policzył sobie 350zł więc raczej mało no i 230zł kosztowała regeneracja głowicy reszta to cena części.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez GofNet » 4 gru 2006, 01:32

Jeśli silnik jest dobrze zrobiony, to co nadawało się do wymiany zostało zastąpione nowymi częściami dobrej jakości, to taka naprawa wyszła taniej, niż zakup używanego silnika o niewiadomej kondycji i starczy na bardzo długo. Warunek jest oczywiście jeden: dobrze wymienione to co trzeba na części wystarczającej trwałości i jakości.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ggumis » 4 gru 2006, 02:01

mechanik powiedział że cześci są średniej klasy no i ceny :) ( np pierścienie cti uszczelniacze reinz, pasek roz. gates) gadał że dużo aut robił juz na tych cześciach i niemiał reklamacji no i niechce psuć sobie renomy bo mu to jest jedno czy kupi drogie części np oryginalne czy zamienniki ale poleca mi to na czym robi. Mam nadzieje ze silnik bedzie w dobrej kondycjii jeszcze przez 4 lata przy wymianie dobrego oleju półsyntetycznego co 10tys km no i oczywiście przy rozsądnym urzytkowaniu samochodu.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez Cysiek » 4 gru 2006, 23:09

GofNet napisał(a):to taka naprawa wyszła taniej, niż zakup używanego silnika

Ja teraz kupiłem używke za 350zł + przekładka 150zł z całym osprzętem i jak narazie jest wszystko Ok. A remont zrobiłem starego za 1200zł i było do du.., więc raz się opłaca zrobić remont a innym razem zrobić przekładke.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Jaksa » 4 gru 2006, 23:21

Cysiek napisał(a):więc raz się opłaca zrobić remont a innym razem zrobić przekładke.
Panowie, wszystko zalezy od gładzi cylindra oraz tłoków – reszta to znany temat.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Udesky » 4 gru 2006, 23:30

Cysiek napisał(a):Ja teraz kupiłem używke za 350zł + przekładka 150zł z całym osprzętem


No tak ale ty masz BG, do BA ceny silnika sa juz wyzsze, a kupywac okazyjnie bo tanio i potem i tak musiec wyremontowac, to juz chyba lepie robic remont tego co sie ma i wie sie potem czym sie jezdzi.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez Cysiek » 4 gru 2006, 23:39

Udesky napisał(a):No tak ale ty masz BG, do BA ceny silnika sa juz wyzsze

Jak ja robiłem remont to ceny silników były w tej lub podobnej cenie co mnie kosztował remont.
Udesky napisał(a):chyba lepie robic remont tego co sie ma i wie sie potem czym sie jezdzi.

Wtedy też tak myślałem.
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez Udesky » 5 gru 2006, 00:43

Cysiek napisał(a):Wtedy też tak myślałem.


Ale ty nie masz Z5 – rosyjska ruletka.
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez GofNet » 5 gru 2006, 00:47

Silniki już ładnie potaniały:
<czytaj> Silnik do Mazda 1.5 16v 323F C P S (98') – 890zł (Kup Teraz!)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez ggumis » 5 gru 2006, 00:53

interesowałem się tym silnikiem ponad 2 miesiące temu kosztował wtedy cos ponad 1000zł tylko że za swap chciał 500zł :|
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2005, 00:13
Posty: 49
Skąd: Rybnik
Auto: była 323C BA 1.5 DOHC 16V

Postprzez Udesky » 5 gru 2006, 00:56

164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez GofNet » 5 gru 2006, 01:03

Jak z autami. Zależy, w jakim stanie kupujesz albo jak bardzo kogo pili.
Jeśli ten Z5 jest faktycznie z 1998 roku i ma przebieg 90kkm, to oferta wydaje się być całkiem atrakcyjną. W tym roku wychodziły już silniki "pozbawione PH" :).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Udesky » 5 gru 2006, 01:53

Szkoda tylko ze tych silnikow po liftingu jest znikoma ilosc. :(
164KM@343NM by Mirass (Dynosoft)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2005, 23:30
Posty: 1150
Skąd: SCI w ZGY
Auto: Z5FBA->O1TDI

Postprzez tripleiks » 5 gru 2006, 15:17

hmm ja wiem czy się nie opłaca??? W dużych aglomeracjach na pewno nie. ale mam upatrzony warsztat pod Nysą gdzie wszyscy okoliczni mechanicy zawożą silniki , firma konkretna, dają półroczną gwarancję na wykonaną usługę :P robiłem tam jakiś czas temu remont silnika Majoneza hahaha kosztował mnie 900 zł plus filtry i płyny a silnik był tak padnięty że miał robiony trzeci szlif i chyba wszystko co możliwe remontowane (w międzyczasie przeszedł 3krotne przegrzanie na maxa i deptałem nim ile wejdzie bo to było moje pierwsze autko)
Życie zaczyna sie po pięćdziesiątce.. w bicepsie :)
Początkujący
 
Od: 10 sie 2006, 14:46
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f rok prod.1995

Postprzez GofNet » 5 gru 2006, 21:02

Rozumiem zapasy Pań w majonezie, ale jeżdżenia... <jelen>?
Ostatnio edytowano 5 gru 2006, 23:50 przez GofNet, łącznie edytowano 1 raz
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez tripleiks » 5 gru 2006, 22:37

Majonez, Polański= FSO Polonez :)
Życie zaczyna sie po pięćdziesiątce.. w bicepsie :)
Początkujący
 
Od: 10 sie 2006, 14:46
Posty: 20
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323f rok prod.1995

Postprzez GofNet » 5 gru 2006, 23:52

Zwany również Poldolotem, Leopoldem, Czołgiem, itp.

Sorry za Obrazek
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323